2025-01-04 Lördag 18:00 Frölunda - Leksand 3-1

Matchtrådar för alla matcher.
Ullvi, typ

Re: 2025-01-04 Lördag 18:00 Frölunda - Leksand

Inlägg av Ullvi, typ »

CMB skrev: lör 04 jan 2025, 19:51 Fred Nilsson ska spela resten av matcherna. Annars jäääävlar!!!
Äntligen nån som fattar nåt! Fred bra igen och idag i princip enda glädjeämnet i detta slätstrukna hockeylag.
Användarens profilbild
bender

Re: 2025-01-04 Lördag 18:00 Frölunda - Leksand 3-1

Inlägg av bender »

Gösen skrev: lör 04 jan 2025, 20:40 Klättrade vi en placering i.o.m. förlusten?
Vet inte? Placeringen är fullständigt irrelevant innan sista omgången är avslutad.

Vi tappade 2p mot kvalstrecket, det är det enda som betyder något.

Det handlar bara om att överleva nu, ingenting annat. Nu väntar vi bara på att laget ska fatta det också, och börja visa lite glöd. Cehlariks friläge va bland det mest ointresserade och flata man skådat.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Ullvi, typ skrev: lör 04 jan 2025, 21:38
CMB skrev: lör 04 jan 2025, 19:51 Fred Nilsson ska spela resten av matcherna. Annars jäääävlar!!!
Äntligen nån som fattar nåt! Fred bra igen och idag i princip enda glädjeämnet i detta slätstrukna hockeylag.
Ja. Tyvärr ryker han när alla andra är tillbaka. Orsak? För billig för att spela. LIFs moderna filosofi.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

bender skrev: lör 04 jan 2025, 21:57
Gösen skrev: lör 04 jan 2025, 20:40 Klättrade vi en placering i.o.m. förlusten?
Vet inte? Placeringen är fullständigt irrelevant innan sista omgången är avslutad.

Håller med.
Topp 6 är det vi ska gå för!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Intressant intervju i JVM-pausen med någon kanadensisk expert, angående Kanadas debacle i turneringen. Han (och de flesta där borta) lägger allt ansvar på coachen.
”när man har ett bra lag, med bra spelare, men all kemi saknas och alla delar i spelet hackar, då är det ett coach-problem”

Det kanske är så att vi har ett coachproblem.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

bender skrev: lör 04 jan 2025, 23:35 Intressant intervju i JVM-pausen med någon kanadensisk expert, angående Kanadas debacle i turneringen. Han (och de flesta där borta) lägger allt ansvar på coachen.
”när man har ett bra lag, med bra spelare, men all kemi saknas och alla delar i spelet hackar, då är det ett coach-problem”

Det kanske är så att vi har ett coachproblem.
Man saknar inte Björnen förrän båset är tomt?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Stjärnan skrev: lör 04 jan 2025, 22:22
Ja. Tyvärr ryker han när alla andra är tillbaka. Orsak? För billig för att spela. LIFs moderna filosofi.
Exakt.
Varför är just mina favoriter för billiga? Fred N. och Gidlöf…
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Chegr skrev: lör 04 jan 2025, 19:50
Klas skrev: lör 04 jan 2025, 19:48 Cehlarik..?? :shock: :?
Ja vad fan var det där?
Inspirerad av Caito och Lang testade han en backhandvariant?
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

"Du (Marcus Karlberg) åkte på en utvisning för att du skrek något från båset?
– Ja, jag ropade ”Håll koll på deras filmningar!”. Nä, det var faktiskt inget mer än så, men domaren tyckte att vi skrikit för mycket från båset och att det var dags att sätta ner foten, förklarar Mackan."

