Superstars forum

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Först betraktade jag det som Dogges fel att jag blev utestängd från Superstars forum. Det var när jag skulle uppmärksamma hans annonserade uppträdande före premiären som jag förnekades åtkomst till forumet. Sedan klandrade jag naturligtvis mig själv - även om det inte kändes som jag matat in fel uppgifter.

Här kommer i alla fall några titlar från The Latin Kings låtskatt:
- Borta i tankar (när du ska logga in)
- De e knas (med forumet)
- Snubben trodde han va cool (för han satt på ordförandestol)
- Gitta från verkligheten (på Leksandsfärjan)

* * *

En fråga man ställer sig när man läser alla vittnesbörd från människor som försökt registrera sig på Superstars forum är hur många som försökte före juni 2021 när det inte fanns någon havererad adminpanel att skylla på för moderatorn.

* * *

Man kan tycka att den här tråden hör hemma under Övrig diskussion, men Superstars forum kan tjäna både som ett varningsexempel och en förebild för Leksandsfärjan. Förebild på vilket sätt? Ja, kulturen först och främst. Men också det tveeggade faktum att det inte var helt lätt att bli medlem. Å ena sidan var moderatorn för sträng, å andra är det bra att mota potentiella troll vid dörren. Jag vet att Mats_ume granskar valda användarnamn och emailadresser för att om möjligt förebygga framtida problem.
Senast redigerad av Sniper den tis 26 sep 2023, 11:32, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

När Stjärnan även han lät meddela att han blivit frånkopplad och Ludde kommenterade med att nu är det väl Gösen och Klas som står på tur fick jag genast en ond aning och provade logga in.

Var extra noga med lösenordet och kollade bokstav för bokstav att det blev rätt men redan efter första försöket var det kört.

Tänkte direkt att det var Snubben som var cool och skickade iväg ett svavelosande mail som hade fått Klas att rodna.

Idag är väl Ebba Grön ett lämpligt låtval.

"Klacken och kapitalet sitter i samma båt"
Nu har man sin man i styrelsen på plats.

Se till att ro åt rätt håll bara. Annars kommer det en stor blå/vit Färja och rammar er!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Till Sniper…

Det som är intressant…

Att vi alla vet att du utåt sett haft en helt `neutral linje´ och kört din egna stil inne i det gamla forumet , du hade absolut inga `synliga fiender´ på forumet överhuvudtaget…
Och du har heller aldrig haft.

(Vi tillhör nog de som har `bäst koll , minne , och checkar av lite mest saker´ , få andra har den helhets insynen från det gamla forumet)

Men på dina 12.901 inlägg har du i princip aldrig någonsin hamnat i någon vendetta-diskussion eller tagit något lägers parti under alla dessa år som du var medlem där.
Trots att det ibland i perioder under vissa år kunde vara lite `havet stormar´ där inne.
Har du alltid lyckats hållit dig utanför om det varit något.
En bedrift i sig med tanke på alla dina inlägg.

MEN jag vet att någon AVSIKTLIGT släckte dig på forumet…
Ordagrant så `dräpte någon dig´…där inne…
Tyvärr är det sant…och riktigt sorgligt.
Men få är det som vet vad som egentligen hände dig….

Men din hårda och upprepade kritik mot Superstars…
Blev `din dödsdom´ i forumet…
Någon med nära anknytning till superstars på något vis.
Släckte dig….

Det behöver absolut inte vara någon `ansikte utåt person´ kring själva organisationen utan någon annan nära i svansen.
Någon som du gick lite väl hårt åt….och personen själv eller en `springare ´ i deras tåg.
Tröttnade…på den upprepade kritiken….mot superstars.

Och det blev ditt fall….ur rampljuset…
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Om det stämmer.
Hur du nu kan veta det?
Vilket du kanske inte kan svara på utan att inkriminalisera dig själv så släckte de ju mig också.

Ska man löpa konspirationen fullt ut tog man stjärnan med näst flest inlägg på köpet för att få det att se ut som att de med flest inlägg åkte?

Eftersom den där recapchan eller vad det heter inte fungerar är det ju lätt gjort genom att försöka logga in med någons nic tills det låser sig.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Tänk på tex….

Att Sakarias bla som var först inblandad i valberedning var en av de som fick en del hot emot sig.
Så det fanns folk som garanterat hade börjat störa sig på dig då med…Sniper…
Och tyckte att du var lite `för mycket´.

