Annandagshockey 15:15 Leksand - Timrå 2-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas

Re: Annandagshockey 15:15 Leksand - Timrå 2-4

Inlägg av Klas »

På X skriver man att Rindell åkte runt och skrattade med Timrå-målisen efter matchen. Känns ju en smula provocerande, om det nu stämmer.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Klas skrev: tor 26 dec 2024, 19:16
Fjodor skrev: tor 26 dec 2024, 19:09
CMB skrev: tor 26 dec 2024, 18:45 Med det spel Rindell har så kan vi vinna matcher och - uppenbarligen - förlora matcher. Med det centerspel som Östman och Vejdemo levererar så kommer vi inte vinna en enda match tack vare det. Frapperande uselt.
Jag är benägen att hålla med, men Rindell måste någon gång lära sig i vilka situationer det inte går att spela på chans. Det stora problemet är dock fortfarande det usla anfallsspelet. Det är så mycket utsida att man baxnar.

Går det inte att lösa den knuten inom kort då blir tyvärr denna säsong en katastrof. Det är 0,1 och 2 mål framåt i match efter match. Det går inte.
Frapperande uselt är en träffande beskrivning. Men eftersom man inte kan byta ut 5-6 av våra sk. stjärnor så återstår det klassisk kortet sparka tränare. Eller törs man fortsätta på det inslagna spåret, och bara hoppas att allt ska falla på plats? Att Max m.fl som genom ett trollslag ska börja producera?
Jag hör till dom som ändå hoppats, men nu vetefan om jag längre tror på detta, när man inte ser ens tendenser till att det ska hända….
Jag har också hoppats och trott att produktionen kommer, men har precis börjat tappa alla förhoppningar. Sparka tränare tror jag inte på, men ska det göras så ska det göras nu så det finns tid att sätta något nytt.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Klas skrev: tor 26 dec 2024, 19:24 På X skriver man att Rindell åkte runt och skrattade med Timrå-målisen efter matchen. Känns ju en smula provocerande, om det nu stämmer.
Allt som står på X är skit, men eftersom det nu står där så kommer detta att vara en sanning för vissa grupperingar från och med nu.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Fjodor skrev: tor 26 dec 2024, 19:32
Klas skrev: tor 26 dec 2024, 19:24 På X skriver man att Rindell åkte runt och skrattade med Timrå-målisen efter matchen. Känns ju en smula provocerande, om det nu stämmer.
Allt som står på X är skit, men eftersom det nu står där så kommer detta att vara en sanning för vissa grupperingar från och med nu.
Jo du har väl rätt ..

CMB

Inlägg av CMB »

CMB skrev: tor 26 dec 2024, 18:45 Med det spel Rindell har så kan vi vinna matcher och - uppenbarligen - förlora matcher. Med det centerspel som Östman och Vejdemo levererar så kommer vi inte vinna en enda match tack vare det. Frapperande uselt.
Jag är benägen att hålla med, men Rindell måste någon gång lära sig i vilka situationer det inte går att spela på chans. Det stora problemet är dock fortfarande det usla anfallsspelet. Det är så mycket utsida att man baxnar.

Går det inte att lösa den knuten inom kort då blir tyvärr denna säsong en katastrof. Det är 0,1 och 2 mål framåt i match efter match. Det går inte.
Den dragningen var rent oansvarig mot laget. Han måste välja sina lägen bättre. Men han måste ju också få ta sina lägen. För vi kan ju knappast ha Rindell på isen för sin defensiva kvalitet. :mrgreen:

Det tar emot för mig att såga Östman men det går inte att komma ifrån att jag tycker att hittills denna säsong så har Östmans centersspel varit det sämsta jag kan minnas i LIF. Och Vejdemo är så blek och feg i sitt spel att jag blir förbannad de gånger jag faktiskt lyckas se honom på banan.
CMB

Inlägg av CMB »

