LIF i media

CMB

Re: LIF i media

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: Idag, 10:27

Om FK inte kan rapportera från träningarna är supportrarna helt hänvisade till Siljan News och MÅSTE teckna en prenumeration om de vill veta vilka spelare som deltar på träningen. Och det vill vi ju veta. Musslan berättar långt ifrån alltid på hemsidan. Inte heller Gösen.

Med betoning på EN prenumeration... :mrgreen:

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: Idag, 09:59
Aggeman skrev: Idag, 09:50

Fan vad stort det där blev då. Skriva krönika om detta och jämföra med Trump är befängt. Jag tycker det är larvigt och uppförstorat.

Sanny är ju inte den som missar en chans att blåsa upp till storm direkt… 8-)

När det dessutom är samma ägare till tidningen som inte tycker om att inte få vara med.

Dock tycker jag att det är fel att stänga för media. Kan man inte stänga arenan för allmänheten men ändå låta media få anmäla att de kommer och kunna bli insläppta på läktaren? Det borde ge max 5 minuter extra jobb för vilken person som helst att låsa upp, kolla legg och sedan släppa in med order att du får bara vara på läktaren, missköter du det så får du inte komma in fler gånger. Säkerheten upprättad och media har ingen möjlighet att gnälla. Jag tycker att man kanske fattar rätt beslut många gånger, men sättet man utför det på är nästan lika många gånger fel. Man borde kunna lösa saker på smidigare sätt ibland.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Idag är det mediaonsdag och arenan olåst.

FK-sporten sänder live från Tegera arena efter LIF:s beslut att stänga sina träningar – vd Peter Wiklund gästar studion.

Sändningsstart runt 12.15.
https://www.falukuriren.se/2025-10-15/d ... strategin/

Kommer också artikeln förbli olåst och livesändningen tillgänglig för alla? Dagens första artikel är (fortfarande) olåst https://www.falukuriren.se/2025-10-15/h ... ds-beslut/

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

För det första undrar jag vad nyttan med att stänga 4 dagar om en dag är öppen. Man har ju inte folk till att kolla allt ändå säger de ju.

För det andra är jag fortfarande övertygad om att det var nyheten om bla Kloos signoffbonus som riskerade att brinna inne som ligger till grund för beslutet att bojkotta FK. Sedan kände de sig väl tvingade att köra den linjen över flera nyhetskanaler för att mörka skälet.

Rätt eller fel kan man ju tycka vad man vill om. Men det blir iaf aldrig tråkigt när man håller på Leksand. Den saken är glasklar.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Nu känner jag inte Tegera lika bra som Leksands Isstadion - allt från Kjell Landéns hörn på kansliet, radiohytten uppe på hyllan till vaktmästarnas fikabord i rummet intill ismaskinen - men är Star Restaurang separerad från övriga arenan? Är inte folk där och springer varje vardag ändå?

Och nu vet jag att ni undrar över menyn denna vecka. Här kommer onsdag-fredag (och den serveras 11:30-14:00):

ons 15/10
Kycklingfilé fylld med pepperonikorv och mozzarella, serveras med het tomatsås samt
rostad potatis
Ugnsbakad fiskfilé med citronsås, grönkål och dillslungad potatis
Pizzabuffé
Spenat- och fetaostpaj

tor 16/10
Grekisk köttfärslåda med persiljesky och klyftpotatis
Klassisk ärtsoppa med fläsk samt pannkakor med lättvispad grädde och jordgubbssylt
Spenat- och fetaostpaj

fre 17/10
Helstekt fläskfilé med rotfruktsgratäng, savojkål och grillsås
Sejfilé med skaldjurssås, sugarsnaps och kokt potatis
Spenat- och fetaostpaj

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Då så - FK (och all övrig media) är välkomna de flesta dagar bara man anmäler intresse i förväg.

Blir det lika många artiklar, krönikor, rubriker och X-yttranden om det som det var igår?

* * *

Lattjar LIF med media? Är Sven Rosén strateg och chefsideolog?

Rosén tror inte att programmet kommer ha någon negativ påverkan på omgivningens syn på hockeylaget Leksand.

– Tvärtom, jag tror bara att det stärker vår ställning. Det är ju positivt att det skrivs om oss. Leksand är ett populärt, kärt lag i hela Sverige. Det är klart att vi är måna om att synas.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... vs-om-oss/

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Sniper skrev: Idag, 12:43

Då så - FK (och all övrig media) är välkomna de flesta dagar bara man anmäler intresse i förväg.

