Silly season 23/24

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Lillgud skrev: fre 09 feb 2024, 11:08 Wiborg…
Spela inte så djävla dum…

Statistiken handlar enbart om vilka värvningar som klubbarna genomför…

———————

Sen är det nog heller ingen slump att Expressen skrev redan innan säsongen startade.
När de gick igenom alla klubbarna.
Att just 2st klubbar Timrå och Leksand var de två klubbarna som hade ebb i kassan.
Och att det då inte verkade finnas mer pengar i de klubbarna att värva för.

Och med tanke på det…i kombination med att både Timrå och Leksand vart på stabil mark under hela säsongen. Är det väll inte heller jätteförvånande alls att de 2st klubbarna då legat lägst av typ alla under säsongen. De har då inte behövt ta några ekonomiska utsvävningar , som de kanske hade tvingats till ändå om tabell läget varit ett annat.

———————
Fast du har ju inte bara lagt in statistiken utan även lagt in dina egna tolkningar i statistiken. Lägg det tillsammans med ditt ständiga inlägg om att vi borde agera och att TJ är handlingsförlammad så är det inte att "spela så jävla dum" att ifrågasätta dina påståenden. Du väljer att visa de siffror som visar det som passar in i dina åsikter och presentera det som någon typ av fakta. Du väljer aktivt att inte lägga till utlånade spelare som kallas hem vilket är en stor förklaring till varför inte Leksand värvat, för att man helt enkelt har planerat för bortfall i förväg som man säkrat upp för. Hade Leksand haft behov av att värva är jag ganska övertygad om att pengar hade kunnat lösas, men ändå ifrågasätter man ju ännu mer detta vurmande för att vi ska värva ännu fler spelare bara för att man kan. Finns inte ekonomin för värvningar som inte behövs så är det väl ännu mer att "spela så djävla dum" ifall man tycker att man ska värva in de spelare som du pratat om under hela säsongen.
Pain is temporary, glory is forever
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Wiborg du är sjuk…
Varför vandrar du ens in på stigen…
Du ser spöken mitt på ljusa dagen…

Jag kopierar bara samma lista varje gång…
Uppdaterar när något/några namn ramlat in.
Jag hade gjort den listan oavsett om Leksand värvat mest eller minst. Visar knappast det där för att ”gynna någon eller va då mina åsikter” mer tydligare fakta kan det väll inte bli när jag sammanfattar nyförvärv innan och sen under säsong. För mig är det en intressant sak att studera och en viktig och intressant detalj under hela året.

Sen att Leksand ”råkar” vara laget som inte har agerat eller gjort något.
Det är något som kommer fram i faktan bara.
Det är väll inget att gråta tårar över.
Att det nämns att 13 av 14 lag gjort något.
Det ju vad faktan visar.

Och att låna hem sina egna kontrakterade spelare till en enskild match är aldrig samma sak. Då de spelarna redan på ett vis tillhör klubben. Hur många spelare skulle inte noterats på övriga klubbar med då , om vi skulle börja notera att Lucas Lagerberg var hemlånad och spelade i 44sekunder i en bortamatch mot Modo den 3/10 för Leksand.
För statistiken med själva nyförvärv är det helt ovesäntligt i sammanhanget, jag devalverar till och med lite värdet på en tillfällig värvning om spelaren fått lämnat sen igen efter sitt korttidskontrakt/testperiod.

Och oavsett sammanhang så kallar jag också alltid ”TJ för den passive”… Det som sagt min personliga åsikt och mitt namn på honom för det passar honom.
Ibland i vissa situationer kan en sån egenskap vara bra och ibland inte i andra situationer.

Det i sig är ingen ”big deal” alls i sammanställningen kring faktan av nyförvärv. Om jag hade något större agg mot TJ än så…hade jag gått på betydligt hårdare. Jag har på det stora hela inget emot honom.

En sån enskild mening påverkar knappast faktan som helhet som är det intressanta och det man tar till sig.
Det om hans passivitet är bara en del av hans personlighet som sportchef. Sen som en slump går det lite kanske hand i hand med varandra (faktan och hans ledarstil).

