SM-slutspel 2024

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

SM-slutspel 2024

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 08 mar 2024, 08:45
Wittgenstein skrev: fre 08 mar 2024, 08:38 Var håller vi slutspelsdiskussionen?
Vi brukar köra en matchtråd som i år får heta kvartsfinal (med övrig syntax) där hela serien ryms.
Övriga matcher kan du starta en slutspel 23/24 tråd för.

Eller så låter vi moderatorn göra rätt för lönen 😉
Jag gav tråden namnet SM-slutspel av två anledningar:
- Hockeyallsvenskan har också ett slutspel (det slutspelet behöver emellertid ingen särskild tråd utan kan diskuteras i HA-tråden).
- SM-slutspel låter högtidligare än slutspel.

* * *

Förstår inte den här skräcken för Växjö (om de skulle råka bli vår kvartsfinalmotståndare). Fram till den där matchen när allt gick fel (8-1) hade vi vunnit fem av senaste sex nere i Växjö. Vi brukar vinna i Växjö och de i Leksand. Vilket talar för oss eftersom de får eventuellt sjunde avgörande på hemmaplan :wink:

Jag räds inget lag - samtidigt som jag fruktar alla.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Wittgenstein »

Och jag förstår inte optimismen inför Frölunda. Har det inte varit lite av ett bogeyteam, vi lyckades ta dem senast men innan dess har det gått sämre. Dessutom, vore det inte lite typiskt om Ruohomaa skulle sänka oss?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: fre 08 mar 2024, 10:09 Och jag förstår inte optimismen inför Frölunda. Har det inte varit lite av ett bogeyteam, vi lyckades ta dem senast men innan dess har det gått sämre. Dessutom, vore det inte lite typiskt om Ruohomaa skulle sänka oss?
Det är väl så att optimismen ska ses i ljuset av Skellefteå och framförallt Växjö.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av bjernagris »

Matchdagar för Leksand i kvartsfinalspelet.

Match 1: Fredag 2024-03-22
Frölunda - Leksand

Match 2: Söndag 2024-03-24
Frölunda - Leksand

Match 3: Tisdag 2024-03-26
Leksand - Frölunda

Match 4: Torsdag 2024-03-28
Leksand - Frölunda

Match 5: Lördag 2024-03-30
Frölunda - Leksand

Match 6: Måndag 2024-04-01
Leksand - Frölunda

Match 7: Onsdag 2024-04-03
Frölunda - Leksand
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Gösen »

Åttondelar
Timrå - Rögle
Luleå - Örebro

Kvart
Färjestad - Örebro
Växjö - Timrå
Frölunda - Leksand
Skellefteå - Linköping

Semi
Färjestad - Leksand
Växjö - Skellefteå

Final
Skellefteå - Leksand
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 21:45 Åttondelar
Timrå - Rögle
Luleå - Örebro
Eftersom jag omöjligen kan sitta och hålla aktivt på Luleå - med deras divingkultur och vedervärdiga publik - är det väl lika bra att släppa utfallet i den åttondelen. Skit i Örebro (som Stjärnan säger) och skit i Luleå.

Kan inte påstå att jag känner mig så lockad av Timrå-Rögle heller. Men man kan ju alltid scouta Rindell och Lyytinen. Hoppas Tjomme vet vad han gör. Jag kommer inte bara sakna Lindholm utan också Alsing :(
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: tis 12 mar 2024, 23:05
Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 21:45 Åttondelar
Timrå - Rögle
Luleå - Örebro
Eftersom jag omöjligen kan sitta och hålla aktivt på Luleå - med deras divingkultur och vedervärdiga publik - är det väl lika bra att släppa utfallet i den åttondelen. Skit i Örebro (som Stjärnan säger) och skit i Luleå.

Kan inte påstå att jag känner mig så lockad av Timrå-Rögle heller. Men man kan ju alltid scouta Rindell och Lyytinen. Hoppas Tjomme vet vad han gör. Jag kommer inte bara sakna Lindholm utan också Alsing :(
Jag kommer att sakna Alsing sjukt mycket. Tycker han varit strålande en längre tid.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Aggeman »

Fjodor skrev: ons 13 mar 2024, 12:55
Sniper skrev: tis 12 mar 2024, 23:05
Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 21:45 Åttondelar
Timrå - Rögle
Luleå - Örebro
Eftersom jag omöjligen kan sitta och hålla aktivt på Luleå - med deras divingkultur och vedervärdiga publik - är det väl lika bra att släppa utfallet i den åttondelen. Skit i Örebro (som Stjärnan säger) och skit i Luleå.

Kan inte påstå att jag känner mig så lockad av Timrå-Rögle heller. Men man kan ju alltid scouta Rindell och Lyytinen. Hoppas Tjomme vet vad han gör. Jag kommer inte bara sakna Lindholm utan också Alsing :(
Jag kommer att sakna Alsing sjukt mycket. Tycker han varit strålande en längre tid.
Med hänsyn till vad Rindell visade upp igår, kan jag bara instämma.

