2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bjernagris

2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1

Inlägg av bjernagris »

Tidigare matchtrådskapare har inte direkt varit lyckosamma så jag gör ett försök.

Hemmapremiär i ett - antagligen - glest Tegera. Rögle tampas med ett par tunga skador inledningsvis men deras spel verkar ändå sitta avsevärt bättre än vårt så här långt. Det brukar vara roliga matcher mot Rögle. Dags för J. Hellsten att få en start?
Ludde

Re: 2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Ludde »

Lär delas ut väldigt mycket gratisbiljetter om det ska bli fullsatt den här matchen.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: tis 24 sep 2024, 21:21 Lär delas ut väldigt mycket gratisbiljetter om det ska bli fullsatt den här matchen.
Samma läge som förra året.

Två bortaförluster.
Årets första hemmamatch.
mot Rögle.
På en torsdag.
Ca 4000 på läktaren.
På forumet var vi dödsdömda.

Då vann vi. Gör vi det i övermorgon?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Ska bli kul att se Själin visa upp sig i Leksand igen!
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Jag vill tro att vi skruvar till defensiven ordentligt lagom till den här matchen, problemet är dock att vi inte heller är speciellt vassa framåt just nu. Men vad gör det så länge vi släpper in ett mål mindre än motståndaren.

Förra säsongen inledde vi också med 10 mål i baken på de två första seriematcherna för att sedan vinna mot Rögle med 4-1.
Leksands IF - Örebro HK 3 - 5
Frölunda HC - Leksands IF 5 - 2
Leksands IF - Rögle BK 4 - 1
Lampa

Inlägg av Lampa »

Samma läge som ifjol alltså. Utdömda och uträknade. Det är bara 3p som gäller nu.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

syd b. skrev: tis 24 sep 2024, 21:58 Jag vill tro att vi skruvar till defensiven ordentligt lagom till den här matchen, problemet är dock att vi inte heller är speciellt vassa framåt just nu. Men vad gör det så länge vi släpper in ett mål mindre än motståndaren.

Förra säsongen inledde vi också med 10 mål i baken på de två första seriematcherna för att sedan vinna mot Rögle med 4-1.
Leksands IF - Örebro HK 3 - 5
Frölunda HC - Leksands IF 5 - 2
Leksands IF - Rögle BK 4 - 1
- Ledning 1-0 efter 38 sekunder, som sedan Rögle kvitterade i 6:e minuten.
- Målexplosion i början på tredje - tre mål på drygt fem minuter.
https://www.shl.se/single-video/video%7 ... highlights

* * *

Blickar vi framåt en match så har vi Modo borta på lördag.
Två raka vinster och det är annat ljud i skällan.

Tror jag på två raka? Ja, vinner vi första så vinner vi också andra.
Men det är svårt att se hur vi ska kunna vinna första med två senaste på näthinnan.

Ännu vet vi dock inte hur laget uppträder i ledning
och det är en sådan vi kan hoppas på mot Rögle.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Ja det skulle vara kul att se vad som händer om vi är i ledning. Förmodligen släpper vi in kvitteringen inom 2 minuter som de 2 tidigare matcher när vi gjort mål.
Nej hur ska vi kunna vinna denna? Hur ska vi kunna vinna någon av de första 5-6 matcherna när det ser ut som det gör? När man spelar kasst så brukar man kunna lyfta upp det mer och mer men då man spelar ok så tar det i regel några matcher innan man får och förtjänar sin seger.

Då detta tar lång tid så gäller det att ha en målvakt som stoppar även de förmodade målen, som gör att vi kan få lite flowkänsla och kanske få in en eller två ledningspuckar. Det fick vi av Larsson ifjol. Får vi det totalt oväntat av Hellsten i år? För av Mantas lär vi då inte få det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

av Jonken mån sep 23, 2024 9:56 am
Tittade just igenom VF-LIF matchen. (...) Offensivt är Leksand i vanlig ordning riktigt vasst. Ser riktigt kreativt och rörligt ut.
https://www.luleahockeyforum.com/t2673- ... ea-leksand
Förstod inte ens varifrån han fick det där. Men faktum är att jag tänkte på dessa rader när Leksand hade sitt tidiga powerplay mot Luleå. Och där kom jättechansen till ledningsmål: Vejdemos närskott på Lassinanttis utsträckta ben.

Kommer ledningsmålet på torsdag istället?

* * *
Du har inte behörighet att läsa trådar i denna kategori.
https://www.rogleforum.se/index.php
Någon här borde registrera sig och kopiera och klistra så det står härliga till. Jag vill se vad frimurarna säger.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Kan summera lite från HD...

Rögle ser ut som och sliter redan som ett lag.

Det är i försvarslinjen som den största uppgraderingen skett...
Det förstod vi redan när värvningarna offentliggjordes och bevisen tickar in nu under upptakten.

Calle Själin och Jesper Pettersson är stadiga SHL-pjäser.

