Läktarkultur

Ludde

Re: Läktarkultur

Inlägg av Ludde »

Tänker att det är lite som när Al Capone blev fälld för skattebrott i brist på annat. Förmodligen förtjänar individen detta fullt ut.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: ons 30 apr 2025, 00:48 Tänker att det är lite som när Al Capone blev fälld för skattebrott i brist på annat. Förmodligen förtjänar individen detta fullt ut.
Ja. Det är såklart en samlad bild.
Med rättigheter följer skyldigheter. Så även om man vill gå och se på hockey bland vanliga folk.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Aggeman skrev: mån 06 okt 2025, 09:47
Pellefant skrev: sön 05 okt 2025, 23:20

Kul även med publiken i Arenan, kanske har hemmapubliken i Tegera något att lära här? Eller vad är det som gör att stämningen i Göteborg blir så bra och så mycket bättre?... åtminstone som det verkar i TV-rutan.

Jag skulle säga att det beror på att vi slår i numerärt underläge, ljudupptagningen och sittplats engangemang. I Tegera är vi alltid i numerärt överläge och inte särskilt ofta utmanade av en högljud bortaklack. Det kan göra att vissa blir lite ”mätta”. Ljudupptagningen är ofta väldigt märklig i Tegera. När spelet är på norra sidan låter det påfallande mycket mer. När spelet är på andra sidan hörs det mycket dåligt. Sittplatsen i lördags kändes mycket mer påkopplad och villig att hänga på ståplats, vilket sällan syns i Tegera. Kanske för att de inte ser matcher lika ofta och inte är lika ”mätta” som motsvarigheten på hemmaplan.

Man måste dock komma ihåg att stora delar av de aktiva på norra var på plats i lördags, så kärnan är densamma.

Jag skulle trots detta säga att trycket i Tegera har blivit bättre den här säsongen.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: sön 11 maj 2025, 21:19

LTC är bittra…

https://www.instagram.com/leksandtifocr ... NoYWJ0NTZ5

Jag förstår inte vad det är du syftar på att de skulle vara bittra över?

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: tis 07 okt 2025, 08:32
Aggeman skrev: sön 11 maj 2025, 21:19

LTC är bittra…

https://www.instagram.com/leksandtifocr ... NoYWJ0NTZ5

Jag förstår inte vad det är du syftar på att de skulle vara bittra över?

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Ok, du menar den. Men det är ju nästan ett halvår sedan...

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 07 okt 2025, 11:55

Kolla datumet på det inlägg du svarade på 08:32 ;)

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Yes, 11/5 skrev jag inlägget.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tis 07 okt 2025, 12:06

Haha, fan vad klantigt av mig. Jag klickade ju på senast lästa meddelande i tråden så jag räknade med att det var skrivet efter jag var inne senast. Ber om ursäkt för min inkompetens och mitt ifrågasättande ;-)

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: tis 07 okt 2025, 12:53
Aggeman skrev: tis 07 okt 2025, 12:06

Haha, fan vad klantigt av mig. Jag klickade ju på senast lästa meddelande i tråden så jag räknade med att det var skrivet efter jag var inne senast. Ber om ursäkt för min inkompetens och mitt ifrågasättande ;-)

Inga problem. Vissa trådar känns döda men rycker till emellanåt.

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

LTC uttalande:
https://www.facebook.com/share/p/1EMpVu ... tid=WC7FNe

m*ra är inte vår partner - det är vår rival

Det spelar ingen som helst roll att vi för stunden huserar i olika divisioner - rivaliteten med m*ra är konstant och stark. Därför är det enligt oss beklämmande att LIF fortsätter samarbeta med dem. Vi vill inte hjälpa dem på några villkors vis, precis lika lite som vi vill ha deras hjälp i andra änden.

