2025-03-06 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 4-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bjernagris

2025-03-06 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 4-2

Inlägg av bjernagris »

Om vi ska får hemmaplansfördel i play-in krävs antagligen tre poäng här. Och ärligt talat, om vi inte kan besegra Malmö i en sådan viktig match har vi inte förtjänat hemmaplansfördel.

Hoppas att någon av A. Lundqvist, M. Karlström och J. Lyytinen kan spela.

Formen sista fem är Leksand 6p, Malmö 0p.
Stjärnan

Re: 2025-03-06 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: tis 04 mar 2025, 21:19 Om vi ska får hemmaplansfördel i play-in krävs antagligen tre poäng här. Och ärligt talat, om vi inte kan besegra Malmö i en sådan viktig match har vi inte förtjänat hemmaplansfördel.

Hoppas att någon av A. Lundqvist, M. Karlström och J. Lyytinen kan spela.

Formen sista fem är Leksand 6p, Malmö 0p.
Skulle inte förvåna mig om vi bjuder in Malmö i racet om åttondelen genom en torsk igen. Vi brukar ha svårt för att ta vara på matchbollar, oavsett om det gäller i matcherna eller i tabelläget.
Tappar lite sugen på en åttondel när jag inser vilka motståndarna förmodligen blir.. Det får inte bli Örebro. Tråk hockey vill man ju inte förknippa slutspel med. Så det enda som gäller här är att vinna. Hur nu det ska gå till.

Men… vinner vi här och städar av Växjö hemma så är det inte omöjligt att vi har 6e platsen i egna händer inför avslutningen. Växjö kan slå saik. Brynäs kan slå Rögle och på lördag kan Brynäs slå saik samtidigt som Lhc tar Rögle.
Får se.. men känslan stärks av att vi är ett playinlag i år.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Känns som grundserien dog ikväll. Topp 6-chansen borta och striden kring kvalstrecket förstördes av Modos hemmaförlust.

Torsdag nästa vecka spelas åttondelens match 1. Kan vi ta med oss dubbelmötesframgångarna mot Rögle, HV och Modo in i slutspelet eller tar säsongen slut under helgen/på måndagen? https://hockeysverige.se/shl/sa-spelas- ... ch-regler/
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Korven

Inlägg av Korven »

Så sent som idag på eftermiddagen kollade jag spelschemat för playin, för att se om en livematch någonstans kunde vara aktuell. Insåg då att jag inte ens kommer kunna se match 2 på TV, och hoppades såklart ännu mer på topp 6. Går det ens att tro på det längre?
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Lunkan klev av skadad, och Lyytinen magsjuk. 🤮

Inte ens ett rättstavat namn kan få mig på gott humör i kväll :?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Ska bli så sjukt skönt när den här säsongen är över. Tråkigaste säsongen sen vi missade kvalserien i HA 10/11.

För min del får dom gärna bara spela av sista matcherna så det tar slut nån gång.

Med dagsform och Challe Berglunds hockey tillbaka så torskar vi ju givetvis 2 av 3 matcher och jag tror första förlusten kommer i den här matchen.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Korven skrev: tis 04 mar 2025, 23:11 Så sent som idag på eftermiddagen kollade jag spelschemat för playin, för att se om en livematch någonstans kunde vara aktuell. Insåg då att jag inte ens kommer kunna se match 2 på TV, och hoppades såklart ännu mer på topp 6. Går det ens att tro på det längre?
Det är ett långskott från egen blå. Skellefteå (max en poäng) och Rögle behöver förlora två av tre samtidigt som vi går rent. Alternativt att Timrå förlorar sina återstående.

Timrå har att möta: Linköping, Modo, Växjö
Skellefteå: Växjö, Brynäs, Modo
Rögle: Brynäs, Linköping, Malmö

Det dryga med play in är den korta framförhållningen. Hemmaplanfördelen är att man slipper jaga publik med två dagars varsel. Nu får man en lördagsmatch vilken bör kunna sälja ut på fyra dagar. Så sjua eller åtta är ju att föredra. Och ju tidigare vi vet desto bättre.

Sen föredrar nog jag Örebro av de som finns att välja just nu. Skellefteå eller Växjö i slutspel.. nja.
Malmö kan fortfarande ta Örebros plats. Men då behöver de antagligen vinna över oss och därmed göra sjunde åttondeplatsen svårare att nå.

Vart var Ludde säsongen 20/21?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tis 04 mar 2025, 23:28Lyytinen magsjuk. 🤮
Den gjorde mig orolig, då måste han det brutit ut under matchen och han har säkerligen varit smittsam under bussresan ner (isolerad i Taxi hem?) och risk för fler insjuknade till imorgon.

