2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1
-
Re: 2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1
Fredag morgon och positiva känslor i kroppen efter gårdagens match. Men ingen tråd för slaget imorgon!
Man vill ju inte riskera att förstöra något som funkar...
Man vill ju inte riskera att förstöra något som funkar...
- Ni har inte en challe
-
Lillgud, nu får du allt titta fram, nu när vi vann
-
Re: 2024-09-26 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle
Är det någon som vet om introt ligger ute på nätet så vi utsocknes textTV supportrar kan få se det?Wiborg skrev: ↑fre 27 sep 2024, 08:07Ganska intetsägande skulle jag vilja säga, visst lite kul med uppvisande av lokala stjärnor men ljudet var skitdåligt, bara en massa diskant jättehögt som gjorde att flera omkring mig höll för öronen. Det var inget som gjorde mig mer taggad på match i alla fall även om det var klart bättre än förra säsongen.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Drunk stories are forever
-
Lykta produktion om den nya introfilmen:
https://youtu.be/WHNvun-jpsE?si=O7hKRFt3tAVDfLZW
Jag tycker ändå introlåten är bra, men bättre ljud och lite rök skulle lyfta det mer.
Låten har vi haft innan men då användes även projicering på isen. Särkilt masen på slutet är riktigt snygg. https://youtu.be/M23NbgLoeRI?si=poDA7lk0L8eJuGC8
https://youtu.be/WHNvun-jpsE?si=O7hKRFt3tAVDfLZW
Jag tycker ändå introlåten är bra, men bättre ljud och lite rök skulle lyfta det mer.
Låten har vi haft innan men då användes även projicering på isen. Särkilt masen på slutet är riktigt snygg. https://youtu.be/M23NbgLoeRI?si=poDA7lk0L8eJuGC8
-
Jahapp, om jag redan blivit typecastad så får jag väl också försöka spela rollen. Systrarna Kallur ingick helt riktigt i kampanjen. Tack och lov (?) inga bara ben.Sniper skrev: ↑fre 27 sep 2024, 08:28Så vad väntar du på? Sådana här inlägg hjälper inte:Wittgenstein skrev: ↑fre 27 sep 2024, 08:23Jag har för mig att jag bläddrade förbi Sanna häromveckan när jag letade efter Jessica som visade sig vara Malin. Kanske att hon deltog i samma kampanj som Malin gjorde.
Du är redan Leksandsfärjans Bingo Rimér.Wittgenstein skrev: ↑tis 17 sep 2024, 10:50 Och med det sagt så avslutar jag min jakt på omslagsflickor. Jag vill inte få en stämpel som en gödare av gubbsjukan här på Färjan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Förresten.
Vilken Abbe enligt banderoll är det Superstars vill ska avgå?
Vilken Abbe enligt banderoll är det Superstars vill ska avgå?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Måste väl vara:
För inte kan det väl vara Abbe Bonnier d.ä? Han är ju död sen länge. Bokmalarna i Superstars har vunnit styrelsekriget och ska nu ge sig på bokbranschen.Albert Bonnier, född 24 januari 1954, är en svensk bokförläggare och delägare i Bonnier AB. Han sitter i styrelserna för Expressen och Albert Bonniers Förlag. 1997 grundade han Bokförlaget DN. Därefter arbetade han på TV-kanalen K-world som innehållsansvarig. Numera är han verksam som facklitterär chef på Albert Bonniers förlag.
-
Ligger på INSTA nu i alla fall.Leksing i vargaland skrev: ↑fre 27 sep 2024, 11:11Är det någon som vet om introt ligger ute på nätet så vi utsocknes textTV supportrar kan få se det?Wiborg skrev: ↑fre 27 sep 2024, 08:07Ganska intetsägande skulle jag vilja säga, visst lite kul med uppvisande av lokala stjärnor men ljudet var skitdåligt, bara en massa diskant jättehögt som gjorde att flera omkring mig höll för öronen. Det var inget som gjorde mig mer taggad på match i alla fall även om det var klart bättre än förra säsongen.
Var det Gösen som kallade det ”floskel-sallad”?
Träffande hursomhelst helst. Den där sörjan hade nån av mina media-elever kunnat slänga ihop som grupparbetet på ett par veckor.
