Fjodor skrev: tor 09 jan 2025, 18:28
Aggeman skrev: tor 09 jan 2025, 17:49
Vid tre poäng ikväll får en segerrusig Fjodor ge mig dispans trots stadgebrott.
Jag är inte Superstars, så jag bryr mig inte om ev. stadgebrott, bara vi vinner
bender skrev: tor 09 jan 2025, 18:32
Runntur skrev: tor 09 jan 2025, 17:42
Aggeman skrev: tor 09 jan 2025, 17:32IMG_0545.png
Någon som har status på Rindell?
Är också nyfiken på det! När hela laget spelar så dåligt som senaste tiden är det nästan lite mobbing att peka ut Rindell ensam, om det nu är en rak petning.
Så trött på att se Armalis i mål nu. Dags att skicka honom och spela in nästa års målvaktspar (Gidlöf-Hellsten). Det är det självklara målvaktsparet nästa år, oavsett om vi klarar oss kvar eller åker ur. Varför inte bara rycka plåstret redan nu?
Angående Rindell så har jag viss förståelse för petningen då Anton Johansson givetvis ska spela när han är frisk och Fred Nilsson har ju visat att han förtjänar speltid. Vem av övriga ska Rindell peta? Det är ju en offensiv back som slåss om speltid med Anton Johansson och Caito och mot Brynäs så är det kanske lite mer fokus på stabilt defensivt spel så jag förstår laguttagningen även om jag gärna sett honom på isen också men alla kan inte få spela varje match, så är det ju.
Angående Armalis sa jag ju också efter förra matchen att jag hoppades på Hellsten men trodde på Armalis och hade jag svarat dig när du skrev detta så hade jag hållit med fullt ut. Dock, med facit i hand så kan man ju inte gnälla på det valet. Armalis verkar redo att ta upp kampen om att återerövra förstaspaden.
bender skrev: tor 09 jan 2025, 19:17
Klasskillnaden är tydlig första 10.
Brynäs flyter in i vår zon varje gång, som vore det allmänhetens åkning. De sätter även stopp i defensiven, tar hand om pucken och spelar den ur zon utan kladd varje gång. Man blir avundsjuk.
Vi gör raka motsatsen till allt det brynäs gör.
Samtidigt håller vi dempå utsidan och de skapar ju inga direkta chanser. Första var absolut ingen bra period men defensiven var rakt igenom matchen väldigt stabil i alla fall. Spelet med puck var dock klart bristfälligt i första vilket även kan vara orsaken till att det kändes långsamt så fort vi fick pucken. Dock skulle jag inte säga att det var klasskillnad, i antalet skapade målchanser var det ju typ 0-0 i alla fall.
Sniper skrev: tor 09 jan 2025, 19:36
Jag gillar tendenserna hos HV - att de börjar mattas efter sin hysteriska period av vinster.
Nu tillbaka under strecket i livetabellen.
Min förhoppning är ju att HV mattas av och att Modo börjar hitta formen. Ett kval mellan två av RBK, LHC och HV skulle jag vilja se.
Klas skrev: tor 09 jan 2025, 20:22
Gösen skrev: tor 09 jan 2025, 20:20Alabasterskalle
Ja vad ska man säga…? Sådana mål får man om man ligger i topp, och kan spela med mjuka handleder. Fru Fortuna som den opportunist hon är skulle aldrig ge oss ett sådant mål.
Typiskt sånt mål som lag i medgång får och lag i motgång inte får. Det var ju till och med sämre avslut än i Lindehov på söndagkvällarna egentligen, men studsarna går rätt sett ur Brynäs-ögon. Hur många självmål har vi fått med oss den här säsongen kontra mot oss? Känslan är ju helt klart att vi har minus-statistik där.
Chegr skrev: tor 09 jan 2025, 20:26
Ja den här matchen och den här säsongen är fan över. Det kommer garanterat bli kval av det här. Vet inte om jag orkar kolla fler matcher den här säsongen. Patetiska jävla pissgäng
Och ett patetiskt jävla pissinlägg.
bender skrev: tor 09 jan 2025, 20:27
Kul att se Anton tillbaks på isen iaf. Han är verkligen en komplett back, och våran överlägset bästa. Tråkigt att vi inte får behålla honom en säsong till..
Han växer för varje match känns det som.
Sniper skrev: tor 09 jan 2025, 20:30
Leda mot Brynäs i tredje är ingen garanti för någonting. De har ofta vänt.
Bli bättre och bättre ju längre matchen lider - vara bättre än Brynäs sista tio - är vägen till poäng.
Var det du som la upp taktiken inför matchen?
Bagarn skrev: tor 09 jan 2025, 20:59
Östman och Vejdemo ser så ofattbart kraftlösa ut.
Och stundtals faktiskt ointresserade.
