2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro 5-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro 5-4

Inlägg av Sniper »

- Motståndarna har tagit 0 poäng i fyra senaste https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... /overall/5
- Vinst vid full tid gör att vi spelar ner Örebro från topp 6 då lagen närmast under möts (Skellefteå-Växjö).
- HV möter Färjestad och åter har vi chans att utöka avståndet till kvalstrecket till nio poäng.
- Vad jag hört lutar det åt en blygsam publiksiffra?
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Klas

Re: 2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: lör 11 jan 2025, 22:11 - Motståndarna har tagit 0 poäng i fyra senaste https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... /overall/5
- Vinst vid full tid gör att vi spelar ner Örebro från topp 6 då lagen närmast under möts (Skellefteå-Växjö).
- HV möter Färjestad och åter har vi chans att utöka avståndet till kvalstrecket till nio poäng.
- Vad jag hört lutar det åt en blygsam publiksiffra?
Vem fan vill se Örebroooo? Trots att Bromé flyttat norrut så är det ju ett mycket ocharmigt lag.

Jag villhöver Elvenes på isen. Och Norén. Samt vattendelaren Rindell. Och varför inte Gidlöf i kassen?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Nostalgivideo publicerad för 1+ år sedan som jag tror jag missat. Niklas Eriksson öppnar målskyttet borta mot Luleå:

Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Klas skrev: lör 11 jan 2025, 22:18Jag villhöver Elvenes på isen. Och Norén. Samt vattendelaren Rindell. Och varför inte Gidlöf i kassen?
L. Elvenes spelar imorgon, frågetecken för P. Norén (skadad), A. Rindell och M. Véronneau (sjuka).

https://www.falukuriren.se/2025-01-15/p ... -jattebra/
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

I morgon är det dags för 3 viktiga poäng.
Video här med Caito.

Konstigt, men jag har aldrig hört nån i NHL säga att tre matcher på en vecka är ganska tufft.. men kanske är det så i Sverige.

https://www.leksandsif.se/article/ol2asq4-30ead/view
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Stjärnan skrev: I morgon är det dags för 3 viktiga poäng.
Video här med Caito.

Konstigt, men jag har aldrig hört nån i NHL säga att tre matcher på en vecka är ganska tufft.. men kanske är det så i Sverige.

I NHL är det ju så mycket inlagda reklampauser per period att det är rena semestern för spelarna vad gäller återhämtning :mrgreen:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Fjodor skrev: ons 15 jan 2025, 22:43
Video här med Caito.

I NHL är det ju så mycket inlagda reklampauser per period att det är rena semestern för spelarna vad gäller återhämtning :mrgreen:
Det såg man tydligt på juniorVM
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Catami skrev: ons 15 jan 2025, 23:11
Video här med Caito.

Det såg man tydligt på juniorVM
Och så pratar man om att man behöver hålla ner antalet videogranskningar för att inte störa flytet i spelet. Power break måste vara det sämsta påhittet någonsin för sport över huvud taget. Irriterande pauser som även förstör en del av det taktiska spelet där man inte har samma behov av time out som innan.
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: tor 16 jan 2025, 06:24

Och så pratar man om att man behöver hålla ner antalet videogranskningar för att inte störa flytet i spelet. Power break måste vara det sämsta påhittet någonsin för sport över huvud taget. Irriterande pauser som även förstör en del av det taktiska spelet där man inte har samma behov av time out som innan.
True :lol:

Jag tycker det fungerar ganska bra ändå, även att följa matcherna där borta med ca 4 pauser per period. Värre då att se de på tv med en massa reklam, men live, Helt ok. Tänkter inte ens på det faktiskt. Jag hade kunnat tänka mig att se ett PB var femte minut om det skulle förhöja intensiteten i spelet. Men det kanske även har med rinkstorleken att göra?

Oavsett vad. Vi är nog för dåliga för top 6 i år, men om vi nu ska ha en chans på den så är det hög tid att börja plocka treor nu, inte bara en här och där, utan flera i följd så vi får häng på riktigt. Börja gärna idag.

