2025-11-27 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 2-3 str

Matchtrådar för alla matcher.
CMB

Re: 2025-11-27 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 2-3 str

Inlägg av CMB »

Positivt i denna match är att de spelare som skall vara ledande var lite mer aktiva. Förvisso talangfull, men Zaki är väldigt valpig och jag är lite oroad över att det kan kosta mer bakåt än vad som betalas framåt. Men än så länge har det hamnat på rätt sida, även om jag tycker att han haft en framgångsrik flört med Fru Fortuna vad gäller utgången av situationer han hamnat i, särskilt i försvarszon.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

CMB skrev: tor 27 nov 2025, 22:02

Positivt i denna match är att de spelare som skall vara ledande var lite mer aktiva. Förvisso talangfull, men Zaki är väldigt valpig och jag är lite oroad över att det kan kosta mer bakåt än vad som betalas framåt. Men än så länge har det hamnat på rätt sida, även om jag tycker att han haft en framgångsrik flört med Fru Fortuna vad gäller utgången av situationer han hamnat i, särskilt i försvarszon.

Det ser man ju även hos både Kaderli och Lucky Luc. Svinbra båda två, men det blir ibland lite felbeslut, nån åkväg som läses av motståndarna osv.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 27 nov 2025, 21:59
Stjärnan skrev: tor 27 nov 2025, 21:41

Men… 5 p nu (plus 1 till i målskillnad) upp till säker mark.
5 poäng brukar innebära 5 matcher om man börjar vinna.
Så går vi rent fram till jul så kan vi vara ikapp.

Som de underliggande siffrorna gör gällande så kommer Luleå, Brynös, Linköping och Örebro ta (beräknat på 28 poäng) 6,1 poäng de kommande 5 matchena med ett snitt på 1,22/match. Tar vi 15 så ligger vi nia 2 poäng före.

Möjligt. 5 poäng upp innebär en min privata tumregel 5 matcher, OM laget börjar vinna. Räcker förmodligen med 4 vinster. Men sen har vi målskillnaden… en poäng till. Slltså 6 poäng= 6 matcher, om laget börjar vinna. Nåt vi inte har sett än.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Nu vill man ju inte bara vara negativ när vi tar 2 poäng så det positiva är väl att vi idag är ganska bra placerade och mer tighta bakåt då vi som vanligt slänger iväg puckar och slår dåliga pass, så att passen i afton i alla fall inte blir till HELT fatala bjudningar. MEN jösses vad vi slänger iväg puckar i fel lägen och har bedrövligt svårt att spela oss ur egen zon på ett kontrollerat sätt samt lägger pass som sätter våra medapelare i dåliga situationer.
Varför har vi blivit så dåliga på detta? Under Björns tid så tycker jag vi var riktigt bra på att spela oss ur egen zon på ett kontrollerat sätt och passen satt ofta på bladet.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Vi var väl bra när vi hade Fredrik Hallberg som back-coach….nu har vi Printz. Vem vi hade innan honom minns jag inte….

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
harfager

Inlägg av harfager »

Klas skrev: tor 27 nov 2025, 23:19

Vi var väl bra när vi hade Fredrik Hallberg som back-coach….nu har vi Printz. Vem vi hade innan honom minns jag inte….

Challe.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Då är känslan att vi måste in med en ny backcoach OM nu detta ansvar ligger på Printz. Jag ofillar ju att sparka tränare under säsong, men kan vi ta in någon som kompletterar Printz kanske, hans kontrakt går väl dessutom ut efter säsongen?

Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2025-11-27 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tor 27 nov 2025, 19:54
Runntur skrev: tor 27 nov 2025, 19:53
Stjärnan skrev: tor 27 nov 2025, 19:48

En ok period. Luleå är klart bättre och det ska de ju vara i år, men våra första minuter gav ändå en del hopp. Vi är ganska nedtryckta i stora delar av perioden men är mer på tå än vad jag har vant mig vid. Ett lite annat fokus.
Därför tror jag vi gör match av detta. Luleå är bättre och kommer vinna ikväll, men vi får en hedersam förlust iaf.

Såååå snygg prestation av 20. I dagens hockey gör man nästan bara mål på två saker. Utstickande prestation eller misstag.

Luleås mål kommer av att två Leksingar attackerar samma spelare och det blir 2 mot 1.

Vårt mål kommer av att Själin kommer in snett och blir bortfintad på en bra prestation av Nålen. Sätter den -oväntat- kliniskt i yttersta krysset.

