2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand 2-1

Matchtrådar för alla matcher.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Gösen skrev: sön 15 okt 2023, 09:30
SteelSky skrev: lör 14 okt 2023, 22:42
Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 22:23 11:50 i speltid på Cehlarik idag...
Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
De senaste säsongerna har folk om och om och om igen klagat på att vi kört för hårt på några ledande stjärnor och inte fördelat ut speltiden.
Nu när vi gör det.....
Jag vet inte riktigt hur mycket PK Cehlarik spelade men i den spelformen spenderade vi ca 9 minuter (och var 100%) PP endast 2 minuter .

Intressant också hur dessa kollektiva bekräftelsebehov tar vid varje gång en enskild spelare utsätts för ett drev. Då åker högafflarna fram. Karlberg är inte ens ordinarie utan snarare den optimala ersättaren. Laglojal och prestigelös. Det sistnämnda är dock antagligen högst bidragande till att han inte är en bättre spelare. Han sitter på läktaren när alla är friska utan att gnälla och hoppar in igen som en glad och trogen hund när det behövs. Till en billig peng i sammanhanget.

Att plocka hem utlånade spelare eller från J20 är inte optimalt. De har sina viktiga matcher att spela och vill ha samma kontinuitet som A-lag. Och framförallt ha med sina bästa spelare.

Dessutom var han på inget sätt sämst i Leksand igår. Utifrån given roll var han bättre än Cehlarik och en del andra. Hrivik förlorade 12 av 14 tekningar.

Försvarsspelet är inget specifikt spel för backarna utan spelas av samtliga på isen tillgängliga spelare i ett lag. Däremot hade några av backarna jobbigt igår. Några som tidigare utmärkt sig som stabila och pålitliga.
Jag kan hålla med om att han är en billig utfyllnad. Men felet är att han får spela i pp vilket jag inte fattar eller att han får istid som nu i 2:a och tredje känns ju fel som fan. Sen funderar jag om vi hade backbrist kunde inte någon spela back ?
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Einar Berg »

SteelSky skrev: lör 14 okt 2023, 22:42
Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 22:23 11:50 i speltid på Cehlarik idag...
Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
"Om det stämmer"? Bara gå in och kolla statsen, om du inte tror mig.
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Einar Berg skrev: sön 15 okt 2023, 19:41
SteelSky skrev: lör 14 okt 2023, 22:42
Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 22:23 11:50 i speltid på Cehlarik idag...
Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
"Om det stämmer"? Bara gå in och kolla statsen, om du inte tror mig.
Det var inte riktat mot att misstro dig alls. Enbart min slöhet..!
- Ni har inte en challe
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av SteelSky »

SteelSky skrev: sön 15 okt 2023, 22:51
Einar Berg skrev: sön 15 okt 2023, 19:41
SteelSky skrev: lör 14 okt 2023, 22:42

Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
"Om det stämmer"? Bara gå in och kolla statsen, om du inte tror mig.
Det var inte riktat mot att misstro dig alls. Enbart min slöhet..!
Edit: Man misstror inte Einar Berg [-X
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sundsvalll skrev: sön 15 okt 2023, 16:47

Jag kan hålla med om att han är en billig utfyllnad. Men felet är att han får spela i pp vilket jag inte fattar eller att han får istid som nu i 2:a och tredje känns ju fel som fan. Sen funderar jag om vi hade backbrist kunde inte någon spela back ?
Om nummer på kedjan spelar roll så var han uppsatt i andra med Max och Zackrisson i tre matcher när Vejdemo var avstängd. I speltid var de den tredje mest spelade kedjan. Övriga matcher har han spelat med Eljas och Knuts (Zackrisson senast) i en fjärde.

PP försöker jag tänka vilka som spelade senast. Eller snarare vilka tre forwards som inte spelade och kommer fram till att det var Eljas, Unger och Karlberg som stod över.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.