2025-01-28 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand 4-2
-
- Intendent
2025-01-28 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand 4-2
I skrivande stund är Skellefteå i tvåmålsunderläge i Malmö och livetabellen har följande utseende:
9. Skellefteå 51
11. Leksand 49
Fascinerande att SAIK bara har fem poäng ner till kvalplats.
9. Skellefteå 51
11. Leksand 49
Fascinerande att SAIK bara har fem poäng ner till kvalplats.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Re: 2025-01-28 Tisdag 19:00 Skellefteå - Leksand
Nu borde man väl ändå ställa Hellsten, eller varför inte Gidlöf i kassen?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
- Intendent
Kan Cehlarik följa med upp? Eller ska han vara hemma och vyssja?
Det är seriens formsvagaste lag som möts https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... /overall/5
I tabellen för 30 senaste är vi högre upp - det är inte Skellefteå https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... overall/30
* * *
Skellefteå ligger sist i ytterligare en tabell - hemmatabellen https://stats.swehockey.se/ScheduleAndR ... ings/15977
Nu möter de emellertid ett av de sämsta bortalagen.
* * *
Om vi går poänglösa från matchen kan vi mycket väl ligga på kvalplats, då HV har Modo hemma och Linköping tar emot Luleå.
* * *- Se på Morten Green, man visste att han gör alltid mål, han gör alltid sitt yttersta. Så fick han barn, då fick han sitta uppe på nätterna och vyssja, för hon skulle sova. Så är det i dag.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -spelarna/
Det är seriens formsvagaste lag som möts https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... /overall/5
I tabellen för 30 senaste är vi högre upp - det är inte Skellefteå https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... overall/30
* * *
Skellefteå ligger sist i ytterligare en tabell - hemmatabellen https://stats.swehockey.se/ScheduleAndR ... ings/15977
Nu möter de emellertid ett av de sämsta bortalagen.
* * *
Om vi går poänglösa från matchen kan vi mycket väl ligga på kvalplats, då HV har Modo hemma och Linköping tar emot Luleå.
-
- Intendent
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 19:37 Nu borde man väl ändå ställa Hellsten, eller varför inte Gidlöf i kassen?
Charlie den förste
25 januari 2025, 20:44
Ok skrev:
Orkar inte skrolla tillbaka 10 sidor så frågar: var det någon som va på medlemsträffen före matchen och kan sammanfatta vad som sades?
Jag var inte där men läste en punkt som jag tyckte var väldigt intressant iaf. Millner pratade lite om målvaktssituationen.
Gidlöf var helt off när han kom hem från JVM. De har börjat bygga upp honom igen och de här J20 matcherna är perfekta i det byggandet. Han kommer när han är redo få chansen i A-laget igen. Gidlöf är det största råämne Millner någonsin jobbat med.
-
Millner må vara Gud i att utveckla målvakter, men om han även ansvarar för uttagningen per match så rasar han i mina ögon.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Man ska nog vara en smula ödmjuk här. Vi ser ju resultatet, men har inte den kollen som Millner. Hur ser det ut på träningarna? Hur hade Hellsten sett ut på match? Gidlöf har väl tom fått ledigt från träningarna när han kom hem? Klart han inte är i spelbart skick då. Vi ska absolut tycka och tänka, det är vårat privilegium som experter här på färjan, men Millner har trots allt en smula mer insyn…Stjärnan skrev: lör 25 jan 2025, 21:53 Millner må vara Gud i att utveckla målvakter, men om han även ansvarar för uttagningen per match så rasar han i mina ögon.

-
För mig är det en fullständig gåta att ”ni” (mitt intryck är att de flesta här på forumet gör det?) håller Hellsten före Mantas.
-
CMB skrev: lör 25 jan 2025, 23:13 För mig är det en fullständig gåta att ”ni” (mitt intryck är att de flesta här på forumet gör det?) håller Hellsten före Mantas.
Nog har Mantas en högre nivå i sig, men lyckas ändå släppa för många puckar förbi sig. Och det känns ju som att laget inte riktigt har förtroende för honom…?
En del av Hellstens matcher har han ju klarat sig med Guds försyn känns det som. Men det tar jag gärna, om det är vad som krävs för segrar…

-
Tycker inte vår utmaning med den här säsongen ligger hos enstaka spelare.
Vi har förbannat svårt att göra mål, ingenting går in och definitivt inga höstlöv från blå.
Vi släpper in höstlöv, skott från mittcirkeln, studs puckar, ja nästan allt går in för motståndarna.
Har sett otaliga matcher där vi gör fantastiska matcher med säkert 6-7 klara lägen i slottet men inte ett skit går in.
Å då har jag inte ens nämnt hur utvisningarna slår mot oss. Jösses!!
Nej, antingen vänder fru Fortuna andra kinden till å vi får uppleva en fantastisk vår eller så står hon kvar och då vill jag inte ens tänka på vad som händer.
Vi har förbannat svårt att göra mål, ingenting går in och definitivt inga höstlöv från blå.
Vi släpper in höstlöv, skott från mittcirkeln, studs puckar, ja nästan allt går in för motståndarna.
Har sett otaliga matcher där vi gör fantastiska matcher med säkert 6-7 klara lägen i slottet men inte ett skit går in.
Nej, antingen vänder fru Fortuna andra kinden till å vi får uppleva en fantastisk vår eller så står hon kvar och då vill jag inte ens tänka på vad som händer.
-
Ja, eller består vårat lag av ett gäng tvåvägsspelare utan riktig känsla/kunskap att göra mål?Eastis skrev: lör 25 jan 2025, 23:39 Tycker inte vår utmaning med den här säsongen ligger hos enstaka spelare.
