2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand 3-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Klas »

Funderade lite på vårat PP i går...hur spelarna uppträder. Nu var det ju lojt över hela banan i period 2 & 3, men ändå.
Känns och ser ut som dom liksom ger fan i det så fort vi får ett PP. Vet liksom om att "det här går ändå åt helvete, så vi kan lika gärna spela av det och börja om".

Helt uppgivet, man försöker inte ens sätta upp ett spel utan slår helt idiotiska pass till stillastående polare på blå, pass man aldrig ser i 5-5. Känns som att det här aldrig kommer vända, måste till ett mentalt mirakel för att få spelarna att i alla tro på möjligheterna.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Horndal
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Ort: Horndal

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Horndal »

Gösen skrev: ons 31 jan 2024, 13:25 Fick Noren ett skott på sig eller blev han tacklad?
Såg aldrig sekvensen utan bara att han fick ont.
Överkroppsskada säger Backman.
Han blev liggande och höll sig sedan mot huvudet i samband med Lindholms genombrytning i andra perioden. Satte sig sedan direkt efter på den "bakre" bänken i båset och undersöktes.
Hjärnskakning?
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Pellefant »

8mars73 skrev: ons 31 jan 2024, 08:47
Sniper skrev: tis 30 jan 2024, 23:57 2020-21 gjorde Cehlarik nio mål i pp.
Den här säsongen har han ännu inte gjort ett enda.
I fjol gjorde Östman fem mål i pp.
Den här säsongen har han hittills gjort ett.
Våra forna högercirkelsbombare har inte varit det pp-vapen vi hoppades på inför säsongen.

En spelare i laget har gjort tre mål i pp och med det är han bäst - Oskar Lang.
Som jag minns det så skjöts det mer på passning genom boxen då. Skytten var mer rättvänd.
Nu får dom oftast passningen från en back och det är svårare att sikta när pucken kommer snett bakifrån.
Är Campers flippassningar skillnaden?
Exakt vad som slagit mig också, passningarna kommer inte på ett bra sätt till skytten/skyttarna, men jag tänker att vi borde ställa upp oss på ett annat sätt om det nu är direktskott vi vill avsluta med, det är som sagt svårt att dra dit den på ett pass snett bakifrån
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 30 jan 2024, 23:10 Jag som trodde Frölunda var ett lag vi hade lätt för. Tycker vi alltid vinner mot dem. Men det var väl innan okt -22.
16 november 2020 - 23 september 2021 hade vi fyra raka trepoängare mot Frölunda. Men så kom 7 december - 14 december 2021 när vi mötte Frölunda TRE gånger. Först kopplade de greppet i CHL-kvartsfinalen via 2-5 i Leksand, sedan vann de SHL-mötet i Leksand två dagar senare (2-4) för att till sist sätta punkt för vårt CHL-äventyr i Göteborg. Sista matchen slutade oavgjort (!) efter att Frölunda kvitterat tre sekunder före slutet.

Från den veckan i december 2021 fram tills nu har Frölunda vunnit det mesta och varit något av spöklag.

Bild
På den tiden deras försök att vara ett spöke bara var patetiskt
Senast redigerad av Sniper den tor 01 feb 2024, 10:50, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 01 feb 2024, 10:22
Bild
Det skulle inte vara fel att ha en "sheriff" som Frögren i dagens upplaga, en spelare med pondus som respekteras av motståndarna, och som sätter högt värde i att försvara slottet. Det är lite snällt runt eget mål emellanåt och man kommer få betala priset i ett slutspel om aggressiviteten inte finns där. Lindholm och till viss del Johansson får visa vägen i det avseendet.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 10:43
Sniper skrev: tor 01 feb 2024, 10:22
Bild
Det skulle inte vara fel att ha en "sheriff" som Frögren i dagens upplaga, en spelare med pondus som respekteras av motståndarna, och som sätter högt värde i att försvara slottet. Det är lite snällt runt eget mål emellanåt och man kommer få betala priset i ett slutspel om aggressiviteten inte finns där. Lindholm och till viss del Johansson får visa vägen i det avseendet.
"Vi har ju Fred" 8-|

Ärligt talat känns det inte som att Tjomme någonsin kommer värva den typen av back (Frögren, Joonas osv). Passar inte in i Leksands sätt att spela, där alla måste bidra i bägge riktningar. Det skulle i så fall vara en superback, som både äger området runt eget mål, är med och bygger upp anfall, rör sig elegant på blå och har ett katapultskott.

