2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Jag bestämde mig för att dra mitt strå till stacken och köpte två biljetter så rullar norrut direkt efter jobbet.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tor 26 sep 2024, 08:14 Jag bestämde mig för att dra mitt strå till stacken och köpte två biljetter så rullar norrut direkt efter jobbet.
Har själv småsurat och praktiserat som pessimist senaste dagarna. Sjukt deprimerande livsstil.
Men nu lämnar jag loserspåret (ett tag i vart fall 😅) och tror banne mig jag hänger på.

Törs inte skriva att jag tror på vinst då Jinx, karma och Murphys lag är Trefaldigheten i min religion men visst ska vi bjuda upp till kamp.

Lang Hrivik Kloos, Max Zackrisson Karlberg enligt träningsrapport i FK igår.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Davemaster
25 september 2024, 23:17

MattLeTissier skrev:
Förväntad publiksiffra imorgon? Kan inte vara över 4000.

Det blir fler än de 4909 som såg oss hemma mot Rögle 21 september förra året :)
Oavsett om det blir 5000+ eller ej, oavsett om vi vinner eller inte, spår jag att "publiken svek" kommer ingå i någon rubrik efter match.

* * *
Davemaster
26 september 2024, 09:54

6500 pekar försäljningen på. Dvs. ungefär som hemmapremiären mot Örebro förra säsongen - den skedde dock i omgång 1.

Väl mött alla som dyker upp i arenan, de som tar notan för alla oss andra. Det är ju tack vare publiken på plats som vi ens har ett lag att följa :)
6500 eller strax under skulle däremot innebära att vi slipper publiken svek-rubrik.
Wiborg, Gösen och tusen andra ska i så fall ha tack.
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Mitt hopp står till Van Hellsten :twisted:
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Har vi ingen renodlad "SHL-tråd"?

Gör en liten jämförelse med förra årets poängskörd inledningsvis, om jag inte räknat helt galet så såg det ut nåt sånt här:
De första 5 matcherna skrapade vi ihop 6 poäng (13-13 i målskillnad) och hade ett rätt bra PP på 26,66%, BP låg på usla 50%.
De första 10 matcherna skrapade vi ihop 12 poäng (25-25 i målskillnad) och vi hade ett PP som sjönk till 15,83% vilket även BP gjorde 46,66%.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Leksand har noll poäng och målskillnaden 2–10 på två matcher, hur ser du på lagets start?

Tomas Ros
Det har inte sett bra ut. Man saknar Anton Lindholm i försvaret och många spelare fuskar i markeringsspelet och kampen vid egna kassen. Sedan fortsätter spelet i powerplay att inte kugga i, även fast det blev ett mål på tisdagskvällen i spelformen. Tycker också att Mantas Armalis inlett lite skakigt och det behöver inte Leksand eftersom man har en oprövad målvakt i Hellsten som back up. Nu återstår det 150 poäng att spela om så man ska väl sitta lugn i båten ett tag till. Men de här 120 minutrarna som man hittills visat upp ger nog leksandsfansen tarmvred.

Hans Abrahamsson
Att det är hög tid att vakna från Törnrosa-sömnen. Kampen om poäng har börjat och av det jag sett har inte Leksand varit stridsredo. Och när man har försökt kampa har man i stället uppträtt naivt och puckstirrande.

SHL har utvecklats till en liga där det är en tävling om att tävla hårdast, men med förnuft. Där har Leksand en bit kvar. Hjärta och hjärna måste hänga ihop.

Med det sagt återstår 50 omgångar och det finns lättare inledningar än bortamatcher mot Frölunda och Luleå.

Jonathan Knekta
Jag vill inte dra för stora växlar med 50 grundseriematcher kvar, men visst tusan är jag förvånad. Det största argumentet för att Leksand ska bli att räkna med i år är ju kontinuiteten – och när det ser så virrigt ut från start är det så klart bekymrande. Det är ju nu de ska ha ett försprång mot många av konkurrenterna. Jag tar för givet att de tävlar mer i hemmapremiären mot Rögle på torsdagskvällen – annars är det skäl för att bli orolig på riktigt.

Simon Norberg
Det är förstås en mindre katastrof, på sättet man förlorat dessutom. Både Frölunda och Luleå åt upp Leksand och jag tror insatserna håller Challe x2 vaken om nätterna. Dubierna på förhand handlade mycket om hur man skulle klara sig i Anton Lindholms frånvaro och svaret vi fått efter 120 minuter hockey är inte bra. Joonas Lyytinen gav ett vilset intryck i matchen mot Luleå och såg ut att vara i behov av karta och kompass.

Offensivt har man svårt att skapa riktigt feta chanser. Framförallt var både Frölunda och Luleå bra på att hålla leksingarna på utsidan. Det här laget är givetvis för bra för att inte repa sig, men skärpning krävs omgående.