Tips 3-1. För vi släpper på tok för många chanser mot oss och vinner inga sargdueller. Dessutom tar Vejde en idiotutvisning. Vi klarade av den men måste sluta ta sådana onödiga. Men vi gör match av det hela vägen in.
Kul hockey hittills.

Jag tyckte den utvisningen var tveksam, han trycker ut Omark ur zon som inte kan stå emot. Men vad kan man förvänta sig av stackars domarna i Omarks comeback hemma i delfinen.. Vi borde veta bättre än att bjuda på den möjligheten.

2 armar runt för länge. Solklar enl mig.

Det är svårt att säga att det inte ska vara utvisning, men tar man för den så behöver man ta för alla liknande och då har vi spel 3 mot 3 i stora delar av matchen. Men det är ju den nivån vi får lära oss leva med domarna, eller ja, snarare brist på nivå eftersom det är som en bergodalbana under matcherna. Sedan är det ju extra jobbigt att möta Luleå som har Shinnimin i laget som man inte kan vara i närheten ens utan att han ramlar och flyger som en vante. Att han inte blir anmäld för filmning oftare är helt ofattbart. Fegare spelare får man leta efter...

Runntur skrev: tor 27 nov 2025, 20:09

Fascinerande att vi leder statistiken med skott i målramen, hela 20st. Det var overraskande.

Inte ett dugg, det är ju det jag sagt hela tiden. Vi skapar chanser men har inte marginalerna med oss...

Klas skrev: tor 27 nov 2025, 20:20
CMB skrev: tor 27 nov 2025, 20:07

Kors i taket, Lang får ett pass i fart högt upp i banan, bra!

Och han bröt in framför mål!

Ja, det är något som vi inte sett tidigare under säsongen. Mer sånt av Lang!

Klas skrev: tor 27 nov 2025, 20:54
Stjärnan skrev: tor 27 nov 2025, 20:51

Ändå lite gulligt att publiken visslar när vi har pp.

Tänk vilken skillnad det skulle göra om vi bara hade ett dåligt PP i stället för ett uselt? Vi får ju chanser…

Oj vad man saknar Kalles direktskott.

PP-mål i tre raka matcher nu, det är väl till och med bättre än dåligt ;-) Men håller med, förutom målet var det var väl ett PP som var ok där man skapade några chanser men i övrigt var det riktigt dåligt. Men utdelningen är det viktigaste för framtiden.

Chegr skrev: tor 27 nov 2025, 21:04
Gösen skrev: tor 27 nov 2025, 21:03

Subtilt Shinimin.

Vore så underbart om domarna hade lite stake att visa ut honom när han helt uppenbart förstärker

Ja, han är en skam för sporten med sina filmningar. Tycker det är så himla jobbigt att se och när även kommentatorerna nästan berömmer honom när han faller som ett träd när Milosevic trycker till honom lite i bröstet. De säger att Milosevic måste tänka på att det är Shinnimin som han trycker till eftersom han faller så lätt, jag tycker det är helt fel. Det är domarna som måste vara helt säkra på att det verkligen är på grund av förseelsen som han faller annars ska de ta ut Shinnimin istället. Det är inte motspelarna som ska stävja filmningarna, det är egna föreningen och domarna. Sånt här gör mig så sjukt jävla upprörd, det är även enda anledningen till att jag slutat titta på fotboll och jag vill verkligen inte ha in det i hockeyn.

Stjärnan skrev: tor 27 nov 2025, 21:19

Har vi tur klarar vi en pinne. Luleå är liiiite bättre ikväll.

Håller inte med, tycker vi var det bättre laget och klart värda segern. Borde dessutom varit tre poäng, men två får duga.

Aggeman skrev: tor 27 nov 2025, 21:33

Där fick dom jävlarna! Jävla filmande jävla as! Fan vad skönt att trycka dit dom griniga jävlarna!

Kan bara instämma!

Klas skrev: tor 27 nov 2025, 21:35
Pastis skrev: tor 27 nov 2025, 21:33

Christoffersson :wor:

Såg ut som han inte gjort annat än räddat puckar i SHL. Grymt stabil!

Verkligen! Vilken konkurenssituation vi har på målvaktssidan och vilken dragningskraft vi kommer kunna få med Millner som gör ett fantastiskt jobb med målvakterna.

Klas skrev: tor 27 nov 2025, 21:48
Stjärnan skrev: tor 27 nov 2025, 21:41

Men… 5 p nu (plus 1 till i målskillnad) upp till säker mark.
5 poäng brukar innebära 5 matcher om man börjar vinna.
Så går vi rent fram till jul så kan vi vara ikapp.