Sen om man verkligen minns historien…som du vill antyda.
Så var det knappast jag som satt och hela tiden trodde att det skulle komma någon mer bättre backvärvning än Eddy Larsson.

- Jag däremot som sa först och tidigast av alla att det där är vår TJs ”tilltänkta back nr4 som vi kommer att få”.
När flera ylade om att det skulle komma någon bättre…
Flera hade högre förväntningar och var övertygade om att något bättre skulle komma….
Jag var den som tonade ner det och sa att det är vår värvning som vi får. Så det var då inte jag som satt och hoppades och trodde i det läget att vi skulle få något bättre. Jag var realisten…

Lika realist är jag att jag förstår hur djävla svårt det är att ta ett SM-guld… Men ändå är jag en ”vinnarskalle”…som vill försöka vinna och försöka utmana om det.
Och få är åren vi fått uppleva att vi ens får spela ett slutspel… Och är man med där har man chansen…
Därför ska man försöka ta den om vissa saker pekar i positiv riktning. Det inte så ofta man får den ärliga chansen att kunna utmana… Vi är liksom inte Färjestad som klubb.

Men ibland måste man lite agera som dom för att få lyfta bucklan. Som när de tog hem Theodor Lennström i Februari vid ett tillfälle och senare lyfte bucklan mycket tack vare att han gav de ytterligare en dimension.

Mellan raderna är det inget som tyder på att vi kommer att ha ett starkare lag nästa år…
Ett lag som kan tappa sina 2-3 bästa backar…
Är ett lag för degradering om de inte lyckas 100% med nyförvärven. Och TJ haft problem under mer än 1säsong med att fixa backar. Så försök alltid ta slutspels-chansen när chans finns man vet aldrig hur oddsen är nästa säsong.

Om sen ibland namn-droppat någon right back…
Som dykt upp på marknaden…
Det ju vart av allmänt intresse att det ibland ändå då dykt upp något namn , eftersom inget står helt skrivit i sten.
Under en SHL-säsong man vet aldrig vad som händer.
Och TJ trots allt hade pratat om right back.
Så det har alltid vart det närmaste till hands om något skulle ske. Därför finns det ett nyfiket intresse om en right back hamnat på marknaden.
Då är det inget konstigt att en sån spelare nämns här inne.

Sen tycker jag dock inte att någon av spelarna Anton J , Fred eller Lagerberg är redo för spela hela vägen igenom ett helt slutspel på 6backar och sen kunna lyfta bucklan.
Det händer inte med en så svag 6e länk i bygget , vi kommer bli straffade för det. Fred borde egentligen som Lagerberg spelat hela denna säsongen i Allsvenskan tex.

Likaså är Eddy inte riktig den SHL-backen han var för några år sen i Linköping han platsar inte riktigt heller på 6backar i ett lag som skall gå igenom ett helt slutspel.
Både Eddy och Anton kommer fungera i enskilda matcher men i ett långt slutspel… Till slut straffas man hårt för sina svagaste länkar i bygget…
Men vår värsta katastrof ligger mer i om några av de övriga 5 backarna blir skadade…
Vilket kommer hända…inget lag går igenom ett slutspel eller sista månaden utan att något skit inträffar skademässigt.
Och tvingas vi spela med då både Eddy och Anton samtidigt på 6backar… Då har vi inte så mycket i ett slutspel att göra. Och det är tråkigt när vi har lite målvakter/forwards besättningen för att utmana lite.

Sen är problemet att det är TJs son som ligger där precis som back 6/7 i lagbygget….
Och då får vi en konstig situation som skapar frågetecken. Vill en far försvåra sin egen sons karriär och NHLdröm eller försöka knuffa karriären och utvecklingen i rätt riktning för att på sikt kanske säkra någon trygg miljon ner i släktleden till framtida barnbarn osv. Det kan finnas fler än en anledning till att TJ avstått från att tagit in någon mer back under säsongen och tyckte det blev smidigast med Fred.

Men oavsett är det inte konstigt att frågorna lever vidare under en säsong allting som berör skapar intresse och diskussioner uppstår.

Men TJ har ju använt upp sin tilltänkta sänkta budget och han verkar inte vilja ha intresse av att försöka lirka ut mer med tanke på ett stabilt tabell läge. Det är då inget konstigt heller.