Klas skrev: tor 26 dec 2024, 19:16

Frapperande uselt är en träffande beskrivning. Men eftersom man inte kan byta ut 5-6 av våra sk. stjärnor så återstår det klassisk kortet sparka tränare. Eller törs man fortsätta på det inslagna spåret, och bara hoppas att allt ska falla på plats? Att Max m.fl som genom ett trollslag ska börja producera?
Jag hör till dom som ändå hoppats, men nu vetefan om jag längre tror på detta, när man inte ser ens tendenser till att det ska hända….
Klas, jag har hällt upp en Oppigårds Winter ale och hävdar nu med glaset i hand att Max i sin anonymitet idag såg ut att ha tagit ytterligare ett positivt steg i sin skridskoåkning (den har blivit bättre och bättre från säsongens sega start i fart). Det lossnar hos Max inom snar framtid.

Och min dröm om centeruppställningen i slutspelet är: Hrivik-Elvenes-PZ-Vejdemo. Då vinner vi sm-guld!! :YMPARTY: :YMHUG:
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Drevet går efter Rindell, och visst ska han ha kritik. Skarp sådan efter dessa huvudlösa jävla trixs.
Men han ska inte sparkas, för vem fan ska vi sätta där istället? Är ju inte så att våra backar rosar marknaden med offensiva initiativ. Han måste lära sig värdera bättre.
Vårat stora problem är ju forwards monumentala oförmåga att göra mål.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Winter ale, den är rätt god har jag för mig?
Låt oss hoppas, CMB, att din iakttagelse om Max stämmer…
Jag är just nu försjunken i bitterhet :(

Runntur

Inlägg av Runntur »

Varför får vi så många konstiga utvisningar mot oss, men så få med oss? Slashing på Karlberg, ok visst. Men inte holding på Cehlarik i hans friläge efter det när han blir omfamnad med två armar? Utvisningen på AJ är totalt horribel (det insåg nog domarna också men då var det för sent). Timrå gör i den här perioden 0-2 med 100% i PP. Vi får inte en enkel uppgift av gestapo direkt.

Eddie Larsson ska aldrig ha pucken djupt ned i egen zon och slå ett uppspel. Idag slår han långa sarg ut eller lobb ut i mittzon trots att alternativ finns, så kan det fan inte fortsätta. Vi bara skänker bort pucken. Han slår en indianare i egen zon som det är nära att bli mål på men vi lyckas hålla tätt. 0-3 där så hade vi nog haft en annan syndabock att peka på just nu.

Armalis i mål kan inte klandras direkt. Men det är inte enkelt att göra mål på ett friläge i hockey, Päjärvi har en Leksing som jagar dessutom, trots detta så simmar Armalis på magen. En målis som vinner stänger igen där och räddar Rindell och laget.

Jag gillar finnarna för att deras rörelsemönster bryter mönstret. Tyvärr så verkar inte Rindell veta när han ska spela enkelt och när han ska bryta mönstret.

Sen att vi tar ut målvakten och spelar 5 man på banan, seriöst? Den är coachernas fel helt och hållet. Vad fan ska man säga. Skämmes ta mig fan.

Nya tag på lördag!
Korven

Inlägg av Korven »

CMB skrev: tor 26 dec 2024, 19:55 Klas, jag har hällt upp en Oppigårds Winter ale och hävdar nu med glaset i hand att Max i sin anonymitet idag såg ut att ha tagit ytterligare ett positivt steg i sin skridskoåkning (den har blivit bättre och bättre från säsongens sega start i fart). Det lossnar hos Max inom snar framtid.
En sån drack jag till julbordresterna till lunch. Tillsammans med en hemkryddad jamare. Ett mycket bra val.

Till själva matchen blev det en Gouden Carolus Christmas som jag tyckte smakade Läkerol. Ett sämre val alltså. Kunde ju lika gärna ha druckit taskigt Gävle-kaffe.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: tor 26 dec 2024, 19:56 Drevet går efter Rindell, och visst ska han ha kritik. Skarp sådan efter dessa huvudlösa jävla trixs.
Men han ska inte sparkas, för vem fan ska vi sätta där istället? Är ju inte så att våra backar rosar marknaden med offensiva initiativ. Han måste lära sig värdera bättre.
Efter typ omg 4 basunerade jag ut Skeppa, åt bägge finnarna. Men eftersom de fortfarande är kvar så lär vi nog dras med de säsongen ut åtminstone.

