Rivaler:
...som 50 år efter SM-finalen för en kamp kring kvalstrecket.
Rivaler:
...som 50 år efter SM-finalen för en kamp kring kvalstrecket.
Ungefär men Brynäs vinner 5-1
Och vi släpper in 2 i pp
Den här gången behöver vi inte vänta på motståndarröster.
Jockster · 56 sekunder sedan
BIF har tagit FEM poäng av 18 möjliga på hemmaplan denna säsongen.
https://www.hockeysnack.com/brynas-if/
Om Leksand går ut med fart och fläkt så kommer Brynäs att stå på hälarna och dö efter första, det blir 3-6 till Leksand.
Framåt Masar!
Orkar egentligen inte med något som rör Leksand för tillfället - framför allt inte supportrar på X - men jag såg något som kan förtjäna ett inlägg. Att Brynäs ska till Nordirland på tisdag https://www.svt.se/text-tv/362
Svensson_62 · 3 minuter sedan
Nu får dagarna fram till torsdag användas till att rätta upp spelet. Skicka bästa laget till Belfast och använd matchen som en slags träning. Resan får även bli en slags teambuilding för en omstart.
Brynäs är dock ett lag som vi inte ska ge upp någonting på, ens vid större underlägen. Åtminstone inte under första halvan. De har tappat några ledningar, precis som vi.
Men nog blir detta hemmavinst allt.
Jag har en överbliven biljett till bortastå. Skriv till mig om du är intresserad.
"På väg mot 6000 sålda biljetter" på en måndag kommer inte innebära några 7650 på lördag. Så blir det när publiken får gå hem besviken tre hemmamatcher i rad. 7000 får bli målet. Men då kan det komma att krävas en bra insats OCH TVÅ-TRE POÄNG i Gävle för en stark försäljningsspurt på fredag.
Sniper skrev: mån 13 okt 2025, 15:28"På väg mot 6000 sålda biljetter" på en måndag kommer inte innebära några 7650 på lördag. Så blir det när publiken får gå hem besviken tre hemmamatcher i rad. 7000 får bli målet. Men då kan det komma att krävas en bra insats OCH TVÅ-TRE POÄNG i Gävle för en stark försäljningsspurt på fredag.
Alltid lättare att ta en förlust på plats! Förstår mig inte på folk som väljer att stanna hemma på grund av tidigare förluster. Var på plats och skrik ut frustrationen om det går åt helvete.
Aggeman skrev: mån 13 okt 2025, 17:17Sniper skrev: mån 13 okt 2025, 15:28"På väg mot 6000 sålda biljetter" på en måndag kommer inte innebära några 7650 på lördag. Så blir det när publiken får gå hem besviken tre hemmamatcher i rad. 7000 får bli målet. Men då kan det komma att krävas en bra insats OCH TVÅ-TRE POÄNG i Gävle för en stark försäljningsspurt på fredag.
Alltid lättare att ta en förlust på plats! Förstår mig inte på folk som väljer att stanna hemma på grund av tidigare förluster. Var på plats och skrik ut frustrationen om det går åt helvete.
Har man 1-1,5 timmar hem som många har så förstår jag valet att stanna hemma i ovannämnda fall. Betydligt billigare och man kan stänga av skärmen några sekunder innan slutsignalen för att slippa se det bittra slutet.
Som väntat mönstrar Brynäs allt annat än bästa laget idag:
Skalman13 · 4 minuter sedan
Laguppställningen mot Belfast.Delia
WestmanAndersson Norlinder
Kinnvall Dahlqvist
Holmgren RaftheimFjällby Pettersson Bellows
Kopacka Ölund Trivigno
Sundqvist Hillström Svrcek
Östberg Östberg Bah
Bra för Lucas Pettersson att få bra med istid inför JVM. Han hade jag på önskelistan hit inför i år pga budget och utvecklingsskäl. Det hade gjort gott.
Ett tappert Brynäs pressade Belfast men fick se sig besegrade med uddamålet, 2-1.
Poäng i denna matchen får ses som en vinst.