Läktarkultur
-
Läktarkultur
En tråd där vi kan diskutera vår läktare och allt runt den.
Uttalande från Superstars om norra stå: http://superstars.nu/nyhet?id=uttalande ... a-staplats
Uttalande från Superstars om norra stå: http://superstars.nu/nyhet?id=uttalande ... a-staplats
-
Re: Läktarkultur
Kommenterade en smula i tråden på fejjan, och blev raskt tilldelad epitet som ”slak-kuk”.
Tydligen är det väldigt viktigt att sjunga hat från läktaren, annars är man en looser. En impotent looser dessutom.
Ja ja…..
Tydligen är det väldigt viktigt att sjunga hat från läktaren, annars är man en looser. En impotent looser dessutom.
Ja ja…..
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Lös, Slapp, slak.
Är det alltså slak-kuk man menar med looser?
Jag har alltid trott det är loser som i "förlorare" man menar men eftersom 9 av 10 utskrivet det som looser så är det antagligen jag som missuppfattat det hela. För det är väl knappast "lösare" som i "problemlösare" man avser.
Översättningar av loose
adjektiv
lös
loose, movable, detachable, moveable, separate, short
loss
loose, unstuck
glapp
loose
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Det är vid dessa tillfällen man hade velat ha sociala medier för att kika på vad det är för människor som skriver dylikt.
-
Risken för hjärnblödning och slaganfall ökar ordentligt, så du får nog nöja dig med smulorna av skvaller här inne. Snubben som ifrågasätter min potens heter Oliver Westermark
-
Han skulle bara veta vem han har att göra med - självaste läraren på en viss skola.Klas skrev: ↑tor 22 feb 2024, 08:37Risken för hjärnblödning och slaganfall ökar ordentligt, så du får nog nöja dig med smulorna av skvaller här inne. Snubben som ifrågasätter min potens heter Oliver Westermark
Apropå det så undrar jag om vi får se något potent anfallsspel ikväll?
* * *
Det är väl bra att de är tydliga med vad som gäller i fråga om läktarindelning. Står man i mitten ska man sjunga och dra åt samma håll som övriga.Aggeman skrev: ↑ons 21 feb 2024, 23:11 En tråd där vi kan diskutera vår läktare och allt runt den.
-
På tal om läktarkuktur så kan jag garantera en sak.
Den dagen Norra stå börjar ägna sig åt hatramsor och medföljande beteende är den dag jag bestämmer mig för att inte förnya årskorten.
Den dagen Norra stå börjar ägna sig åt hatramsor och medföljande beteende är den dag jag bestämmer mig för att inte förnya årskorten.
-
Det hela är väldigt enkelt: sjung om laget - inte om motståndarna, inte om er själva ("leksing tills jag dör") och inte om att Siljan är eran sjö och hela Mora luktar skit när Mora inte ens utgör något hot där i andradivisionen.
Framåt framåt framåt, masar!
Olé olé olé (om valfri spelare).
Osv
Annars får högtalarsystemet ta över. *klapp klapp klappklappklapp klappklappklapp* LEKSAND https://www.youtube.com/watch?v=uxCIEHABB1M
Första tio sekunderna på repeat. Som på 70- och 80-talet när sittplats var mer aktiva än ståplats.
-
Jag kan t.o.m. sträcka mig till den där Mora-ramsan du nämner.
Förvisso ingen högre poesi, men en smula ”finess” i alla fall. Men ”Hata xxxx”…
Åh så trött och tråkigt…
I sak har du rätt och jag håller med. Stötta, inte hata.
Förvisso ingen högre poesi, men en smula ”finess” i alla fall. Men ”Hata xxxx”…
Åh så trött och tråkigt…
I sak har du rätt och jag håller med. Stötta, inte hata.
-
Ja det är ju intressant vad de som förespråkar ”hatramsor” ser i dessa. Det är ju inte direkt så att man tänker ”ha där fick dem!” när man hör ”vi hatar xxxx!”, utan snarare gör man bort sig själv och det ger absolut ingeting.
Jag fattar inte vad detta kommer ifrån , ”alla andra hatar, så då måste vi göra det” ”om man inte hatar är man PK”. Patetiska argument.
Sjung högt efter förmåga och förvänta dig samma sak av andra bör vara en väg fram.
Jag fattar inte vad detta kommer ifrån , ”alla andra hatar, så då måste vi göra det” ”om man inte hatar är man PK”. Patetiska argument.
Sjung högt efter förmåga och förvänta dig samma sak av andra bör vara en väg fram.
-
Mycket bra sammanfattningDet hela är väldigt enkelt: sjung om laget - inte om motståndarna, inte om er själva ("leksing tills jag dör") och inte om att Siljan är eran sjö och hela Mora luktar skit när Mora inte ens utgör något hot där i andradivisionen.
Sjung positivt om egna laget, inte om motståndarlaget eller om sig själva så kommer nog även sittplats att bli mer engagerade. Svårt att få tryck på sittplats när man blir sövd av monotont mässande ”Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Vi är Leksands IF, Norra ståååååååååååååååååååååååå” 10 min. i stöten.
Och hata går bort alla dagar i veckan.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Är det inte hyckleri när man vill stå bakom Pride grejen men samtidigt förbjuda folk att klä sig hur man vill?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Tänkte samma sak… men konsekvens och förnuft verkar inte vara de starkaste grenarna hos en del…
-
Jag tycker ni är inne i ett intressant resonemang. När jag läste Superstars skrivelse funderade jag på om man verkligen kan (får) sälja biljetter till en offentlig tillställning och kräva av de som dyker upp att klä sig och bete sig på ett visst sätt. Det kanske man kan, jag vet inte, tycker bara frågan är intressant.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Vara den du är men klä sig i lagets färger vs ej välkommen i lagets färger pga av den du är.