De skapade några chanser ikväll men som vanligt kan vi ju aldrig omsätta de så vi får lite och gå på, utan bara jaga och jaga. Sen när vi ett fåtal gånger lyckas jaga ikapp som ikväll, då blir plötsligt hela laget änsligt. Blir rädda att förlora den lilla poängen. Vår tredje period var en av de sämsta jag sett i år, och då borde vi ändå ha kraftigt momentum.

Klart vi kommer vinna nån match här och där men frågan är om vi klarar av att hålla hv bakom oss.
Jag tror de snart går förbi oss. Då står hoppet till att Lhc och modo går sämre.
För hamnar vi i kval vet vi ju hur det slutar. Vi behöver inte ens spela den skiten.

Jag har ju alltid ett annat lag i en annan liga att trösta mig med. Värre för andra då. Men ändå. Det går ju inte att bara stänga av känslorna för denna idiotförening. Så ta och vinn nu några på raken, tack.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Klas skrev: tor 26 dec 2024, 19:56 Drevet går efter Rindell, och visst ska han ha kritik. Skarp sådan efter dessa huvudlösa jävla trixs.
Det bör dock diskuteras efter så pass många usla prestationer. Man får väga hans prestation mot vad en juniorback kan göra istället (värvningar känns inte rimligt). Kan en junis göra mindre skada än Rindell? Jag tror att det är möjligt. Sparka eller sätt honom på läktaren. Gör det som är bäst för klubbens ekonomi.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: tor 26 dec 2024, 20:54
Det bör dock diskuteras efter så pass många usla prestationer. Man får väga hans prestation mot vad en juniorback kan göra istället (värvningar känns inte rimligt). Kan en junis göra mindre skada än Rindell? Jag tror att det är möjligt. Sparka eller sätt honom på läktaren. Gör det som är bäst för klubbens ekonomi.
Med en dåres envishet så fortsätter jag….

Visst kan en junis göra mindre skada (åtminstone dessa iögonfallande tv-mässiga bottennappen), men vi behöver ju de där offensiva räderna han står för. Finns ju ingen annan i laget som är i närheten av de initiativen från backplats. Sen att det inte resulterar i mål är ju inte bara hans fel.
Och skulle våra impotenta eländiga ursäkter till målskyttar göra mer mål än inga alls, så skulle inte de där missarna smaka så jävla bittert som nu. Därmed inte sagt att jag är glad och nöjd. Inte för att nån väl kan tro det om man tar del av mina poetiska inlägg i den här tråden…

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Klas skrev: tor 26 dec 2024, 21:01
Aggeman skrev: tor 26 dec 2024, 20:54
Med en dåres envishet så fortsätter jag….

Visst kan en junis göra mindre skada (åtminstone dessa iögonfallande tv-mässiga bottennappen), men vi behöver ju de där offensiva räderna han står för. Finns ju ingen annan i laget som är i närheten av de initiativen från backplats. Sen att det inte resulterar i mål är ju inte bara hans fel.
Och skulle våra impotenta eländiga ursäkter till målskyttar göra mer mål än inga alls, så skulle inte de där missarna smaka så jävla bittert som nu. Därmed inte sagt att jag är glad och nöjd. Inte för att nån väl kan tro det om man tar del av mina poetiska inlägg i den här tråden…
Jo visst är det komplext. Forwards förtjänar kritik också. Det är väldigt sällan man har varit tillfreds med hungern och kampviljan de visar upp runt motståndarkassen.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Man kan ju fundera på vilken skillnad det hade gjort om man lagt Lyytinen och Rindells 200k/månad på två offensiva spelare, eller en. Och behållt Lagerberg och kört med Nilsson mer frekvent.

Men det är lätt att se i efterhand, finnarna var ju på förhand inte såhär dåliga.