2026-01-15 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs 4-5 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: 2026-01-15 Torsdag 19:00 Leksand - Brynäs 4-5 OT

Inlägg av Wittgenstein »

syd b. skrev: Idag, 10:20

Till och med Wiborg börjar nyktra till, spännande. Bara Gösen kvar nu. Att Gidlöf missade så många matcher är förödande för säsongen. Än lever väl hoppet men ja, kan fortfarande inte släppa Tjommes inkompetens gällande laget.

Gösen uppdaterar snart i Tråden för dig som mår gott om vad han ska inmundiga för att fira helgen samtidigt som han muntert konstaterar att LIF är på helt rätt väg. "Om några veckor är vi på slutspelsplats!".

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
MrBigBacon

Inlägg av MrBigBacon »

Hur många matcher har vi tappat poäng i sista 10 minuterna? Hur många övertidsförluster har vi där vi inte ens lyckas avfyra ett skott? Är det mental svaghet eller bara fysisk trötthet? Har vi så lite skills att vi måste kriga så mycket för varje mål att vi bara inte räcker till en hel match?

Många frågor. Men känns rejält oroligt inför ett kval, just nu slår vi nog inget annat lag i en bäst av sju. Men för mig som växt upp med ett Leksand som kvalat varje säsong så är vårkänslor förknippat med kvalångest, det där har ju satts ur balans senaste åren och varit emotionellt förvirrande. Ska bli skönt att vara oförvirrad i sin ångest framgent.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

MrBigBacon skrev: Idag, 10:45

Hur många matcher har vi tappat poäng i sista 10 minuterna? Hur många övertidsförluster har vi där vi inte ens lyckas avfyra ett skott? Är det mental svaghet eller bara fysisk trötthet? Har vi så lite skills att vi måste kriga så mycket för varje mål att vi bara inte räcker till en hel match?

Det är väl en combo av ovannämnda tänker jag. Hockey är ju en sport där du kan kompensera rätt stor del av bristande skills med intensitet och arbete. Eller, jag omformulerar, det är väl en annan form av förmåga/talang, att jobba hårt och spela intensivt. Kanske inte det man tänker på när man säger skills men...eftersom vi kanske saknar en del av traditionella skills, måste vi se till att prestera mer/bättre än motståndaren av det där andra. Gör vi inte det så..

När vi gör en massa saker fel, som i går, är det klart att den mentala pressen blir rätt stor när man närmar sig slutet. På samma gång som motståndaren känner att det nog blir en behaglig resa, för dom vet ju att vi brukar vika mer oss. Har svårt att tro att motståndarna blir paralyserade av skräck när det vankas BP och vi börjar med att stapla meningslösa drop på hög i egen zon. Och med stor mental press, då kommer oxå fysisk trötthet som ett brev på posten...

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

syd b. skrev: Idag, 10:20

Till och med Wiborg börjar nyktra till, spännande. Bara Gösen kvar nu. Att Gidlöf missade så många matcher är förödande för säsongen. Än lever väl hoppet men ja, kan fortfarande inte släppa Tjommes inkompetens gällande laget.

Jag har varit nykter hela tiden, jag tycker bara att det är konstigt att inte tro att man kan vända något med en halv säsong kvar. Nu är det klart att det blir tuffare för varje match att komma ikapp när vi inte tar riktigt den mängd poäng man hoppas. Men samtidigt, två raka vinster och det kan direkt vara nerv kring strecket så visst finns det fortfarande en chans men det blir ju svårare för varje match. Men fortsätter det som igår så är vi ju på säker mark om tio omgångar, en poäng mer i snitt på LHC och Örebro är långt ifrån omöjligt med tanke på den form de har just nu.

Pain is temporary, glory is forever