LIVE: Leksand - Malmö · 0 - 0 (0-0)
1:a perioden 11:29

2025-10-16 Torsdag 19:00 Brynäs - Leksand 3-2

Matchtrådar för alla matcher.
CMB

Re: 2025-10-16 Torsdag 19:00 Brynäs - Leksand 3-2

Inlägg av CMB »

Det är Hedberg som måste skärpa sig. De här spelarna kan och ska lira hockey, dvs rörelse och passningar. Även i mittzon, som Hedberg av någon anledning tycks tro är nåt radioaktivt strålningsområde man oerhört snabbt måste ta sig igenom med hjälp av räls och puckdumpning. Jag gillar Hedbergs attityd i övrigt, se till att få in den tävlingsinstinkten i det kreativa.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: tor 16 okt 2025, 23:00

Bild

Inte konstigt domaren missade, han var ju jättelångt ifrån….😬🤡

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Runntur

Inlägg av Runntur »

Frustrerande förlust igen.

Men det är ta mig fan oerhört befriande att både Linkan blir så förbannad att han får matchstraff, och att Hedberg (och AJ) är ute med storsågen av domarna i media (på mycket goda grunder).

Det har iaf jag saknat de sista 3 säsongerna (minst).

Finns en anledning till varför Rönnberg och hela Luleå får över genomsnittet många utvisningar med sig.

Och domarna måste tåla kritik när dom är så fega som vid 30 sekunder kvar av matchen idag.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: tor 16 okt 2025, 21:35

Oförmågan att göra mål + special teams = kvalspel

Ska man se det positivt så var ändå special teams bra idag. Visst PP var väl inte bländande långa stunder, men där är det ju bara mål som räknas. Vet inte hur många gånger vi spelat bra men inte fått utdelning, så hellre lite sämre med utdelning så vi får upp självförtroendet i spelformen.

Sniper skrev: tor 16 okt 2025, 21:40
Stjärnan skrev: tor 16 okt 2025, 21:23
bender skrev: tor 16 okt 2025, 21:17

Linkan lyssnade på utskällningen och ger bort pucken för han tror det är utvisning. Synd att dommaren inte höll med bara. 8-)

Vi gör verkligen allting fel, hela tiden.

Parodi.

Blir inte ens irriterad längre.

Nej. Inte lönt. Blir bara -vad är det Sniper brukar säga- Apatisk.
Ny torsk på lördag förmodar jag. Sen vet jag inte ens vilka vi möter. Och ikväll bryr jag mig inte.

Det förundrar mig att folk inte rasar mer över trippingen på Lindqvist.
Men vi är väl...apatiska.

Det var väl enda misstaget av domarna i den här matchen. Men det är väl så det ska vara, är domarna bra så förlorar vi och jag kommer inte ihåg någon säsong där vi haft så många matcher i rad där domarna inte varit odugliga.

MeraSkottpåMål skrev: tor 16 okt 2025, 21:48

Nu på allvar så måste vi ändra i kedjorna!
Vill se detta.

Lang, Koblar, Linkan
Kaderli, Vejdemo, Cehelarik. Vejde och Cehelarik har kemi.
Fortier, Stevens, Östman ska skjuta!
Lissel, Knuts, WN Gnugga!

Extra: Karlberg

Om Veronneau är tillbaka...
Lang, Koblar, Linkan
Veronneau, Vejdemo, Cehelarik
Fortier, Stevens Östman
Kaderli,Knuts, WN

Vi har kört en match med nya kedjor, svårt att hitta kemi ihop ifall man ska byta varje match.

Klas skrev: tor 16 okt 2025, 23:12
Sniper skrev: tor 16 okt 2025, 23:00

Bild

Inte konstigt domaren missade, han var ju jättelångt ifrån….😬🤡

Helt oförståeligt att man missar den utvisningen, men som jag skrev tidigare så gör ändå domarna en bra match i övrigt. Några petiga utvisningar men det var det åt båda hållen.

Jag tycker inte att det var så dåligt som det låter här inne. Vissa stunder tappar man skärpan i passningarna och det är den stora anledningen till att man förlorar idag anser jag. I början var det i uppspelsfasen där passningen satt på skridskorna eller för långt fram så att man tillät Brynäs att sätta press. Under matchens gågn blev den delen bättre men man hade fortfarande inte ordning på passningarna i ingången av anfallszon och i de avgörande lägena. Det måste bli bättre annars kommer det fortsätta vara jobbigt. Farten och arbetsinsatsen är det inga fel på, men man måste få bättre precision på passningsspelet.

Kul med Luc Koblar och även Hellsten. Tycker även att Östman såg bättre ut idag med stor lust till att skjuta direktskott och var även riktigt nära med ett skott i ribban. Idag tycker även jag att Cehlárik var helt under isen. Visst han tog en hel del defensivt ansvar vilket gör att ungtupparna vågar spela ut offensivt, men det försvara ändå inte den svaga insatsen i övrigt. Även Caito har mycket att bevisa och tycker som någon skrev tidigare att det kanske borde vara han som är 7:e back.

