Silly season 24/25

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Eastis skrev: fre 01 mar 2024, 00:35
Wiborg skrev: tor 29 feb 2024, 10:13
Eastis skrev: ons 28 feb 2024, 20:31 Jag fortsätter mina försök att få Olle Liss till oss. Jag anser att han skulle tillföra ett forwardsspel som vi behöver.

Sen tidigare år har jag för mig att nån sa att han har nåt emot Leksand men jag hävdar fortsatt att han skulle vara ett utmärkt tillskott!
Jag skulle vilja veta vad det är med sitt forwardsspel han skulle tillföra. Han kan skjuta, ok. Kan han något mer? Av det jag har sett honom så är han lite som Fredrik Forsberg fast lite sämre på allt. Jag har svårt att se Liss hänga med i tempot för att få de skottlägen som han får i HA. Eller ska han bara spela PP? Jag anser tvärtom att han inte skulle tillföra någonting alls av värde som vi inte kan få ut av en yngre, billigare och mer utvecklingsbar spelare.
Det jag ser hos Liss är det jag såg hos Hrivik under hans första säsong hos oss. En spelare som kan gå in och dominera ett byte med kraftfullt spel. Liss skulle i mina ögon kunna vara en ersättare till Ashton men med fler strängar på sin lyra. Ashton har fysik och kan vara jobbig framför mål (även om knappt sett något av det den här säsongen). Detskulle Liss också kunna vara men dessutom ett hot med sitt skott och till detta också en spelare som visar vägen i matcherna med tufft soel och full energi. Jag tycker Liss utmärker sig i många av matcherna och även om det är i HA har jag svårt att se att han skulle göra bort sig i SHL.

Vad gäller kostnad kan jag inte se att han ska gå in med nån monsterlön men jag är övertygad om att vi skulle få Bang for the bucks.
Att Liss skulle ha liknande egenskaper som Hrivik under sin första säsong (andra säsongen var ännu bättre) vill jag påstå är helt befängt. Hrivik påväg in i sin prime kan jämföras med Liss idag? Det kanske var en olycklig formulering från din sida, men anser att det behövde ifrågasättas.

Liss har ju ett jäkla fint skott och ett okej spelsinne. Svårt att hitta fler bitar i hans spel som skulle tala för honom på SHL nivå, i synnerhet i Leksand. Han är en svag skridskoåkare, vilket gör att han inte är lämplig till en checking/powerforwardsroll. Han har inte heller den spelstilen, och vi har inte behov av att värva breddspelare med en ålder över 30år.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

https://www.falukuriren.se/2024-03-01/c ... spela-har/

Jag tycker inte det ser helt kört ut ang Caito framöver... Vad står här?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 12:15 https://www.falukuriren.se/2024-03-01/c ... spela-har/

Jag tycker inte det ser helt kört ut ang Caito framöver... Vad står här?
Matt Caito sitter på ett utgående kontrakt – men passar på att skicka en förhoppning till fansen inför slutskedet av säsongen:

– Jag älskar det här stället och skulle verkligen vilja stanna. Det är några detaljer som återstår, och det är svårt att sätta sig och förhandla när vi är i den mest intensiva delen av säsongen. Jag lägger allt mitt fokus på isen just nu, sedan får vi se.

Har du kvar flickvännen i Falun?

– Ja, och det bidrar. Hon är verkligen underbar och jag älskar Leksand: jag älskar publiken, jag älskar att spela här och jag älskar ligan också, det är var vi står nu.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: fre 01 mar 2024, 12:24
Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 12:15 https://www.falukuriren.se/2024-03-01/c ... spela-har/

Jag tycker inte det ser helt kört ut ang Caito framöver... Vad står här?
Matt Caito sitter på ett utgående kontrakt – men passar på att skicka en förhoppning till fansen inför slutskedet av säsongen:

– Jag älskar det här stället och skulle verkligen vilja stanna. Det är några detaljer som återstår, och det är svårt att sätta sig och förhandla när vi är i den mest intensiva delen av säsongen. Jag lägger allt mitt fokus på isen just nu, sedan får vi se.

Har du kvar flickvännen i Falun?

– Ja, och det bidrar. Hon är verkligen underbar och jag älskar Leksand: jag älskar publiken, jag älskar att spela här och jag älskar ligan också, det är var vi står nu.
Det kanske är hans önskan att flytta till Sågmyra som sätter käppar i hjulen? :D
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: fre 01 mar 2024, 12:24
Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 12:15 https://www.falukuriren.se/2024-03-01/c ... spela-har/

Jag tycker inte det ser helt kört ut ang Caito framöver... Vad står här?
Matt Caito sitter på ett utgående kontrakt – men passar på att skicka en förhoppning till fansen inför slutskedet av säsongen:

– Jag älskar det här stället och skulle verkligen vilja stanna. Det är några detaljer som återstår, och det är svårt att sätta sig och förhandla när vi är i den mest intensiva delen av säsongen. Jag lägger allt mitt fokus på isen just nu, sedan får vi se.

