Silly season 24/25

Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Catami »

Jag vill inte se en halvmätt OEL i Leksand. Speciellt inte om han bygger på sitt hus i Tingsryd. Tack för den tid som blev Oliver! Du var ovärderlig.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 990
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Mats_ume »

Han vill väl hänga på Börjes på de matchfria dagarna.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Mats_ume skrev: fre 01 mar 2024, 22:44 Han vill väl hänga på Börjes på de matchfria dagarna.
Kan inte klandra honom!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

#18iTaket
2 mars 2024, 09:12
Fick häromdagen lite intressant förstahandsinformation. Ashton väldigt omtyckt men ingen ”vill” spela med honom. Han sprider puckar och tar åkvägar där man minst anar det=dåligt hockeyiq. Det ser man ju också väldigt tydligt hur han ofta på måfå slänger puckar i offensiven som ramlar ut i mittzon pga att det inte finns någon mottagare.

Sen fick jag till mig att Caito vill vara kvar och LIF vill ha honom kvar och pengamässigt verkar man också överens.

Problemet är hans nuvarande kontrakt som månadsmässigt ska vara väldigt billigt. Tyvärr ska en stor del av kontraktet betalas ut som signoff och att han måste vara ur landet en längre tid för att slippa skatta för mycket. Vad jag förstod söker man en lösning då han inte kan spela för oss i början av säsongen. Där ligger problemet/bollen just nu.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Gällande Ashton så är det väl en dåligt bevarad hemlighet att han inte kan ta till sig det man övar på.
Alla i laget kör en övning medans Ash gör något helt annat. Handlar nog mer om inlärningsproblem än dålig Hockey-IQ.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Svårt att källhänvisa…

Om en spelare har svårt att ta till sig ett spelsystem måste tränaren jobba extra för att få honom att förstå det.

Ashton är en extremt rak spelare, tror att jag aldrig har sett honom ta hem pucken och lugna ner spelet. Ofta ser man honom slå in puckar i öppna ytor framför kassen. Inte sällan slår han passningarna halvblint, medan hans kedjekamrater söker yta vid sargerna. Sätt honom med spelare som vill hitta snabba avslut, exempelvis Karlsson och Karlberg, som kan hitta de ytorna. Ashton är även en bra checkingspelare och använder sin räckvidd till det avseendet.

Att låta honom sitta i 120 minuter utan en sekund på isen tycker jag är helt fel, för att sedan bli struken i den tredje. Att inte ge honom speltid borta mot Oskarshamn var helt obefogat när laget spelade som de gjorde.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Som vanligt när någon skriver något i Masugnen får jag be någon här om källans ordagranna formulering.
Soffmasen
4 mars 2024, 11:54


Charlie den förste skrev:
För den som inte orkar lyssna igenom madhawk och sannys senaste (eller någon för den delen) podd, vad säger dom om Caito?

Svensson slår fast att han blir kvar (...)
Exakt vad säger Mr Madhawk?
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Silly season 24/25

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: mån 04 mar 2024, 12:57 Som vanligt när någon skriver något i Masugnen får jag be någon här om källans ordagranna formulering.
Soffmasen
4 mars 2024, 11:54


Charlie den förste skrev:
För den som inte orkar lyssna igenom madhawk och sannys senaste (eller någon för den delen) podd, vad säger dom om Caito?

Svensson slår fast att han blir kvar (...)
Exakt vad säger Mr Madhawk?
Han säger att enligt kollega Adam Johansson, som har bra ingångar i Leksand, så är det inte långt till ett påskrivet kontrakt nu. Han säger vidare att han litar såpass mycket på sin kollega att vi kan slå fast att Caito blir kvar Leksand.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

harfager skrev: mån 04 mar 2024, 13:15
Sniper skrev: mån 04 mar 2024, 12:57 Som vanligt när någon skriver något i Masugnen får jag be någon här om källans ordagranna formulering.
Soffmasen
4 mars 2024, 11:54


Charlie den förste skrev:
För den som inte orkar lyssna igenom madhawk och sannys senaste (eller någon för den delen) podd, vad säger dom om Caito?