2-1. Hellsten i kassen ikväll förmodar jag.
Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tor 16 jan 2025, 07:45 True :lol:

Jag tycker det fungerar ganska bra ändå, även att följa matcherna där borta med ca 4 pauser per period. Värre då att se de på tv med en massa reklam, men live, Helt ok. Tänkter inte ens på det faktiskt. Jag hade kunnat tänka mig att se ett PB var femte minut om det skulle förhöja intensiteten i spelet. Men det kanske även har med rinkstorleken att göra?

Oavsett vad. Vi är nog för dåliga för top 6 i år, men om vi nu ska ha en chans på den så är det hög tid att börja plocka treor nu, inte bara en här och där, utan flera i följd så vi får häng på riktigt. Börja gärna idag.

2-1. Hellsten i kassen ikväll förmodar jag.
Power break gillar jag inte ens utan reklam. Sedan är min åsikt i huvudsak inte riktad till reklamen och pausen i sig utan att intåget av dessa avbrott gör att man får gratis time out 1-3 ggr per period. Själva syftet med time out har ju då i princip försvunnit och det finns ingen anledning att ta en tidig time out utan bara hålla ut ett byte till så tar vi snacket under power break istället och alltid spara time outen till sista minuterna när man behöver jaga kvittering.

Power break kan även vara en total dödare av det berömda momentumet vilket kanske är det största problemet. Har man kommit in i ett flyt vill man ju bara fortsätta mala på så snabbt som möjligt utan att motståndarna hinner hämta andan och samla sig. Power break kan då vara precis det som motståndarna behöver för att samla ihop sig och ta sig in i spelet igen, typ som en time out.

Sedan tittar man på reklam så i alla fall i Sverige så är det ju helt onödigt då TV4-play inte ens visar reklam i Power breaket förutom en match (eller max två på lördagar) per omgång så jag kan inte riktigt se det ekonomiska incitamentet heller. Istället får vi se någon menlös studiokommentar om andra matcher vilket gör att man går miste om repriser istället.

Men nu åter till matchen... Örebro är helt klart i en formsvacka (eller är det nu bara vågen av flyt i början som börjar visa sig?) och jag hoppas att vi kan bygga vidare på det samtidigt som vi har visat upp ett klart bättre spel senaste veckorna. Kan vi vara jämnbördiga i antalet medstudsar så tror jag vi har en riktigt bra chans på tre poäng. Kul att Elvenes är tillbaka även om det är med en lite besk eftersmak med tanke på Växjö-ryktet. Spelare som inte blir erbjudna kontrakt är jag inte ett dugg orolig för, de kommer verkligen göra allt för att visa upp sig. Men spelare som gjort klart för en konkurent, hur bra är deras motivation? De är proffs, absolut, men det är givetvis lättare att få motivation om man inte är klar för en annan klubb och den där sista lilla procenten kanske inte finns att hämta. Men Elvenes är kanske den spelartypen som inte behöver den motivationen utan kanske till och med kan spela lite mer avslappnat, återstår att se men kul och viktigt att han är tillbaka från skadan.

Spekulationer om dagens presentation överlåter jag till Silly-tråden...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Matchens pizza-recension: New Haven-pizza i Philadelphia

Går den hem trots att pecorino lagts på? Pizzeria-innehavaren väntar spänt bredvid på omdömet...

När det gäller matchen är jag alltför störd av allt som förevarit för att känna gameday-glädje. Ett inställt inlägg är också ett inlägg och det jag egentligen tänkte skriva efter Elvenes-nyheten var fuck everything. Men det blev det vanliga: luften gick ur.

Tur att man har matglädje kvar i alla fall.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

- Om de pre-senterar Elvenes i förstalinan ikväll finns det risk för mindre jubel än tidigare.
- Om Gidlöf ställs i mål skulle jag bli glatt överraskad.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 16 jan 2025, 16:14 - Om de pre-senterar Elvenes i förstalinan ikväll finns det risk för mindre jubel än tidigare.
- Om Gidlöf ställs i mål skulle jag bli glatt överraskad.
Är någon av de ordinarie frånvarande?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Challe B påpekar vikten av tålamod ikväll. Brukar betyda en ganska händelsefattig offensiv, särskilt när han även påpekar att inte "sätta kniven i ryggen" på de direkt.

Så vinner vi är det 1-0 eller 2-1 som gäller. Hoppas på 2-1 då eftersom vi förmodligen släpper in första målet.
Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Bild

Bild

Bild