Ditt namn lär vart uppe till diskussion… Det kunde inte undgå dom…
Du hänvisade lite ibland till tex deras twitter och så vidare och rapporterade med…
Och du röjde i princip lite diskret någons alibi-alias med tex nästan… Lite till hänvisning hur han skrev tex liknande inlägg nästan samtidigt på tex twitter(X) och samtidigt postade liknande fast under anonymt nickname tex.

Så du retade på dig garanterat folk till slut…
Det växte lite till ett `dolt osynligt hat´ mot dig…
Folk eldade ju upp sig för mindre saker än det som du skrev tex.
För vissa blir det tyvärr för `allvarligt´ de kan inte hantera sig själva…de tar det för allvarligt.

Och det enda sättet de kom på…
Forumet gick ju på endast autopilot , ingen kunde lägre hantera det.
Var så som du föll ut på… (Som Gösen förklarade ovan)
Så du gjorde inget fel själv… (Du provade logga in , men var redan då spärrad)

Det hade absolut inget alls med dina antal postade inlägg eller alla 1000-tals inloggningar osv som du gjort. Du hade inte nåt något tak eller spärr.
Det blev tyvärr en`forum myt´ som vi alla av lite förklarliga skäl kanske trodde först , den `myten´ skapade vi dock själva , forumet må vara `dödsdömt´men forumet har absolut inte börjat då `släcka användare ´då av sig själv slumpmässigt.
Det då snarare någon/några som vill ha en `nedstängning´….av det.

Men skillsmässan i slutändan blev kanske bäst och lyckligast för alla parter ändå.
Tiden var antagligen kommen att ju gå skilda vägar , vi hade ändå kommit lite till vägs ände i förra forumet. Och det fanns inget seriöst helhjärtat intresse från ansvariga där att det ju ens fanns.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

Fast då är det ju ingenting du vet med säkerhet utan bara dina egna teorier. Tycker det är lite våghalsigt att gå ut med att säga att man vet något när det i själva verket handlar om vad man tror. Du kan ha starka belägg för det du skriver men du har fortfarande inget (inte presenterat i alla fall) som bevisar att det du skriver stämmer. Möjligt? Absolut! Troligt? Tveksamt. Bevisat? Absolut inte.

Jag får väl också anses kritisk till Superstars agerande men jag kommer fortfarande in på deras forum så jag tror mest på att det är konspirationsteorier utan någon direkt grund.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Faktum är att jag redan för ett par veckor sedan - ja egentligen längre än så - insåg det farliga i att öppet tala om inloggningsproblematiken. Det hade kunnat spela någon illvillig rakt i händerna. På mindre än en halvtimme hade halva aktiva forumet kunnat utestängas (bara de som var ständigt inloggade hade klarat sig).

Ett naivt försök att sänka forumet i så fall. Det enda det skulle kunna åstadkomma var att provocera fram ett nytt. När Mats_ume postade en emailadress om saken dröjde jag ända till kvällen att anmäla intresse (när tio andra rapporterades ha gjort det). Detta genom att enbart mejla användarnamn.

Två dagar senare drog jag iväg ett nytt mejl. Denna gång med riktig text. Inledningsord:
Slå alla med häpnad och smäll upp det nya forumet snarast, om det är möjligt.
Mats_ume svarade:
Ska höra med min kollega om vi kan sätta lite extra fart.
Senare på kvällen var forumet på plats. Jag och Gösen betatestade. Och dagen därpå, 19/9, sjösattes Leksandsfärjan och lanserades officiellt.
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Ullvi, typ »

Låångsökta konspirationsteorier! Men en sak vet jag säkert. Jag skulle offra en halv ölhävararm för att få ta del av Gösens mail till konstapel Klang.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Superstars forum

Inlägg av VonGustaf »

Jag skrev kritiska svar på Superstars Facebook sida att de kunde fixa sitt eget forum...
Sedan länkade jag Leksandsfärjan på Leksand Facebook silly samtidigt jag skrev att det inte var värdigt en Leksing att ha ett så dåligt skött forum som det på Superstars.

