Mörker

Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Mörker

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: ons 01 nov 2023, 06:49
Glöm inte svordomsföreläsning med Klas! Själv skulle jag kunna bidra med en snabbkurs i att googla fram regelboken.
Jävlar i helvete vilken bra idé! :twisted: Prof. Klas föreläser om det mustiga språket’s påverkan på det psykiska välmåendet under matchdagar. Säg den som inte är sugen på en sådan föreläsning?! Kan även plocka med gitarren för lite blygsam underhållning när Gösen tar en paus vid filosofi-hörnan.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Mörker

Inlägg av Leksing i vargaland »

Klas skrev: fre 05 jan 2024, 23:18
Wiborg skrev: ons 01 nov 2023, 06:49
Glöm inte svordomsföreläsning med Klas! Själv skulle jag kunna bidra med en snabbkurs i att googla fram regelboken.
Jävlar i helvete vilken bra idé! :twisted: Prof. Klas föreläser om det mustiga språket’s påverkan på det psykiska välmåendet under matchdagar. Säg den som inte är sugen på en sådan föreläsning?! Kan även plocka med gitarren för lite blygsam underhållning när Gösen tar en paus vid filosofi-hörnan.
Självklart så kommer jag. Är det i Snipers cykelkällare föreläsningen är?
Det enda som jag kan bidraga med är en flaska Loch Lomond att smörja Klas Haddock munläder med, har nog några frågor till Wiborg också.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Mörker

Inlägg av Sniper »

Tips: Frölunda-Leksand 6-1
Har ingen tillbakastudstro när både Norén och Lindholm saknas.

* * *

När jag ändå är i tråden och neggar: gör er inga illusioner om en rolig vår med det här pp-spelet.

* * *

Det är inte gårdagsförlusten som gjort att mörker sänkt sig över mitt sinne (jag tog nederlaget förhållandevis lätt). Det är SKADAN.

* * *

När det gäller pp är jag så desperat att jag söker svar överallt. Jag trodde att den här videon skulle erbjuda en lösning - att hemligt framgångsrecept skulle avslöjas - men jag vet inte ens vad de pratar om https://www.youtube.com/watch?v=EaPgzh32byk
Senast redigerad av Sniper den ons 31 jan 2024, 17:11, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Mörker

Inlägg av Gösen »

Förbannade pesimistkonsulter :YMHUG:

Det var bara fyra månader sedan ett till stora delar supportrar närmast i konsensus trodde vi låg pyrt till för att åka ur och tyckte att den realistiska målsättningen var att placera oss mellan plats 9 - 12 någonstans.

Nu med 14 omgångar kvar sitter vi i en sits där det inte räcker med att förlora resten för att åka ur. Vi måste dessutom ge bort 0,33 av vår befintliga poäng varje kvarvarande match för att göra det möjligt .

Här ges ni fingret och försöker tugga i er hela handen. 😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Mörker

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: ons 31 jan 2024, 17:02 Förbannade pesimistkonsulter :YMHUG:

Det var bara fyra månader sedan ett till stora delar supportrar närmast i konsensus trodde vi låg pyrt till för att åka ur och tyckte att den realistiska målsättningen var att placera oss mellan plats 9 - 12 någonstans.

Nu med 14 omgångar kvar sitter vi i en sits där det inte räcker med att förlora resten för att åka ur. Vi måste dessutom ge bort 0,33 av vår befintliga poäng varje kvarvarande match för att göra det möjligt .

Här ges ni fingret och försöker tugga i er hela handen. 😉
Låt mig nu påminna om att vi har blivit bestulna poäng förut (se nedan). Allt som blivit oss givet kan alltså också förloras. Låt oss då alltså säga att detta som faktiskt hänt förut händer igen, SAMT att vi torskar resterande matcher. Inte helt osannolikt, förlorat har vi ju också gjort förr. Var hamnar vi då? Jo, herr Gös (eller ska jag kalla dig optimistkonsulten?) då hamnar vi på plats 9 - 12. Det det dra in ett mörker, sanna mina ord...

Bild

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Mörker

Inlägg av Sundsvalll »

Mörker och mörker det är livet. Det den svage kallar helvete kallar Leksands fans normalläge :mrgreen:
Och det är väll därför som vi vill ha orolig. Många yngre fans minns inte tiden innan jojjo och kristider. Så för dom är det här ett nytt läge som jag tror alla älskar men samtidigt lämnar vi vår trygghet som jojjolag och då blir det en saknad av det bekanta.

Mitt enda mörker över Leksand är om jag ska "hata"Challe för att han spelade i laget dom stal vårt sm-guld senast vi spelade sm final, eller älska det han kommit in och bidragit med i jakten på vårt nästa sm guld :YMPARTY:
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Mörker

Inlägg av Jjax »

När jag startade denna tråden såg det mörkt ut men vände efter trådstarten. Eftersom man är skrockfull så hoppas jag ett inlägg i tråden ska ge samma effekt.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Mörker

Inlägg av Wittgenstein »

Bra Jjax! Jag uppskattar att du agerar istället för att bara gnälla och sura som vi andra!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Mörker

Inlägg av Wittgenstein »

Jjax skrev: sön 18 feb 2024, 17:09 När jag startade denna tråden såg det mörkt ut men vände efter trådstarten. Eftersom man är skrockfull så hoppas jag ett inlägg i tråden ska ge samma effekt.
Tack för att du agerade Jjax. Det var väl strax efter ditt inlägg det började vända igen. Nu vet vi vad du måste göra om det mörknar i kvartsfinalen!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Mörker

Inlägg av Jjax »

Jag har jour från och med nu!
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Mörker

Inlägg av Jjax »

Slänger in en hail Mary genom att bumpa denna tråden nu när avstängningar, målvaktstavlor och skador står som spön i backen.