Hockeyallsvenskan 2023/24

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Stjärnan »

Ludde skrev: fre 29 mar 2024, 14:45 Måste ju ändå vara jäkligt drygt att vara Djurgården och gå in en semifinal mot ett lag man inte vann en enda match mot under säsongen.

Kommer Wikegård basa över ett SHL-lag eller genomgå ytterligare stålbad i Hockeyallsvenskan?
Jag har svårt att se nåt lag slå ut Brynäs ändå. Jag har iofs dålig koll på lagen men tror Brynäs tar finalen. Däremot hoppas jag att DIF slår ut Mora. De får absolut inte gå upp. Tror inte det är bra alls. Men som sagt. Brynäs tar nog detta.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: fre 29 mar 2024, 15:11
Ludde skrev: fre 29 mar 2024, 14:45 Måste ju ändå vara jäkligt drygt att vara Djurgården och gå in en semifinal mot ett lag man inte vann en enda match mot under säsongen.

Kommer Wikegård basa över ett SHL-lag eller genomgå ytterligare stålbad i Hockeyallsvenskan?
Jag har svårt att se nåt lag slå ut Brynäs ändå. Jag har iofs dålig koll på lagen men tror Brynäs tar finalen. Däremot hoppas jag att DIF slår ut Mora. De får absolut inte gå upp. Tror inte det är bra alls. Men som sagt. Brynäs tar nog detta.
Jag instämmer angående Mora, tror det vore skadligt för Leksand om de knep SHL-platsen. Min önskelista av kvarvarande lag:

1. BIK Karlskoga
2. Djurgården
3. Brynäs
4. Mora
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Ullvi, typ »

Av det lilla jag sett av AS i år:
Brunsås: I en helt egen liga. HÖGT tempo. Lirar som ett lag i vår serie. Skulle vara närmast ofattbart i fall de inte gick upp.
Djurgården: Har inte riktigt sett ut att ha de skills de haft de senaste säsongerna.
AIK: Seriens NHL-lag. Otroligt tempo, finess och passion i serien och med Niklas Persson som sportchef. Ett skämt i slutspelet.
Mora: Nothing special.

Men låt oss hoppas på sensation från Bick. De har jobbat länge för att gå upp.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av bjernagris »

Hyfsat stim Karlskoga är i just nu.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Gäller att passa på att skrikskratta medan man kan.

Bild

Jag såg inte första halvan av perioden men andra där Karlskogas två mål föll. Mycket bra bortaspel.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Eastis »

Kollade BIF-BIK igår och nu DIF-MIF. Jag har tydligen fastnat med mitt fokus på domarna men det är tydligt att Brynäs och Djurgården betydligt lättare får PP. Helt otroligt men det är faktiskt tydligt.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Stjärnan »

Eastis skrev: tis 02 apr 2024, 20:48 Kollade BIF-BIK igår och nu DIF-MIF. Jag har tydligen fastnat med mitt fokus på domarna men det är tydligt att Brynäs och Djurgården betydligt lättare får PP. Helt otroligt men det är faktiskt tydligt.
Inget nytt. Men det kan lika väl handla om domare som inte pallar hemmatrycket. Jag bävar redan för nivån på bedömningarna i vår game 7 i morgon. Bara hoppas vi får stabila rutinerade. Med vårt nyfunna pp så kan det spela en viss roll.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Så dumt att man häpnar. Steendumt https://www.facebook.com/tv4hockey/vide ... cale=sv_SE
Varpå Djurgården gör 0-2 i pp.

* * *

När sedan Mora får pp i slutet på perioden står Måns Carlsson framför målvakten som värsta Carl Söderberg. Så stor att motståndarna inte ens gör ett försök att flytta honom. Han får stå där helt allena. Dock inte skymning som ger Mora nödvändig reducering till 1-3, utan Måns petar fram pucken till fristående Yetman.

* * *

I början på andra - ombytta roller: Yetman -> Carlsson 2-3 https://www.facebook.com/tv4hockey/vide ... cale=sv_SE

* * *

Carlsson -> Yetman 3-4

* * *

Carlsson gjorde ett till men hade behövt göra två.
Stolparna räddade Djurgården, som vinner 5-6.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Aggeman »

Brynäs tryck och ståplats måste vara sämst bland HA och SHL med tanke på potentialen. Arenan är riktigt mörk och deppig också.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Aggeman »

Filmningar finns i Brynäs DNA.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tis 09 apr 2024, 20:54 Filmningar finns i Brynäs DNA.
Vi slipper dem i alla fall i SHL nästa säsong...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ms-kronika
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: ons 10 apr 2024, 06:27
Aggeman skrev: tis 09 apr 2024, 20:54 Filmningar finns i Brynäs DNA.
Vi slipper dem i alla fall i SHL nästa säsong...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ms-kronika
Hehe

Jag läste boken "Laget som aldrig dog" igår för att minnas tillbaka till 15/16-säsongen. En följetong i boken är Wennerholms nederlagstippningar mot Leksand, underhållande läsning!

För övrigt är jag sjukt imponerad av sportrådet med Challe Karlberg i spetsen och deras väl avvägda värvningar under den säsongen. Med små medel lyckas de knyta till sig Porsberger, A Karlsson, Bertov och Olofsson som alla var mycket viktiga. Man får rysningar så bra det blev.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: ons 10 apr 2024, 11:48 För övrigt är jag sjukt imponerad av sportrådet med Challe Karlberg i spetsen och deras väl avvägda värvningar under den säsongen. Med små medel lyckas de knyta till sig Porsberger, A Karlsson, Bertov och Olofsson som alla var mycket viktiga. Man får rysningar så bra det blev.
Det där hade du aldrig vågat skriva i Masugnen ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Dalanisse
10 april 2024, 23:24
Underhållande match mellan DIF o MIK på Hovet.
Läste på DIF:s supportersida att Yetman borde vara given i SHL nästa säsong.
Brandsegg-Nygaard blir nog NHL-spelare. Ruggigt skott.
Skellefteås målvakt Gustav Lindvall gör årets räddning i kvällens match mot Frölunda.
Ja men då så. DIF:S SUPPORTERSIDA har uttalat sig. Hockeyoraklen. Saken är avgjord.

Jag skulle säga att han är lika lite "given" som fjolårssäsongens stora poängmakare Johan Persson och Nick Schilkey. Persson är den trögåkande Liss- och FF-typen, och Schilkey är gamängspelare (och de vet man aldrig var man har). Yetman i sin tur har bl.a storleken emot sig. En sådan som Kopacka, däremot, har både storleken och kraften i åkningen.

Jag väljer Måns Carlsson före Yetman. Carlsson "borde vara given"? Nej, inte alls. Men han är en intressant spelartyp med sin storlek och sitt all around-register. Carnbro borde mata in honom i den makalösa manicken. Hur ser de underliggande siffrorna ut?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Man måste ge Djurgården att de har ett maffigt tifo.
Trumfritt och stilrent.

https://m.youtube.com/watch?v=4nIp548mP ... 9yYQ%3D%3D
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.