Och Anders var alltså också målvakt - upp till yngre junioråldern - hitflyttad från Märsta under mellanstadieåren. Moderklubb: RA 73.Leksand säkrade upp ytterligare en målvakt under våren. Det handlar om Vimmerbys Robin Christoffersson som spelade ungdoms och juniorhockey i Leksands IF. Nu får man inte bara hem en bra målvakt utan även en med konstnärsambitioner.
– Jag har koll på dom lokala konstnärerna här i Leksand. Dessutom var jag på Konst runt Siljan som var för några veckor sedan och kikade lite. Anders (Ståhl) som bor här uppe är en stor inspirationskälla för mig, berättar Robin Christoffersson då hockeysverige.se träffar honom för en intervju i ett blåsigt Ullvi fem kilometer utanför Noret i centrala Leksand.
https://hockeysverige.se/intervju/robin ... l-leksand/
Kulturella och mediala spår av LIF
-
- Intendent
Re: Kulturella och mediala spår av LIF
-
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... skytt-i-em
Smilla Holmberg hyllas av artisten
Smilla Holmberg, 18, tar den stora scenen med storm och har nu gjort mål i EM.
Då jublar Andreas Johnson i tv-soffan.
– Jag fick nästan en hjärtinfarkt när hon gjorde mål, säger artisten.
...
Artisten, som blev känd med låten ”Glorious” för 25 år sedan och som varit med i Melodifestivalen flera gånger, har speciella band till Smilla Holmberg.
– Jag och min fru Lisa tränade Hammarbys flickor 06, så jag har följt hennes resa från knatteverksamheten på kanalplan. Det är en helt sjuk resa hon har gjort. Det kunde man inte tro när hon var elva-tolv år och spelade sin första Gothia Cup, säger han till Sportbladet
-
-
https://historiskamedia.se/kategori/bok ... oXkXF1UJoX
Borde inte Hanna Blixt och ”Leksandssviten” innehålla någon liten LIF-referens. Ligger just nu inte på nattygsbordet men någon annan på färjan kanske just nu plöjer den i hängmattan. Den presenteras också som ”feelgood” vilket måste vara precis vad vi behöver.
-
Rea på Lif blått, men inget gult
-
-Ben Hogan
-
Chris skrev: tis 15 jul 2025, 09:14https://historiskamedia.se/kategori/bok ... oXkXF1UJoX
Borde inte Hanna Blixt och ”Leksandssviten” innehålla någon liten LIF-referens. Ligger just nu inte på nattygsbordet men någon annan på färjan kanske just nu plöjer den i hängmattan. Den presenteras också som ”feelgood” vilket måste vara precis vad vi behöver.
Jag har tagit mig igenom en av dem.
Huvudkaraktärens man är ett före detta NHL-proffs. Underförstått har han således spelat i LIF.
Däremot gillar jag Ninni Schulmans lågfrekventa deckare som utspelar sig i Siljanstrakten. I -Käraste Lena- utreds om ett självmord verkligen var just det eller om hon blev bragd av livet. Boken utspelar sig i Mora och på Sollerön. En potentiellt misstänkt har alibi genom att varit på supporterresa till Örnsköldsvik. Boken utspelar sig på 80-talet så moringen i fråga var helt enkelt och klappade fram Leksand till vinst borta mot Modo.
-Ben Hogan
-
Själv har jag läst både Greider och Daniel Sjölin, men inte ett spår av LIF att rapportera från dessa kulturella leksingar.
-
Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:40Själv har jag läst både Greider och Daniel Sjölin, men inte ett spår av LIF att rapportera från dessa kulturella leksingar.
Greider? Han är väl snarare Bajare ?
-Ben Hogan
-
Gösen skrev: tis 15 jul 2025, 21:49Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:40Själv har jag läst både Greider och Daniel Sjölin, men inte ett spår av LIF att rapportera från dessa kulturella leksingar.
Hade du följt succétråden hade du vetat att han är leksing!
-
Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:51Gösen skrev: tis 15 jul 2025, 21:49Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:40Själv har jag läst både Greider och Daniel Sjölin, men inte ett spår av LIF att rapportera från dessa kulturella leksingar.
Övrig sport?
-Ben Hogan
-
Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:51Gösen skrev: tis 15 jul 2025, 21:49Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:40Själv har jag läst både Greider och Daniel Sjölin, men inte ett spår av LIF att rapportera från dessa kulturella leksingar.
Jag blev en gång värvad (som fotbollsspelare, inte skribent) till den radikala vänstertidningen TLM https://sv.wikipedia.org/wiki/TLM för den årliga turneringen mellan kulturredaktioner i Sthlm. I mål Göran Greider, inte alls oäven
-
Chris skrev: tis 15 jul 2025, 23:15Wittgenstein skrev: tis 15 jul 2025, 21:51Hade du följt succétråden hade du vetat att han är leksing!
Jag blev en gång värvad (som fotbollsspelare, inte skribent) till den radikala vänstertidningen TLM https://sv.wikipedia.org/wiki/TLM för den årliga turneringen mellan kulturredaktioner i Sthlm. I mål Göran Greider, inte alls oäven
Vilken anekdot! Tack för att du delar med dig!
-
Eftersom jag repriserat herrarna Eriksson och Leifbys New York-tetralogi och åter häpnade över vilken gigant som spelade i fina vitblågula tröjan under 90-talet så repriserar jag även nedan post.
Wittgenstein skrev: ons 17 apr 2024, 18:13I senaste avsnittet av eminenta podcasten Snett inåt bakåt besöker podd-duon Leifby och Eriksson Madison Square Garden. De talar då med en amerikan bland publiken som bär en Tre kronor tröja. Han berättar att tröjan bär han då han är svenskättling, farmor kom till USA under 20-talet. I övrigt tycks han inte så bra koll på varken farmor eller Sverige. Ingen övrig koppling till the old country. Jo, förresten, en. Sonen är döpt till det svenska namnet Thomas. Efter Jonsson, den där duktige svensken i Islanders under 80-talet.