2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Inte alls omöjligt att Växjö halkar ner till tredje plats och de vill jag inte möta redan i kvarten. Så helt klart måste vi fortsätta sikta uppåt i tabellen även om ChalleB inte brydde sig om var vi hamnar inom topp6.
Så vinst på lördag vore trevligt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av CMB »

Fjodor skrev: fre 08 mar 2024, 11:36
CMB skrev: fre 08 mar 2024, 11:23
Fjodor skrev: fre 08 mar 2024, 11:13

Förväntar mig en 30 minuters debatt i TV4 studion imorgon om att Blichfeld borde tagit sitt ansvar, varit förberedd och skyddat sig. Växjö verkar för övrigt gärna satsa på tacklingar i perioders/matchers sista sekunder.
Varför? Det där är en klar utvisning enligt regelverket idag och de flesta vill nog ha det så i regelverket imorgon också. Till skillnad från Strömwalls tackling som enligt regelverket idag är utvisning men där många (?) inklusive jag själv anser att det ska vara en regelrätt tackling och en ändring i regelverket därmed måste ske.
Kan ha varit en gnutta ironi som inte gick fram…
Dock har jag en annan åsikt gällande Strömvalls tackling. Den är uppåtgående alla dagar i veckan, men förstår om det finns olika åsikter och inget konstigt med det.
Jodå, att du skrev med ironi gick fram (även hos mig) men det var andemeningen med ironin som jag ifrågasatte (som jag tolkade det, dvs att den ”långa” debatten kring Strömwalls tackling var överdriven). Tack och lov så finns det olika åsikter och - precis som du skrev - inget konstigt med det. Särskilt så länge vi är överens om att jag har rätt. :mrgreen:

Med offensiv mot sm-guld. Skjut högt (och hårt)!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Aggeman »

En annan ingrediens som måste upp snarast som vi varit svaga på hela säsongen är att sätta press på domarna. Vi bör fått med oss mer utvisningar. Man behöver inte göra det i överdrift, men när det finns fog för att ifrågasätta och gnälla tycker jag det tillfället ska tas tillvara på. Det gäller både spelare, tränare och publik, man får ingen guldstjärna för gott uppförande.

Zacke borde kunna bli lite ”gubbgnällig” som många andra gubbar i ligan. Han har även större möjlighet till att diskutera med domarna då han bär ett C på tröjan.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av bjernagris »

bjernagris skrev: fre 08 mar 2024, 10:58 HV71 lär få klara sig utan Nardella. Nästan Armalisklass på denna. Ska vi gissa på tre matcher?

https://www.shl.se/article/zicas9z-403dd/view
När första perioden är slut så sker det en Crosschecking i ansiktet från HV71-spelaren Nr 27 Bobby Nardella. Spelet är i HV71:s försvarszon och tiden håller på att ta slut och Nardella håller i pucken när Växjöspelaren Nr 86 Joachim Blichfeld tacklar Nardella. Det kommer en HV71-spelare mot Blichfeld som vänder sig mot Nardella som då crosscheckar Blichfeld i ansiktet.
Tre matcher för Nardella.

https://www.shl.se/article/zigas9z-403dd/view
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Fjodor »

CMB skrev: fre 08 mar 2024, 11:59
Fjodor skrev: fre 08 mar 2024, 11:36
CMB skrev: fre 08 mar 2024, 11:23

Varför? Det där är en klar utvisning enligt regelverket idag och de flesta vill nog ha det så i regelverket imorgon också. Till skillnad från Strömwalls tackling som enligt regelverket idag är utvisning men där många (?) inklusive jag själv anser att det ska vara en regelrätt tackling och en ändring i regelverket därmed måste ske.
Kan ha varit en gnutta ironi som inte gick fram…
Dock har jag en annan åsikt gällande Strömvalls tackling. Den är uppåtgående alla dagar i veckan, men förstår om det finns olika åsikter och inget konstigt med det.
Jodå, att du skrev med ironi gick fram (även hos mig) men det var andemeningen med ironin som jag ifrågasatte (som jag tolkade det, dvs att den ”långa” debatten kring Strömwalls tackling var överdriven). Tack och lov så finns det olika åsikter och - precis som du skrev - inget konstigt med det. Särskilt så länge vi är överens om att jag har rätt. :mrgreen:

Med offensiv mot sm-guld. Skjut högt (och hårt)!
Självklart är vi överens om att inte vara överens :mrgreen:

Förutom självklart ”mot SM guld”, även om jag skiter i om det görs via grishockey med inslag av finess :))
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Anders_
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 25 okt 2023, 12:12

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Anders_ »

