Sniper - ny moderator

Allmän information och nyheter om forumet
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Sniper - ny moderator

Inlägg av Mats_ume »

Då framförallt jag har lite mindre tid just nu jämfört med vid färjans avgång passar det mig utmärkt att Sniper befordrat sig till moderator: viewtopic.php?p=9535#p9535

Vi tror detta kommer fungera utmärkt. Färjan har hittills endast gått på lungt vatten och det mesta handlar om enklare finputsning.

Välkommen!
//Kaptenen och maskinisten
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: mån 04 mar 2024, 09:24 Då framförallt jag har lite mindre tid just nu jämfört med vid färjans avgång passar det mig utmärkt att Sniper befordrat sig till moderator: viewtopic.php?p=9535#p9535

Vi tror detta kommer fungera utmärkt. Färjan har hittills endast gått på lungt vatten och det mesta handlar om enklare finputsning.

Välkommen!
//Kaptenen och maskinisten
Utmärkt.
Han springer ju omkring i varenda hytt dagligen ändå. Han kan ju lika gärna fylla på toarullarna emellanåt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av bjernagris »

Vad innebär det att vara moderator? I FAQ:n står följande:
Vad är moderatorer?
Moderatorer är individer (eller grupper av individer) som sköter om de dagliga aktiviteterna på forumet. De kan redigera eller ta bort inlägg och låsa, låsa upp, flytta, ta bort och dela trådar i de forum de modererar. I allmänhet så finns moderatorerna där för att förhindra att användare kommer ifrån ämnet eller postar anstötligt material.
I korthet tolkar jag det som att det handlar om att se till att forumets regler efterlevs och att det är rent och snyggt här inne... vilket i praktiken handlar om att se till att matchtrådsyntax följs, fylla i slutresultat i matchtrådämnen vid behov, samt se till att dubbeltrådar sammanfogas och trådämnen generaliseras vid behov?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: mån 04 mar 2024, 10:33 Vad innebär det att vara moderator? I FAQ:n står följande:
Vad är moderatorer?
Moderatorer är individer (eller grupper av individer) som sköter om de dagliga aktiviteterna på forumet. De kan redigera eller ta bort inlägg och låsa, låsa upp, flytta, ta bort och dela trådar i de forum de modererar. I allmänhet så finns moderatorerna där för att förhindra att användare kommer ifrån ämnet eller postar anstötligt material.
I korthet tolkar jag det som att det handlar om att se till att forumets regler efterlevs och att det är rent och snyggt här inne... vilket i praktiken handlar om att se till att matchtrådsyntax följs, fylla i slutresultat i matchtrådämnen vid behov, samt se till att dubbeltrådar sammanfogas och trådämnen generaliseras vid behov?
Det är väl i princip det.
Detta är ett fritt forum där vi får komma ifrån ämnen och spåna fritt. Det behövs ingen (än i vart fall) som censurerar eller stänger av medlemmar. Genom en bra samtalston sköter det sig självt. Dvs. De som känner att Masugnen är ett bättre forum för dem håller till där istället för här.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Sniper »

Grön gubbe - mot nya promenadsegrar.

Bild

I övrigt, om jag förstått det rätt, är jag mest rapportör. Mats_ume eller Pastis verkställer.
Mats_ume skrev: sön 03 mar 2024, 12:19 Som intendent (moderator) har du inte tillgång till vare sig kommandobryggan eller maskinrummet mer än som gäst utan behörigheter.
Påminna matchtrådsstartare att skriva in resultat - och liknande - kan jag dock göra själv.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: mån 04 mar 2024, 11:33 Grön gubbe - mot nya promenadsegrar.

Bild

I övrigt, om jag förstått det rätt, är jag mest rapportör. Mats_ume eller Pastis verkställer.
Mats_ume skrev: sön 03 mar 2024, 12:19 Som intendent (moderator) har du inte tillgång till vare sig kommandobryggan eller maskinrummet mer än som gäst utan behörigheter.
Påminna matchtrådsstartare att skriva in resultat - och liknande - kan jag dock göra själv.
bjernagris skrev: mån 04 mar 2024, 10:33 Vad innebär det att vara moderator? I FAQ:n står följande:
I korthet tolkar jag det som att det handlar om att se till att forumets regler efterlevs och att det är rent och snyggt här inne... vilket i praktiken handlar om att se till att matchtrådsyntax följs, fylla i slutresultat i matchtrådämnen vid behov, samt se till att dubbeltrådar sammanfogas och trådämnen generaliseras vid behov?
Bjernagris har sammanfattat uppdraget väldigt väl. Jag och Pastis kommer givetvis fortsätta hantera eventuella "personalärenden" (tillsammans med dig), som vi hittills varit lyckligt förskonade från överlag även om vi haft ett par mindre "utbrott". Precis som Gösen skriver är forumet till absolut största del självsanerande och vi ska göra allt för att så ska förbli.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Wittgenstein »

+ Rätt man på rätt plats. Och när tillfället ges måste jag ge er som sjösatt och driver färjan en stor eloge, ett fint forum utan bråk, stök och invektiv. Låt oss hoppas att det fortsätter så.

- Till rubriken som för en bråkdels sekund fick mig att tro att nån slarver lagt in en nyhet om en nyförvärvad sniper i en egen tråd istället för i silly-tråden.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av CMB »

Sniper moderator alltså, bra!

-Så i detta blåvita sammanhang; vad är en moderator?

-En moderator är inte bara blåvit moderat, han är mer än moderat, han är moderatOR! Räkna med högerskyttar framöver!

https://m.youtube.com/watch?v=3GufF8jux ... luZmFtb3Vz
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: mån 04 mar 2024, 11:33 I övrigt, om jag förstått det rätt, är jag mest rapportör. Mats_ume eller Pastis verkställer.
Fel. Jag kan göra allt det som FAQ:n beskriver.
Exempel på vad jag inte kan göra: Släppa in nya medlemmar (det kan bara administratörerna). Däremot kan jag välkomna den senaste: KA-
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Catami »

Engagerad och intresserad CHECK
Kunnig och insatt CHECK
Trevligt bemötande CHECK
Ett bra val CHECK
Lycka till!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Sniper »

Catami skrev: tor 07 mar 2024, 10:13 Engagerad och intresserad CHECK
Kunnig och insatt CHECK
Trevligt bemötande CHECK
Ett bra val CHECK
Lycka till!
Tack Catami!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: tor 07 mar 2024, 16:51
Catami skrev: tor 07 mar 2024, 10:13 Engagerad och intresserad CHECK
Kunnig och insatt CHECK
Trevligt bemötande CHECK
Ett bra val CHECK
Lycka till!
Tack Catami!
Marek Hrivík SLOVAK
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av Leksing i vargaland »

Catami skrev: tor 07 mar 2024, 10:13 Engagerad och intresserad CHECK
Kunnig och insatt CHECK
Trevligt bemötande CHECK
Ett bra val CHECK
Lycka till!
Glöm inte bort att Sniper redan är högsta chef för internet CHECK
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: Sniper - ny moderator

Inlägg av SteelSky »

Bra att checka tjeckisk backcheck CHECK

Bra Sniper!
- Ni har inte en challe