Superstars forum

Användarens profilbild
Gösen

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Det där med att minnas saker.
Oftast är det ett minne av ett minne man minns.
Så oftast är det folk minns ett felaktigt minne.
Ju mer information man matas med efteråt ökar dessutom chansen för att minnet man minns kommer från just den information istället för minnet av minnet. Så ett minne av ett minne som kommer från någon annans minne av ett minne är minst sagt ett otillförlitligt minne.

Det där med att minnas är alltså väldigt överskattat. Så gör som jag och lägg ner det där med att minnas för ni minns ändå inte det ni minns.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: mån 18 dec 2023, 19:00 Det där med att minnas saker.
Oftast är det ett minne av ett minne man minns.
Så oftast är det folk minns ett felaktigt minne.
Ju mer information man matas med efteråt ökar dessutom chansen för att minnet man minns kommer från just den information istället för minnet av minnet. Så ett minne av ett minne som kommer från någon annans minne av ett minne är minst sagt ett otillförlitligt minne.

Det där med att minnas är alltså väldigt överskattat. Så gör som jag och lägg ner det där med att minnas för ni minns ändå inte det ni minns.
Det där har jag redan kalkylerat bort. Det är därför det tar lite tid. Att VERKLIGEN minnas. ;)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde

Inlägg av Ludde »

Ska bli intressant att se om det här kommer filmatiseras i en ny X-files eller om det rent av blir nästa stora mordgåta i Poirots tecken. Följer upplösningen med spänning.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
CMB

Inlägg av CMB »

Lillgud skrev: mån 18 dec 2023, 12:17
Vet du svarade CMB att du egentligen inte mindes dagar och så bara att du märkte att du inte kunde logga in.
Men om du tänker är du en rutin människa med vissa vanor eller ett jobb tex som gör att du omöjligt kan ha loggat in under vissa tider.
Så hör det till vanligheterna….att du CMB skulle logga in en torsdag kväll efter midnatt som alltså övergått till fredag 15sept…. Eller passar det i dina morgon och jobbrutiner…..
Att du skulle kunna logga in under en fredag… Och att du då kan göra det före tex lunchen en fredag… Eller känns det som en omöjlig tid som du kan ha besökt forumet på ?
För du drabbades bevisligen med.
Ok, kollade upp runt 15 sep, och just då vet jag i alla fall lite. Torsdag premiärmatch mot Örebro vilken jag inte minns riktigt hur aktivt jag såg. Jag hade en ej jobbrelaterad deadline att hålla så jag satt uppe hela natten mot fredagen, gick och la mig ca 0730, hade väckning ca kl 10, färdigställde det jag skulle göra. Sen ca kl 12 körde jag bil mot Göteborg, framme ca kl 18. På vägen käkade jag i Laxå på grillen vid rondellen, såg inget misstänkt där. :mrgreen: Sen barrunda på kvällen in på natten. Lördag 16:e kl 1530 har jag ett kort i mobilen på plats i Scandinavium. Exakt kl 1600 har jag en screenshot på forumet med mats_umes inlägg där han påpekar att forumet krackelerar och har däri en mailadress för att kunna hålla fortsatt kontakt. Det var därför jag tog en screenshot. Och jag tror det kändes extra viktigt för att jag antagligen då inte längre kunde logga in. Och jag loggar oftast bara in om jag är på väg att skriva nåt, sen loggar jag ut när jag är klar.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Nu har jagfunderat. Och scannat kalendern. För att försöka få en koppling till en händelse där.
Fredag 15/9 var jag till västerås på läkarbesök. Var borta mellan 8:30-11:30.
Kl 10 hade jag möte med miljökontoret vilket jag följaktligen missade.
Sen var det videokonferens till 1230.

14/9
Kl 10-12 Möte med Vatten och avlopp.
12-16 Styrelsemöte

13/9
1630-1730 Frisören.

Jag kan inte ha fipplat i kontrollpanelen 14/9 mellan kl 10-17.
Möjligen hemifrån efter kanske kl 18, men tror det är för tätt inpå den 15:e.
Om man vet att Stellans inlägg kom in den 15:e så blev jag med stor sannolikhet utkastad senast kl 0930 den 14:e vilket skulle kunna förklara tidslinjen.
Testa några ggr under morgonen, ge upp tillfälligt och testa hemma under kvällen.
Be Stellan meddela er senare på kvällen alt tidigt fre morgon innan läkarbesöket.

