2025-10-25 Lördag 18:00 Leksand - Djurgården 1-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: 2025-10-25 Lördag 18:00 Leksand - Djurgården 1-3

Inlägg av Sniper »

Game Misconduct fick han. Men 60:00 är försent. Skulle ha kommit i samband med Vejdemos reducering istället. Spel sex mot fyra för vårt dödliga pp. Och sen inleda Red Bull Overtime med en man mer.

Det var i samband med att slutsignalen ljöd mellan Leksand och Djurgården som situationen uppstod. I samband med ett gruff med Leksands Olle Strandell ska linjedomaren Rickard Nilsson ha träffats av ett slag från Blixt, först på axeln och sedan hakan.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-matcher/

Nu är det säkert flera som undrar om det var samma linjedomare som blåste icing i slutet på Timrå-matchen och Blixt hade kunnat slå två flugor i en smäll, så att säga, å våra vägnar. Men det var det inte.

Användarens profilbild
Klas

Re: 2025-10-25 Lördag 18:00 Leksand - Djurgården

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: Idag, 12:18
Klas skrev: Igår, 18:55

Men för i alla jävla kukars helveten!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Har inte hört något liknande komma från hjärtats avgrund sen kulor rann vid flipperspelen i spelhallen på Noret eller när vi tävlingsspelade i par på minigolfbanan vid Leksands Isstadion. Stora 80-talspriset till Klas!

Får man en pokal?
🏆 :YMPARTY:

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: Idag, 13:15
Sniper skrev: Idag, 12:18
Klas skrev: Igår, 18:55

Men för i alla jävla kukars helveten!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Har inte hört något liknande komma från hjärtats avgrund sen kulor rann vid flipperspelen i spelhallen på Noret eller när vi tävlingsspelade i par på minigolfbanan vid Leksands Isstadion. Stora 80-talspriset till Klas!

Får man en pokal?
🏆 :YMPARTY:

Två! En för flipper och en för minigolf.

Bild

8mars73

Inlägg av 8mars73 »

Gösen skrev: Igår, 21:03
Ludde skrev: Igår, 19:40

.

Byta tränare har dokumenterad effekt men då måste ju laget ha kvalitet nog, jag är inte övertygad om att vi underpresterar.

Yes.
Finns noga dokumenterat via avhandling från en rätt ingående analys från Linköpings universitet att det snarare har en motsatt effekt.

Det kan (40%) i vissa fall ge en kortvarig injektion , ungefär som att kissa i byxan och vara något att ta till inför ett kval till exempel.

Vi har ju -9 i xG, sämst i ligan. Då har ju på nåt vis ledningen gjort sitt. Johan eller Tjomme kan ju inte gärna infinna sig I slottet och hänga dit den.

Ludde

Inlägg av Ludde »

8mars73 skrev: Idag, 14:30
Ludde skrev: Igår, 19:40

.

Byta tränare har dokumenterad effekt men då måste ju laget ha kvalitet nog, jag är inte övertygad om att vi underpresterar.

Yes.
Finns noga dokumenterat via avhandling från en rätt ingående analys från Linköpings universitet att det snarare har en motsatt effekt.

Det kan (40%) i vissa fall ge en kortvarig injektion , ungefär som att kissa i byxan och vara något att ta till inför ett kval till exempel.

Vi har ju -9 i xG, sämst i ligan. Då har ju på nåt vis ledningen gjort sitt. Johan eller Tjomme kan ju inte gärna infinna sig I slottet och hänga dit den.

Vart hittar du underliggande statistik? Försökt hitta det men ej funnit.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
8mars73

Inlägg av 8mars73 »

Ludde skrev: Idag, 14:34
8mars73 skrev: Idag, 14:30

Yes.

Vart hittar du underliggande statistik? Försökt hitta det men ej funnit.

Nån som la upp en lista i en Facebookgrupp. Nån av Leksandsgrupperna, jag följer alla...

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Hejalif skrev: Idag, 10:15
Ludde skrev: Idag, 09:42

Så dom stängde in sig efter matchen men ut kom Hedberg med fler floskler om att dom diskuterat att dom måste tro på det dom gör.

Nu hoppas jag ju att den interna diskussionen bestod av annat och Hedberg och Tjomme har ett möte idag om det.

Hedberg börjar påminna om Hitler som strategisk ledare.
Rigid in i det sista och kan inte se sina egna fel och brister. Eller att hans planer inte fungerar. Jag tror ett tränarbyte måste till så vi kan spela ett spel laget klarar av

Även om du kanske har rätt i sak så är det övertramp att jämföra med Hitler. Gör inte det är du snäll. /Dagens moralpolis

Södra Siljan speglar vinnare
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

SteelSky skrev: Idag, 17:39
Hejalif skrev: Idag, 10:15
Ludde skrev: Idag, 09:42

Så dom stängde in sig efter matchen men ut kom Hedberg med fler floskler om att dom diskuterat att dom måste tro på det dom gör.

Nu hoppas jag ju att den interna diskussionen bestod av annat och Hedberg och Tjomme har ett möte idag om det.

Hedberg börjar påminna om Hitler som strategisk ledare.
Rigid in i det sista och kan inte se sina egna fel och brister. Eller att hans planer inte fungerar. Jag tror ett tränarbyte måste till så vi kan spela ett spel laget klarar av

Även om du kanske har rätt i sak så är det övertramp att jämföra med Hitler. Gör inte det är du snäll. /Dagens moralpolis

Jag tror vi får skilja på att jämföra med Hitler och att likna vissa drag hos Hitler som strategisk ledare.
Det är inte en moralisk jämförelse, utan en strukturell sådan.

Hitler var inte unik i sitt ondska, men han är ett väl dokumenterat exempel på en ledare som vägrade anpassa strategi till verklighet, isolerade sig från kritik och trodde envist att “systemet” skulle rädda honom.

Att peka på samma ledarskapsmönster hos Hedberg är inte att likställa honom med en diktator — det är att konstatera att rigiditet, oavsett nivå, får samma konsekvenser: planen kollapsar, och omgivningen lider medan ledaren fortfarande tror sig ha rätt.

Det är alltså inte moral — det är ledarskapsanalys.

Så där t9 felet rättat

Senast redigerad av Hejalif den sön 26 okt 2025, 20:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Hejalif skrev: Idag, 19:20

.

Det är alltså inte moralpredikan — det är ledarskapsanalys.

Ahh. Vad det kliar ...
Men mogen i mitt ledarskap så avstår jag. Rent Moraliskt :d

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Gösen skrev: För 51 minuter sedan.

.

Ahh. Vad det kliar ...

Kan du någon gång skriva något vettigt? Du är den sämsta komikern jag mött

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Hejalif skrev: För 44 minuter sedan.
Gösen skrev: För 51 minuter sedan.

.

Ahh. Vad det kliar ...

Kan du någon gång skriva något vettigt? Du är den sämsta komikern jag mött

Du är en av de roligaste jag mött :d

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan