– Spelar vi så här kommer vi ”raketklättra” uppåt, jag är helt säker, säger Matt Caito efter Leksands 2–5-förlust mot Frölunda.
https://www.falukuriren.se/2025-11-22/f ... er-pa-det/

– Spelar vi så här kommer vi ”raketklättra” uppåt, jag är helt säker, säger Matt Caito efter Leksands 2–5-förlust mot Frölunda.

Sniper skrev: lör 22 nov 2025, 20:14– Spelar vi så här kommer vi ”raketklättra” uppåt, jag är helt säker, säger Matt Caito efter Leksands 2–5-förlust mot Frölunda.
Jaha ja...

Om vi nu ska tro på trolleri längs Yellow brick road så kan spelarna börja med grundläggande saker som att hålla i klubban med två händer i kampmomenten och inte:

Då kanske den sjanghajade regnbågen åter blir allmängiltig och ger drömmar om guld igen.

Sniper skrev: lör 22 nov 2025, 20:14– Spelar vi så här kommer vi ”raketklättra” uppåt, jag är helt säker, säger Matt Caito efter Leksands 2–5-förlust mot Frölunda.
Mmmm. Fortfarande är det bara målen som räknas Matt. Inte hur bra ni spelar (även om det förstås är en viktig ingrediens)
Sen är frågan hur ni ska kunna spela så ”här” när ni faller ner i ert mörka, tafatta mode så ofta?
4 raka torsk nu, kommer nog att bli 6. Sen får vi se hur det står till med moralen. Om ni orkar tro på det och kan vända säsongen.
Tippar 5-1
Nu må jag vara fyra enheter in en lördagkväll, men den där falska tryggheten är ett jävla gift.
"Vi skapar ju massa chanser, så om vi bara sätter dem..."
"De underliggande siffrorna visar att över tid så kommer..."
"Om bara spelare X höjer sig/kommer upp i nivå, så..."
"Om bara backarna hade gjort jobbet, så hade målvakten stått på huvudet."
"Om pucken inte hade sudsat dumt så hade vi..."
Det är mål och poäng som räknas. Nu. SHL är en jävligt jämn liga, och det skiljer egentligen inte så mycket i kvalitet mellan botten och toppen. Men den yttepytte lilla skillnaden gör att ett lag gör fler mål än det andra. Och då får det andra laget inga poäng. Och då hamnar det andra laget sist. Och då...
Nu har jag hållit mig borta från färjan ett tag eftersom vi har ett gäng torskar men nu djävlar måste vi ALLA ge positiva givar till grabbarna på isen. Det hjälper ABSOLUT ingenting att spy ut galla över högt och lågt på nätet. Klart som fan att det är nu det vänder 6-1 till oss och Kjell-Erik gör hattrick
Mellanskiktsspelare som Wiktor och Kalle har börjat bidra. Och juniorerna - Koblar och Kaderli - fortsätter vara framträdande. Synd då att "stjärnorna" fortsätter spela på ett sätt som kräver citationstecken.
Leksing i vargaland skrev: lör 22 nov 2025, 21:25Nu har jag hållit mig borta från färjan ett tag eftersom vi har ett gäng torskar men nu djävlar måste vi ALLA ge positiva givar till grabbarna på isen. Det hjälper ABSOLUT ingenting att spy ut galla över högt och lågt på nätet. Klart som fan att det är nu det vänder 6-1 till oss och Kjell-Erik gör hattrick
Bra, vi kämpar in i det sista!

Sniper skrev: Igår, 18:00Mellanskiktsspelare som Wiktor och Kalle har börjat bidra. Och juniorerna - Koblar och Kaderli - fortsätter vara framträdande. Synd då att "stjärnorna" fortsätter spela på ett sätt som kräver citationstecken.
Kaderli lyfte sig lite nu i senaste matchen och såg åter bra ut igen, men har likt Koblar inte varit lika imponerande som för nån månad sen. Koblar har blivit lite väl entaktad i rörelsen. Men härligt att se dem, jag ler ofta när de är på plan! Talanger kan ofta utvecklas bara av att de får förtroende, men en bra vägledning från tränare kan ge talang en grym explosion. Just nu tvivlar jag på att Hedberg har det ögat. Möjligtvis en skogspamp, tveksam arborist.
Om det inte redan var säkert med torsk på dalamenyn på torsdag så blev det det nu. Linus Omark gör comeback och möter Leksand.
Sex raka som sagt (efter lördag), mer klarar vi inte, sedan vänder vi på steken. Måste vi göra.
Sniper skrev: Idag, 10:52
- Efter att ha såsat i Schweiz under hösten tror jag inte att Omark redan nu kommer göra någon skillnad.
Individmässigt håller jag med. Men boosten det ger till hela föreningen kommer inte vara till vår fördel.
Luleå-Leksand 2
HV-Örebro 1
Linköping-Brynäs 2
...ger följande tabellställning i botten:
11 HV 25*
12 Linköping 25
13 Örebro 24
14 Leksand 23
*HV passerar Linköping tack vare omkast i målskillnaden
Sniper skrev: Idag, 11:17Luleå-Leksand 2
HV-Örebro 1
Linköping-Brynäs 2...ger följande tabellställning i botten:
11 HV 25*
12 Linköping 25
13 Örebro 24
14 Leksand 23*HV passerar Linköping tack vare omkast i målskillnaden
Hur blir det förväntade (?) resultatet då?
Lulea-Leksand 1 (4-1)
HV-Örebro 1 (3-2)
Linköping-Brynäs 1 (4-2)
Men, jag hoppas att man slagit skallen i den djupaste botten nu och rensat luften. Att grabbarna släpper alla måsten och sänker ner axlarna (samt ett tiotal floskler till) och bara gör ut och kör. Låt den stora vändningen starta nu. Inget jag tror på men det gjorde jag inte i slutspelet mot Modo (på Stalins tid) heller.