Men sen kan man även tycka att han lite stängt igen dörren onödigt brutalt för ett nyförvärv inför deadline här.
En normal sportchef lyssnar alltid av och är intresserade utåt ifall ”rätt spelare” skulle dyka upp då kan man bli intresserad och ompröva även om man inte uttalat tänkt sig att värva. Men det är inte riktigt TJ…
Där är ett Nej..att det verkligen lär förbli ett Nej…
Känns som att han lätt låser sig i sitt tankesätt och har svårt att agera beslutsamt snabbt när det kan krävas.
Precis….min personliga åsikt…
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Jjax »

Ånej
Vi åker ur nästa år igen.
Som vi skulle göra i år oxå.

Eftersom vi inte ligger på plats 13-14 med de "kassa" backarna vi hade så får man hitta något annat vi är sämst på.
Spelar omsättning!
Sen kan man ju alltid slänga in ett nytt domedags tips om nästa år..

Men som en stoppad klocka så väntar man bara tillräckligt länge så visar den också rätt tids ibland.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Jjax skrev: fre 09 feb 2024, 18:06 Ånej
Vi åker ur nästa år igen.
Som vi skulle göra i år oxå.

Eftersom vi inte ligger på plats 13-14 med de "kassa" backarna vi hade så får man hitta något annat vi är sämst på.
Spelar omsättning!
Sen kan man ju alltid slänga in ett nytt domedags tips om nästa år..

Men som en stoppad klocka så väntar man bara tillräckligt länge så visar den också rätt tids ibland.
Jag har lite svårt för personer som hånar SHL som liga…..
Man vet egentligen aldrig från säsong till säsong….
Vilket lag som skall bli `offret´ som åker ur….
Och hur många lag under en säsong som kommer att plågas av känslan och rädslan att åka ur….

SHL är en djävligt jämn och tight liga…
Och det räcker med någon enstaka felrekrytering el felbedömning….
För att det skall sluta i katastrof…

Men ödmjukt värre att som dig Jjax som en äkta Leksing….
Att inte ha större ödmjukhet och förståelse och respekt för saker vi upplevt genom åren.
Och i en liga som SHL är det så nära att det lätt inträffar igen…

Få lag är skyddade…. Dom flesta lagen lever under det hotet….
I år vart lite annorlunda där HV71 och Oskarshamn direkt hamnade under strecket och blev kvar där.…
HV71 har väll typ inte ens vart över nuvarande plats 13 på hela säsongen…
Men kikar man…

HV71 45
—————
Modo 47
Malmö 50
Rögle 53
Örebro 53
—————

Inte ens lag som Rögle och Örebro kan andas ut helt än…
Och de fått känt av trycket på allvar under säsongen…..
Räknar du in Oskarshamn så är dessa totalt 6 lag…
Det är nästan hälften av alla lagen i SHL (14)

Att vi inte skulle kunna vara eller hamna i den situationen nästa säsong…
Med Lindholm och Alsing ut.
Och tex Rindell och Själin in.
Oavsett vilka 2st som kommer….
Jag skulle aldrig vara så nonchalant och ha så lite respekt för en degradering.
Men vem vet jag kanske rent av fått posttraumatisk stress…av tidigare degraderingar och blivit helt paranoid.
Men inte fan skulle jag då ta det så lättvindigt nonchalant som du.

Återigen halva SHL är som regel under en säsong då utsatt för pressen och trycken av strecken.
Det är ingen lek för någon klubb som hamnar i den sitsen.
Och det finns ingen logik direkt i vilka lag som ryker längre….
Gamla ohotade storklubbar rykt på löpande band de senaste åren… HV71, Djurgården , Brynäs.
Ingen djävul går säker längre… Fel skador och formsvackor med dippande självförtroende kan sänka i princip vilken klubb som helst.

Och ett av dom där 6st lagen skall brutalt sen åka ur….
Och när de matcherna väl sen spelas är det sällan någon logik…
Så Oskarshamn kan reda ut det….

Men visst blunda för den hårda jämna tuffa ligan….
Och sväva på molnen… När kraschen väl kommer blir den hård….

