Tisdag: Leksand-Malmö
Torsdag: Färjestad-Leksand
Lördag: Leksand-Rögle
Sen är det uppehåll.
Tisdag: Leksand-Malmö
Lördag: Leksand-Rögle
Sen är det uppehåll.
Sniper skrev: lör 25 okt 2025, 21:04Tisdag: Leksand-Malmö
Lördag: Leksand-RögleSen är det uppehåll.
9 poäng och en bunt medgångssupportrar som plötsligt saknar mening med livet.
Vad menas?
Det som menas är vad du och jag kära vän inom psykiatrin benämner som Münchhausens syndrom. Om patienten mot all vilja blir frisk saknar förövaren helt plötsligt meningen med livet.
Gösen skrev: lör 25 okt 2025, 22:07Wittgenstein skrev: lör 25 okt 2025, 21:26Gösen skrev: lör 25 okt 2025, 21:079 poäng och en bunt medgångssupportrar som plötsligt saknar mening med livet.
Vad menas?
Det som menas är vad du och jag kära vän inom psykiatrin benämner som Münchhausens syndrom. Om patienten mot all vilja blir frisk saknar förövaren helt plötsligt meningen med livet.
Medgångssupportrar supportar väl i medgång, så jag undrar också vad du menar?
Stjärnan skrev: lör 25 okt 2025, 22:26Gösen skrev: lör 25 okt 2025, 22:07Det som menas är vad du och jag kära vän inom psykiatrin benämner som Münchhausens syndrom. Om patienten mot all vilja blir frisk saknar förövaren helt plötsligt meningen med livet.
Gösen tror att vi vinner alla tre matcherna och att vi som han kallar medgångssupportrar eftersom vi i nuläget är missnöjda kommer bli ledsna då eftersom vi egentligen söker mörkret via supporterskapet.
Wittgenstein skrev: lör 25 okt 2025, 22:30Stjärnan skrev: lör 25 okt 2025, 22:26Gösen skrev: lör 25 okt 2025, 22:07Det som menas är vad du och jag kära vän inom psykiatrin benämner som Münchhausens syndrom. Om patienten mot all vilja blir frisk saknar förövaren helt plötsligt meningen med livet.
Gösen tror att vi vinner alla tre matcherna och att vi som han kallar medgångssupportrar eftersom vi i nuläget är missnöjda kommer bli ledsna då eftersom vi egentligen söker mörkret via supporterskapet.
Han menade det kanske i sitt andra inlägg men i det första lät det mer obegripligt, av den anledning jag skrev innan.
Jag tror han syftar på de som gnäller vid förluster och inte syns vid segrar. För mig är inte det en medgångssupporter.
Om vi klarar av att inte ligga på kvalplats under uppehållet är jag nöjd. Men då krävs det sannolikt en seger på tisdag och poäng i någon av dom andra två matcherna, det kommer bli svårt, men statistikern i mig säger att det rimliga är att vi tar en trea snart ändå.
Sen måste vi bli skadefria, och Tjomme bör se över möjligheten att plocka in ännu någon spelare om skadeläget inte förbättras. Vi kan inte lita på 06or för vår fortsatta existens, det kommer inte hålla över tid.
En timme är för lite. Vi hade behövt dra tillbaka klockan en månad. Till 26 september. Dagen efter Skellefteå då vi fortfarande gjorde mål.
* * *
Forwardsranking:
1. Kaderli - lagets främste. Självlysande, bra på allt utom målskytte.
2. Koblar - inte lika framgångsrik i det han företar sig som i början. Men synlig i spelet och auktoritativ.
3. Fortier - nyttig. Importförvärv som inte sviker.
4. Knuts - bättre än på länge på sistone.
5. Veronneau - få matcher men visade igår att han är mer än bara potentiell målskytt. Intelligent passningsspelare.
Bubblare: Wiktor Nilsson - fått upp farten. Attityden börjar synas.
Stjärnan skrev: lör 25 okt 2025, 22:43[]Han menade det kanske i sitt andra inlägg men i det första lät det mer obegripligt, av den anledning jag skrev innan.
.
In vino svamlitas.
Men signaturen SM-Gul fattade galoppen.
Sniper skrev: sön 26 okt 2025, 08:55En timme är för lite. Vi hade behövt dra tillbaka klockan en månad. Till 26 september. Dagen efter Skellefteå då vi fortfarande gjorde mål.
* * *
Forwardsranking:
1. Kaderli - lagets främste. Självlysande, bra på allt utom målskytte.
2. Koblar - inte lika framgångsrik i det han företar sig som i början. Men synlig i spelet och auktoritativ.
3. Fortier - nyttig. Importförvärv som inte sviker.
4. Knuts - bättre än på länge på sistone.
5. Veronneau - få matcher men visade igår att han är mer än bara potentiell målskytt. Intelligent passningsspelare.
Bubblare: Wiktor Nilsson - fått upp farten. Attityden börjar synas.
Den listan kan jag skriva under på.
Blir säsongspremiär för mig och frugan på plats på B4, vi åker sällan hem med färre än två poäng så det om något borde väl dra folk till arenan?
Wiborg skrev: sön 26 okt 2025, 14:50Blir säsongspremiär för mig och frugan på plats på B4, vi åker sällan hem med färre än två poäng så det om något borde väl dra folk till arenan?
I vart fall till B4.
Hoppas på lite ordning i kedjorna...
Kaderli,Vejdemo, Cehlarik
Fortier, Stevens, Veronneau
Lang, Koblar, Östman
Wn,Knuts,Lissel
Just avsaknaden av målchanser tycker jag oroar mest.
Tidigare säsonger har vi ju haft enorma chanser som bränts, men idag tycker jag knappt vi skapar heta chanser. Såg iofs inte andra halvan av matchen senast men det var länge sedan jag såg laget spela sig fram till riktiga lägen. Och så blir det väl med dump hockey och åka efter sargerna. 2 mot ett lägen blir ju aldrig ens farliga för motståndarna. Puckhållaren håller i och drar sig ut mot hörnet. När passen väl kommer är läget redan borta. Hedbergs raka spel har mest blivit dumpa och kör efter (oftast utan resultat) samt in över blå och lägg in en handledare på mål. Visst kan nån sån puck slinka in eller studsa till ett läge nån enstaka gång men vi skapar som sagt alldeles för få chanser. Knappast vägvinnande.
Sedan måste vi ju omsätta dom också.
Hedbers "Vi måste fortsätta tro" är bra att ha men jag har full förståelse för att det är svårt när vi bara spelat riktigt bra i 3 matcher (första hemmamatcherna och Frölunda borta) och 3 förstaperioder (Malmö borta och Saik och Dif hemma). Vad finns det då att tro på?
Det blir lite vågmästarroll i matchen i morgon. Lika tafatt spel och förlust så ser det inte alls bra ut för fortsättningen. Även en seger gör framtiden fortsatt oviss men Malmö är ett lag vi behöver slå.