LIF i media

Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Lönelistan (Obs ta med en nypa salt)

Patrik Zackrisson Leksand 1 974 700 kr
Kalle Östman Leksand 1 351 600 kr
Matt Caito Leksand 1 064 800 kr
Carter Ashton Leksand 1 057 100 kr
Jon Knuts Leksand 900 400 kr
Oskar Lang Leksand 892 300 kr
Olle Alsing Leksand 834 700 kr
Martin Karlsson Leksand 820 200 kr
Mantas Armalis Leksand 765 700 kr
Anton Lindholm Leksand 751 900 kr
Lucas Elvenes Leksand 532 100 kr
Filip Larsson Leksand 333 100 kr
Marcus Karlberg Leksand 257 900 kr
Fred Nilsson Leksand 159 700 kr
Arvid Eljas Leksand 101 300 kr
Anton Johansson Leksand 30 000 kr
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: LIF i media

Inlägg av Mats_ume »

Är det taxerad inkomst du listat?
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: LIF i media

Inlägg av Sundsvalll »

Kalle Östman var ju lite oväntat hög lön, jag undrar vad Västerås hade för lön på han. Å andra sidan han är den som TJ faktiskt slagit huvudet på spiken i vad vi skulle få
-Kalle är en otroligt härlig karaktär. Han besitter ett vasst spelsinne, han är en bra skridskoåkare och en skicklig passningsspelare. Kalle har dessutom en arbetsmoral och tävlingsinstinkt som verkligen sticker ut. Vi har tappat lite hjärta i klubben och i Kalle får vi en som brinner enormt mycket för Leksands IF. Vi hoppas att Kalle kan fortsätta utvecklas i vår miljö och bli en bärande spelare in i framtiden för Leksands IF.

Så han är för mig värd det han får i kuvertet
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Mats_ume skrev: ons 27 sep 2023, 19:01 Är det taxerad inkomst du listat?
Det måste ju vara exklusive pensionsavsättningar osv. För det är ju helt klart några som borde ligga högre upp på listan i total lön. Sedan kan det ju vara några som har sponsoravtal och liknande utanför lönen från Leksand.
Pain is temporary, glory is forever
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: LIF i media

Inlägg av harfager »

Wiborg skrev: tor 28 sep 2023, 07:46
Mats_ume skrev: ons 27 sep 2023, 19:01 Är det taxerad inkomst du listat?
Det måste ju vara exklusive pensionsavsättningar osv. För det är ju helt klart några som borde ligga högre upp på listan i total lön. Sedan kan det ju vara några som har sponsoravtal och liknande utanför lönen från Leksand.
Sign on och sign off är exkluderade också.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: LIF i media

Inlägg av Mats_ume »

Wiborg skrev: tor 28 sep 2023, 07:46
Mats_ume skrev: ons 27 sep 2023, 19:01 Är det taxerad inkomst du listat?
Det måste ju vara exklusive pensionsavsättningar osv. För det är ju helt klart några som borde ligga högre upp på listan i total lön. Sedan kan det ju vara några som har sponsoravtal och liknande utanför lönen från Leksand.
Listan ovan är alltså helt ointressant för att få en bild över löneläget.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Kanske att jag lägger in detta i fel tråd, men Marcus Leifby skriver i Sportbladet om ishockeymusik:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ockeymusik

Med risk för att svära i kyrkan, nog är följande citat ganska träffande gällande den ständiga debatten om "Bröder":

"Fler och fler klubbar drabbas också årligen av ”You’ll Never Walk Alone”-sjukan. Det ska ”införas” hymner till höger och vänster som sedan ska sjungas av nästan ingen alls i hallen. Inte sällan är melodin ihop-plinkad av den lokala pubtrubaduren och med ord som ”ekar”, ”våran”, ”hemma”, ”staden” och ”tro” bär den pekoralens alla kännetecken"
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: LIF i media

Inlägg av Jjax »

Wittgenstein skrev: tor 28 sep 2023, 12:05 Kanske att jag lägger in detta i fel tråd, men Marcus Leifby skriver i Sportbladet om ishockeymusik:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ockeymusik

Med risk för att svära i kyrkan, nog är följande citat ganska träffande gällande den ständiga debatten om "Bröder":

"Fler och fler klubbar drabbas också årligen av ”You’ll Never Walk Alone”-sjukan. Det ska ”införas” hymner till höger och vänster som sedan ska sjungas av nästan ingen alls i hallen. Inte sällan är melodin ihop-plinkad av den lokala pubtrubaduren och med ord som ”ekar”, ”våran”, ”hemma”, ”staden” och ”tro” bär den pekoralens alla kännetecken"
Nu tycker jag att just bröder är pampig och det är gåshud när den sjungs i en fullsatt arena sen kanske den inte bär upp varje hemmamatch.
Men sen slutet 80 talet när alla åkte in till eye of the tiger så har det hänt en del, som med gin och tonic som förr bara var just gin och tonic utan gurkor, granskott, paraply och tomtebloss. Ida ska det vara eld och låååånga intro med rök och fan vet. Jag tycker det vore kul om Leksand stack ut och inte hade eld, rök och något dunka dunka. Fiolspel till en nedsläckt arena med en strålkastastare på ingången, eller kanske kavalleriet kommer https://www.youtube.com/watch?v=VY58inWev0E
Ett av de mest klassiska "introna" ska vara från Philly stanley cup playoff 1974
https://www.youtube.com/watch?v=6pZ1brENIjw
Vilket är en bit från där vi är idag.