Pain is temporary, glory is forever
Kluster

Inlägg av Kluster »

Dags för domarbasen själv att kliva av när inte han eller övriga tre domare på isen verkligen inte förstår varför Linkan blev förbannad:

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ivalmotet/

” Thomas Thorsbrink trycker på vikten om att domarna värnar om ett gott klimat på isen.

– Man kan vara till och med lite upprörd, lite förbannad och sådana saker och inte hålla med domarna. Det kan våra domare svara upp på, men det är när man spelar ut domarna det blir problem. Det är solklart att ”abuse of officials” ska bestraffas alla dagar i veckan, oavsett om domarna gör rätt eller fel.

Han är kritisk till Lindqvists agerande.

– Det hör inte till hockeyn. Det är ingen spontanitet som sker i samband med en situation. Det är dessutom saker som kommer långt senare än i första spelstopp. Våra domare tar en massa diskussioner och klagomål under match. Men spelar man ut domarna och kliver över gränsen då kommer det kosta.”

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Ett stort problem igår tycker jag var hemgångarna, där vi konsekvent tappade smygande spelare bakom ryggen. Mycket svagt spel överlag nerifrån. Lunkan och Milo är sega och dåliga med puck. Caito spelar som han skiter i vilket, sjukt nonchalant och tam. AJ är helt jävla överlägsen.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Okej, vi förlorade inte på grund av domarna.
Men vi förlorade en gyllene chans att kvittera.

Det var dessutom märkligt att vi inte gav Brynäs pucken snabbare när vi skulle få powerplay – där tappade vi momentum helt.

Och vad gäller Cehlarik och Caito… går det att låna ut dem till Mora? Tror inte många skulle protestera mot det.

Men den stora frågan är ändå: är Hedberg rätt man att leda laget? Spelar vi ens den hockey som passar det här laget?

Lampa

Inlägg av Lampa »

Hejalif skrev: fre 17 okt 2025, 08:35

Okej, vi förlorade inte på grund av domarna.
Men vi förlorade en gyllene chans att kvittera.

Det var dessutom märkligt att vi inte gav Brynäs pucken snabbare när vi skulle få powerplay – där tappade vi momentum helt.

Och vad gäller Cehlarik och Caito… går det att låna ut dem till Mora? Tror inte många skulle protestera mot det.

Men den stora frågan är ändå: är Hedberg rätt man att leda laget? Spelar vi ens den hockey som passar det här laget?

Denna hockeyn passar inte detta laget nej. Alldeles för tunna och inte tillräckligt fysiska/skridskostarka.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: fre 17 okt 2025, 06:54

Ska man se det positivt så var ändå special teams bra idag. Visst PP var väl inte bländande långa stunder, men där är det ju bara mål som räknas. Vet inte hur många gånger vi spelat bra men inte fått utdelning, så hellre lite sämre med utdelning så vi får upp självförtroendet i spelformen.

Jag är rätt säker på att det inte fungerar så. Spelar man bra och skapar mängder med chanser i PP utan att göra mål i flera matcher så kommer självförtroendet ryka och spelet bli sämre.
Det såg vi i början av säsongen när vi faktiskt hade ett väldigt bra PP spel. När målen uteblev efter några matcher så höll ändå spelet i sig några matcher till men slutligen utan mål så fallerade även PP spelet till det vi såg i vårt första PP i går vilket ju var bedrövligt. Sedan lyfte vi upp det lite.
Några mål till på lördag i PP och i nästkommande match så kan vi ha nåt att bygga på igen. Men målen är otroligt viktiga att få.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Stjärnan skrev: fre 17 okt 2025, 10:57

Jag är rätt säker på att det inte fungerar så. Spelar man bra och skapar mängder med chanser i PP utan att göra mål i flera matcher så kommer självförtroendet ryka och spelet bli sämre.
Det såg vi i början av säsongen när vi faktiskt hade ett väldigt bra PP spel. När målen uteblev efter några matcher så höll ändå spelet i sig några matcher till men slutligen utan mål så fallerade även PP spelet till det vi såg i vårt första PP i går vilket ju var bedrövligt. Sedan lyfte vi upp det lite.
Några mål till på lördag i PP och i nästkommande match så kan vi ha nåt att bygga på igen. Men målen är otroligt viktiga att få.

Exakt, det där är ju klassisk utebliven förstärkning.
När man gör allting rätt men ändå inte får in pucken så börjar man tveka, ändra småsaker och till slut sitter det i huvudet.
Man orkar inte hålla i det rätta spelet när man aldrig får betalt för det.
Det är ju så i hockey – du kan bara leva på ”nästan” ett tag, sen måste pucken in för att laget ska tro på det igen.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 17 okt 2025, 10:57

Ska man se det positivt så var ändå special teams bra idag. Visst PP var väl inte bländande långa stunder, men där är det ju bara mål som räknas. Vet inte hur många gånger vi spelat bra men inte fått utdelning, så hellre lite sämre SPEL MEN med utdelning så vi får upp självförtroendet i spelformen.

Det var precis så jag menade, ser att sista meningen kan misstolkas så att innebörden blir den motsatta mot vad jag menade. Jag menar alltså precis som du att målen är viktigare än spelet.

Har ändrat sista meningen så den blir mer förståelig hur jag menar

Pain is temporary, glory is forever