Efter att man varit nära att riskera en förlust trots åtta gjorda mål ville man nog tajta till det hemmåt med effekten av att då tappa det effektiva och vägvinnande attackspelet vi såg i början.
Nu släpper vi sällan fler än tre mål men vi behöver hitta tillbaka till grunderna i Hedbergs hockey och även börja producera minst tre mål framåt per match. Svårare än så är det nog inte. Gör fler mål.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Får se vad den gamle "skarpskytten" och f.d Leksandsspelaren Sebastian Wännström kan uträtta mot oss, han har ett månadskontrakt pga skador och gör sin andra match för Rödhökarna, tveksamt om han håller på den här nivån såhär 6 år senare, kanske som brunkare. Men förvånar mig inte om han lyckas peta in pucken just mot oss för att sedan aldrig ens göra ett enda mål mer.
Det ska sägas att Malmö har ett rätt svagt boxplay, det kan vi ju utnyttja. Fortsatt är Janne Kuokkanen avstängd efter sin huvudtackling, det kan inte vara någon nackdel för oss då han är deras främste poängspelare.
Förväntar mig att Hellsten står då Gidlöf är skadad. Eller luftar vi en junior nu? Har vi råd med det en sån här match?
14 januari 2023 mötte vi Malmö hemma efter en tung period då kvalstrecket krupit allt närmare (bara ett par poäng bort).
Matchen slutade 3-0 - och därefter radade vi upp segrar som gjorde att vi klättrade till helt och hållet säker mark.
14 januari 2023 mötte vi Malmö hemma efter en tung period då kvalstrecket krupit allt närmare (bara ett par poäng bort).
Matchen slutade 3-0 - och därefter radade vi upp segrar som gjorde att vi klättrade till helt och hållet säker mark.
Då hoppas vi på en repris. Kanske är det nödvändigt att hålla nollan för att ta tre poäng. Med målskörden hittills kan det behövas.
Men åtminstone är första målet OERHÖRT viktigt att få för laget. Sen ett insurance goal på det. 3an i tom kasse, så har vi reprisen i en liten ask.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Då hoppas vi på en repris. Kanske är det nödvändigt att hålla nollan för att ta tre poäng. Med målskörden hittills kan det behövas.
Men åtminstone är första målet OERHÖRT viktigt att få för laget. Sen ett insurance goal på det. 3an i tom kasse, så har vi reprisen i en liten ask.
Det förlösande ledningsmålet kom inte förrän sista fem av andra. Heineman.
Det inte mindre förlösande insurance goal efter halva tredje. PZ.
Och så mål i öppen bur. Martin Karlsson.
Leksand och Malmö är två klubbar i fritt fall som jagar trendbrott. Jag lutar åt att ett blåvitt trendbrott ligger närmast till hands. Det har funnits ljusglimtar i spelet att ta med sig från de senaste matcherna mot Timrå och Djurgården, och med Max Véronneau tillbaka från skada har LIF alla möjligheter att få fart på den trubbiga offensiven. Malmö har bara plockat poäng i en bortamatch den här säsongen och med Janne Kuokkanen i utvisningsbåset tappar Redhawks både tyngd och klass. Ettan ses som ett hett spik-virke.
Sun taught me,
Keep RISING!
Leksand och Malmö är två klubbar i fritt fall som jagar trendbrott. Jag lutar åt att ett blåvitt trendbrott ligger närmast till hands. Det har funnits ljusglimtar i spelet att ta med sig från de senaste matcherna mot Timrå och Djurgården, och med Max Véronneau tillbaka från skada har LIF alla möjligheter att få fart på den trubbiga offensiven. Malmö har bara plockat poäng i en bortamatch den här säsongen och med Janne Kuokkanen i utvisningsbåset tappar Redhawks både tyngd och klass. Ettan ses som ett hett spik-virke.
Jag är extremt nervös inför kvällens match, viktig, viktigt. Dels viktig för poängen såklart och det vanliga om att vinna mot rätt lag är värt dubbelt.
Sedan är det detta som just nu är extra oroande om vi hamnar i ett kval till våren, där vi hittills inte visat att vi kan behärska spelet och faktiskt visa oss bättre mot de här lagen som på förhand anses vara kandidater till bottenstriden.
Tidigare säsonger har vi visat oss betydligt stabilare och bättre än vissa lag, denna säsong är det snarare tvärtom hittills, så här skulle jag vilja se ett trendbrott och att vi visar att vi kan spela vårt spel (vad det nu är?) mot sämre motstånd.
herjarn
27 oktober 2025, 18:17
FK säger nu att Östman lämnade sent återbud på dagens träning.. osäker på vad det handlade om men jag hoppas att de inte betyder skada eller sjukdom.
Östman i sig vore inget tapp - Pistol Pete kan ta den tekningscirkeln i pp och testa om krutet torkat -
men det behövs ju en till kropp och då vore day to day-Linkan en glad överraskning i laguppställningen kl 17.
Får se vad den gamle "skarpskytten" och f.d Leksandsspelaren Sebastian Wännström kan uträtta mot oss, han har ett månadskontrakt pga skador och gör sin andra match för Rödhökarna, tveksamt om han håller på den här nivån såhär 6 år senare, kanske som brunkare. Men förvånar mig inte om han lyckas peta in pucken just mot oss för att sedan aldrig ens göra ett enda mål mer.
Det ska sägas att Malmö har ett rätt svagt boxplay, det kan vi ju utnyttja. Fortsatt är Janne Kuokkanen avstängd efter sin huvudtackling, det kan inte vara någon nackdel för oss då han är deras främste poängspelare.
Förväntar mig att Hellsten står då Gidlöf är skadad. Eller luftar vi en junior nu? Har vi råd med det en sån här match?
Hjärnan säger vinst men innerst inne vet jag att i slutet av första eller mitten av andra trillar det in en Malmöpuck och sen är det över, blir mäkta förvånad om det inte blir så.
Hellsten står och Christoffersson backup
Hellsten har i höst 1 seger av 7.
Under hela sin karriär (över tillgängliga ligor enl LIFs hemsida) har han 7 segrar av 27 = han vinner var fjärde match han står i.
Seger ikväll så har han 2 av 8 = 25%.
Allt talar för seger
Sen att samma teori innebär att vi torskar de två sista innan uppehållet tar vi sen.
Sun taught me,
Keep RISING!
Hellsten står och Christoffersson backup
Hellsten har i höst 1 seger av 7.
Under hela sin karriär (över tillgängliga ligor enl LIFs hemsida) har han 7 segrar av 27 = han vinner var fjärde match han står i.
Seger ikväll så har han 2 av 8 = 25%.
Allt talar för seger
Sen att samma teori innebär att vi torskar de två sista innan uppehållet tar vi sen.