Mattias Karlsson
Matchen i Scandinavium följdes upp med att det såg ännu värre ut i Delfinen. Vitklädda Leksand såg ut som rädda fega Lille Skutt. Rödklädda Luleå var sluga fulspelade Reinhard Räv. Herregud, de bara gav bort målen. Mantas Armalis får ingen hjälp. Marek Hrivik ser vilsen ut. Joonas Lyytinen vinner inga dueller. Powerplay är fortfarande krampaktigt. Det finns väldigt mycket som oroar i Leksand.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-kontrakt
Till den siste:
- Nej, det såg inte värre ut i Luleå.
- Nej, pp var inte krampaktigt jämfört med tidigare.
- Jakob Hellsten är Lille Skutt och kaninen klarade debutperioden över förväntan.

* * *
syd b. skrev: tor 26 sep 2024, 10:24 Har vi ingen renodlad "SHL-tråd"?
viewtopic.php?t=150&start=15

* * *
Rögle byter målvakt inför mötet med Leksand på torsdagskvällen. Christoffer Rifalk får vila och Arvid Holm får göra sin första tävlingsmatch för bandyklubben.
Det bekräftar tränaren Roger Hansson för Helsingborgs Dagblad.

Leksand är i stort behov av en seger efter två raka 1–5-förluster. Nu är det bekräftat vilken målvakt de ska försöka överlista i sin första hemmamatch för säsongen.

Arvid Holm har återvänt till svensk hockey efter tre år i Nordamerika. Under försäsongen höll han bland annat nollan mot Frölunda. Den 195 cm långe Trojaprodukten stod för två starka säsonger i Färjestad 2019–21 och fick bland annat debutera för Tre Kronor.
– Arvid kommer att stå, säger Roger Hansson till HD.
– Jag sa det till ”Stoffe” (Rifalk), att han har gjort två bra prestationer. Men det är tätt mellan givarna nu och det gäller att hålla båda två igång och inte spela slut på någon när det är många matcher.

Rögle har inlett med uddamålsförlust mot Färjestad och uddamålsseger mot Frölunda. Roger Hansson förväntar sig ett desperat Leksand.
– Jag kan tänka mig att det skapar lite press och stress hos dem efter att ha förlorat de här två matcherna. Så är det, fast att det är tidigt, när de känner att de måste vinna hemma. Jag förväntar mig att Leksand kommer ut och vill köra och ta tag i det.
https://hockeynews.se/nyheter/malvakten ... ot-leksand
"Jag förväntar mig att Leksand kommer ut och vill köra och ta tag i det". Det tror inte jag. Tror de kommer ut försiktigt, blir tillbakatryckta, men hoppas de reder ut det och gör 1-0 på sin första riktiga chans.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

STORA problem med defensiven. Är Printz den rätte mannen att sköta backsidan?? Vad gör Fred Nilsson så mycket fel att han inte ens får speltid? (Jag tyckte Fred överglänste finnarna i träningsmatcherna)
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Det var ju i år AJ skulle slå igenom stort, enligt mina förutsägelser. Hur hamnade han i den här situationen? Och Fred måste uppmuntras till sitt större register.

Eddie är ingen spelare som just nu bidrar till ett ramstarkt och dynamiskt tvåvägsförsvar.
Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Jag kommer få kämpa hela säsongen med att gilla Lyytinen efter att han assisterade SHLs utan konkurrens äckligaste spelare (enligt mig iaf) till 2-0-målet i tisdags. Frågan är om jag nånsin kommer riktigt kunna gilla Lyytinen efter den missen.

Nåja, med min obefintliga tur i spel har jag gjort allt jag kan och satt tresiffrigt belopp på bortaseger. Aldrig att spelguden låter mig få pengarna tillbaka till oddset 2,95, poäng lär vi ta.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Sniper skrev: tor 26 sep 2024, 12:34 Det var ju i år AJ skulle slå igenom stort, enligt mina förutsägelser. Hur hamnade han i den här situationen? Och Fred måste uppmuntras till sitt större register.

Eddie är ingen spelare som just nu bidrar till ett ramstarkt och dynamiskt tvåvägsförsvar.
Ändå är Eddie den enda av våra backar som INTE ligger på - i statistiken.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Bild
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Hoppas på referat och analyser under matchen för själva står jag i lokala ishallen med taskig mobiltäckning.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: tor 26 sep 2024, 17:04 Hoppas på referat och analyser under matchen för själva står jag i lokala ishallen med taskig mobiltäckning.
Löfbergs Arena?
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Dagens filosof - Frank Underwood

There's no better way to overpower a trickle of doubt than with a flood of naked truth
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Gösen skrev: tor 26 sep 2024, 17:07
Leksing i vargaland skrev: tor 26 sep 2024, 17:04 Hoppas på referat och analyser under matchen för själva står jag i lokala ishallen med taskig mobiltäckning.
Löfbergs Arena?
Nej för helvete. Dit åker jag endast när vi är där på lördagar för inte vill jag dit nykter ;)
Finns ishallar på rätt sida av älva.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever