Verkligen.. Har sagt det förut, det är extremt demoraliserande med en ihålig sista utpost. Särskilt när laget har problem med produktionen i övrigt.
Givetvis är det målvaktens fel att man inte gör mål framåt. Det är sen gammalt...
CMB skrev: tis 28 jan 2025, 20:31
Jag kokar av ilska! Jag brukar undvika att blanda in domarna allt för mycket men nu har det varit konsekvent dömt till LIFs nackdel i flera månader. Lif har några myggor i klisterremsan men hel jävla hjord elefanter trampar sönder säsongen. Dags för TJ att uttala sig hårt och tydligt om detta, skit i eventuella böter!!
Jag tänkte på det igår när vi fick vårt andra PP och även gjorde mål och sa till frugan att nu har vi fått våra PP, det blir inga fler. I första perioden hade vi några situationer där vi kunde fått någon utvisning mot oss så den lilla fördelen vi hade med domarna i den perioden skulle givetvis överkompenseras under resten av matchen.
Bagarn skrev: tis 28 jan 2025, 20:50
Raset börjar med tavlan. Psykologiskt tufft.
Håller inte med, man hade tappat spelet helt redan innan det.
Man gör två bra perioder och en dålig och tyvärr är utdelningen för dålig i första så att andra perioden förstör hela matchen. Givetvis är 1-1 målet en tavla av Hellsten, men att skylla förlusten på honom är ju faktiskt sinnessjukt. Utöver det målet tycker jag att han gör en bra match och hoppas att han får fortsätta imorgon. Sämst på plan var dock Elvenes, han gjorde en bra comeback för att visa att han är Leksing trots alla rykten om Växjö, sedan har han tappat allt. Inte en passning gick väl fram förutom till Rindell men den såg ju ut som att det var en missad pass till Cehlárik. Viktigt mål för Rindell!
Ett lag dominerar aldrig som vi gjorde i första perioden över 60 min. Självklart är tavlan från Hellsten knäckande mentalt, både pga att det skett lite för ofta på slutet och för att det sker så fort vi bara tappar lite i spelet. Att börja om från 0, efter att ha ägt matchen fullständigt. Andra målet är inte heller något en vinnande målvakt släpper. Tycker Hellsten såg darrig ut i största allmänhet. Turligt räddad av stolpar, ribba och klubbskaft från ett komplett haveri.
Varken Mantas eller Hellsten är vinnande målvakter just nu, det är ett faktum. Finns ingen anledning till att inte testa Gidlöf kommande två matcher.
Ludde skrev: tis 28 jan 2025, 23:11
Tjommes kontinuitet som höll på att ta oss till HA redan med Melin sköts upp till våren 2025 istället.
Helt ärligt så förtjänar vi inte att vara ett SHL-lag med så klappkass ledning.
Här räddades vi av labbet i Wuhan, om man ska vara ärlig
Ja, men var det nåt kval vi kunde ha vunnit så var det det. Uffe kom in och skrämde slag på spelarna med sin kravbild och för en gångs skull tror jag faktiskt på spelarna som efter det blev inställt sa att de faktiskt hade sett fram mot kvalet. Jag tror vi hade haft en bra chans.
I år tror jag vi har betydligt sämre chans i ett kval. Så hoppas vi slipper det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde skrev: tis 28 jan 2025, 23:11
Tjommes kontinuitet som höll på att ta oss till HA redan med Melin sköts upp till våren 2025 istället.
Helt ärligt så förtjänar vi inte att vara ett SHL-lag med så klappkass ledning.
Här räddades vi av labbet i Wuhan, om man ska vara ärlig
Ja, men var det nåt kval vi kunde ha vunnit så var det det. Uffe kom in och skrämde slag på spelarna med sin kravbild och för en gångs skull tror jag faktiskt på spelarna som efter det blev inställt sa att de faktiskt hade sett fram mot kvalet. Jag tror vi hade haft en bra chans.
I år tror jag vi har betydligt sämre chans i ett kval. Så hoppas vi slipper det.
Bra poäng. Minns också att jag tyckte Uffe fick fart på laget och att vi började plocka en del poäng sen han kom in, höjde poängsnittet rätt mycket
Uffe Samuelsson är den bästa tränare vi haft sen Flemming. Han hade satt Gidde i mål och resan mot guldet hade påbörjats.
Vad gör han idag? Mäklar lägenheter som alla andra?
Ullvi, typ skrev: tor 30 jan 2025, 17:05
Uffe Samuelsson är den bästa tränare vi haft sen Flemming. Han hade satt Gidde i mål och resan mot guldet hade påbörjats.
Vad gör han idag? Mäklar lägenheter som alla andra?
Måste säga att i nuläget skulle Uffe Samuelsson skulle vara rätt typ av tränare. Han skulle kunna komma in och kommunicera att nu släpper vi långsiktiga strategier och istället fokuserar på de kvarvarande 14 matcherna. 42 perioder. 336 byten. Fixar vi detta kommer alla i laget få en skön, avkopplande sommar och pengarna på kontot. Alternativet är något betydligt skakigare...