3 poäng. Men fan en besk eftersmak ändå, så jävla onödigt att släppa upp dom. Att man inte kan få en jävla match där man kan luta sig bakåt.
Ett skört mentalt svagt lag.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Jag e fan knappt glad efter segern, sjukt att det ska vara på håret att vi tar en trea idag.
Men vad är det för fel på Leksands If? Varför står det i stadgarn att den målvakt som förväntades vara förstemålvakt förblir det oavsett hur det ser ut på isen? Sitter inte Mantas på läktarn på lördag är det tjänstefel. Vi har två målvakter som är bättre. Punkt.
Uffe88 skrev: tor 16 jan 2025, 21:13
Mår dåligt när jag tänker på hur Mantas har gått från att vara fantastisk till vad vi ser nu, eller redan förra säsongen.
Det är som att det har hänt honom någonting? Psykisk ohälsa eller liknande?
Bara sorgligt och tråkigt
Seriöst, Mantas var inte bra för 2 säsonger sen heller. Han var ihålig då också.
Sjukt. Vid 5-1 med 13 min kvar tönkte jag att jag får ta tillbaka mitt inlägg om jämnt. 5 sek senare gör de 5-2. Men ingen fara… tills de gör 5-3. Då var jag säker.
Det som ändå är glädjande-förutom 3 poäng- är att vi gav oss fan på att ta tag i det igen när det var kritiskt. Vi vek inte ner oss. Men nästa gång för fasen!!! Sluta inte spela om vi då har 10-0. Lite svagt faktiskt.
Men målet var 3 poäng. Accomplished!
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
5-1 mot hat motståndet.
Bra spel. Första linan levererar.
Stabilt över hela isen. Snygga mål.
Målskillnad behöver vi.
Mantas trygg. Mot ett helt kass motstånd.
PRECIS vad vi behöver.
Potentiellt en game changer denna skitsäsong.
Och så visar vår dåliga inställning sitt fula ansikte. Slutar åka, slutar tacklas, börjar skvätta i väg puckar. Vi var nog många som såg det redan innan 2-5.
Vi är ett bra lag. Men det är så bekvämt är känslan.
Hade aldrig sett ett Luleå göra så vid 5-1.
Nu tryckte vi ned Mantas, laget och gav Örebro onödig energi.
Jaja man får sitta här o småsura.
Sedan gå in och kolla målen igen.
Vilken match av Elvenes!
Tack för 3p. Viktigt att få igång en poängproducerande kedja och PP. Armalis får några svåra skott med skymning och styrningar. Men 1-2 mål skulle han ta. Han imponerande inte tyvärr. Men ikväll är vi glada.