Tips och diskussioner om spelet

Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Tips och diskussioner om spelet

Inlägg av Pellefant »

Funderade först på om tråden bara skulle heta PP eller vad jag skulle döpa den till. Det känns dock lite psykologiskt fel och nervärderande att döpa den till det.

Hursomhelst så ger Joel Lundqvist och Staffan Kronwall lite enklare tips om PP i dagens hockeystudio på TV4 inför matchen mellan Linköping -Rögle. Dom tar framförallt upp detta med skott utifrån och skymning/styrning framför mål. Kanske något för både ledare och spelare i Leksand att titta på.

Märkligt nog är dom också lite inne på detta att det är svårt att träna på och att man inte vill skjuta på egna spelare, är detta så svårt att lösa?!! Jag förstår ju att det blir svårt att få till på match om man har så svårt att träna på det, men förstår samtidigt inte att man inte kan hitta formerna för att träna på det.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tips och diskussioner om spelet

Inlägg av Sundsvalll »

Får väl dra på dom extra skydd? Nä men vårt problemområde är ju att få dit pucken i första hand. Vi är hållna utanför dom har oss åkande runt i enkla avslut. Problemet är hur kommer från hörnet in framför mål och väl där är problemet att vi blir 2a på returer men det är min åsikt
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: Tips och diskussioner om spelet

Inlägg av Pellefant »

Mer skydd är en bra grej.
Sedan bör man väl kunna träna olika uppställningar, förflyttning och passningar för att sedan avbryta momentet innan skott? Man behöver ju inte öva själva skottet, det får man för böveln ta på sidan om, är dagens tränare och hockeyspelare verkligen så korkade som det ibland låter?
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: Tips och diskussioner om spelet

Inlägg av Pellefant »

Sedan brukar jag säga att det är viktigare och mer lärorikt än man tror att bara titta på andra också:

https://youtu.be/p5LN1UHw000?si=xnClbSgyg5Mgz_WG