-
De har galet lika stats Mantas och Jacob. Vinner exakt var tredje match och räddar 22,0 skott per match. Hellstens 3 nollor sticker dock ut rejält mot Mantas 0.
Så kanske inte finns någon att satsa på egentligen av dessa utan att dela på bördan kanske är bra ändå, men att hålla nollan var sjätte match borde ju ge någon form av boost ändå när laget nästan behöver det för att vinna matcherna.
Vet inte heller hur målskörden framåt ser ut med respektive burväktare, om det kan ge nån ide om Klas känsla stämmer huruvida laget spelar olika med olika målvakter.
Vad vår junior målvakt har för siffror i A-laget vet jag inte men tror inte de är sämre.
Så kanske inte finns någon att satsa på egentligen av dessa utan att dela på bördan kanske är bra ändå, men att hålla nollan var sjätte match borde ju ge någon form av boost ändå när laget nästan behöver det för att vinna matcherna.
Vet inte heller hur målskörden framåt ser ut med respektive burväktare, om det kan ge nån ide om Klas känsla stämmer huruvida laget spelar olika med olika målvakter.
Vad vår junior målvakt har för siffror i A-laget vet jag inte men tror inte de är sämre.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Så klart han har. Men det handlar inte bara om den här säsongen. Jag funderar fortfarande ibland över hur man kunde dela så mycket på speltiden mellan Mantas och Filip Larsson i fjol. En gåta.Klas skrev: lör 25 jan 2025, 22:34Man ska nog vara en smula ödmjuk här. Vi ser ju resultatet, men har inte den kollen som Millner. Hur ser det ut på träningarna? Hur hade Hellsten sett ut på match? Gidlöf har väl tom fått ledigt från träningarna när han kom hem? Klart han inte är i spelbart skick då. Vi ska absolut tycka och tänka, det är vårat privilegium som experter här på färjan, men Millner har trots allt en smula mer insyn…Stjärnan skrev: lör 25 jan 2025, 21:53 Millner må vara Gud i att utveckla målvakter, men om han även ansvarar för uttagningen per match så rasar han i mina ögon.![]()
Och den lever nog kvar i årets uttagningar.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Jag tror Mantas får stå för han är snyggast. Han är ändå fotomodell.
-
Känns rimligt när man tänker på det. Antagligen därför jag aldrig fick nån karriär som hockeyspelare. Man är för ful helt enkelt.Ullvi, typ skrev: sön 26 jan 2025, 10:03 Jag tror Mantas får stå för han är snyggast. Han är ändå fotomodell.
-
- Intendent
Axplock från igår http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2923
Hur i helvete kan vi gå från SM-guld till nedflyttningskandidat på mindre än ett år??? Och helt rättvist dessutom, vi spelar ju som en påse hundskit. Vi har spelare som Oscar Lindberg, Pär Lindholm, Richard Hugg, Pudas etc - och är så erbarmligt jävla usla. HUR??
Vi har varit känsliga mot motgång hela säsongen. Känns som paniken är nära hela tiden vid minsta motgång. Spelar ingen roll om vi leder med 5-0 om vi släpper in ett så försvinner allt självförtroende. Så nu är förmodligen denna match över direkt…
Fritt fall mot avgrunden.
FYFAN så jävla uddlösa och runda vi ser ut, vi ser ut som vi är nedtränade, har covid, magsjuka, yrsel, vad som. Va i helvete har hänt med laget? Allt är ju helt jävla planlöst? Vi skulle ju inte ens kunna ta Pite i nuläget.
Vi skulle ju va sist om man räknar de sista 30 matcherna så vi är väl helt enkelt sämst. Enda målet med säsongen måste vara att undvika plats 13-14 hur det nu ska gå till
Helt otroligt att tränarna inte hittat en fungerande kedja på hela säsongen.
Allsvenskan here we go!
Vi är det klart sämsta laget i serien och då åker man ut!
Inga kämpar och alla ser apatiska ut!
Usch… man kräks snart på det här. Det är egentligen inte att vi är poängmässigt illa ute. Vi är lätt i sämst form just nu av alla lag. Vi är ovana som fan vi denna situation dessutom. Börjar bli orolig på riktigt.
Som jag sa tidigare vi byter plats med löven till våren.
Leksand-Luleå-Malmö innan uppehållet.
Fortsätter det så här ligger AIK 13 eller 14 när serien går in i sista versen.
Hjälp mig: Har vi haft sämre backar/backspel i egen zon sista 15 åren?
Riv varenda spelare och tränares kontrakt, genast, vill inte se nån av dom längre!
Sätt hela det här dynggänget på läktaren redan nästa match. In med J20/Piteå/Clemens, kommer bli betydligt bättre än vad det här laget presterar.
Vilken total härdsmälta, aldrig sett ett sådant totalhaveri, någonsin! Svenska mästarna, ja jösses….
Inget lag förutom AIK släpper till så många frilägen och 2-0r. Det hade ju kunnat bortses om offensiven var överjävligt bra. Men nu? DIF och SSK är bättre än detta lag
Fy fan! Fy fan! Fy fan! In med en tränare för helvete! De andra lagen som har sparkat tränaren har fattat att det behövs en ny. Även om det nu skulle saknas pengar blir det fan så mycket dyrare att åka ur.
Såg löven-dif igår, vi skulle garanterat förlora mot båda
Tom målvakter har gett upp nu!
Blir mer och mer säker på allsvenskan nästa år! Finns ju liksom inget att tro på längre!
Skellefteå AIK snart en allsvensk klubb nära dig! Bygdens lag! Kanske skulle ha hållt i det konceptet vägen ut? Jonsson bröderna bryr sig nog inte så mkt om klubben jämfört med vad bygdens spelare skulle ha gjort...
Vi har ju spelare från bygden i laget, inte går det så jävla bra för dom. Verkar inte bry sig så mycket heller.