Överlag tycker jag ändå inte Alsing är värd lönen. Dock är jag tveksam till att spendera pengar på finnarna.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 12 mar 2024, 23:05
Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 21:45 Åttondelar
Timrå - Rögle
Luleå - Örebro
Eftersom jag omöjligen kan sitta och hålla aktivt på Luleå - med deras divingkultur och vedervärdiga publik - är det väl lika bra att släppa utfallet i den åttondelen. Skit i Örebro (som Stjärnan säger) och skit i Luleå.

Kan inte påstå att jag känner mig så lockad av Timrå-Rögle heller. Men man kan ju alltid scouta Rindell och Lyytinen. Hoppas Tjomme vet vad han gör. Jag kommer inte bara sakna Lindholm utan också Alsing :(
Håller med fullt ut.

I Färjestad är det inte så mycket spelarna (som kommer och går) utan mer publik och fans man har något alldeles förtvivlat svårt för.

I Örebro kan man även lägga till Fahlander eller vad han heter nu för tiden samt diverse spelare som öppet vädrat mindervärdeskomplex gentemot Leksand. Weinstock, ekorren, Brome för att nämna några. Luleå har jobbat sig till topp tre på den listan där i princip allt känns som en rutten tråd rakt genom föreningen.

Funderade på att se Oxen på TV4. Alltid kul med serier där man läst böckerna men kom på att man kanske ska kolla hockey istället. Men som du säger. I ena åttondelen vill man att bägge ska förlora och i den andra känner man ingenting för något av lagen. Vilket av ovanstående är sämst betyg?
Blir nog Oxen ändå. eller fortsatt rerun på Frank i House of Cards.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: tor 14 mar 2024, 17:53
Sniper skrev: tis 12 mar 2024, 23:05
Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 21:45 Åttondelar
Timrå - Rögle
Luleå - Örebro
Kan inte påstå att jag känner mig så lockad av Timrå-Rögle heller. Men man kan ju alltid scouta Rindell och Lyytinen. Hoppas Tjomme vet vad han gör. Jag kommer inte bara sakna Lindholm utan också Alsing :(
öppet vädrat mindervärdeskomplex gentemot Leksand. Weinhandel, ekorren, Brome för att nämna några. Luleå har jobbat sig till topp tre på den listan där i princip allt känns som en rutten tråd rakt genom föreningen.

Weinstock, aka Sockermunken. Minns hans hån mot bortaklacken där jag stod som om det var igår….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Klas »

För övrig tar dom ledningen med 1-0 nu, Örebrooo.
Tavla av Lassinanti.

Rätt dålig match, Örebro aningen mindre dåliga. Hade nog förväntat mig mer av Luleå faktiskt, dom gör en riktigt blek figur….

1-1 nu.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Gösen »

Klas skrev: tor 14 mar 2024, 19:58
Gösen skrev: tor 14 mar 2024, 17:53
Sniper skrev: tis 12 mar 2024, 23:05

Kan inte påstå att jag känner mig så lockad av Timrå-Rögle heller. Men man kan ju alltid scouta Rindell och Lyytinen. Hoppas Tjomme vet vad han gör. Jag kommer inte bara sakna Lindholm utan också Alsing :(
öppet vädrat mindervärdeskomplex gentemot Leksand. Weinhandel, ekorren, Brome för att nämna några. Luleå har jobbat sig till topp tre på den listan där i princip allt känns som en rutten tråd rakt genom föreningen.

Weinstock, aka Sockermunken. Minns hans hån mot bortaklacken där jag stod som om det var igår….
Jag kom precis på vad han hette och hann ändra originaltexten medans du skrev.

En sån som Abols tycker man ju inte alls lika illa om i år som tidigare. Numera verkar han ju tom vara en rätt sympatisk människa.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: tor 14 mar 2024, 20:09
Klas skrev: tor 14 mar 2024, 19:58
Gösen skrev: tor 14 mar 2024, 17:53

öppet vädrat mindervärdeskomplex gentemot Leksand. Weinhandel, ekorren, Brome för att nämna några. Luleå har jobbat sig till topp tre på den listan där i princip allt känns som en rutten tråd rakt genom föreningen.

Weinstock, aka Sockermunken. Minns hans hån mot bortaklacken där jag stod som om det var igår….
Jag kom precis på vad han hette och hann ändra originaltexten medans du skrev.

En sån som Abols tycker man ju inte alls lika illa om i år som tidigare. Numera verkar han ju tom vara en rätt sympatisk människa.
Jag blev ju oklädsamt glad att nån annan än jag hade en smula otur med stavning/namn /ordval, därför högg jag som en svulten kobra på skicka-knappen… 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: tor 14 mar 2024, 20:09 En sån som Abols tycker man ju inte alls lika illa om i år som tidigare. Numera verkar han ju tom vara en rätt sympatisk människa.
Abols har ju till och med gjort sig besväret att lära sig rätt hygglig svenska.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Aggeman »

Tror ändå jag hoppas Luleå förlorar. Ständigt gnäll och filmningar vilket är två mindre charmiga egenskaper som inte syns i Örebro när deras filmare är petad.