Men jag vill nästan tro det gick nån dag till. Det låter för tajt allting. Kanske utslängd redan ons 13/9 (innan frisören, på arbetet eller efter frisören, hemma)
Testade ett tag. Smälte chocken. Provade på torsdag morgon på jobbets stationära dator lite snabbt innan vatten&avlopp kom på besök. Kom till sist på att meddela er och det bör ha dröjt nån dag nästan.

Kollade även mailen om jag kunde få nån hjälp om min aktivitet där men då jag får SJUKT många mail dagligen kan jag bara skrolla ner till 19/9 med mobilen, så ingen hjälp därifrån tyvärr.

Slutsats. Jag kopplades ur den 13:e. Vill nästan vara säker på det. OM mitt meddelande blev synligt den 15e vill säga. (Konstigt att jag inte hittar det i sms korgen, nog för många sådana också)
Sen den 17:e mailade jag nya forumet. Låter som en rimlig tidslinje.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan, Stellan & Irene :mrgreen:

Det var Sniper. Sen ett par dar till Stjärnan. Sedan var det när jag läste "Stellans" inlägg som jag kände att nu kommer det inte gå att logga in. Och det stämde. Vilket då var ytterligare nån dag senare.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: mån 18 dec 2023, 18:34 Även om gåtan aldrig får en lösning vill jag att Nickdräparen blir en mytisk gestalt likt Bajsmannen https://sv.wikipedia.org/wiki/Bajsmannen
Ursprungligen postat av pederasten
Om man vill läsa om hans senaste upptåg så rekommenderar jag fejjan-gruppen Vad händer på Hisingen?
Ytterdörr nedsmetad med avföring
GöteborgEn ytterdörr på södra Hisingen har täckts med vad som ser ut att vara bajs.
– Skiten är ju påsmetad så det ska vara jobbigt att öppna, säger Michael som passerade dörren.

- En grön dörr med massa skit. Skiten är ju påsmetad så det ska vara jobbigt att öppna. Det är nog ingen idé att ringa låssmed, det är nog ingen som vill ta i det. Det blir nog högtryckstvätt direkt

- Michael berättar att en det låg en flagga, med den socialdemokratiska rosen, på samma plats i somras.

– Den var också fullsmetad med skit, säger han.

Från dagens Göteborgs-Posten
https://www.flashback.org/sp86606165

Menar du att det är han som både ligger bakom Palmemordet och Kontodräpningen hos Superstars?
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Kan det vara så enkelt att Stellan är Masken?
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: mån 18 dec 2023, 22:10 Kan det vara så enkelt att Stellan är Masken?
https://www.etsy.com/listing/1334331531 ... sgard-mask
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Ha ha…
Alltså på riktigt applåder….…..det är ju världsklass på CMBs och Stjärnans återkoppling….och deras vittnesrapporteringar. (Det är ändå hela 3månader tillbaka i tiden vi pratar)
Respekt för era vittnesmål som ni lämnat in verkligen.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

OKEJ är tillbaka i tjänst…..
Tänkte börja med att delge lite hur vi jobbar här inne på stationen…
När vi försöker bedöma om man loggar in på klassiskt vis eller med auto funktionen.

Om vi då lägger lite fokus på de 9st nya senast tillagda namnen….på listan i utredningen.
Så skulle jag säga genom att bara kolla på dessa färska uppgifter genom forumet här inne…..

Säga att: syd.b och Einar Berg och Bender…..
(Där har vi då 3st allafall som nästan med garanti skulle jag säga…. Loggar in på `klassiskt vis ´)

Medans….
Lifstarsll , Jjax , Leksing i vargaland , Lampa.
(Samtliga dessa skulle innan pålitlig uppföljning gjorts , höfta till med och säga att de då sitter med auto inloggning , även om 1dags koll är för lite för att styrka det)
Det omöjligt att läsa av på bara 1dags koll men skulle det där fenomenet upprepa sig att man visas som inloggad i princip nästan varje dag…. Men ändå inga inlägg postas under de dagarna.
Då placeras man tydligt i facket att man misstänks använda auto-inloggning…
Dessa har nyligen vart inloggad senast igår eller t.o.m. under nattens gång el på morgonen.
(Utan att då posta just inlägg)