....Är inte det lite väl fascistiskt beteende av domaren? ...om det nu stämmer. Bör man inte som lag få ganska många hintar om att man är på väg mot och över gränsen INNAN man åker på en utvisning. Domarna borde ju dessutom förmedla sånt är ut till sekretariat och publik på något sått, annars är det väldigt lätt att liksom jag tycka att domarna utövar maktmissbruk och att man tvivlar på deras förmåga.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bender skrev: lör 04 jan 2025, 18:11 Målvaktsexperterna här kan säkert motivera varför den där va otagbar, och att det egentligen är 3-4 utespelares fel. Själv är jag bara sjukt trött på att se Mantas släppa in tveksamma.
Ett skott är aldrig otagbart, men den där styrningen är ju omöjlig att hinna reagera på så det är klart att det är en svår puck att rädda. Hade han gått ner på knä och den inte styrts hade det varit en tavla, nu står han upp för att kunna rädda första skottet men till hälften tur och hälften skicklighet så lyckas han styra ner pucken och det ska mycket till för att hinna rädda den pucken.
Aggeman skrev: lör 04 jan 2025, 19:18 Har Armalis checkat ut? Satsar han på att det ska bli bortdömt och därför inte rör en fena? Uselt!
Lite nyans till kritiken får man väl ändå ha? Visst han kanske kunde ha hittat någon lucka för att se skottet, men han är ju jävligt skymd och kan inte lastas för det målet heller.
bender skrev: lör 04 jan 2025, 19:42
Pellefant skrev: lör 04 jan 2025, 19:33 I powerplay är vi alldeles för långsamma och vet inte riktigt vad vi ska göra, hem och träna.
Armalis agerande vid 2-0 är inte okej, han bar står och försöke inte ens, verkar heller inte veta vad han ska göra, hem och träna på hur man agerar i dess situationer.
PP är ju en fullständig gåta. Det har sett likadant ut i 3-4 år nu? Med ett spelarmaterial som motiverar topplacering i ligan, år efter år. Men det lossnar säkert snart. Tålamod in absurdum.
Där är ju mitt största orosmoln. PP är sjukt dåligt just nu och visst, en del beror på att man får spela väldigt sällan i PP, men det verkar ju inte finnas någon tanke alls i spelet. Det är långsamt och stillastående och letar efter avgörande passningslägen. Men såna lägen dyker ju inte upp av sig själv utan de måste man skapa med snabba enkla pass först. Upp med passningstempot och direktavslut då och då så kommer det att komma lägen, men det finns ju inget som helst tålamod utan allt känns bara stressat till att försöka få till ett perfekt läge direkt med pucktapp eller utvisning som resultat.
Klas skrev: lör 04 jan 2025, 19:47
Fjodor skrev: lör 04 jan 2025, 19:46 Det var dock en målvaktstavla.
Direktskott mitt en förflyttning. Då kan sådant hända.
Precis, men hade det varit Armalis så hade det kölhalats här inne med tanke på hur det låtit tidigare ;-) Klart Johansson hade kunnat agera bättre, men långt ifrån någon tavla ändå, precis som målen Armalis släppte in.
Ludde skrev: lör 04 jan 2025, 20:15 Pojkar mot män och aldrig ens nära egentligen.
Är vi inte ens nära? Vad skapar Frölunda mer än oss? De har två skitmål egentlige som orsakas av trafik framför mål som enligt vissa dessutom är skott som Armalis ska ta. Så hade vi haft en målvakt som tar det man ska så hade vi vunnit med 0-1. Nu håller jag visserligen inte med om att det var något som han borde ta, men helt nattsvart tycker jag inte det är ändå. Visst var Frölunda bättre men de skapar ändå inte så mycket mer än vad vi gör och hade vi t.ex. fått med oss det första bortdömda målet (helt korrekt bortdömda) så hade det kanske slutat helt annorlunda.

Sedan har vi en hel del att jobba på, framförallt PP och målskytte, men så jäkla illa är det inte sett till helheten.
Aggeman skrev: lör 04 jan 2025, 20:24 När så pass många forwards är bleka samtidigt kan det se trubbigt ut. Nu ser det trubbigt ut men även mycket oinspirerande aktioner skönjas, vilket är illavarslande.

Visa lite frustration och inställning att ta det hårda arbetet och gå in i heta ytor för att pilla in pucken när det går troll i det kreativa! Det känns som vissa bara åker runt och tror att det kommer ordna upp sig utan insats.
Här tror jag är kärnan, det hårda arbetet i heta ytor är ju även det som skapar utrymme för kreativiteten. Jag menar inte att man inte jobbar hårt för det tycker jag absolut att man gör, men lite på fel sätt. Det är inga stora förändringar man behöver göra så jag hoppas och tror att man kan få ordning på det.
Äntligen nån som fattar nåt! Fred bra igen
Ja, han visar verkligen att han vill ta en plats i ordinarie uppställningen.
Pain is temporary, glory is forever