Med andra ord Anton Johansson om ett år. Just nu är han en gamängback till synes utan nerver. Självförtroende utan full täckning. Men när förmågan och avvägningarna hinner ikapp självförtroendet...
Offensivt väntar jag mig stordåd. Han behöver bara nöta skott på en ramp hela sommaren. Slagskott på slagskott tills han träffar mål lika osvikligt som Hersley.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 01 feb 2024, 11:42
Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 10:43
Sniper skrev: tor 01 feb 2024, 10:22
Bild
Det skulle inte vara fel att ha en "sheriff" som Frögren i dagens upplaga, en spelare med pondus som respekteras av motståndarna, och som sätter högt värde i att försvara slottet. Det är lite snällt runt eget mål emellanåt och man kommer få betala priset i ett slutspel om aggressiviteten inte finns där. Lindholm och till viss del Johansson får visa vägen i det avseendet.
"Vi har ju Fred" 8-|

Ärligt talat känns det inte som att Tjomme någonsin kommer värva den typen av back (Frögren, Joonas osv). Passar inte in i Leksands sätt att spela, där alla måste bidra i bägge riktningar. Det skulle i så fall vara en superback, som både äger området runt eget mål, är med och bygger upp anfall, rör sig elegant på blå och har ett katapultskott.

Med andra ord Anton Johansson om ett år. Just nu är han en gamängback till synes utan nerver. Självförtroende utan full täckning. Men när förmågan och avvägningarna hinner ikapp självförtroendet...
Offensivt väntar jag mig stordåd. Han behöver bara nöta skott på en ramp hela sommaren. Slagskott på slagskott tills han träffar mål lika osvikligt som Hersley.
Jag tänkte att Eddie skulle kunna axla den rollen, en defensiv pjäs som städar runt eget mål och fullföljer tacklingar. Han står noterad för 8 tacklingar på hela säsongen…
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 12:06 Jag tänkte att Eddie skulle kunna axla den rollen, en defensiv pjäs som städar runt eget mål och fullföljer tacklingar. Han står noterad för 8 tacklingar på hela säsongen…
Larsson har ju visat att han kan, åtminstone på innebandyplanen.

https://www.sportbibeln.se/hockey/har-u ... ing/?amp=1
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 12:06
Sniper skrev: tor 01 feb 2024, 11:42
Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 10:43

Det skulle inte vara fel att ha en "sheriff" som Frögren i dagens upplaga, en spelare med pondus som respekteras av motståndarna, och som sätter högt värde i att försvara slottet. Det är lite snällt runt eget mål emellanåt och man kommer få betala priset i ett slutspel om aggressiviteten inte finns där. Lindholm och till viss del Johansson får visa vägen i det avseendet.
"Vi har ju Fred" 8-|

Ärligt talat känns det inte som att Tjomme någonsin kommer värva den typen av back (Frögren, Joonas osv). Passar inte in i Leksands sätt att spela, där alla måste bidra i bägge riktningar. Det skulle i så fall vara en superback, som både äger området runt eget mål, är med och bygger upp anfall, rör sig elegant på blå och har ett katapultskott.