Runaway skrev: tor 07 mar 2024, 21:41 får inte karlberg lira i 1a kedjan nu, ja då har jag nog varit med om allt.
1a kedjan i laguppställningen behöver inte betyda att lagledarna tror/hoppas mest på denna linan!
4de linan möter oftast 4de hos motståndarna!
Och det gjorde våran 4de brutalt bra igår!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Anders_ skrev: fre 08 mar 2024, 19:20
Runaway skrev: tor 07 mar 2024, 21:41 får inte karlberg lira i 1a kedjan nu, ja då har jag nog varit med om allt.
1a kedjan i laguppställningen behöver inte betyda att lagledarna tror/hoppas mest på denna linan!
4de linan möter oftast 4de hos motståndarna!
Och det gjorde våran 4de brutalt bra igår!
Men återigen, kom ihåg hur matchen gestaltade sig. Lang och Karlberg kommer ha stora problem i slutspelet. Highchaparall-matchen igår passade de förmodligen ypperligt med enorma isytor i en svängig fram och tillbaka match, en matchbild vi naturligtvis inte kommer få se i kvartsfinalen.

Det är tyvärr svårt att träna inför slutspelet när vi möter två avhängda lag men man hoppas ju ändå.
Jag återkommer med tips hur långt vi går i slutspelet när vi är där och vet vilka vi möter. Viktigt ändå att vi tar poäng på lördag för att vara helt klara. Däremot inte alls bra för vårt lag att få en eller två matcher som inte betyder något. Vi kan lätt slå oss för bröstet när vi vinner med 3 mål.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Gösen »

Vi är 6,9 poäng före.
Det är mer troligt att SHL lägger ner säsongen än att Timrå kan ta sig förbi oss.

Mvh Jinxpolismästarämbetet.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: fre 08 mar 2024, 22:09 Vi är 6,9 poäng före.
Det är mer troligt att SHL lägger ner säsongen än att Timrå kan ta sig förbi oss.

Mvh Jinxpolismästarämbetet.
Kan man säga att LHC:s straffseger var det bästa tänkbara resultatet för oss då det både såg till att säkra vår kvartsfinalplats samtidigt som det utökade försprånget till just LHC?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Gösen »

semifinal är mycket längesen
Du måste göra det igen
Ta ett stort steg
Ta ett stort steg
Vad väntar du på
Ta ett stort steg
Ta ett stort steg och fortsätt
Fortsätt gå


Ulf Lundell - Stort steg
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Lampa »

Borde inte Lagerberg få vara med på bänken? Hellberg kanske med om någon behöver vila.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Sniper »

Som vanligt dröjer det innan Diabolics startar matchtråd i HV-forumet. I väntan på Omgång 51: HV71 - Leksands IF får vi hålla till godo med förra matchens "ingress":
Jag var hos tandläkaren idag.
Eftersom jag är helt oförmögen att skilja på den upplevelsen och tanken på att genomleva kvällens match, så kommer inte heller denna ingress undan smärta och lidande. Fördelen med att skriva en ingress är dock att man, under stunder av mental smärta, kan hålla sig kort. Att bryta fort innan smärtan sätter sig och blir alltför permanent. Ingen vill se lökars spela hockey. Ingen borde se lökars spela hockey. De är lika intressanta som den meny man får hos tandläkaren. Allt går från måttligt obehag till obeskrivlig smärta. Lökars. Vilken skit.

Krossa lökars!
https://forum.hv71fans.se/t/omgang-50-v ... -hv71/6797
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Lampa skrev: lör 09 mar 2024, 08:04 Borde inte Lagerberg få vara med på bänken? Hellberg kanske med om någon behöver vila.
CB sa att båda skulle ansluta. Det framgick i FKs onsdagsrapport.
Senast redigerad av Aggeman den lör 09 mar 2024, 11:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: lör 09 mar 2024, 10:27 Som vanligt dröjer det innan Diabolics startar matchtråd i HV-forumet. I väntan på Omgång 51: HV71 - Leksands IF får vi hålla till godo med förra matchens "ingress":
Jag var hos tandläkaren idag.
Eftersom jag är helt oförmögen att skilja på den upplevelsen och tanken på att genomleva kvällens match, så kommer inte heller denna ingress undan smärta och lidande. Fördelen med att skriva en ingress är dock att man, under stunder av mental smärta, kan hålla sig kort. Att bryta fort innan smärtan sätter sig och blir alltför permanent. Ingen vill se lökars spela hockey. Ingen borde se lökars spela hockey. De är lika intressanta som den meny man får hos tandläkaren. Allt går från måttligt obehag till obeskrivlig smärta. Lökars. Vilken skit.

Krossa lökars!
https://forum.hv71fans.se/t/omgang-50-v ... -hv71/6797
Borde vi i större utsträckning hjälpa andra forum med trådstarter?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-09 Lördag 18:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Sniper »

Eftermiddagsmatcher:
Skellefteå-Växjö
Frölunda-Färjestad
Rögle-Linköping
Timrå-Luleå
Jonathan Pudas tvingades kliva av i senaste matchen mot Örebro.
Nu kommer oroande signaler från Västerbotten.
Uppgifter till Sportbladet säger att lagkapten har en fraktur på överkroppen och kan missa stora delar av slutspelet.https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... leftea-shl
Bild