Och med vår historia….laget som antagligen åkt ur SHL flest gånger av alla lag….
Kan det aldrig vara `idiotiskt´ eller ett `långskott´ att varna för faran kring just kvalspel…
Den dagen man underskattar faran att hamna i ett kval har man nog tappat verklighetsförankringen… Och med just vår historia och tendens att vika ner sig när det drar ihop sig skall vi då hålla oss på väldigt långt avstånd från dom strecken….
Senast redigerad av Lillgud den fre 09 feb 2024, 19:06, redigerad totalt 1 gång.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Bagarn »

Kan någon förklara supportrarnas iskalla känslor till Fredrik Forsberg.
Älskad i BIK och faktiskt även HV.

Säger inte att han är rätt person att värva.
Möjligtvis håller han inte fullt ut i ett 5 mot 5 spel.

Men trots allt bror till vår störste, rightare, egen produkt, i rätt ålder, och erkänt duktig pp/målskytt.

Få saker hade känts bättre än att få se Foppa stå och bomba in mål och storebror firar i sociala medier.

Som sagt är mest förvånad över såväl likgiltigheten eller de elaka sågningarna som förekommit när hans namn nämnts.
Vet inte varför.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Catami »

Det finns många uppsidor med FredikF. Jag håller med dig så långt. Med ungefär samma argument tror jag att Tjomme med statistikstab ser något vi inte kan se. Synd, för gillar också FredrikF.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

…Vi uppdaterar listan igen lite då…

Kikar man lite vad klubbarna gjort sen ligan rullade igång….

32st värvningar hittills är vi uppe i då in under säsongen… (En bit kvar till fjolårets 45st)
28/2 = 14…. Så i snitt 2st spelare per klubb har det tagits in under säsongen…..
((( 1st lag har dock inte gjort något alls under säsongen… Den passive T.J i Leksand)))

20/9 = *Modo* Danny O`Regan (F) (AHL)
2/10 = *Oskarshamn* Olli Palola (F) (SHL) (Inledde med korttids , kvar hela säsongen blir)
3/10 = *Växjö* Adam Brodecki (F) (Tjeckien) (Korttidskontrakt/prov, lämna igen 23/10)
3/10 = *Linköping* Lance Bouma (F) (SHL)
5/10 = *Timrå* Olli Juolevi (D) (AHL) (Korttidskontrakt , lämnade 11/11, ekonomiskt ej överens)
18/10 = *Hv71* = Nick Shore (F) (SHL , Återvände)
23/10 = *Linköping* Anthony Greco (F) (SHL)
29/10 = *Oskarshamn* Austin Wagner (F) (NHL/AHL)
1/11 = *Rögle* Lucas Ekeståhl Jonsson (D) (NL)
9/11 = *Skellefteå* Andreas Johnsson (F) (NHL/AHL)
9/11 = *Rögle* Henry Bowlby (F) (AHL)
11/11 = *Malmö* Nuutti Viitasalo (Liiga , Återvände)
20/11 = *Frölunda* Frans Tuohimaa (G) (SHL)
21/11 = *Frölunda* Jayden Halbgewachs (F) (SHL)
27/11 = *Luleå* Niklas Olausson (F) (SHL)
29/11 = *Rögle* Lian Bichsel (D) (AHL)
1/12 = *Hv71* Frederik Dichow (G) (SHL)
4/12 = *Malmö* Tomi Sallinen (F) (Inledde med korttids , kvar hela säsongen blir)
7/12 = *Modo* Logan Hutsko (F) (SHL)
8/12 = *Frölunda* Adam Brodecki (F) ”SHL” (Korttidskontrakt , lämna igen sen 6/1)
16/12 = *Oskarshamn* Adam Mylläri (D) (Finland)
28/12 = *Oskarshamn* Niklas Lundström (G) (Allsvenskan) (Korttidskontrakt)
8/1 = *Frölunda* Mikael Ruohomaa (F) (SHL)
11/1 = *Luleå* Adam Brodecki (F) (SHL)
11/1 = *Färjestad* Victor Brattström (G) (SHL)
15/1 = *Luleå* David Rautio (G) (SHL)
26/1 = *Örebro* Danick Martel (F) (Finland)
27/1 = *Malmö* Robin Alvarez (F) (Finland)
31/1 = *Oskarshamn* Markus Nenonen (F) (Finland)
6/2 = *Malmö* Axel Sundberg (F) (SHL)
14/2 = *Hv71* Colby Sissons (D) (Finland)
14/2 = *Oskarshamn* Martin Johansson (F) (Finland)