Dagens ishockey är redan i mångt och mycket en sport där känslor har raderats ut och ses som något negativt - det här spär bara på den utvecklingen. Det måste finnas utrymme för rivalitet för utan den, vart hamnar vi då? Matcherna mot m*ra och Brynäs säljer slut snabbast och är attraktiva just för att det finns en rivalitet. Sådana här samarbeten raderar ut den rivaliteten över tid och således även attraktionen av sådana matcher. Då är allt snart serielunk. Då är snart alla matcher en tisdag mot Växjö. Då är snart allt vi alltid älskar förlorat.

Nej, gör om - gör rätt. Låt inte våra spelare behöva bära den där fula tröjan.

Hellre död än röd.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 09 okt 2025, 22:21

LTC uttalande:

Det spelar ingen som helst roll att vi för stunden huserar i olika divisioner - rivaliteten med m*ra är konstant och stark. Därför är det enligt oss beklämmande att LIF fortsätter samarbeta med dem. Vi vill inte hjälpa dem på några villkors vis, precis lika lite som vi vill ha deras hjälp i andra änden.

Dagens ishockey är redan i mångt och mycket en sport där känslor har raderats ut och ses som något negativt - det här spär bara på den utvecklingen. Det måste finnas utrymme för rivalitet för utan den, vart hamnar vi då? Matcherna mot m*ra och Brynäs säljer slut snabbast och är attraktiva just för att det finns en rivalitet. Sådana här samarbeten raderar ut den rivaliteten över tid och således även attraktionen av sådana matcher. Då är allt snart serielunk. Då är snart alla matcher en tisdag mot Växjö. Då är snart allt vi alltid älskar förlorat.

Hellre död än röd.

Som jag skrev i LIF-LHC-tråden. Har rivaliteten försvunnit efter att Masken eller Jacke Blomqvist spelat i Leksand? Eller Lusth i Leksand? Lunkan har varit utlånad till Mora och för några år sedan lånade vi deras lagkapten. Men likförbannat står LTC och hatar Mora... Rivaliteten sitter inte i spelarna, det sitter i klubbmärket så sluta vara så jävla infantila och fokusera på det som är viktigt istället. Känns som att kärnan i klacken är sura och griniga bara för att...

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Senaste nytt från Tuffa tuffingarnas klubb.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Korven

Inlägg av Korven »

Wiborg skrev: fre 10 okt 2025, 07:24
Aggeman skrev: tor 09 okt 2025, 22:21

LTC uttalande:

Hellre död än röd.

Som jag skrev i LIF-LHC-tråden. Har rivaliteten försvunnit efter att Masken eller Jacke Blomqvist spelat i Leksand? Eller Lusth i Leksand? Lunkan har varit utlånad till Mora och för några år sedan lånade vi deras lagkapten. Men likförbannat står LTC och hatar Mora... Rivaliteten sitter inte i spelarna, det sitter i klubbmärket så sluta vara så jävla infantila och fokusera på det som är viktigt istället. Känns som att kärnan i klacken är sura och griniga bara för att...

Håller med. Tramsigt och infantilt beteende. Visst, man kan ha en åsikt i sakfrågan, men den där banderollen är riktigt ovärdig.

Att använda ett känt politiskt slagord, i tron att man är lite fyndig, skapar bara ännu mer splittring på läktaren. Nu röstar jag förvisso inte rött, men det är otroligt klumpigt att i samma veva få dem som faktiskt gör det att inte känna sig hemma, medvetet eller omedvetet. Även om jag fattar att budskapet inte är politiskt per se så ger det onödiga associationer. Politisk åsikt ska aldrig vara något som exkluderar på läktaren, det lämnar vi utanför arenan.

Sen tänker jag på Dennis. Han har väl knappast bett om att få hamna mitt i den här geggan när han bara vill komma iväg för att få speltid. Knappast kul för honom kan jag tänka.

Jag håller med om att man ska värna rivaliteten, men jag ser det snarare som att vi befäster Moras roll i näringskedjan genom att låta dem utveckla spelare åt oss som i dagsläget inte tar en tröja.

Nej, det här var fjanteri på en ny nivå och jag hoppas slippa se nåt liknande på läktaren igen. Höj er!