Svår match, men poäng blir det!
2025-10-30 Torsdag 19:00 Färjestad - Leksand 4-2
- 
				ReidarDahlens  
- 
				Sniper  
- Intendent
Re: 2025-10-30 Torsdag 19:00 Färjestad - Leksand
Äntligen spräckte Reidar inläggsnollan!
Spräcker också Kaderli sin målnolla?
- 
				Wittgenstein  
Sniper skrev: tis 28 okt 2025, 22:10Äntligen spräckte Reidar inläggsnollan!
En av Mats-Ume's bottar?
- 
				Klas  
Sniper skrev: tis 28 okt 2025, 22:10Äntligen spräckte Reidar inläggsnollan!
På tiden X 2!
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
- 
				Aggeman  
Fascinerande framfart Kaderli har. Som junis/ung spelare brukar man visa upp sig genom några tidiga mål och då få blickar på sig. Kaderli visar upp sig genom att i match efter match ta för sig och stå ut i både offensiva och defensiva situationer. Mot Malmö syntes han i varje byte med sina aktioner. Poängen lyser med sin frånvaro, men han lyser på isen.
- 
				SteveY  
Aggeman skrev: tis 28 okt 2025, 23:15Fascinerande framfart Kaderli har. Som junis/ung spelare brukar man visa upp sig genom några tidiga mål och då få blickar på sig. Kaderli visar upp sig genom att i match efter match ta för sig och stå ut i både offensiva och defensiva situationer. Mot Malmö syntes han i varje byte med sina aktioner. Poängen lyser med sin frånvaro, men han lyser på isen.
Utgående kontrakt. Han lär få anbud både från topplag i SHL och utomlands
- 
				Lampa
Jag hoppas vi kan få tillbaka några skadade spelare. Att få igång Östman och Karlberg till normalnivå hade gjort oss till ett mycket bättre lag.
- 
				harfager
När Lindqvist är hel så är de utifrån prestation 13:e och 14:e forward i min bok.
- 
				Lampa
harfager skrev: ons 29 okt 2025, 06:58När Lindqvist är hel så är de utifrån prestation 13:e och 14:e forward i min bok.
Jag håller med dig, usla hittills. Men hade de kommit upp i nivå så är de ju högre upp, och vi behöver det. Koblar och Crookes i all ära, men de är inga som vi kan lita på över en hel säsong, de kommer mattas av och tycker redan det smått börjar märkas.
Det är ju inte så att de på ett magiskt sätt blivit fem snäpp sämre över en sommar, det ligger på Hedberg att få dom att prestera som dom kan.
- 
				Wiborg  
Lampa skrev: ons 29 okt 2025, 07:02harfager skrev: ons 29 okt 2025, 06:58När Lindqvist är hel så är de utifrån prestation 13:e och 14:e forward i min bok.
Jag håller med dig, usla hittills. Men hade de kommit upp i nivå så är de ju högre upp, och vi behöver det. Koblar och Crookes i all ära, men de är inga som vi kan lita på över en hel säsong, de kommer mattas av och tycker redan det smått börjar märkas.
Det är ju inte så att de på ett magiskt sätt blivit fem snäpp sämre över en sommar, det ligger på Hedberg att få dom att prestera som dom kan.
Koblar ska fortsätta spela tycker jag, däremot Crookes har jag inte sett någon storhet i ännu. Potential absolut, men ganska många felbeslut och inte visat upp någonting som gör att jag tycker han går före någon annan. Karlberg och Östman har visserligen inte visat upp så mycket mer den här säsongen, men vi vet att de kan mer och är potentiella målgörare redan denna säsongen.
- 
				Lampa
Wiborg skrev: ons 29 okt 2025, 07:40Lampa skrev: ons 29 okt 2025, 07:02harfager skrev: ons 29 okt 2025, 06:58När Lindqvist är hel så är de utifrån prestation 13:e och 14:e forward i min bok.
Koblar ska fortsätta spela tycker jag, däremot Crookes har jag inte sett någon storhet i ännu. Potential absolut, men ganska många felbeslut och inte visat upp någonting som gör att jag tycker han går före någon annan. Karlberg och Östman har visserligen inte visat upp så mycket mer den här säsongen, men vi vet att de kan mer och är potentiella målgörare redan denna säsongen.