Har du kvar flickvännen i Falun?

– Ja, och det bidrar. Hon är verkligen underbar och jag älskar Leksand: jag älskar publiken, jag älskar att spela här och jag älskar ligan också, det är var vi står nu.
Bidrar det till att han överväger att stanna, eller att flytta? Stanna förstås...(?) Det låter som att han har minst ett lukrativt erbjudande förutom Leksand. Men lutar det inte lite till oss ändå tycker ni?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... an-larsson

Urklipp av intresse:
Räkna med Hedberg i Rögle
Vila och sedan långsemester i Thailand. Så har Johan Hedbergs tid sett ut efter att han fick sparken från Örebro.

Sportbladet har tidigare berättat att Hedberg är ett hett namn för Rögle.

Nu har Johan även varit nere i Ängelholm med sin fru Pernilla och kollat in arenan och omgivningen och träffat klubbdirektör Daniel Koch. Besöket skedde i onsdags.

Parterna kommer allt närmare ett signerat avtal. Enligt uppgift är det klart till 99 procent att det blir Johan Hedberg som leder Rögle kommande säsong.

Sportbladet kan även berätta att den schweiziska klubben Rapperswil visat intresse för Hedberg, i rollen som assisterande tränare.
Galna ryktet: SHL för OEL?
Dubbla tips har ramlat in till Sportbladet senaste tiden att Oliver Ekman Larsson kan komma hem till Sverige nästa säsong och fortsätta karriären i SHL.

Oliver blir 33 år i sommar, har spelat hela 961 matcher i världens bästa liga och tjänat cirka 760 miljoner kronor efter att han köptes ut av Canucks i somras.

Numera tillhör han Florida och får bra med förtroende av lagets backcoach. Men han har inte samma offensiva roll som han hade under glansdagarna i Arizona, utan mer begränsad speltid.

Tipsen säger att OEL kan vända hem till Sverige och det är fritt att spekulera i vilken klubb han i då fall hamnar i:

Färjestad kan locka med en topplats.

HV71 med en närhet till Tingsryd, Olivers hemvist.

Leksand, där han spelade innan han åkte över till Nordamerika.

– Jag spelar min livs hockey nu och trivs ypperligt. Jag har inga tankar på att vända hemåt nu. Vill fortsätta här så länge som det är möjligt, säger OEL om de oväntade uppgifterna.
Och slutligen kanske lite hopp tänds för Eastis avseende Olle "Marek" Liss. Han tycks iaf bli tillgänglig
Olle Liss lämnar Djurgården
Olle Liss, 31, har gjort sig känd som en pålitlig målskytt på allsvensk nivå, senast i onsdags gjorde han det avgörande målet mot sin tidigare klubb Björklöven. Förra säsongen svarade Liss för 47 poäng, bara Marcus Krüger gjorde fler.

Men tiden i Djurgården varit lite av en berg- och dalbana. I perioder petad för att i nästa stund få en hel del speltid och göra viktiga mål.

Kontraktet går ut efter säsongen och uppgifter till silly-surr säger att Björbosonen med största sannolikhet inte finns med i nya sportchefen Niklas Wikegårds framtida lagbygge.

Bara en riktig slutspelssuccé kan ändra på det.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Wittgenstein skrev: fre 01 mar 2024, 14:02
– Jag spelar min livs hockey nu och trivs ypperligt. Jag har inga tankar på att vända hemåt nu. Vill fortsätta här så länge som det är möjligt, säger OEL om de oväntade uppgifterna.

[/quote]Det är väl klart han trivs DÄR! Vem gör inte det.? I härliga Sunrise och i härliga Panthers :YMHUG:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 992
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Mats_ume »

