SMHI går ut med en gul varning inför i morgon. Det måste väl om något vara ett gott omen!
2025-10-30 Torsdag 19:00 Färjestad - Leksand 4-2
- 
				Wittgenstein  
- 
				Gösen  
Re: 2025-10-30 Torsdag 19:00 Färjestad - Leksand
Wittgenstein skrev: ons 29 okt 2025, 13:22SMHI går ut med en gul varning inför i morgon. Det måste väl om något vara ett gott omen!
Klart bättre än grön.
-Ben Hogan
- 
				Stjärnan
Jag insåg nyligen att jag har en källa som står hyfsat nära MLs pappa. Jag har ställt frågan vad han har råkat ut för men ännu inte fått några svar. Får se om jag kan luska ut något mer på fredag när jag träffar honom.
Men vi kan ju oavsett inte räkna med honom i kväll.
Fbk borta är ju nästan klassiskt. Har många minnen av besvikelse och nästan bisarra situationer som sker i den arenan. Men också ett par väldigt goda minnen.
Men att räkna med vinst här går ju inte då chansen till seger är minimal. Lutar åt en ganska enkel hemmaseger. Men det ska spelas om det först. Än så länge kan man ha förhoppningar. Vårt största hopp står väl i att vår målvakt har kvar känslan från i tisdags och storspelar. Max börjar komma tillbaka i form ordentligt nu. Det är nästan kusligt hur mycket Max verkar betyda för laget.
Sen får man hoppas på rättvisa och kunniga domare.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
- 
				Lampa
Jag tror inte vi vinner ikväll, det skulle vara väldigt starkt ens med poäng, FBK torska hemma mot Timrå och gjorde endast ett mål, de lär vara taggade på att göra en bättre insats.
- 
				syd b.  
Här har vi inget att förlora eller skämmas för, ingen räknar väl med vinst borta mot Färjestad, likt en match borta mot Frölunda. Vilket innebär att vi vinner ikväll! Gå ut och släpp loss. Så länge vi inte släpper in ett mål så spelar vi rakryggat.
- 
				Wiborg  
Stjärnan skrev: Igår, 09:05Jag insåg nyligen att jag har en källa som står hyfsat nära MLs pappa. Jag har ställt frågan vad han har råkat ut för men ännu inte fått några svar. Får se om jag kan luska ut något mer på fredag när jag träffar honom.
Men vi kan ju oavsett inte räkna med honom i kväll.
Fbk borta är ju nästan klassiskt. Har många minnen av besvikelse och nästan bisarra situationer som sker i den arenan. Men också ett par väldigt goda minnen.
Men att räkna med vinst här går ju inte då chansen till seger är minimal. Lutar åt en ganska enkel hemmaseger. Men det ska spelas om det först. Än så länge kan man ha förhoppningar. Vårt största hopp står väl i att vår målvakt har kvar känslan från i tisdags och storspelar. Max börjar komma tillbaka i form ordentligt nu. Det är nästan kusligt hur mycket Max verkar betyda för laget.
Sen får man hoppas på rättvisa och kunniga domare.
Färjestad och Frölunda borta är ju matcher som man inte behöver skämmas över att förlora. Allt måste klappa för att det ska gå vägen. Men vi minns alla segern i Gidlöfs riktiga debut och även Frölunda i någorlunda färskt minne, chansen till vinst finns alltid till slutsignalen ljuder. Men det krävs nära på en perfekt insats för att vi ska få med oss några poäng.
- 
				Sniper  
- Intendent
Efter 1-2 hemma mot Timrå senast:
HAL9000a day ago
Vi har mycket puck men det är dåligt passningsspel och stressade svaga avslut. Påminner till viss del om andra halvan av förra säsongen och slutspelet. Jag tror inte det beror på Jönsson och någon Växjö-hockey
http://hockeyforat.com/d/783-f-rjestad- ... -19-00/121
Men det talas också en del i tråden om prioritet på defensiven. Kan vi dyrka upp den? Kan vi åtminstone ge oss själva chansen genom att inte försöka spela fotboll innanför blå samt målvaktsfumla med lobbar från mittzon som i förra mötet?
- 
				Stjärnan
Leksand och Timrå undantaget. I övrigt hoppas jag på idel hemmasegrar, även om Örebro-LHC känns lite 50/50 vad man ska hoppas på.
Slår det in så infinner sig ett litet lugn till lördagens match.
Keep RISING!
- 
				MeraSkottpåMål
Känslan säger att vi åker hem från Karlstad med 3 pinnar om vi spelar som vi gjorde mot Malmö.  Sätt defensiven först och kontra sönder Fbk. Det är bortamatch och då får det se ut hur som helst. Poängen är viktigare än skönlir. 
Tror killarna börjar få lite självförtroende nu  

Såg inte matchen mot Malmö och fortsätter på mitt vinnande koncept... 
- 
				Wiborg  
MeraSkottpåMål skrev: Igår, 12:51Känslan säger att vi åker hem från Karlstad med 3 pinnar om vi spelar som vi gjorde mot Malmö. Sätt defensiven först och kontra sönder Fbk. Det är bortamatch och då får det se ut hur som helst. Poängen är viktigare än skönlir.
Tror killarna börjar få lite självförtroende nu
Såg inte matchen mot Malmö och fortsätter på mitt vinnande koncept...
Nej, vi behöver stäppa upp ytterligare en nivå från Malmö-matchen ifall vi ska slå Färjestad. Men det är ju oftast när vi supportrar tror på det som minst som man gör de bästa prestationerna känns det som.
- 
				LeftHook
På plats i kväll med rätta färgerna blå vit mössa, inte leksands men IFK munkfors  
- 
				Sniper  
- Intendent
W. Nilsson in med Lang och Vejdemo?
Karlberg och Östman tar plats bredvid Fortier?
(habile men tråkige Lissel extraforward?)
I övrigt oförändrat. Zaki vilar alltså.
Visst kan man också försöka med Karlberg i första
(för att bibehålla Fortier/Nilsson)
men kommer han att ta chansen
eller fladdrar han runt som vanligt?
- 
				SteveY  
Sniper skrev: Igår, 15:11W. Nilsson in med Lang och Vejdemo?
Karlberg och Östman tar plats bredvid Fortier?
(habile men tråkige Lissel extraforward?)
Jag rankar Lissel före Östman just nu.
Nilsson-Vejdemo-Lang
Veronneau-Stevens-Cehlarik
Kaderli-Eljas-Koblar
Karlberg-Lissel-Fortier
- 
				Gösen  
LeftHook skrev: Igår, 15:03På plats i kväll med rätta färgerna blå vit mössa, inte leksands men IFK munkfors
Det beror nog helt på vem du frågar. 
Herr Guleböj håller inte med 
-Ben Hogan
- 
				Stjärnan
Bra, eftersom Kalle inte spelar ikväll….
Keep RISING!