Vad tror ni, är Ollas en långsiktig lösning eller kollar man på att ta in någon ny sportchef? Vilka förslag finns det där ute?Jag vill ju gärna ha in någon stark utifrån och ingen nickedocka till någon falang. Liknande TJ alltså i form av anknytning till klubben sedan tidigare.
En nordamerikansk sportchef hade varit intressant.
Vad tror ni, är Ollas en långsiktig lösning eller kollar man på att ta in någon ny sportchef? Vilka förslag finns det där ute?Jag vill ju gärna ha in någon stark utifrån och ingen nickedocka till någon falang. Liknande TJ alltså i form av anknytning till klubben sedan tidigare.
En nordamerikansk sportchef hade varit intressant.
Intressant absolut, men jag tror nog att det i så fall hade varit intressant av ett mer negativt slag. Nordamerikansk med erfarenhet av svensk hockey eller svensk med erfarenhet av nordamerikansk hockey skulle jag dock kunna tänka mig.
Jag tror krafterna föredrar Ollas. Lagom påverkansbar. Han blir kvar. Han är ju tydligen någon slags coming man inom sportchefsgebitet. Och Tjomme lät väl inte helt oäven till jobbet i Linköping? Han hamnar där.
Vilken sorg ändå. Alltihopa. Och alla vittnesmål bara från Färjan från medresenärer som tappat suget.
– När jag sedan fick beskedet… Jag förstår att klubben vill göra någonting annat med tanke på resultaten vi haft så det har jag inga problem med i det avseendet. Känslan där och då blev att jag fick någon form av sorg eftersom jag vet hur killarna och tränarna mår. https://hockeysverige.se/shl/thomas-tjo ... n-leksand/
Så de mår inget bra? Det var ju skönt att höra. Lite ärlighet till slut, menar jag. Men det står väl inte på förrän Hedberg, Ollas och Gärdsback säger något annat. Allt är så bra. Och OM Gärdsback skulle säga som det är - de mår inget bra - skulle han göra det med ett flin.