Jag såg matchen lite i efterhand så såg inga intervjuer så de kanske sa det under sändningen, men källa till magsjukan (greppar efter halmstrån).
Ludde skrev: tis 04 mar 2025, 23:39 Ska bli så sjukt skönt när den här säsongen är över. Tråkigaste säsongen sen vi missade kvalserien i HA 10/11.

För min del får dom gärna bara spela av sista matcherna så det tar slut nån gång.

Med dagsform och Challe Berglunds hockey tillbaka så torskar vi ju givetvis 2 av 3 matcher och jag tror första förlusten kommer i den här matchen.
Jag är helt oförstående till det. Visst, matchen igår var inte skitrolig men tittar man på senaste månaden så finns det ju inte mycket fog till dina farhågor.
Gösen skrev: ons 05 mar 2025, 06:34
Korven skrev: tis 04 mar 2025, 23:11 Så sent som idag på eftermiddagen kollade jag spelschemat för playin, för att se om en livematch någonstans kunde vara aktuell. Insåg då att jag inte ens kommer kunna se match 2 på TV, och hoppades såklart ännu mer på topp 6. Går det ens att tro på det längre?
Det är ett långskott från egen blå. Skellefteå (max en poäng) och Rögle behöver förlora två av tre samtidigt som vi går rent. Alternativt att Timrå förlorar sina återstående.

Timrå har att möta: Linköping, Modo, Växjö
Skellefteå: Växjö, Brynäs, Modo
Rögle: Brynäs, Linköping, Malmö

Det dryga med play in är den korta framförhållningen. Hemmaplanfördelen är att man slipper jaga publik med två dagars varsel. Nu får man en lördagsmatch vilken bör kunna sälja ut på fyra dagar. Så sjua eller åtta är ju att föredra. Och ju tidigare vi vet desto bättre.

Sen föredrar nog jag Örebro av de som finns att välja just nu. Skellefteå eller Växjö i slutspel.. nja.
Malmö kan fortfarande ta Örebros plats. Men då behöver de antagligen vinna över oss och därmed göra sjunde åttondeplatsen svårare att nå.

Vart var Ludde säsongen 20/21?
I play in ser jag ju inte något lag som värre/bättre än något annat. Växjö, Skellefteå, Rögle vet vi ju alla sedan tidigare att de kan plocka fram något speciellt i slutspel. Örebro kan bli ett hjärnspöke med historiken, men frågan är ifall jag inte helst vill möta dem i alla fall. Risk att bli förnedrad på jobbet men även en bra chans att få tysp på dem på jobbet ;-)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det aktuella mötet slutade 5-4 (efter att Leksand haft ledning 1-3 efter första) och så många mål blir det väl knappast här. Inga lag har gjort färre än Malmö och Leksand/Växjö - 112 respektive 120.

* * *
Malmö kommer med andra ord inte behöva kvala men man har definitivt spelat bort sina chanser till slutspel efter gårdagens usla insats. Det var ett rejält bottennapp efter att de trots allt spelat rätt bra under de fem föregående matcherna och förlusterna.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... -sasongen/
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Nyförvärvet går åter in i laget nu när A. Lundqvist saknas.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Men Leksand har drabbats av ett rejält avbräck inför turen till Skåne.
Huvudtränaren Charles Berglund får inte coacha laget från båset, detta efter händelserna efter matchen senast i Örebro.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... fran-baset
AIK klarade sig utan Melin igår (sjuk) men vann ändå 2-3 i Umeå.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Lunkan borta är inte bra. Jag tycker att han tagit stora kliv och spelar med bra pondus. Särskilt under våren.
Södra Siljan speglar vinnare
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Lunkan borta denna vecka åtminstone.
Lyytinen har kryat på sig snabbt så möjligheten finns att han spelar ikväll.
Kalle är borta åtminstone ikväll.

Säger en -trots bussresa- pigg och fräsch Emilia från Malmö.
Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Tionde bästa hemmalaget mot tionde bästa bortalaget bådar för en jämn match ikväll. Men Malmös formkurva är horribel, sex raka nollpoängare och blivit nollade i tre raka matcher.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: tor 06 mar 2025, 10:44 Tionde bästa hemmalaget mot tionde bästa bortalaget bådar för en jämn match ikväll. Men Malmös formkurva är horribel, sex raka nollpoängare och blivit nollade i tre raka matcher.
Sånt brukar straffa oss brutalt.
Men en poäng räcker för att säkra slutspel. Kanske får vi vara nöjda med det målet i år.
Sun taught me,
Keep RISING!