Kikar vi sen lag för lag… (Hur många de tagit in)
Oskarshamn 5stt (6st) (En målvakt på korttidskontrakt har i nuläget)
Frölunda 3st (4st) (Hade tex Brodecki tidigare på korttidskontrakt)
Malmö 4st
Rögle 3st
Luleå 3st
Hv71 3st
Linköping 2st
Modo 2st
Skellefteå 1st
Färjestad 1st
Örebro 1st
Växjö 0st (1st) Haft 1st på korttidskontrakt.
(Hade tex Brodecki på korttidskontrakt tidigare , provlånade även tex John Dahlström från Oskarshamn i några matcher men blev inget längre av det heller)
Timrå 0st (1st) Haft Juolevi , på korttidskontrakt tidigare.

13 av 14 klubbar har därmed gjort något aktivt under säsongen…
Endast Leksand som ännu inte agerat och gjort något….
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Underbart att vi vågar agera. Och inte göra något.
Grymt aktivt av TJ att stå emot istället för att mata de giriga med onödiga och kostsamma slentrianvärvningar. 😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: ons 14 feb 2024, 15:54 Underbart att vi vågar agera. Och inte göra något.
Grymt aktivt av TJ att stå emot istället för att mata de giriga med onödiga och kostsamma slentrianvärvningar. 😉
Fast vi måste ju fylla på vår trupp ifall vi ska undvika kval!
Pain is temporary, glory is forever
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

32st värvningar totalt blev som skedde under säsongen då.

20/9 = *Modo* Danny O`Regan (F) (AHL)
2/10 = *Oskarshamn* Olli Palola (F) (SHL) (Inledde med korttids , kvar hela säsongen blir)
3/10 = *Växjö* Adam Brodecki (F) (Tjeckien) (Korttidskontrakt/prov, lämna igen 23/10)
3/10 = *Linköping* Lance Bouma (F) (SHL)
5/10 = *Timrå* Olli Juolevi (D) (AHL) (Korttidskontrakt , lämnade 11/11, ekonomiskt ej överens)
18/10 = *Hv71* = Nick Shore (F) (SHL , Återvände)
23/10 = *Linköping* Anthony Greco (F) (SHL)
29/10 = *Oskarshamn* Austin Wagner (F) (NHL/AHL)
1/11 = *Rögle* Lucas Ekeståhl Jonsson (D) (NL)
9/11 = *Skellefteå* Andreas Johnsson (F) (NHL/AHL)
9/11 = *Rögle* Henry Bowlby (F) (AHL)
11/11 = *Malmö* Nuutti Viitasalo (Liiga , Återvände)
20/11 = *Frölunda* Frans Tuohimaa (G) (SHL)
21/11 = *Frölunda* Jayden Halbgewachs (F) (SHL)
27/11 = *Luleå* Niklas Olausson (F) (SHL)
29/11 = *Rögle* Lian Bichsel (D) (AHL)
1/12 = *Hv71* Frederik Dichow (G) (SHL)
4/12 = *Malmö* Tomi Sallinen (F) (Inledde med korttids , kvar hela säsongen blir)
7/12 = *Modo* Logan Hutsko (F) (SHL)
8/12 = *Frölunda* Adam Brodecki (F) ”SHL” (Korttidskontrakt , lämna igen sen 6/1)
16/12 = *Oskarshamn* Adam Mylläri (D) (Finland)
28/12 = *Oskarshamn* Niklas Lundström (G) (Allsvenskan) (Korttidskontrakt)
8/1 = *Frölunda* Mikael Ruohomaa (F) (SHL)
11/1 = *Luleå* Adam Brodecki (F) (SHL)
11/1 = *Färjestad* Victor Brattström (G) (SHL)
15/1 = *Luleå* David Rautio (G) (SHL)
26/1 = *Örebro* Danick Martel (F) (Finland)
27/1 = *Malmö* Robin Alvarez (F) (Finland)
31/1 = *Oskarshamn* Markus Nenonen (F) (Finland)
6/2 = *Malmö* Axel Sundberg (F) (SHL)
14/2 = *Hv71* Colby Sissons (D) (Finland)
14/2 = *Oskarshamn* Martin Johansson (F) (Finland)
15/2 = *Modo* Kyle Topping (F) (Allsvenskan)

