Silly season 24/25

Stjärnan

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 06 feb 2025, 14:23
tomten blå
6 februari 2025, 13:10
En del finska klubbar hugger nog direkt ändå
Hur attraktiv är egentligen Rindell i Finland? Hann han ens etablera sig innan han försvann till Nordamerika/Sverige?

Poängmässigt rätt fina förstasäsonger som senior (med -19 respektive - 17 i +/-). Sen utlånad tredje säsongen. Därefter testade han lyckan i AHL/ECHL (6+5 matcher kort sejour). Varpå han hamnade i Timrå.
Rindell verkar ju bli kvar hos oss enl TJ, och har vi honom på en till säsong så kan jag ju förstå att man vill testa det igen.
Finns väl inte jättemycket som tyder på någon förbättring dock. Men jag minns också några som var... inte dåliga men osynliga första åren innan de exploderade hos oss, tänker först och främst på Raffl och PiEd.
Så man kanske ska låta honom acklimatisera sig denna säsong och ge det en chans nästa år med.
Problemet är väl att han fortsätter med sitt spel ganska precis som det man hörde från Timråhåll i fjol. Men kul att se att han inte gnäller i media om speltiden utan verkar bita ihop och ta chansen när den ges. Dessutom tycker jag han har spelat upp sig på slutet. Lyytinen däremot har åter vacklat lite.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Johan Svensson pratade om att Mora verka shoppa ut lagkaptenen Laavainen. Kanske vore något nu när Norén verkar han spelat färdigt.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Lampa skrev: mån 10 feb 2025, 12:49 Johan Svensson pratade om att Mora verka shoppa ut lagkaptenen Laavainen. Kanske vore något nu när Norén verkar han spelat färdigt.
Om Max Martin i Expressen:
Hur mycket har ni fått betalt?

– Mycket. Men jag kommer inte att kommentera några ekonomiska uppgörelser. Det är en bra affär för oss.

Enligt avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan får klubbarna 400 000 kronor i grundersättning, med avdrag för importer. Får ni mer än detta?

– Mycket mer. Det går inte ens att jämföra med det, säger Andreas Hägglund.
Antagligen blir det också dyrt för de som vill ha "Roppe".
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Bekräftat av Tjomme nu, Gidlöf är reggad hos DIF och Mantas blir kvar: https://t.co/8yLE2F5JCv
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Aggeman skrev: tor 13 feb 2025, 17:46 Bekräftat av Tjomme nu, Gidlöf är reggad hos DIF och Mantas blir kvar: https://t.co/8yLE2F5JCv
Gidlöf blir aktuell för DIF i den händelse vi har spelat klart och DIF har forsatt spel.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Catami skrev: tor 13 feb 2025, 17:55
Aggeman skrev: tor 13 feb 2025, 17:46 Bekräftat av Tjomme nu, Gidlöf är reggad hos DIF och Mantas blir kvar: https://t.co/8yLE2F5JCv
Gidlöf blir aktuell för DIF i den händelse vi har spelat klart och DIF har forsatt spel.
Japp.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Jag blir inte klok på Tjommens uttalande om att Mantas ställs åt sidan för att utvecklas. Killen lämnar om några månader så varför investera tid och resurser på någon som snart slutar jobbet?
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Hejalif skrev: tor 13 feb 2025, 18:18 Jag blir inte klok på Tjommens uttalande om att Mantas ställs åt sidan för att utvecklas. Killen lämnar om några månader så varför investera tid och resurser på någon som snart slutar jobbet?
Nja. Han blir väl kvar ifall Gidlöf eller Hellsten skadas. Så tolkar jag det. Vilket är bra. Nu är ju vår tredjemålvakt förstekeeper och händer något så är det ju bra att ha Mantas som backup..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Läge att börja leta back.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Lampa skrev: tor 13 feb 2025, 21:36 Läge att börja leta back.
Ja. Tre ordinarie borta nu. Blir ju kännbart så klart.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

David Back Nilsson och Mini-Tjomme kommer få speltid.

Men vi behöver lite tyngd och rutin på åtminstone en gubbe till som ersättare till Eddie och eller Noren.

Se där. Tom. Jag ser fram emot ett nyförvärv imorgon. Det trodde jag aldrig jag skulle säga så här års.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Mats_ume skrev: lör 21 sep 2024, 12:20
Det är en jäkla namnkunnig trupp, detta. Kanske lite framtung – men här finns kvalité rakt över. Sista chansen för Hrivik & Cehlarik att leda till framgång?
https://rakapuckar.com/det-har-hoppas-j ... issar-jag/
Vår trupp är alltid framtung.

Nämn en säsong där backarna varit bättre än anfallarna.

Nämn en säsong där vi haft större defensiv kvalitet framför offensiv kvalitet.
CMB

Inlägg av CMB »

Mats_ume skrev: tor 13 feb 2025, 22:10
Det är en jäkla namnkunnig trupp, detta. Kanske lite framtung – men här finns kvalité rakt över. Sista chansen för Hrivik & Cehlarik att leda till framgång?
https://rakapuckar.com/det-har-hoppas-j ... issar-jag/

Det är backarna som levererar bäst. Alltid. Det är ju forwards som haft ett underutvecklat spel. Nu talar jag om leveransen. Du kanske menar potentialen. Och i så fall håller jag med. Med rätt tränare ( Tuurala) så skulle denna forwardsuppsättning leverera klart bättre.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

CMB skrev: tor 13 feb 2025, 22:42
Mats_ume skrev: tor 13 feb 2025, 22:10

Det är backarna som levererar bäst. Alltid. Det är ju forwards som haft ett underutvecklat spel. Nu talar jag om leveransen. Du kanske menar potentialen. Och i så fall håller jag med. Med rätt tränare ( Tuurala) så skulle denna forwardsuppsättning leverera klart bättre.
Egentligen menar jag väl att vi från har en tendens att underbemanna oss på backsidan.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Är det bara jag som saknar en Lilla-Bergqvist eller en Vopat, Siklenka typ?
Nån som kan stå upp proppa motståndare skulle behövas.
Jag vet inte hur fysiskt Kalmar spelar men vi behöver bli bättre på att vara fysisk genom mer tyngd