Blir det lika många artiklar, krönikor, rubriker och X-yttranden om det som det var igår?

Lattjar LIF med media? Är Sven Rosén strateg och chefsideolog?

Rosén tror inte att programmet kommer ha någon negativ påverkan på omgivningens syn på hockeylaget Leksand.

– Tvärtom, jag tror bara att det stärker vår ställning. Det är ju positivt att det skrivs om oss. Leksand är ett populärt, kärt lag i hela Sverige. Det är klart att vi är måna om att synas.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... vs-om-oss/

Eller var pressen för hård att det inte var värt att sälja ensamrätt?

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Jag som missat, var kan man läsa om det?

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Idag, 12:10
  • men är Star Restaurang separerad från övriga arenan? Är inte folk där och springer varje vardag ändå?

Den är separerad med ingång södra gaveln.
Du ser visserligen typ halva norra isen men hör ingenting. Har aldrig känt efter men gissar att dörrarna ut går att öppna om man verkligen vill då de säkert fungerar som nödutgång. Däremot brukar många från kansliet, tränarstaben samt spelarna äta där då de har rabatterat pris.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: Idag, 14:04

Jag som missat, var kan man läsa om det?

Man kan inte läsa om det i den rubrik som kom upp på FK-sportens startsida innan sändningen ens var över (Klubben: "Om det passar får ni komma in") och som är tagen ur sitt sammanhang och har en annan ton än samtalet mellan Viggo/Bäckis och Wiklund. För rubriksättare väntar en alldeles särskild plats i helvetet.

Själva sändningen är det bara att klicka igång https://www.falukuriren.se/2025-10-15/d ... strategin/

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Jag köper inte helt argumentet att det är en arbetsplats och vem som helst inte får gå in på en annan arbetsplats. Visst, när det gäller allmänheten, men inte när det gäller media. Bojkotten i från våras sitter tydligen fortfarande starkt i.
Tf VDn säger "Jag får ju inte komma in på er arbetsplats när ni sitter och skriver.." Men det är ju en heeeelt annan sak. FK var lite envisa och fortsatte utmana honom och till slut sa han bara, "Äh men.... nu har vi gjort så här!"
Tydliga tecken fanns där att alla frågor inte blev besvarade och det kan jag förstå strategin i inom vissa företag, men ska man vara transparenta och öppna för allt och dessutom inte har något att dölja, så tycker jag sättet tf VDn förde sig på inte ingav respekt direkt.

Men men.. Det enda jag bryr mig om är tabellplaceringen.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Att Leksand IF stänger träningarna för media men släpper in en sajt som både sponsrar och bevakar laget är ett allvarligt snedsteg.

När klubbar börjar välja vilka journalister som får ställa frågor förvandlas journalistik till PR. Det handlar inte om arbetsro – det handlar om kontroll.

Sponsrad bevakning kan aldrig vara oberoende. Även om reportrarna försöker vara neutrala kommer publiken alltid misstänka att tuffa frågor undviks.

Svensk hockey bygger på öppenhet, passion och förtroende. Börjar vi stänga dörrar för kritiska röster, då förlorar vi något större än en nyhetsvinkel – vi förlorar trovärdigheten.

Där är min ståndpunkt i det här

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Hejalif skrev: Idag, 16:02

.

Vems?

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
CMB

Inlägg av CMB »

Bara för att man är tidning, radio, tv, eller framför allt massmedia så innebär det inte att man har rätt till en ständig röd matta. Och har man betett sig dåligt så kan man bli portad av den enkla anledningen att man betett sig dåligt. Ok, så nu har "inkluderande" ersatts av "transparens" som ordet världen ska kretsa kring, då vet jag det.

Jag tycker det känns bra att LIF har fått stake nog att vara sig lite grinigt själva och fokusera på att leverera hockey för sm-guld. :YMHUG: :YMPARTY:

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Gösen skrev: Idag, 16:08
Hejalif skrev: Idag, 16:02

.

Vems?

Det här är min text, så det är väl jag som är upphovsman till den.
När jag är på rätt humör kan jag faktiskt skriva rätt vettigt.
Men jag gillar det inte riktigt…