2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Matchtrådar för alla matcher.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Lillgud »

Målskillnad +23 Skellefteå
Målskilllnad +25 Leksand

Det skiljer 1poäng mellan lagen…

Tar man inte ut målvakten….Då slutar det 1-4 istället för 1-5…..
Då är det istället +22 Skellefteå
Och istället +26 Leksand

Stor skillnad på att ha 4måls försprång….
Än att bara ha 2måls försprång….
I en jämn tabell där målskillnad i slutändan kan bli avgörande….

Naiv lekstuga….
Men eftersom det var en `slutspelsmatch´….
Och i slutspelet betyder inte målskillnaden något….
Och i ett sånt läge i slutspel…då chansar man ju med målvakten även i ställning 1-4….

Men lite sunt förnuft och realistisk uppfattning….hade nog inte skadat här i detta läge….
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Bagarn »

0-0 mot seriens bästa PP lag.
Vi har vårt första boxplay.
Med båset på andra sidan rinken.
SAIK har puck.
Då åker vår 27 för att hämta en klubba alltså.
Ja, vad ska man säga om det egentligen.

Har aldrig sett det innan och tror inte man får se det igen.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av svepet »

Växjö, FBK o Skellefteå är tre lag vi inte kommer ha bakom oss ändå så just målskillnaden där kvittar, knappast det man behöver vara oroligast över just nu.

Backsidan.Norén skadad känns inte bra, mkt viktig pjäs. Lindholm efterlängtad. Nu får fan Tjomme kalla hem Fred eller Lukas. 21 min drygt på AJ idag är absurt! Några byten som sjundeback ok men han blir sämre ju mer han spelar, stiger honom åt huvudet o det är slumpgenerator på i passningsspelet o positionsspelet är av yr-i-mössan kvalitet.

Förstakedjan helt ur slag. Elvenes har fått en kraftig reaktion på den enorma perioden han hade då han med rätta fick kopiöst med superlativ. Behöver en paus nu för att hitta tillbaka.

En seger på två återstående vore önskvärt o sen ett mkt välbehövligt speluppehåll
Användarens profilbild
Runaway
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:38

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Runaway »

Vi måste väl vinna de kommande två annars åker vi ut ur slutspelet?
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Fjodor »

Tycker inte man ska måla fan på väggen trots det mediokra spelet idag. Det är äckligt små marginaler bland de sju bästa lagen i serien. Några procent sämre skärpa så ser det dåligt ut. Däremot är grejen att kunna studsa tillbaka direkt efter en sämre match. Det får vi hoppas sker om två dagar.

Även om det troligen inte gjorde någon skillnad ikväll så kan man inte åka för att hämta klubban som Hrivik gjorde vid 0-1 eller drälla med pucken som Kloos vid 0-4.

Och visst hade Anton en hemskt tung kväll, men att han varit klappkass hela säsongen håller jag verkligen inte med om. Hoppas verkligen att det inte gick ett knä på Noren och glad att Eddie klarade sig från värre saker vid skridskon i nyllet.

Hoppas och tror fortfarande på topp 6, för ett bäst av 3 play in är inget som jag tror går vägen.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Runntur »

Jag höll käft fram till omgång 10, sen kunde jag inte vara tyst längre. För jo, det är precis vad AJ har varit.

Klappkass. Hela. Säsongen.

Hans spel och slumppuckar kostar oss allt för mycket. Passningar med dålig eller utan adress. Ska vara skön. Hårda uppspel studsande på hälarna på medspelare. Skjuter en meter över mål med puck i rundeln som åker ur zon. (Vinkel på klubban?).
Ett uppspel från AJ kan kosta oss 1-2 min försvarsspel i egen zon, match efter match. Osv osv osv osv.

Vi kan inte ha en spelare som ”alla” andra spelare uppfattar som en sabotör och en som inte platsar, men som ändå spelar eftersom alla vet varför. Det dödar viss typ av gruppdynamik och moral.

AJ spelade 2 min i JVM, när Sveriges final var över och han kunde få en fight och ett matchstraff. De tog beslut vi inte vågar ta (en annan chef?).

Den här killen kan potentiellt kosta oss hela slutspelet.
Senast redigerad av Runntur den tis 30 jan 2024, 22:07, redigerad totalt 1 gång.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Stjärnan »

Bagarn skrev: tis 30 jan 2024, 21:38 0-0 mot seriens bästa PP lag.
Vi har vårt första boxplay.
Med båset på andra sidan rinken.
SAIK har puck.
Då åker vår 27 för att hämta en klubba alltså.
Ja, vad ska man säga om det egentligen.

Har aldrig sett det innan och tror inte man får se det igen.
Jättemärkligt. Trodde det var Ashton men nästan värre om det var Hrivik. Jösses. Brist på hockey iq nr 2 för kvällen.