Så mitt förslag här är tona ner det. "När alla andra skriker viskar vi" Som lär varit ett av citaten till varför Absolut skulle ha en genomskinlig flaska med enkel text vid lanseringen, vilket då bröt mot normen för hur man marknadsförde Vodka.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Jag är helt på din sida där Jjax! Detta "något annat" som du snuddar vid borde LIF sikta mot. Sen tror jag (tyvärr) att gemene man snarare önskar nån hårdrocksdänga och sedvanligt ljus- och fyrverkerispektakel. Nu hamnade jag långt ifrån LIF i media, ber om ursäkt för det.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: LIF i media

Inlägg av bokmal »

Herregud det är klart det ska vara pekoral. Och varm korv. Det är hockey - inte Nobelmiddag. Tebaks me Bröder tycker då jag! 8-)
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: LIF i media

Inlägg av Leksing i vargaland »

bokmal skrev: tor 28 sep 2023, 17:23 Herregud det är klart det ska vara pekoral. Och varm korv. Det är hockey - inte Nobelmiddag. Tebaks me Bröder tycker då jag! 8-)
Du har helt rätt bokmal, vi ska ha tillbaka Bröder. Men den ska spelas vid rätt tillfälle. Den ska inte vara ett intro utan som en hymn. En eller två gånger på en säsong vill i alla fall jag ha Stiko på isen, det fan i mig slår allt.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Innan det var han under 18 år vd för Monark Excercise AB i Grimaldigruppen https://www.ypanel.se/inside/uploaded/sa/varu20.pdf
Inte ens Andreas Hedboms koppling till Grimaldigruppen verkar räcka för att få hit Rocco.
Sedan ishockey-VM har flera SHL-klubbar uttryckt intresse för Rocco Grimaldi. Nu är den poängstarka forwarden klar för provspel med Chicago Wolves https://hockeysverige.se/2023/09/29/roc ... a-provspel
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: LIF i media

Inlägg av Fjodor »

Leksing i vargaland skrev: lör 30 sep 2023, 00:47
bokmal skrev: tor 28 sep 2023, 17:23 Herregud det är klart det ska vara pekoral. Och varm korv. Det är hockey - inte Nobelmiddag. Tebaks me Bröder tycker då jag! 8-)
Du har helt rätt bokmal, vi ska ha tillbaka Bröder. Men den ska spelas vid rätt tillfälle. Den ska inte vara ett intro utan som en hymn. En eller två gånger på en säsong vill i alla fall jag ha Stiko på isen, det fan i mig slår allt.
Jag är av motsatt åsikt, laghymner gör mig på dåligt humör. Tar en satans tid (senast mot Färjestad kändes det som att man hunnit laga mat innan de kraxat färdigt) och texterna gör alltid att skämskudden kommer fram. Vill verkligen inte höra Bröder igen.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Fjodor skrev: mån 02 okt 2023, 19:50
Leksing i vargaland skrev: lör 30 sep 2023, 00:47
bokmal skrev: tor 28 sep 2023, 17:23 Herregud det är klart det ska vara pekoral. Och varm korv. Det är hockey - inte Nobelmiddag. Tebaks me Bröder tycker då jag! 8-)
Du har helt rätt bokmal, vi ska ha tillbaka Bröder. Men den ska spelas vid rätt tillfälle. Den ska inte vara ett intro utan som en hymn. En eller två gånger på en säsong vill i alla fall jag ha Stiko på isen, det fan i mig slår allt.
Jag är av motsatt åsikt, laghymner gör mig på dåligt humör. Tar en satans tid (senast mot Färjestad kändes det som att man hunnit laga mat innan de kraxat färdigt) och texterna gör alltid att skämskudden kommer fram. Vill verkligen inte höra Bröder igen.
Enig med dig Fjodor.
Sitta och somna till strax innan nedsläpp med suicida förhoppningar.

Nej. Mer pukor och cymbaler! Rök-kanoner och Avenge Sevenfold på högsta volym. Konfettiregn, pyroteknik och Gene Simmons som spottar blod. Kiss-cam, maskot och ljud och ljusshow. Gycklare, eldslukare och bengaliska tigrar!

Det är inte de redan frälsta vi ska sitta runt lägerelden med och sjunga Kumbaya . Det är de ännu ofrälsta men något nyfikna vi ska indoktrinera i vår sekt.

Barn som tjatar på sina föräldrar att köpa biljetter för att de vill se introt. De som kanske inte kan så mycket om hockey men vill ha underhållning. De som vill köpa biljetter att ge bort etc.

Fart och fläkt och underhållning. Både på och vid sidan av isen!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: LIF i media

Inlägg av Mange »

Jag är fortfarande insläppt i det gamla och det är stendött.