Sniper skrev: mån 15 dec 2025, 21:57Ärligt talat, vem vill vara i Leksand i det här mörkret, både på och utanför isen?
- Jennifer Engström, Expressen -
Wittgenstein & Miss Jennifer
Grön av avund på den formuleringen.
Sniper skrev: mån 15 dec 2025, 21:57Ärligt talat, vem vill vara i Leksand i det här mörkret, både på och utanför isen?
- Jennifer Engström, Expressen -
Wittgenstein & Miss Jennifer
Grön av avund på den formuleringen.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Det är väl lika mörkt och jävligt i hela landet. Men jag ger henne rätt i att det är lite väl mörkt i Tegera för närvarande. Men Malmö har klarat att vända. Vi har visat att vi kan spela. Dags för oss att lyfta snart också alltså. Sen kan sol och snö komma av bara farten.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Ja, och det är ju inte direkt ljusare i Sundsvall där hon hör hemma, solen är väl inte uppe alls nästan där uppe.
lil'masen skrev: tis 16 dec 2025, 10:04Hade en mardröm i natt.. drömde att Leksand åkte ur och gick i konkurs, blev deprimerad och förlorade jobbet, fästmö och hus pågrund av det och blev då hemlös.
Inhuserade i ruinerna av vad Tegera arena en gång var.
Hur mår ni andra?
Jo tack, jag mår toppen! Fått nytt jobb, träffat brud, och köpt ett fint hus för en spottstyver. ![]()
lil'masen skrev: tis 16 dec 2025, 10:04Hade en mardröm i natt.. drömde att Leksand åkte ur och gick i konkurs, blev deprimerad och förlorade jobbet, fästmö och hus pågrund av det och blev då hemlös.
Hur mår ni andra?
Har samma start på en återkommande dröm hos mig, dvs att Leksand åkte ur och gick i konkurs och jag blir villrådig och undrar vad f-n gör jag nu, vilket lag ska jag heja på, vad ska jag nu lägga min tid på, jag växlade livsfilosofi, åldrades snabbt till en sur, bitter ensam gubbe och tog till sponken på gamla dagar, total misär.
Hur mår ni andra?
Här är det bara bra. Det är vad det är och blir vad det blir. Jag ska inte säga att jag inte är orolig för Leksands IFs SHL-status men jag vet att oavsett vad som händer går solen upp i morgon också och skulle den inte göra det så vad fan, då tar vi tag i det då i så fall.
CMB skrev: tor 18 dec 2025, 11:23lil'masen skrev: tis 16 dec 2025, 10:04Hade en mardröm i natt.. drömde att Leksand åkte ur och gick i konkurs, blev deprimerad och förlorade jobbet, fästmö och hus pågrund av det och blev då hemlös.
Hur mår ni andra?
Jo tack, jag mår toppen! Fått nytt jobb, träffat brud, och köpt ett fint hus för en spottstyver.
Om någonting ser för bra ut för att vara sant, så är det troligtvis det också.
...Eftersom tråden heter "Mörker" ![]()
W. Churchill
SteelSky skrev: tor 18 dec 2025, 13:35CMB skrev: tor 18 dec 2025, 11:23lil'masen skrev: tis 16 dec 2025, 10:04Hade en mardröm i natt.. drömde att Leksand åkte ur och gick i konkurs, blev deprimerad och förlorade jobbet, fästmö och hus pågrund av det och blev då hemlös.
Hur mår ni andra?
Jo tack, jag mår toppen! Fått nytt jobb, träffat brud, och köpt ett fint hus för en spottstyver.
Om någonting ser för bra ut för att vara sant, så är det troligtvis det också.
Om det är bruden eller huset förtäljer inte historien....Eftersom tråden heter "Mörker"
W. Churchill
Lucka 19: 1919-2026
Eller kan palliativa vården hålla patienten levande till 2027?
Sedan finns ju mirakulösa tillfrisknanden förstås.
Sniper skrev: fre 19 dec 2025, 09:47Lucka 19: 1919-2026
Eller kan palliativa vården hålla patienten levande till 2027?
Sedan finns ju mirakulösa tillfrisknanden förstås.
Konstgjord andning är fortfarande andning.
Framåt Masar!
Lucka 21: 2-1 till Örebro, vintersolstånd, årets mörkaste dag.
Sedan går vi mot ljusare tider. Om det också gäller LIF vete tusan.
Ja ljuset är en kall öl i juli solen vetandes att man överlevde säsongen 25/26.
Framåt Masar!
lil'masen skrev: sön 21 dec 2025, 10:14Ja ljuset är en kall öl i juli solen vetandes att man överlevde säsongen 25/26.
Definiera "man".
Wittgenstein skrev: sön 21 dec 2025, 10:21lil'masen skrev: sön 21 dec 2025, 10:14Ja ljuset är en kall öl i juli solen vetandes att man överlevde säsongen 25/26.
Definiera "man".
Ja man är man och man blev inte tokig.
Framåt Masar!
captcash » 2025-12-26 19:54:37
utspelade och utsjungna… vilket mörker.
https://www2.difhockey.se/forum/viewtop ... &start=270