Nu är jag också ute ur leken på Superstars forum utan att kunna logga in.
Så ja jag tror också att det är just därför jag är utkastad där.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

VonGustaf skrev: ons 27 sep 2023, 12:07 Jag skrev kritiska svar på Superstars Facebook sida att de kunde fixa sitt eget forum...
Sedan länkade jag Leksandsfärjan på Leksand Facebook silly samtidigt jag skrev att det inte var värdigt en Leksing att ha ett så dåligt skött forum som det på Superstars.

Nu är jag också ute ur leken på Superstars forum utan att kunna logga in.
Så ja jag tror också att det är just därför jag är utkastad där.
Jag tror nog snarare om ifall man loggar ur. Jag testade logga ur och logga in igen på den här datorn och då kommer jag inte in igen. Däremot kommer jag fortfarande in på telefonen som jag inte loggat ur på ännu. Varför skulle de bry sig om ett forum nu som de inte lyckats ha koll på på flera år?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Superstars forum

Inlägg av Ställbergarn »

Wiborg skrev: ons 27 sep 2023, 13:38 Jag tror nog snarare om ifall man loggar ur. Jag testade logga ur och logga in igen på den här datorn och då kommer jag inte in igen. Däremot kommer jag fortfarande in på telefonen som jag inte loggat ur på ännu. Varför skulle de bry sig om ett forum nu som de inte lyckats ha koll på på flera år?
Ja, jag har svårt att se att dessa konspirationsteorier stämmer. De är absolut möjliga, men inte direkt troliga. Då är det väl värre att man skriver på deras FB-sida, då borde man ju bli blockad därifrån bara, forumet tror jag inte de fäster så mycket vikt vid.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Superstars forum

Inlägg av Wittgenstein »

Långsökta konspirationsteorier, javisst. Samtidigt kan man väl inte undvika att tänka på det märkliga sammanträffande att detta drabbar flera tongivande användare just denna höst. Om det bara var ett sammanträffande eller inte lär vi dock aldrig få klarhet i.

Ni gamla forumskribentet utgjorde iaf förnuftet när alla andra tycktes dansa efter precis samma pipa. Men vi kan lämna det bakom oss. Nu är vi här, ombord på färjan. Och lika glad är jag för det, annars hade jag, och flera andra, inte kunnat delta.

Man får också ha en viss förståelse för om någon därute från Superstars önskade lägga krokben för forumskribenterna. Där satt Superstars med sitt dysfunktionella forum och den enda kritiken som riktades mot deras "kupp" (om uttrycket ursäktas) kom just därifrån. Men nog hade det varit mer ärligt att öppet och uttalat dra ur kontakten.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Superstars forum

Inlägg av VonGustaf »

Wiborg skrev: ons 27 sep 2023, 13:38
VonGustaf skrev: ons 27 sep 2023, 12:07 Jag skrev kritiska svar på Superstars Facebook sida att de kunde fixa sitt eget forum...
Sedan länkade jag Leksandsfärjan på Leksand Facebook silly samtidigt jag skrev att det inte var värdigt en Leksing att ha ett så dåligt skött forum som det på Superstars.

Nu är jag också ute ur leken på Superstars forum utan att kunna logga in.
Så ja jag tror också att det är just därför jag är utkastad där.
Jag tror nog snarare om ifall man loggar ur. Jag testade logga ur och logga in igen på den här datorn och då kommer jag inte in igen. Däremot kommer jag fortfarande in på telefonen som jag inte loggat ur på ännu. Varför skulle de bry sig om ett forum nu som de inte lyckats ha koll på på flera år?
Jag använder bara mobilen för att logga in på Superstars forum. Jag får också varje gång logga in på nytt om jag ska skriva i en tråd eller som här citera ett tidigare inlägg. Har aldrig någonsin tidigare varit ett problem för Mig att logga in sedan 2006 förrän just precis nu.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Det kan ju även vara en botattack som försöker logga in på kända konton.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Wiborg skrev
Varför skulle de bry sig om ett forum nu som de inte lyckats ha koll på på flera år?

——-
——-

Fast just kritiken mot de själva (enskilda personer) och Superstars organisation och deras agerande i styrelsehärvan. Det upprepade trycket som framförallt Sniper men även Gösen låg på om. Det pågick under lång tid och på ett sätt som de själva aldrig vart utsatta för under dessa år. (((Det går inte ens att jämföras mot att folk tidigare vevat mot styrelsefolk , sportchefer , tränare , spelare osv tidigare. Det här var något annat , det var riktat mot de själva)))

Folk misstänkte ju till å med att det där kunde/skulle leda till att just forumet skulle kunna bli och kunna tas ner helt , och att vi då hoppades att media skulle se det ”super tydliga sammanhanget” om det inträffade att de valde *TYSTA forumet* av den anledningen.