Begriper inte vad vi ska med Olle Liss till, och jag begriper inte heller vad han ska med Leksand till. Han borde, precis som jag sagt tidigare, åka till Centraleuropa och tokdominera i någon liga där försvarsspelet inte är lika organiserat.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: fre 01 mar 2024, 14:25 Begriper inte vad vi ska med Olle Liss till, och jag begriper inte heller vad han ska med Leksand till. Han borde, precis som jag sagt tidigare, åka till Centraleuropa och tokdominera i någon liga där försvarsspelet inte är lika organiserat.
Jag har personligen svårt att tänka mig att Olle Liss skulle vara aktuell. Känns inte som den spelare som Thomas Johansson skulle satsa på.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Det jag höjde ögonbrynen mest över i filosofens potpurri var att Olle är 31. Hade gissat på 22.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Nu låter det ju inte som att det skulle vara aktuellt med en Sverige-flytt för Oliver, men visst har vi redan gett upp att få se honom i leksandströjan igen? Tränade han inte med Frölunda? Jag trodde det var givet att det var dit han skulle gå vid en hemflytt. Ni som har inside-info, Gösar och andra lokala fiskar: Oliver besöker väl aldrig Leksand? Annars tycker jag han vore rena drömvärvningen. Han är ju inte lastgammal. Rena Tomas Jonsson-värvningen.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Chris »

OEL gjorde ett val redan 2012 och det var inte Leksand, men han var på väg till Leksand (i buss)…

SR Kronoberg: Publicerat tisdag 18 september 2012 kl 10.56
Det är nu helt klart att Oliver Ekman Larsson inte kommer att spela för Tingsryds AIF under den pågående lockouten i NHL. Hans klubb Phoenix Coyotes har sagt nej och i går kväll fick han beskedet att han ska inställa sig på ett läger om två veckor.
Oliver Ekman Larsson sitter just nu på bussen ihop med Tingsryds trupp upp till Leksand, men något spel blir det alltså inte i kväll.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Chris skrev: fre 01 mar 2024, 20:22 OEL gjorde ett val redan 2012 och det var inte Leksand, men han var på väg till Leksand (i buss)…

SR Kronoberg: Publicerat tisdag 18 september 2012 kl 10.56
Det är nu helt klart att Oliver Ekman Larsson inte kommer att spela för Tingsryds AIF under den pågående lockouten i NHL. Hans klubb Phoenix Coyotes har sagt nej och i går kväll fick han beskedet att han ska inställa sig på ett läger om två veckor.
Oliver Ekman Larsson sitter just nu på bussen ihop med Tingsryds trupp upp till Leksand, men något spel blir det alltså inte i kväll.
Fast inte oväntat att han gick till hemmaklubben när vi spelade i samma serie.
Nu kan han vara möjlig men som han själv säger verkar han vilja stanna i Fort Lauderdale (eller var han nu bor)

Jag följer som sagt Panthers en hel del men har faktiskt inte sett till honom på länge. Har iofs inte letat men kanske får han inte spela så mycket, precis som ryktena säger?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Pellefant »

Wittgenstein skrev: fre 01 mar 2024, 15:28 Nu låter det ju inte som att det skulle vara aktuellt med en Sverige-flytt för Oliver, men visst har vi redan gett upp att få se honom i leksandströjan igen? Tränade han inte med Frölunda? Jag trodde det var givet att det var dit han skulle gå vid en hemflytt. Ni som har inside-info, Gösar och andra lokala fiskar: Oliver besöker väl aldrig Leksand? Annars tycker jag han vore rena drömvärvningen. Han är ju inte lastgammal. Rena Tomas Jonsson-värvningen.
Jag har ju också väldigt svårt att se att han skulle flytta hem och spela i Sverige, det känns som det måste vara taget ur luften. Av vilken anledning skulle han göra det??
Skulle ändå så vara fallet så är väl läget i Leksand helt annorlunda än tidigare, så kanske ett alternativ ändå?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: fre 01 mar 2024, 21:19
Chris skrev: fre 01 mar 2024, 20:22 OEL gjorde ett val redan 2012 och det var inte Leksand, men han var på väg till Leksand (i buss)…

SR Kronoberg: Publicerat tisdag 18 september 2012 kl 10.56
Det är nu helt klart att Oliver Ekman Larsson inte kommer att spela för Tingsryds AIF under den pågående lockouten i NHL. Hans klubb Phoenix Coyotes har sagt nej och i går kväll fick han beskedet att han ska inställa sig på ett läger om två veckor.
Oliver Ekman Larsson sitter just nu på bussen ihop med Tingsryds trupp upp till Leksand, men något spel blir det alltså inte i kväll.
Fast inte oväntat att han gick till hemmaklubben när vi spelade i samma serie.
Nu kan han vara möjlig men som han själv säger verkar han vilja stanna i Fort Lauderdale (eller var han nu bor)

Jag följer som sagt Panthers en hel del men har faktiskt inte sett till honom på länge. Har iofs inte letat men kanske får han inte spela så mycket, precis som ryktena säger?
Han har nyligen byggt hus i Tingsryd:

https://youtu.be/FWsLJq3AtxY?si=-WKwSMxYnvGkrMzw