Klas skrev: tor 06 mar 2025, 20:48
Nästan varje anfall vi har avslutas med att vi själva spelar ut pucken, ger bort den. Inte att Malmö vinner den. Rätt talande för kvällens inställning.
Tror inte vi kan skylla på ev magsjuka, eller bakfylla, eller andra medicinska fenomen. Allt sitter in en jävligt dålig inställning, precis som mot Örebro.
Är helt enig! Vilket samtidigt ger en del hopp inför kommande matcher. Det var riktigt bedrövligt den här matchen och jag skulle vilja säga att det enbart har med inställning att göra hur det sett ut senaste matcherna.
Runntur skrev: tor 06 mar 2025, 20:53
Chegr skrev: tor 06 mar 2025, 20:46
Så om man gör en glidtackling så är det ok att fälla spelare?
Jag förstår ingenting, vad är det frågan om? Varför är inte det där tripping? Är det lixom Kjell Eriks eget fel att han blir glidtacklad eller vad tänker domaren om den situationen?
Det var ju inte meningen, nä men dåså..
Förvånad?
bender skrev: tor 06 mar 2025, 21:04
Är det så här det kommer se ut nästa säsong med Karlberg som huvudansvarig?
Det lutar väl åt Hedberg som huvudansvarig. Enligt vissa lutar det inte bara utan är helt klart dessutom. Sedan är det ju inte bara upp till Karlberg precis som det inte bara är coacherna som ska ha cred vid vinster.
Det var en skitdålig match från start. Helt klart inställningsfråga där man verkar tro att man är bättre än man är för att man spelade stabilt några matcher i rad. Jag förstår dock hur man som supporter kan glömma bort sånt helt och hållet efter en sån här match. Har spelarna på en vecka blivit så mycket sämre så att de aldrig mer kan spela bra hockey igen? Hrívik vill jag ge mer tid att komma in i det. Visst, en del felbeslut och lite tveksam vissa gånger, men det tar ett tag att komma in i timingen efter lång frånvaro.
Jag förstår inte heller det där eviga tjatandet om sämst när det väl gäller. Vad var det som var så extremt viktigt i den här matchen? Visst, man hade en minimal chans på topp 6 men man är fortfarande på slutspelsplats och det är väl det som är det viktiga? Klara play in och sedan är det där som det verkligen gäller, först då vet vi ifall man är sämst när det väl gäller. Missar vi play in eller spelar skitdåligt i play in, ja då är jag med på att vi är sämst när det väl gäller. Men tar vi oss till kvartsfinal så är det ju inte så. Förra året åkte vi ur i kvartsfinalen men spelet man visade upp tycker jag i alla fall är ett bevis på att den säsongen var man som bäst när det väl gäller. Sedan att man förlorar en sjunde avgörande i Scandinavium på övertid, ja det är sånt som händer ibland även när man spelar bra.
Jag tror vi tjänar på att vara nia eller tia så att vi får spela hemma i första matchen samt möjligheten till Brynäs i kvarten så jag ser inga större problem med den här förlusten även om man givetvis alltid vill vinna.