Eller otränade.
Trodde Vejdemo skulle knacka på dörren till Tre Kronor i år.
Bra jinx där, fortsätt så! Lägger de tre poängen helt in på ditt konto
Aggeman skrev: tor 09 jan 2025, 21:12
Fula jävla Larsson som crosscheckar Norre i nacken i slutet.
Noréns intervju efter matchen var väldigt rolig att lyssna på. Tyckte väl inte Larsson var världens häftigaste spelare
Fjodor skrev: tor 09 jan 2025, 21:30
Ullvi, typ skrev: tor 09 jan 2025, 21:21
bjernagris skrev: tor 09 jan 2025, 21:19
Nämen titta! Vi bänkar A. Rindell och slår serieledaren. Who’d have thunk?!
Det är för att Eddie och Freddie är bättre än dåren Rimdell…
Jag älskar fortfarande Rindell
Jag vill inte sträcka mig till att jag älskar Rindell, men han har spelat upp sig och får oförtjänt mycket skit. Tycker helt klart att han ska ha en plats i topp-6 bland backarna.
Aggeman skrev: tor 09 jan 2025, 22:26
leksluthor skrev: tor 09 jan 2025, 22:00Efter att ha sett JVM är dock känslan att SHL eller åtminstone matcherna Leksand spelar går så sjukt mycket långsammare men man kanske är ovan bara.
Den smalare rinken gör rätt stor skillnad. Allting ser mycket tightare och intensivare ut. Sen är det mycket intensitet och åkning i juniorhockey överlag.
Dessutom brukar inte juniorhockeyn präglas av styrspel utan mer tokköra framåt. Lagen sätter inte alls stopp i mittzonen på samma sätt som i SHL så det är klart att det går snabbare på det sättet också. Så ja, JVM går klart snabbare än SHL, men det har inte att göra med att spelarna är snabbare och bättre på skridskor och jobbar hårdare utan det är andra faktorer som påverkar.
Fjodor skrev: tor 09 jan 2025, 23:21
Det mest fascinerande med att vilja ha Bröder är texten. Vad har detta med Leksands hockeylag och Leksandssupportrar (den stora massan) att göra?
Utan att lägga någon värdering i om den är bra eller inte och ifall vi ska ha den eller inte så finns det ändå en klar förankring av texten till Leksand.
Den är skriven under tiden vi spelade i HA och försökte med dyra prestigefyllda värvningar (vackra soldater) hela tiden men det gick fel hela tiden (inga mirakel). Men på läktarna kommer ändå publiken och sjunger och hejar (blöder och svär som de bröder vi är) och vi skapar en gemenskap i lidandet och det är allt vi begär. Typ... Så den har i allra högsta grad en förankring till Leksand och leksandssupportrar.
Stjärnan skrev: tor 09 jan 2025, 23:22
Sköna tre poäng i en match där vi spelmässigt inte var värda en enda. Men återigen, det är inte spelet eller skotten som räknas. Det är bara målen. Turlig vinst liksom mot Rögle. På lördag blir det svårt. Men dessa poäng består.
Jag håller inte alls med. Visst, kanske inte värda tre poäng men helt klart en eller två i alla fall. Sett till skapade chanser så tycker jag det var ganska jämnt även om Brynäs hade spelet lite mer. Men vi spelade stabilt defensivt och höll dem på utsidan så nej, jag tycker inte alls vi behöver be om usräkt för vinsten och tycker inte det är turligt heller. En jämn match som vi i slutändan lyckades vinna.
Första perioden var ett sömnpiller där vi spelade stabilt utan puck men hade nära på noll spel med puck. Brynäs hade mesta delen av spelet men skapade inte direkt några chanser de heller. Andra rycker vi upp oss i men Brynäs har lite medstuds och tar ledningen trots att vi städar av deras PP relativt enkelt. Tredje har vi en period i början då Brynäs verkar koncentrera sig helt på att stänga mittzonen och vi kommer verkligen ingenstans. Men helt plötsligt lyckas vi etablera spelet i anfallszonen ett byte och kan även få in ett mål. Sedan rider vi på vågen och får även in tvåan där Max återigen visar tecken på hur smart spelare han är. Brynäs får någon bra chans på slutet i spel 6 mot 5 men frågan är om det ändå inte var närmre 3-1 än 2-2. Glöm första perioden så tycker jag vi gör en riktigt bra match. Jävligt kul för Armalis att få vinna igen och på det här sättet dessutom. Bra för konkurenssituationen med två bra seniormålvakter som slåss men som inte heller kan slappna av då vi har en junior som inte bara knackar på underifrån utan står och bankar med slägga...
Jag har siktet inställt på att gå om Örebro nu, sedan om det handlar om 6:e platsen eller 10:e låter jag vara osagt.