Det är ju långt ifrån kört, men vi måste fortsätta ta våra poäng. Och dessutom mot rätt lag, t.ex Örebro innan jul. Finns liksom inget annat när vi nu hamnat där vi hamnat.

Det är väl dessutom två bortamatcher mot Örebro innan jul om jag minns rätt? Väldigt viktiga. Vinner vi dem så borde vi har bra slagläge efter juluppehållet.

Klas skrev: tor 27 nov 2025, 22:13
CMB skrev: tor 27 nov 2025, 22:02

Det ser man ju även hos både Kaderli och Lucky Luc. Svinbra båda två, men det blir ibland lite felbeslut, nån åkväg som läses av motståndarna osv.

Så är det ju helt klart, men det bådar ju gott för framtiden att de får fortsatt stort förtroende trots misstagen. Jag gillar det jag ser och tror det kommer gynna oss i längden.

Pellefant skrev: tor 27 nov 2025, 22:45

Nu vill man ju inte bara vara negativ när vi tar 2 poäng så det positiva är väl att vi idag är ganska bra placerade och mer tighta bakåt då vi som vanligt slänger iväg puckar och slår dåliga pass, så att passen i afton i alla fall inte blir till HELT fatala bjudningar. MEN jösses vad vi slänger iväg puckar i fel lägen och har bedrövligt svårt att spela oss ur egen zon på ett kontrollerat sätt samt lägger pass som sätter våra medapelare i dåliga situationer.
Varför har vi blivit så dåliga på detta? Under Björns tid så tycker jag vi var riktigt bra på att spela oss ur egen zon på ett kontrollerat sätt och passen satt ofta på bladet.

Jag vill fortfarande hända att det har med självförtroendet att göra. Man blir osäker och tänker en halv sekund för länge för att man är livrädd att göra fel. Med självförtroende kommer beslutsamheten och man vågar tro på sig själv att man kan sätta passningarna snabbare för att undvika att motståndarna ska hinna sätta press.

Jag tycker man gör en bra bortamatch mot ett normalt sett svårspelat Luleå på hemmaplan. Jag tycker inte att de är så mycket bättre i första perioden, de har mycket puck men får mest spendera tiden i sarghörnen, inte riktigt i de farliga lägena. Chansmässigt var det väl om än knappt ändå ett övertag för oss tycker jag. Andra perioden var vi klart bättre och i tredje så får de tryck när de börjar jaga, ett tryck som de lyckas hålla in till slutsignalen. Men sett över 60 minuter tycker jag vi var värda 3 poäng. Sedan i förlängningen är det ju bara ett sömnpiller som vanligt i 3 mot 3, varför ska vi envisas med den spelformen? Lika tråkigt som fotboll... Sedan är ju Nolan underbar att ha i en straffläggning. Kan det ge en boost för hans självförtroende med två baljor idag?

Jag tycker att både Max och Cehlárik visade lite finare takter igen också. Men bäst var ändå Christoffersson, kan bli riktigt bra om han får fortsätta träna och spela i Leksand. Eller ja, näst bäst var han, bäst var ändå en seger!

Pain is temporary, glory is forever
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Så förbaskat skönt med några för mig oväntade poäng. Det får mig att hoppas lite igen. Kanske har den där "vi mot världen känslan" smygit sig tillbaka nu, då kan vi ju slå vilket lag som helst.

Södra Siljan speglar vinnare
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

SteelSky skrev: fre 28 nov 2025, 08:05

Så förbaskat skönt med några för mig oväntade poäng. Det får mig att hoppas lite igen. Kanske har den där "vi mot världen känslan" smygit sig tillbaka nu, då kan vi ju slå vilket lag som helst.

Totalt oväntade poäng. Luleå var inte ens dåliga vilket gör vår insats ännu bättre. Starkt faktiskt att komma ihop så efter det vi har sett innan.

Men detta var en match bara. Får se om vi fortsätter på den inslagna vägen. Luleå var som jag tidigare sa något något bättre tycker jag, men det vi visade upp ingav ändå någon sorts hopp.
Se vad vi direkt skapar lägen när vi slår en direktpass på mottag istället för att ta emot och baka pucken och dribbla lite förstrött och framförallt öst/väst pass till spelare i fart norrut. Då hamnar motståndet lite fel och ger oss en fördel.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!