Vem har satt ihop texten? Lär inte vinna några litterära utmärkelser.
https://www.instagram.com/reel/DAa1oQ-g ... NvY210Nw==
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
- Gammal räv
Ytterligare ett inlägg i "från Folkets Lag till Bygdens Lag"-kampanjen som pågått ungefär sedan 2001.Klas skrev: ↑fre 27 sep 2024, 13:55Ligger på INSTA nu i alla fall.Leksing i vargaland skrev: ↑fre 27 sep 2024, 11:11Är det någon som vet om introt ligger ute på nätet så vi utsocknes textTV supportrar kan få se det?Wiborg skrev: ↑fre 27 sep 2024, 08:07
Ganska intetsägande skulle jag vilja säga, visst lite kul med uppvisande av lokala stjärnor men ljudet var skitdåligt, bara en massa diskant jättehögt som gjorde att flera omkring mig höll för öronen. Det var inget som gjorde mig mer taggad på match i alla fall även om det var klart bättre än förra säsongen.
Var det Gösen som kallade det ”floskel-sallad”?
Träffande hursomhelst helst. Den där sörjan hade nån av mina media-elever kunnat slänga ihop som grupparbetet på ett par veckor.
Vem har satt ihop texten? Lär inte vinna några litterära utmärkelser.
https://www.instagram.com/reel/DAa1oQ-g ... NvY210Nw==
-
Det är Abbes fel att jag höll på att missa systrarna Kallur igår. Eller Gösens.
Det visar utredningen.
Två inlägg postades i samma minut:
Men jag såg bara Abbe-frågan och började arbeta på ett svar.
Nu har jag tagit bort det onödigt tillkrånglade svaret (från Aftonbladet) och ersätter det nedan med Leksand Tifo Crew:
Det visar utredningen.
Två inlägg postades i samma minut:
Wittgenstein » Igår, 13:23
Gösen frågade om Abbe och Wittgenstein postade bilden på systrarna.Gösen » Igår, 13:23
Men jag såg bara Abbe-frågan och började arbeta på ett svar.
Nu har jag tagit bort det onödigt tillkrånglade svaret (från Aftonbladet) och ersätter det nedan med Leksand Tifo Crew:
Leksand Tifo Crew
1d
Abbe och yttrandefriheten
Västerås supportrar har drabbats av en kollektiv och helt orimlig bestraffning. Det råder flaggförbud för alla som befinner sig på ståplats, hemma som borta, för att ett fåtal individer använde sig av pyroteknisk rök under förra säsongens sista match.
Vik Support sammanfattar det väldigt bra på sin hemsida - men i kort är det helt orimligt och i paritet med att alla som tog bilen till matchen mot Rögle igår fick gå hem för att två förare körde för fort. Bestraffningen sker också helt utan rättsäkerhet, möjlighet att överklaga eller ens ta del av vilka bevis och vilken bedömning som ligger till grund för straffet.
Tyvärr är det här bara ytterligare en av många händelser där ligor, förbund och andra makthavare går bort sig fullständigt. Detta gör att det eventuella förtroende som någonsin funnits för förbundets säkerhetsavdelning, under ledning av Abbe Törsleff, nu är förbrukat.
Vår uppmaning är därför att Abbe ska avgå, vilket framfördes på läktaren under hemmamatchen mot Rögle. Skulle han välja att sitta kvar är uppmaningen till förbundet att sluta blunda för problemet och göra något åt det genom att entlediga honom.
Det finns en kultur runt hockeyn där människor väljer att ignorera problem för att främja sin egen karriär. Det finns en kultur runt hockeyn där den som belyser fel och brister ses som ett större problem än dessa fel och brister. Det finns en kultur av att rycka på axlarna, låtsas som att allt är bra fast det inte är det och fortsätta vara tysta.
Det tänker inte vi vara. Hockeyn mår inge vidare, Leksands IF mår inge vidare och vi älskar Leksands IF. Älskar man något är man villig att höja rösten när missförhållanden råder.
Fortsättning följer. Avgå Abbe.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=93 ... cale=sv_SE
-
Jag orkar inte ens försöka engagera mig i frågan och lämnar det istället helt och hållet till inbördes käbbel.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Med andra ord så var Superstars proaktiva. Avgå Abbe, vi tolererar inte att du bryter en leverans av omslagsflicka.
Lika bra det, bokbranschen är snårig. Och familjem Bonnier inflytelserika. Superstars förstår nog inte vad de gett sig in i.