Med andra ord Anton Johansson om ett år. Just nu är han en gamängback till synes utan nerver. Självförtroende utan full täckning. Men när förmågan och avvägningarna hinner ikapp självförtroendet...
Offensivt väntar jag mig stordåd. Han behöver bara nöta skott på en ramp hela sommaren. Slagskott på slagskott tills han träffar mål lika osvikligt som Hersley.
Jag tänkte att Eddie skulle kunna axla den rollen, en defensiv pjäs som städar runt eget mål och fullföljer tacklingar. Han står noterad för 8 tacklingar på hela säsongen…
Hittar just nu inte artikeln från i höstas där han var förbryllad över Leksands sätt att spela och att han håller på att lära sig. De gjorde om honom, och det blev bra till slut. Men kanske blev han tvungen att offra någon egenskap han haft tidigare.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Aggeman »

bjernagris skrev: tor 01 feb 2024, 12:09
Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 12:06 Jag tänkte att Eddie skulle kunna axla den rollen, en defensiv pjäs som städar runt eget mål och fullföljer tacklingar. Han står noterad för 8 tacklingar på hela säsongen…
Larsson har ju visat att han kan, åtminstone på innebandyplanen.

https://www.sportbibeln.se/hockey/har-u ... ing/?amp=1
Det var den smällen som gjorde att jag fick upp hoppet kring honom.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 01 feb 2024, 12:16 Hittar just nu inte artikeln från i höstas där han var förbryllad över Leksands sätt att spela och att han håller på att lära sig. De gjorde om honom, och det blev bra till slut. Men kanske blev han tvungen att offra någon egenskap han haft tidigare.
Så kan det absolut vara. Undra när hans första pyts kommer? Ett stenhårt slagskott från blå ikväll?

Lite perspektiv kring tacklingarna: Kjell-Erik har noterats för 3 tacklingar färre än Eddie, och Per Svensson som har en ändå snarlik roll som Eddie står noterad för 65.


EDIT:
A smart two-way defenseman with good hockey sense. Larsson is good defensively and chips in offensively too. Skilled passer, with a strong first pass, that does a good job on the man advantage. Should play more determined and physical in certain situations.
Jag kanske till viss del har missbedömt Eddies spelstil. Han kanske inte är en hård fysisk back i grunden. Dock kan man ju förvänta sig lite mer produktion från en ”skicklig passare som är stark i PP”. Han bör kunna ta rollen som ”sheriff”, då vi har spelskickliga backar.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Leksing i vargaland »

Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 12:29
Jag kanske till viss del har missbedömt Eddies spelstil. Han kanske inte är en hård fysisk back i grunden. Dock kan man ju förvänta sig lite mer produktion från en ”skicklig passare som är stark i PP”. Han bör kunna ta rollen som ”sheriff”, då vi har spelskickliga backar.
Rollen som sheriff tar man inte, den föds man till.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Leksing i vargaland skrev: tor 01 feb 2024, 13:48
Aggeman skrev: tor 01 feb 2024, 12:29
Jag kanske till viss del har missbedömt Eddies spelstil. Han kanske inte är en hård fysisk back i grunden. Dock kan man ju förvänta sig lite mer produktion från en ”skicklig passare som är stark i PP”. Han bör kunna ta rollen som ”sheriff”, då vi har spelskickliga backar.
Rollen som sheriff tar man inte, den föds man till.
Kan ligga sanning i det.
Eddie måste i vart fall upp med sitt fysiska spel och aggressivitet.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Jag tjatar vidare ge Karlberg en chans i pp det kan ju inte bli så mycket sämre :roll: jag menar vi har provat allt annat så...
Men nu vill jag se tajt lif spela ett 1-3-1 som stoppar dom i mittzonen
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-02-01 Torsdag 19:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Sundsvalll skrev: tor 01 feb 2024, 15:37 Jag tjatar vidare ge Karlberg en chans i pp det kan ju inte bli så mycket sämre :roll: jag menar vi har provat allt annat så...
Men nu vill jag se tajt lif spela ett 1-3-1 som stoppar dom i mittzonen
Framförallt vill jag se ett LIF som spelar lite avvaktande i början men med en solid defensiv, för att allt eftersom växa in i matchen offensivt och därmed vara effektiva, och sedan ta över mer och mer. Det känns som att det är vår melodi.
Ska vi ut och ge järnet från första början så vill det till att vi plockar med oss en 3 målsledning till första pausen. Annars är vi rökta.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!