Brist på hockey iq nr 1 stod Martin Karlsson för när han på offensiv blå i andra perioden med långt till båset tappar klubban, är nära offensiv blå men inte åker och hämtar en ny/byter utan åker 35 meter ner i egen zon för att försvara klubblös. De klarade sig den gången men blev ett farligt läge pga hans val.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Klas »

Runntur skrev: tis 30 jan 2024, 22:05 Jag höll käft fram till omgång 10, sen kunde jag inte vara tyst längre. För jo, det är precis vad AJ har varit.

Klappkass. Hela. Säsongen.
😀 jo tjena….

AJ har, sett över säsongen gjort det svinbra utifrån ålder och rutin. Klart som han inte går in och levererar likt en Caito eller Norén eller Lunkan. Lunkan förresten, är det hans tredje säsong nu? Först i år han spelar ett stabilt backspel.
Är AJ en PP back ? Nope. Men p andra sidan, de backar vi använt i PP i år jag knappast rosat marknaden va? Kan man klandra tränarna att dom testar nåt annat? Efter Lindholm är AJ den back som spelar mest fysiskt, oxå något vi behöver.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Runntur »

Klas skrev: tis 30 jan 2024, 22:20
Runntur skrev: tis 30 jan 2024, 22:05 Jag höll käft fram till omgång 10, sen kunde jag inte vara tyst längre. För jo, det är precis vad AJ har varit.

Klappkass. Hela. Säsongen.
😀 jo tjena….

AJ har, sett över säsongen gjort det svinbra utifrån ålder och rutin. Klart som han inte går in och levererar likt en Caito eller Norén eller Lunkan. Lunkan förresten, är det hans tredje säsong nu? Först i år han spelar ett stabilt backspel.
Är AJ en PP back ? Nope. Men p andra sidan, de backar vi använt i PP i år jag knappast rosat marknaden va? Kan man klandra tränarna att dom testar nåt annat? Efter Lindholm är AJ den back som spelar mest fysiskt, oxå något vi behöver.
Klandra tränarna för att testa något annat i PP? 21 min speltid, många PP idag? Jo tjena själv du Klas.

Svinbra utifrån ålder och rutin säger du. Här snackar vi hög kravbild. Vilken tur det då. AJ platsar inte i Leksands A-lag. Spelar inte så stor roll om han platsar i juniorlaget då.
Användarens profilbild
Horndal
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Ort: Horndal

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Horndal »

Förstår inte hur det är AJ som målas upp som den stora syndabocken här.
Matchen förlorades när Hrivik fick för sig att vara alldeles för fin för att spela boxplay utan klubba. 0-1 i det läget och Skellefteå fick luft under vingarna, efter att ha varit rejält pressade i första. Precis den utveckling av matchen de behövde.

Det är bedrövligt agerat och han skulle inte haft en minut till efter det där.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Fjodor »

Runaway skrev: tis 30 jan 2024, 21:48 Vi måste väl vinna de kommande två annars åker vi ut ur slutspelet?
Vi räddas av att bäst av 5 inte förekommer längre i slutspelssammanhang :mrgreen:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
MLM
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:38

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av MLM »

Runntur skrev: tis 30 jan 2024, 22:05 Jag höll käft fram till omgång 10, sen kunde jag inte vara tyst längre. För jo, det är precis vad AJ har varit.

Klappkass. Hela. Säsongen.

Hans spel och slumppuckar kostar oss allt för mycket. Passningar med dålig eller utan adress. Ska vara skön. Hårda uppspel studsande på hälarna på medspelare. Skjuter en meter över mål med puck i rundeln som åker ur zon. (Vinkel på klubban?).
Ett uppspel från AJ kan kosta oss 1-2 min försvarsspel i egen zon, match efter match. Osv osv osv osv.

Vi kan inte ha en spelare som ”alla” andra spelare uppfattar som en sabotör och en som inte platsar, men som ändå spelar eftersom alla vet varför. Det dödar viss typ av gruppdynamik och moral.

AJ spelade 2 min i JVM, när Sveriges final var över och han kunde få en fight och ett matchstraff. De tog beslut vi inte vågar ta (en annan chef?).

Den här killen kan potentiellt kosta oss hela slutspelet.
Ojojoj!!
Den killen måste ha petat dig/din son eller leget med din flickvän/fru.
AJ är inte Lindholm och ska inte vara det heller.
Han är ung och ojämn men har knappast något med lagets totala prestation att göra. Normalt spelar han 3e backpar och gör det bra, jämför gärna med 3e i annat lag.
Jonssons dragningar på blå- Kärlek
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Sundsvalll »

Förmågan att göra sig själv dålig. X
Förmågan att göra motståndare bättre. X
Golfklubborna putsade. X
Förmågan att dumpa givna lägen.x

Leksand är redo för ett slutspel, vi kan inte bli mer redo.🤔

Det var en usel match iform av misstag och inställning som saknades. Man kan inte vinna matcher på det sättet. Så för att citera timrås Ante jag såg ingen spelare som kunde vända matchen det fanns ingen vilja. Det kändes så igår.