Av dessa 9st då…..
3st loggar antagligen in då på klassiskt vis. (Sen kan bero på att det inte vart några matcher nu el man vart på,semester och på grund av sånt med som man ej besökt forumet tex. Men om vi gör det enkelt för oss så är det här användare som loggar in på klassiskt vis. Alltså när man loggar in varje gång slår man sitt lösenord. (Syd.B , Einar Berg , Bender)

4st misstänkta för att kan tex använda auto inloggning av dom har vi.
Lifstarsll , Jjax , Leksing i vargaland , Lampa.
(Just Lampa och Jjax och Leksing i vargaland kan jag då förvänta mig att de hade auto även på under det gamla forumet , det känns som bekanta namn som ofta kunde lysa som inloggade)
Lifstarsll kanske inte ens hör hemma i denna kategori om skulle sätta lite tvivel frågetecken på 1 av namnen.

Då är det 2st i kategorin övriga…..som är lite mer svårtolkade….
Där tex bokmal som kör mer `dolt´ är svårast att läsa av aktiviteten på och bedöma hur han loggar in på för vis.

Easties…inloggad 17dec… Bara 2dagar sen…
Och hans senaste postningen sker en annan dag….
Hade han haft Inlogg igår skulle placerat han med auto-Inlogg.
Ju oftare man loggar in…ju tydligare har man sin auto påkopplad.
Men skulle säga han lutar med då mot `auto-gänget´ helt klart.

Så just på dessa användare….
Kan vi faktiskt ha en liten majoritet av `auto-användare ´.

Auto-gänget ??
Lifstarsll
Jjax
Lampa
Easties
Leksing i vargaland

Klassiska gänget ??
Syd.b
Einar Berg
Bender

Medans Bokmal spelar i en egen liga.

bokmal 29 (okänt exakt senast inlogg , postade dock 7dec tex)
syd b. 27 (Inlogg senast 9nov) ***Och postade inlägg då***
Lifstarsll 25 (Inlogg så sent som 00,01 idag , inget postat inlägg då)
Jjax 22 (Inlogg igår 14:13 , ej något inlägg postat då)
Einar Berg 19 (Inlogg senast 29nov) ***Och postade inlägg då***
Leksing i vargaland 18 (Inlogg senast 05:33 , inget postat inlägg då)
Lampa 18 (Inlogg senast igår 17:55 , inget postat inlägg då)
bender 18 (Inlogg senast 2nov) ***Och postade inlägg då***
Eastis 13 (Inlogg senast 17dec) ___inget postat då , postade 10dec___

———————

Om vi gör en liten undersökning på dessa namn….
Innan ni flyttade över hit till detta forum….och kunde börja skriva här inne.
Levde ni alla eller hade vi något bortfall bland er….
Intressant med att vi har just både antagligen `auto och klassisk Inlogg här bland dem´.
För att se om vi har någon skillnad i deras öde.
Var det någon av er som stupade i det gamla forumet ????

Det viktigaste att vi får in ett Ja eller Nej… På den frågan….
Angående er…. Sen får vi ta utredningen sen därifrån……
Om vi kan hitta någon mer pusselbit efter att ha analyserat ert öde.

———————-

Kallade som vittnen om deras öde:

bokmal
syd.b
Lifstarsll
Jjax
Einar Berg
Leksing i vargaland
Lampa
bender
Easties

————————
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Vilket är värst - att som ensam gärningsman släcka nick eller som stor supporterklubb fullständigt ignorera två års vädjan om forumunderhåll och sedan se forummedlemmarna utestängas en efter en utan att ens kommentera det i någon kanal? Supporterklubben kan ju naturligtvis i efterhand säga att de hade TÄNKT göra något men eftersom forummedlemmarna inte såg ut att lida någon nöd på sitt nya forum...Jag är dock tveksam. Två års nonchalans övergår inte plötsligt i omtanke.

En eventuell nicksläckare har inte begått något brottsligt - inte ens om han eller hon har kopplingar till supporterklubb eller supporterprofiler - men Leksand Superstars agerande i hela forumfrågan är och förblir oförlåtligt. Alldeles oavsett vem som släckte nicken, bot eller fysisk person.