Kikar vi sen lag för lag… (Hur många de tagit in)
Oskarshamn 5st (6st) (En målvakt på korttidskontrakt har i nuläget)
Malmö 4st
Frölunda 3st (4st) (Hade tex Brodecki tidigare på korttidskontrakt)
Modo 3st
Rögle 3st
Luleå 3st
Hv71 3st
Linköping 2st
Skellefteå 1st
Färjestad 1st
Örebro 1st
Växjö 0st (1st) Haft 1st på korttidskontrakt.
(Hade tex Brodecki på korttidskontrakt tidigare , provlånade även tex John Dahlström från Oskarshamn i några matcher men blev inget längre av det heller)
Timrå 0st (1st) Haft Juolevi , på korttidskontrakt tidigare.

13 av 14 klubbar har därmed gjort något aktivt under säsongen…
Endast Leksand som inte agerade något under säsongen….
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 23/24

Inlägg av bjernagris »

Det måste varit det stillsammaste transferstoppet det senaste årtiondet. En majoritet av de värvningar som görs är till lag på undre halvan som önskar förstärka en uppdagad svaghet eller rustar inför negativt kval. Känns som att fler och fler klubbar inser att det kostar mer än vad det smakar att plocka in värvningar i februari. Skönt att vi tillhör den skaran.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Silly season 23/24

Inlägg av CMB »

Bild

Viktor Tuurala. Låt denna man ta hand om LIFs offensiv (redan från försvarszon) nästa säsong. Eller allra helst från och med måndag.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Einar Berg »

CMB skrev: fre 16 feb 2024, 19:43 Bild

Viktor Tuurala. Låt denna man ta hand om LIFs offensiv (redan från försvarszon) nästa säsong. Eller allra helst från och med måndag.
Nej, verkligen inte. Varför skulle han göra det bättre än C1&C2? Tyvärr är det spelarna som måste bytas ut om PP skall börja funka.
Har det inte funkat hittills i år, så kommer det inte börja göra det heller.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Så om ett lands ekonomiska system inte fungerar så är det medborgarna som ska bytas ut?😉

Nåväl. Det går såklart att fixa utan att byta någon över huvudtaget. Tycker det sett bättre ut efter uppehållet med betydligt mer aktivitet insida box samt pass över centrallinjen. Lägg till lite noggrannhet, självförtroende och pondus så kommer det komma ett mål var fjärde försök.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Silly season 23/24

Inlägg av CMB »

Einar Berg skrev: lör 17 feb 2024, 10:37
CMB skrev: fre 16 feb 2024, 19:43 Bild

Viktor Tuurala. Låt denna man ta hand om LIFs offensiv (redan från försvarszon) nästa säsong. Eller allra helst från och med måndag.
Nej, verkligen inte. Varför skulle han göra det bättre än C1&C2? Tyvärr är det spelarna som måste bytas ut om PP skall börja funka.
Har det inte funkat hittills i år, så kommer det inte börja göra det heller.
Tuuralas LIF skulle efter en tid köra över Challarnas LIF, det är jag fullständigt övertygad om. T ex Martin K och Lang skulle ta stora steg. Kolla skolningen av Kalmars spelare hur de lärt sig tänka hockey och har lyft blick. Fart, kreativitet, individuella detaljer. Lagspelet! Och kolla vilka spelare han gör det med.

Det innebär inte att LIF inte kan vinna SM-guld i vår. Snart går jag in i nujäklarskavivinnaoavsetthurspeletserut-mode. Mot Sm-guld!!!

Hrivik satte pucken stenhårt i nättaket senast. Innan dess sköt Lang ett drag/handledsskott där han tog i på ett sätt han ytterst sällan gjort. Kanske har nån tränare instruerat. Jag greppar nog efter chimära halmstrån. Men jag greppar.