Men jag tycker vi stannar upp och tittar på tabellen och andas. Tänk alla gånger vi legat sist och sagt efter förluster att det är inte dom i ska slå, det är inte nu vi ska vara bäst. Det jag menar är vi har nått en bra bit på stegen och det kan inte den här förlust ändra på
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av Runntur »

MLM skrev: ons 31 jan 2024, 10:16
Runntur skrev: tis 30 jan 2024, 22:05 Jag höll käft fram till omgång 10, sen kunde jag inte vara tyst längre. För jo, det är precis vad AJ har varit.

Klappkass. Hela. Säsongen.

Hans spel och slumppuckar kostar oss allt för mycket. Passningar med dålig eller utan adress. Ska vara skön. Hårda uppspel studsande på hälarna på medspelare. Skjuter en meter över mål med puck i rundeln som åker ur zon. (Vinkel på klubban?).
Ett uppspel från AJ kan kosta oss 1-2 min försvarsspel i egen zon, match efter match. Osv osv osv osv.

Vi kan inte ha en spelare som ”alla” andra spelare uppfattar som en sabotör och en som inte platsar, men som ändå spelar eftersom alla vet varför. Det dödar viss typ av gruppdynamik och moral.

AJ spelade 2 min i JVM, när Sveriges final var över och han kunde få en fight och ett matchstraff. De tog beslut vi inte vågar ta (en annan chef?).

Den här killen kan potentiellt kosta oss hela slutspelet.
Ojojoj!!
Den killen måste ha petat dig/din son eller leget med din flickvän/fru.
AJ är inte Lindholm och ska inte vara det heller.
Han är ung och ojämn men har knappast något med lagets totala prestation att göra. Normalt spelar han 3e backpar och gör det bra, jämför gärna med 3e i annat lag.
Jisses vilka slutsatser. Du kan ju försöka uppföra dig i alla fall. Var det de bästa du hade som svar?

Problemet är att AJ måste bli bedömd som en seniorspelare i A-laget. AJ måste ha samma kravbild på sig som alla andra seniorspelare, givet rollen och istiden han ges. Det fungerar inte att AJ ska ha mindre krav på sig än andra. AJ har absolut inte presterat "svinbra" som en seniorspelare i Leksands A-lag, tvärtom har han varit bedrövlig utifrån kravbild och vilka krav vi säller på andra i omgivningen med samma kravbild.

Nej han presterar inte bra som en 1 av 2 i 3e backpar. Han presterar inte ens ok för att vara 7e back.

Givet dessa förutsättningar så platsar inte AJ i vårt lag helt enkelt. Det är inte svårare än så.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Inlägg av harfager »

Runntur skrev: ons 31 jan 2024, 11:02
MLM skrev: ons 31 jan 2024, 10:16
Runntur skrev: tis 30 jan 2024, 22:05 Jag höll käft fram till omgång 10, sen kunde jag inte vara tyst längre. För jo, det är precis vad AJ har varit.

Klappkass. Hela. Säsongen.

Hans spel och slumppuckar kostar oss allt för mycket. Passningar med dålig eller utan adress. Ska vara skön. Hårda uppspel studsande på hälarna på medspelare. Skjuter en meter över mål med puck i rundeln som åker ur zon. (Vinkel på klubban?).
Ett uppspel från AJ kan kosta oss 1-2 min försvarsspel i egen zon, match efter match. Osv osv osv osv.

Vi kan inte ha en spelare som ”alla” andra spelare uppfattar som en sabotör och en som inte platsar, men som ändå spelar eftersom alla vet varför. Det dödar viss typ av gruppdynamik och moral.

AJ spelade 2 min i JVM, när Sveriges final var över och han kunde få en fight och ett matchstraff. De tog beslut vi inte vågar ta (en annan chef?).

Den här killen kan potentiellt kosta oss hela slutspelet.
Ojojoj!!
Den killen måste ha petat dig/din son eller leget med din flickvän/fru.
AJ är inte Lindholm och ska inte vara det heller.
Han är ung och ojämn men har knappast något med lagets totala prestation att göra. Normalt spelar han 3e backpar och gör det bra, jämför gärna med 3e i annat lag.
Jisses vilka slutsatser. Du kan ju försöka uppföra dig i alla fall. Var det de bästa du hade som svar?

Problemet är att AJ måste bli bedömd som en seniorspelare i A-laget. AJ måste ha samma kravbild på sig som alla andra seniorspelare, givet rollen och istiden han ges. Det fungerar inte att AJ ska ha mindre krav på sig än andra. AJ har absolut inte presterat "svinbra" som en seniorspelare i Leksands A-lag, tvärtom har han varit bedrövlig utifrån kravbild och vilka krav vi säller på andra i omgivningen med samma kravbild.

Nej han presterar inte bra som en 1 av 2 i 3e backpar. Han presterar inte ens ok för att vara 7e back.

Givet dessa förutsättningar så platsar inte AJ i vårt lag helt enkelt. Det är inte svårare än så.
Men det är din åsikt. Andra kan ha en annan oavsett hur säker du är på din förmåga att bedöma hockeyspelare. Vad tyckte du om hans insats mot Färjestad?