Supporterprofilerna skröt på X att resultatet av sommarens turbulens visade vilken kraft det fanns i supporterlägret. Jag skulle vilja framhålla KRAFTEN i forummedlemmarnas sjösättande och finansierande av Leksandsfärjan. Det hade nog inte supporterklubb och supporterprofiler räknat med. Att vi skulle sitta här idag. Fria från Leksand Superstars, fria att yttra vad vi vill.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Ett annat litet ”nostalgi-riktmärke” att minnas.
Och lite datum-mässigt när sista posten skedde.

1oktober blev HansJ medlem här…
Och efter det hade han en sista ”bump” i LifTauzero-tråden inne på superstars forum.

Så Hans J blev den sista personen som postade 1 inlägg på superstars forum och det skedde i närhet då till att ”hans” inträde här den 1oktober.

Så forumets sista offentliga post…
Postades av Hans J.
Då han bekräftade lite sin övergång där och om de fortfarande fanns någon kvar där då , uppmanades de följa med över.

(Dock som Sniper nämnt , levde ”gamlens” sen kvar där inne länge efter det)

Det är så man blir ”Legend”….
gamlens blev fasen legend där inne på sitt vis.
En grym överlevera värd att minnas.
Snacka om kaptenen som vägrade överge skutan och följde den med ner i botten….
Det vore med lite ”kultstatus” om han sen dök upp här…

Ingen visste ju vad gamlens hade för funktion eller vad han konstant pysslade med där inne…
Tänk tanken om det faktisk är `gamlens ´ som är just dräparen då ???
Vad gjorde han annars konstant där inne…
Det var som han jobbade som en Mr Cleaner eller städare….

Det är ju en typisk sån här gärningsmannaprofil som jag letar efter….
En användare som inte satt något avtryck i forumposterna….
Postade aldrig längre inlägg.
Och vart medlem sen lång tid tillbaka….
Men av någon anledning ökade hans aktiviteter och han började ränna runt i forumets korridorer…

För helt plötsligt när hela forumet gungar i dess ställningar….
Då dyker namnet gamlens konstant upp som den enda inloggade användaren….
Varför ökades tex hans aktivitet markant med inloggningar när hela skeppet var på väg att gå under… Vad bevakade och pysslade han med egentligen där inne.

(Andra var tvärtemot nästan nojiga och vågade knappt inte logga in ifall de skulle drabbas med , men gamlens levde som om det uppstått en ny värld där inne)

Det här är en person jag skulle vilja ta in på förhör….
Inte som misstänkt direkt , men för att reda ut vissa saker.
Han smyger faktiskt upp som misstänkt pga sitt udda märkliga beteende…..

Ingen av oss har väll direkt något minne av han heller… ?
Hur han var på forumet… Även de få inlägg han kanske postade för 12-16år sen kanske…
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Ha ha…
Jag testade att googla på gamlens….

(Allt detta får tas med skoj och en nypa salt)

Men jag kan inte undgå att delge vad jag hittade när spanade…..

Man får då upp Gamlens gård…
Ett ställe i Halland Varberg…

Senaste recensionen lyder så här: (och den är skriven för 1 år sen)
Lite synd att han motarbetar oss som bott här i många år! Detta är en kulturminnesmärkt stig "Prästa stigen" byggd 1642 samt två fågeldammar som Varbergs skattebetalare och EU har bekostat... Men jag har varit i kontakt med skogsstyrelsen och Länsstyrelsen så det blir nog möjligt att gå här igen....

(Notera vad som står !!! Lite synd att han (gamlens) motarbetar oss som bott här i många år !)

Han förvägrar allmänheten att gå på en stig som kanske ligger på hans mark tex med då.
Vilket han då har rätt till… Men är det gamlens som även har förvägrat allmänheten att längre besöka forumet är då frågan… Där vi ju har kunnat röra oss i många år….

Kanske är vi en intrigmakare på spåret som fått en Lidnersk knäpp nyligen av någon anledning..
Och börjat kriga bittert med alla runt omkring sig….
Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Jag hade inga problem som helst att ta mig in på forumet, fram tills sidan helt gick i graven. Vet inte exakt sista gången jag var där, men kanske en vecka innan sidan lades ner helt. Jag hade dock autoinlogg icheckat.