Att de själva blev så ifrågasatta. Klart det var egentligen pinsamt för dom…det skedde på deras egen sida och ingen där inne egentligen stöttade dom. De drev sin kampanj så hårt , men forumet tog klart ställning emot.
Signaturen mittnamn tog lite deras parti i något inlägg och hon Wahl var in en sväng
Men just det där var något UNIKT för forumet under alla dessa år…
Alla där inne stod i princip på samma sida , det aldrig hänt i något diskussions ämne tidigare.

Att då sen i *EN* första attack…
Fälla just Sniper… (som första pjäsen)
Det var ingen ”slump” att just han då släcktes först.
Det finns inte på världskartan…

På sitt sätt ändå diskret i sig , även om det kom fram snabbt att något hänt Sniper. Men det var ändå ett ”smidigt tyst diskret sätt”.
Och ingen fattade först några misstankar.
Hade det stannat här , hade inte sen fler pusselbitar fallit på plats.

7sept hade Sniper sitt sista inlägg…
10sept bekräftade Wibbe att Sniper ej kunde logga in mer.

Kring här började vi själva även skapa ”forum myten” och inse och tro att vi alla snart skulle nog den vägen vandra för att forumet var på väg att kollapsa och ge upp.
Alla visste att Sniper hade flest postningar och inlägg och att han kanske hade nåt ett Max-tak. Pga att forumet inte uppdateras på flera år.

Men våra dessa spekulationer kan snarare ha gjort någon tryggare/djärvare/självsäkrare i att fortsätta släcka ner fler… Likt en fredagen den 13nde mördare…som hade fått blodsmak.

(Med facit i hand hjälpte vi nog snarare till med våra spekulationer , jag själv gjorde tex den omröstningen för att se lite vilka som fortfarande levde och kunde logga in)
Det kan nästan sen triggat ytterligare…att då vilja sen släcka ner fler tex.

För sen Fredagen 15sept ”Bloody Friday”…
Dagen då forumet skakades om mer och det började pratas om att fler användare helt plötsligt inte längre kunde komma in. Och forumet upplevdes tomt när många började lysa med sin frånvaro.

Men det knappast någon med ”ansiktet utåt i superstars” som orsaka det. Det snarare någon som dansar med lite i svansen där bakom.

Om det var en bot varför slog tex ”boten” till just vid denna tidpunkt….som den dök upp.
Den haft i så fall så lång tid på sig att komma….

Det känns så utstuderat…
Det är ingen slump…

Hur skadar man och sårar och hämnas på Sniper bäst ??
Ett perfekt tillfälle var just precis 1vecka innan pucken skulle släppas i premiären. Du kan börja känna tempen du varvar upp intresset och nyfikenheten höjs och hans antal inlägg hade antagligen börjat skruvas upp.
Istället dock för att känna suget för premiären…
Fick han gå 1vecka fram till premiären med en klump i magen av att han inte kunde logga in och delta i gemenskapen.
(Givetvis lyckades den som gjorde det perfekt)

Denna bot valde sen ”verkligen” sin tid med då ”omsorg”…när den slog till…

För tex sen typ 1vecka innan den nya styrelsen skulle sen klubbas igenom.
Här fanns det därmed risk att nya diskussioner kunde ta fart igen. (Gösen framförallt gillade tex ta upp dessa ämnen)
Medans någon kunde vilja skapa lugn och ro…genom att helt enkelt på förhand tysta den diskussionen.

Och i samma veva som ovan slog boten även till just dagen efter 2st inledande förluster för Leksand i SHL och laget var ifrågasatta och kritiken kunde väntas bli och öka och stegra. Någon kunde vilja skapa lugn och ro…
(Det finns alltså folk som skrivit inne i forumet att går denna säsong åt helvete , så skulle de hålla superstars ansvarig för haveriet tex och skylla på dom om vi degraderades tex)
Börjar någon då sen slå bort rätt namn från forumet så skulle forumet ju snabbt då sen haverera… Vilket ju sen skedde..

Slump / konspirationsteori..
Svar = Nej