Peter Brask - domare som han är - rycker regelbundet ut till domares försvar när leksingar är för enögda. Men i kväll:
Svordomar hör heller inte till vanligheterna.
* * *
Kolan å sin sida:
Peter Brask - domare som han är - rycker regelbundet ut till domares försvar när leksingar är för enögda. Men i kväll:
Svordomar hör heller inte till vanligheterna.
* * *
Kolan å sin sida:
Samtidigt var det klantigt av PC? att slå den så hårt.
Men men. Finns ju inget gratis för oss att hämta.
Blott 2 mål återigen duger inte!
Vi visar lite go i tredje under 2-3 minuter och gör ett mål välförtjänt på det men varför visas inte den viljan lite längre än 3 minuter?
En poäng ändå. Nån här inne var ju nöjd med det. Tre behövs på lördag.
Stjärnan skrev: tor 23 okt 2025, 22:18Samtidigt var det klantigt av PC? att slå den så hårt.
Men men. Finns ju inget gratis för oss att hämta.
Blott 2 mål återigen duger inte!
Vi visar lite go i tredje under 2-3 minuter och gör ett mål välförtjänt på det men varför visas inte den viljan lite längre än 3 minuter?En poäng ändå. Nån här inne var ju nöjd med det. Tre behövs på lördag.
Kaderli var det.
Hedberg tog åt sig ett omöjligt uppdrag, nästan som ett självskadebeteende i slutänden. Vad hade han att vinna på det här?
Det finns en högtid som jag har dålig koll på när den egentligen infaller - kanske mest för att jag inte är intresserad. Hur den tar sig uttryck, all försäljning osv. Nu har den trängt sig in i hockeyn också. Jag vill bara skrika när inte ens ett förlösande 1-2, efter att matchen länge stått och vägt, räcker.
![]()

En vinst här oavsett poäng, så som matchen led hade varit viktigare för gruppen mentalt än för tabellens läge just nu. Vi behöver få in lite självförtroende. Det måste ju ta så förbannat mentalt att tappa, som många gånger förr, matchen i sista minuten.
Stjärnan skrev: tor 23 okt 2025, 15:03Grit skrev: tor 23 okt 2025, 14:09Lampa skrev: tor 23 okt 2025, 13:34Det som talar för poäng är att jag lagt pengar på Timrå, och har nästan aldrig tur när jag bettar.
Hoppas på förlorade pengar och över kvalstrecket ikväll.
Det är win win att betta på Leksands motstånd. Antingen vinner man pengar eller så vinner Leksand!
...eller så torskar man i sudden.
Var du tvungen att skriva den?
Sniper skrev: tor 23 okt 2025, 17:44Besvikelseranking så här långt:
- Stevens - ett mål på tretton matcher är oacceptabelt. Är försäsong att jämställa med hockeyallsvenskan?
- Cehlarik - ett mål på tolv matcher är inte mycket bättre. Grubbelslovak som Hrivik.
- Östman - ett mål på tolv matcher. Kanske oftare ska ta slagskott från udda ställen som vid enda målet?
- Karlberg - noll mål på tretton matcher är ett resultat av bordshockeyåkande längs sargerna.
- W. Nilsson - en powerforward utan power än så länge.
Någon eller några av dem som vill komma med replik i kväll?
Mer sånt, var ju ändå något svar på tal där i alla fall...
Runntur skrev: tor 23 okt 2025, 21:21Domarjävel det är givetvis inte icing!! Rånade på ett par tvåor är vi också. Domarna gör så gott dom kan för att inte ge oss fördelar.
30 sek från 3 pinnar blev 1 pinne, kom inte och säg att domarna inte påverkar utfallet. IGEN
Håller helt med, det där var helt horribelt och är så sjukt avgörande. Ett byte där istället för icing och jag är övertygad om att vi hade lyckats hålla undan med fräscha ben på plan.
Jag tycker man gör en helt ok match och bra med Stevens i målprotokollet. Bästa matchen hittills av W. Nilsson och den kedjan lyfte verkligen Knuts också. Juniorerna gör det bra även om det var några misstag som kunde ha straffat sig hårdare.
Jag tycker att man var värda tre poäng men domarna tog det ifrån oss. Det kändes lite som att Timrå fick en felaktig offside mot sig i första, då måste de kompenseras resten av matchen. Många missade utvisningar och sedan den direkt avgörande felaktiga icingen. Det är sjukt surt... Men vi tar ändå en poäng, det är något vi måste ta med oss som positivt och som vi får försöka använda för att bygga självförtroende.
Edit: Jag är lite förvånad att Lang har lyckats undvika kritiken nästan helt och hållet. Jag tycker han varit nästan totalt osynlig senaste tiden och då är det i ett spel som han borde passa perfekt i. Tycker även hans agerande i förlängningen är orsaken till att de fick tag på returen. På tok för slappt agerande.
Vad säger egentligen icing-regeln?? ![]()
Wiborg skrev: fre 24 okt 2025, 10:14Edit: Jag är lite förvånad att Lang har lyckats undvika kritiken nästan helt och hållet. Jag tycker han varit nästan totalt osynlig senaste tiden och då är det i ett spel som han borde passa perfekt i. Tycker även hans agerande i förlängningen är orsaken till att de fick tag på returen. På tok för slappt agerande.
Bubblare i besvikelserankingen.
* * *
Idag blir det inget inlägg i Operation behålla Gösen.
Ovanstående är senaste inlägget - och sällan har väl tystnad varit förståeligare.
När man hör Timrås klack så förstår man varför Hellstens farsa uttalar sig som ett mysmongo
Klippt ur regel 81.5 Ej Icing
"Om, enligt linjedomarens bedömning, någon spelare (förutom målvakten) i
motståndarlaget kan spela pucken innan den passerar den förlängda mållinjen, men
avstår från att göra det, ska spelet fortsätta och icingen ska annulleras."
Ganska tydligt att han kunde spela pucken men avstod från att göra det.
Hejalif skrev: fre 24 okt 2025, 13:47När man hör Timrås klack så förstår man varför Hellstens farsa uttalar sig som ett mysmongo
Vad sa klacken?
Wiborg skrev: fre 24 okt 2025, 14:39Klippt ur regel 81.5 Ej Icing
"Om, enligt linjedomarens bedömning, någon spelare (förutom målvakten) i
motståndarlaget kan spela pucken innan den passerar den förlängda mållinjen, men
avstår från att göra det, ska spelet fortsätta och icingen ska annulleras."Ganska tydligt att han kunde spela pucken men avstod från att göra det.
Jo visst kan man väl säga så, samtidigt som domaren i princip alltid kan ha ryggen fri då det är en bedömningsfråga.