Men den egenskapsmässigt komplette Filip Johansson ser ut som den hetaste kandidaten till rollen som försteback i laget.
Psst...Aggeman... *Blink*
(Lillgud = Filip går mot en riktigt ljus fin bra säsong….har bra vibbar kring han)
(Aggeman = Att han ska vara en bra värvning är inte givet)

Filip Johanssons start har varit minst sagt lovande...senast mot Frölunda gjorde han både mål och assist.
Tidigare har lagkamrater i Rögle benämnt Filip Johansson som ett fys-fenomen...eftersom han är i topp på lagets tester.
Lagkapten Anton Bengtsson: Filip är djävligt bra tränad.
Filip berättar att han inför återkomsten till SHL har lagt på sig några extra kilon (4) och blivit starkare , mitt mål är att vinna fler defensiva dueller.
Det är även en inställningsfråga men det säger sig självt att jag kommer vinna fler dueller om jag väger mer.

Att laget tagit poäng direkt av både Frölunda och Färjestad inledningsvis på serien framhåller Filip mycket lagandan i Rögle som en bidragande orsak.
Vi har varit tillsammans nu i 3-4månader och gruppen är redan sammansvetsad och det är jäkligt viktigt i starten. (9st nya har anslutit till Rögle)

Om mötet med Leksand...
Det är alltid en utmaning att komma upp dit. Det är deras hemmapremiär och de är såklart inte nöjda med sina 2 förluster.
Men gör vi vad vi är bra på tror jag det kommer att räcka långt.

Mattias Göransson är den som gjort minst avtryck inledningsvis men Färjestads värvningen har vikarierat fint för Kapla två matcher i rad och blev dessutom målskytt mot Frölunda.

Forwards:
Oliver Eklind har redan hittat hem i en väloljad 4rde kedja.
Centrarna Josh Dickinson och Jacob Peterson har stora skor att fylla , men de ser ut att passa bra in i lagbygget.

Josh Dickinson: Vi är väldigt nöjda med båda våra inledande prestationer , det finns mycket självförtroende i gruppen och spelsystemet fungerar bra.
Vi är inte rädda för något lag i denna serie , det är så vi vill ha det i vårt omklädningsrum.

Stjärnvärvningen och den stora hemvändaren ***Leon Bristedt*** då...
29åringen ger ett enormt inspirerat intryck och har redan 4assister på 2matcher.

Matchbetygen efter Frölunda senast....
En spelare i laget fick toppklass 5stars.... (Filip Johansson)
Övriga backar:
Calle Sjölin fick en 3a... Göransson fick en 3a...
Ekeståhl-Jonsson fick en 4a...
Jesper Pettersson fick en 3a...
Ludvig Claesson fick en 3a..

Saknas mot Leksand: Kapla , Zaar , Everberg.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Lillgud skrev: ons 25 sep 2024, 17:33
Men den egenskapsmässigt komplette Filip Johansson ser ut som den hetaste kandidaten till rollen som försteback i laget.
Psst...Aggeman... *Blink*
(Lillgud = Filip går mot en riktigt ljus fin bra säsong….har bra vibbar kring han)
(Aggeman = Att han ska vara en bra värvning är inte givet)
Jovars en fin start men det är 50 omgångar kvar, så lite väl tidigt för ”vad var det jag sa?”. En given bra värvning står jag fast vid att han inte är. Det grundat i hans svaga prestationer i LIF. Vi får helt enkelt se!
Bagarn

Inlägg av Bagarn »

Slänger in en sked optimism.
Tycker PP ser intressant ut. Uppenbart att de jobbat hårt på att hitta instick in mot kassen från bägge håll.
Vilket är uppfriskande.

Gällande forwards så skulle jag gärna se ett rakt byte på Lang och Kloos nu.
Inte permanent kanske, men just nu hade det varit bra.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Bagarn skrev: ons 25 sep 2024, 20:46 Slänger in en sked optimism.
Tycker PP ser intressant ut. Uppenbart att de jobbat hårt på att hitta instick in mot kassen från bägge håll.
Vilket är uppfriskande.

De har nog jobbat så hårt med PP att de inte hunnit med grundspelet. Kanske trott att det sitter från ifjol (vilket det iofs borde)

Men nya förutsättningar nu. Hemmamatch med nytt mytomspunnet intro. Lirkar vi in första eller åtminstone andra pucken så matchen lever lite längre än tidigare så vet man aldrig.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Bagarn skrev: ons 25 sep 2024, 20:46 Slänger in en sked optimism.
Vilket är uppfriskande.

Jag skulle vilja prova Hellberg där. Det lilla man sett av honom har han bra spelsinne och bra passningsspel. Samt ett bra skott enligt Aggeman. Skulle nog kunna få fart på Max på ett annat sätt än vad Kloos kommer klara av. Karlberg, Östman, Lang funkade bra ihop ifjol vilket då ger en Kedja med Kloos, Zackrisson och Eljas.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Noll förväntningar är vårt starkaste vapen inför denna matchen.
Eller jo, jag förväntar mig ett gäng felpass och någon indianare från Rindell samt ett i övrigt vekt backspel där jag konstant längtar efter Lindholm.

Men, om jag ska leta längst ner i lilltån efter något positivt, så att slå från underläge ska inte underskattas heller så skrälläge kanske?

Hjärnan säger dock 1-5 såklart
- Ni har inte en challe