Svensson slår fast att han blir kvar (...)
Exakt vad säger Mr Madhawk?
Han säger att enligt kollega Adam Johansson, som har bra ingångar i Leksand, så är det inte långt till ett påskrivet kontrakt nu. Han säger vidare att han litar såpass mycket på sin kollega att vi kan slå fast att Caito blir kvar Leksand.
Tack. Glädjande! Lindholm, Alsing OCH Caito hade varit en för mycket i kontinuitetshänseende.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Angående Caito, från FK:
– Det är några smådetaljer kvar, men jag har goda förhoppningar att vi inom en snar framtid kommer överens. Vi är överens om de stora penseldragen, det är bara några små detaljer som återstår, säger han.

En snar framtid kan vara väldigt snart, enligt Leksands GM.
– Tidsmässigt törs jag inte säga om det dröjer två dagar eller en månad, sa han på tisdagseftermiddagen.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Undra om vi nöjer oss med Alsing Lindholm ut, Rindell Lyytinen in, känns på förhand som en nedgradering, men skulle vi exempelvis få in Calle Själin på det hade det känns bättre. Dessutom är ju finnarna lätt skadebenägna, så inte fel med nån extra.

Lagerberg gjorde ett snyggt mål igår och har varit viktig för Tingsryd under säsongen, han kan eventuellt gå in och kriga om en top 6 plats i backuppsättningen.

Även Hellberg gjorde mål igen för Västerås.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Det bara smäller till från den finske backen. Axel Rindell! https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C286846
Lyytinen som gör 1-0! Han trycker in den via överliggaren https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C287240
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -stromwall

Av intresse:
Carter Ashton ingår inte i Leksands framtid
Carter Ashton har haft en tung säsong i Leksand, till skillnad från den första säsongen när han sprutade in mål.

Hittills har Leksand valt att inte förlänga med kanadensaren, som trivs väldigt bra i Leksand och valde att spendera sommaren i Dalarna.

Och just nu ingår inte Carter i Leksands framtidsplaner.

Man har 13 forwards under kontrakt nästa säsong, om man räknar med att Hannes Hellberg kommer tillbaka från utlåningen till Västerås. Det kan också bli så att Felix Unger Sörum stannar i Leksand ännu en säsong.

Det gör att forwardstruppen är relativt full och svår att ta en plats i.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: fre 08 mar 2024, 10:06 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -stromwall

Av intresse:
Carter Ashton ingår inte i Leksands framtid
Carter Ashton har haft en tung säsong i Leksand, till skillnad från den första säsongen när han sprutade in mål.

Hittills har Leksand valt att inte förlänga med kanadensaren, som trivs väldigt bra i Leksand och valde att spendera sommaren i Dalarna.

Och just nu ingår inte Carter i Leksands framtidsplaner.

Man har 13 forwards under kontrakt nästa säsong, om man räknar med att Hannes Hellberg kommer tillbaka från utlåningen till Västerås. Det kan också bli så att Felix Unger Sörum stannar i Leksand ännu en säsong.

Det gör att forwardstruppen är relativt full och svår att ta en plats i.
Fullt rimligt även om man hela tiden hade hoppats på förlängning och toppform tillbaka som under debutsäsongen. Har haft lite otur med skador i fel lägen känns det som.
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: lör 02 mar 2024, 09:49
#18iTaket
2 mars 2024, 09:12
Fick häromdagen lite intressant förstahandsinformation. Ashton väldigt omtyckt men ingen ”vill” spela med honom. Han sprider puckar och tar åkvägar där man minst anar det=dåligt hockeyiq. Det ser man ju också väldigt tydligt hur han ofta på måfå slänger puckar i offensiven som ramlar ut i mittzon pga att det inte finns någon mottagare.

Sen fick jag till mig att Caito vill vara kvar och LIF vill ha honom kvar och pengamässigt verkar man också överens.

Problemet är hans nuvarande kontrakt som månadsmässigt ska vara väldigt billigt. Tyvärr ska en stor del av kontraktet betalas ut som signoff och att han måste vara ur landet en längre tid för att slippa skatta för mycket. Vad jag förstod söker man en lösning då han inte kan spela för oss i början av säsongen. Där ligger problemet/bollen just nu.
Där ser man. Kanske min teori om att allt föll ihop när han blev skadefri inte alls var så fel ändå...
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!