Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Klas

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Klas »

PellePaltnacke skrev: Idag, 13:45
Klas skrev: Idag, 13:39
PellePaltnacke skrev: Idag, 12:47

Detta borde vara den stora frågan till årsmötet framöver. (Om det nu skulle gå att få en rejäl mobilisering av alla Leksingar utanför byn att faktiskt dyka upp och göra sin röst hörd.)

Hade man från föreningen och från den högljudda och ibland rätt självgoda falangen runt Emil och Tobbe varit intresserade på riktigt av medlemsinflytande hade man väl mer aktivt jobbat med inkludering. Digitala årsmöten kanske, som det tjafsades mycket om de där åren? Inte fan sitter jag en vardag och åker 40 mil för ett årsmötenoch lyssnar på nämnda gubbar när man inte har nån känsla av att vara inkluderad ? Hur man gör nu vet jag inte, då jag inte längre är medlem. Ledsamt i sig kanske…

Håller helt med dig. Du fortsätter att sätta ord på mina tankar.
Är ju detta vägval som föreningen behöver ställas inför. Förutsatt att den finns kvar. Ska LIF vara byns lag eller hela Sveriges lag. Om man nu i detta sammanhang behöver ställa dessa saker mot varandra. Vilket egentligen inte borde behövas.

Eller hur? Har aldrig förstått den där motsättningen som vissa grupperingar vill odla. Ståplats är bättre fans än sittplats, ortsbefolkningen kontra utsocknes, matchtröja på eller av. Och gu bevara dig om du står på norra och inte sjunger eller blint tillbedjer översteprästen som leder församlingen…

Men det är väl sådana tider vi lever i nu kanske. Gemenskap och inkludering är sorgligt förgånget.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Det bör vara direkt skadligt att styra ett sånt stort företag som Leksands IF är, med människor där känslorna tar överhanden, jag inser ju själv att jag inte skulle ha en möjlighet att kunna leverera långsiktiga affärsmässiga beslut både gällande ekonomi och sporten.

Jag skulle vilja att det görs en analys på vad som behövs på varje position inom Leksands IF, där man lägger grannen man känner eller andra lokala profiler åt sidan till att börja med, dom kan pytsas in där behov finnes när man satt en grund av relativt opartiska affärsmässiga människor. Alla sprungna ur Superstars bör automatiskt vara diskvalificerade för tjänster inom Leksands IF.

Ser man att vi aldrig kommer kunna komma på rätt sida av rusande kostnader så vore prio 1 att sälja arenan asap, i andelar likt vi gjorde i allsvenskan eller som helhet spelar ingen roll bara man blir av med tunga kostnader. Finns inga köpare så kanske det är dags att försätta oss själva i konkurs.

Om vi lyckas bli av med vårt svarta hål som slukar pengar så behöver vi en marknadssida och säljare som klarar av att dra in pengar. Detta kommer bli det mest utmanande jobbet i Sverige så det gäller att hitta personer som brinner för utmaningen, inte föreningen.

Sportslig organisation, hur ska den se ut? En GM med erfarenhet att bygga lag gärna med små ekonomiska medel, till sin hjälp bör han ha minst en scout helst två. Assisterande GM (Siik) bör ej behövas, boka resor, hotell och hämta spelare på Arlanda bör vilken administratör som helst kunna ordna. Hur många av tjänsterna är nice to have och inte need to have i övrigt?

Laget på isen, denna pusselbit får ju blir den sista att lägga.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ludde skrev: Idag, 14:31

Sportslig organisation, hur ska den se ut? En GM med erfarenhet att bygga lag gärna med små ekonomiska medel, till sin hjälp bör han ha minst en scout helst två. Assisterande GM (Siik) bör ej behövas, boka resor, hotell och hämta spelare på Arlanda bör vilken administratör som helst kunna ordna. Hur många av tjänsterna är nice to have och inte need to have i övrigt?

Laget på isen, denna pusselbit får ju blir den sista att lägga.

Samt den ultimata tränaren. Och han heter inte Johan Hedberg.
(you fucking kidding me - jag pallar inte en vinter till*)

*Många HA-lag har väl ingen superbudget? En riktigt bra tränare kan göra storverk.