Klart att han ska spela, men ser han hellre i en roll där han får 10 min på kanten och bara köttar än att kanske behöva centra och bära en 2a eller 3e line.
- 
				Gösen  
Wittgenstein skrev: tis 28 okt 2025, 22:14Sniper skrev: tis 28 okt 2025, 22:10Äntligen spräckte Reidar inläggsnollan!
Spräcker också Kaderli sin målnolla?En av Mats-Ume's bottar?
Färjans Lifbåt?
-Ben Hogan
- 
				Stjärnan
Blir ju vitt här förstås men i nästa match på lördag hoppas jag på blått igen.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
- 
				harfager
Wiborg skrev: ons 29 okt 2025, 07:40Lampa skrev: ons 29 okt 2025, 07:02harfager skrev: ons 29 okt 2025, 06:58När Lindqvist är hel så är de utifrån prestation 13:e och 14:e forward i min bok.
Håller med i att Koblar ska fortsätta och att Karlberg och Östman går före Crookes. Men vem ska bort när Lindqvist är tillbaka och alla är friska och hela? Förutsatt att det händer såklart.
I min bok så är det just nu (efter gårdagens match) något sånt här när alla är tillbaka:
Lang-Vejdemo-Lindqvist
Cehlarik-Stevens-Veronneau
Koblar-Eljas-Kaderli
Fortier-Knuts-Nilsson
Östman/Karlberg
Ser inte vem de ska peta i dagsläget. Östman istället för Knuts kanske men Karlberg slår sig inte in just nu. Det som ev skulle kunna hända är att man vill ta det lugnt med Koblar och låta honom varva mer mellan A och J lag för hans utvecklings skull när möjlighet till det finns.
- 
				Wiborg  
harfager skrev: ons 29 okt 2025, 10:28Wiborg skrev: ons 29 okt 2025, 07:40Lampa skrev: ons 29 okt 2025, 07:02Jag håller med dig, usla hittills. Men hade de kommit upp i nivå så är de ju högre upp, och vi behöver det. Koblar och Crookes i all ära, men de är inga som vi kan lita på över en hel säsong, de kommer mattas av och tycker redan det smått börjar märkas.
Håller med i att Koblar ska fortsätta och att Karlberg och Östman går före Crookes. Men vem ska bort när Lindqvist är tillbaka och alla är friska och hela? Förutsatt att det händer såklart.
I min bok så är det just nu (efter gårdagens match) något sånt här när alla är tillbaka:Lang-Vejdemo-Lindqvist
Cehlarik-Stevens-Veronneau
Koblar-Eljas-Kaderli
Fortier-Knuts-NilssonÖstman/Karlberg
Ser inte vem de ska peta i dagsläget. Östman istället för Knuts kanske men Karlberg slår sig inte in just nu. Det som ev skulle kunna hända är att man vill ta det lugnt med Koblar och låta honom varva mer mellan A och J lag för hans utvecklings skull när möjlighet till det finns.
Vi kommer inte att få fullt lag helt plötsligt i närtid, det har jag svårt att tro. Plats kommer finnas där alla får möjlighet att visa att de har en plats i laget. Knuts gick av senast, bara där hade Östman kunnat hoppa in och få chansen att spela in sig i laget. Visst, skulle alla vara tillgängliga imorgon mot Färjestad så i nuläget är ju mitt lag samma som du visar här ovan. Men så kommer det inte vara. Första friska tillbaka tar Crookes plats (vilket kanske innebär någon annan förflyttning beroende på vem som är tillbaka). Tar den chansen, ja då får någon annan vänta tills en ny plats uppstår. Jag har svårt att se det här som ett problem, det är snarare ett sundhetstecken.
Angående Luc Koblar så låt han få fortsätta precis som han gör nu så länge han gör det bra. Han verkar växa med förtroende så bara låta honom fortsätta växa. Får han en dipp så ja, låt honom vila några matcher från a-laget och ge honom en ny chans några veckor senare.