2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro 5-4
-
Re: 2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro 5-4
So you´re saying there is a chance.........?
Finns ändå någonting i Elvenes prestation och uttalande igår som kan ge liiiiite hopp.
Vet inte om man kan se så glad ut och prata så som han gjorde OM han skrivit på med plast.
"Vi spelar för det vi har på bröstet. Jag är Leksing". Väldigt bra pokerface annars.
Såklart kan man säga så. Men samtidigt brukar man vara lite försiktig med sådant när man vet att kommande klubbs supportrar lyssnar minst lika noga på vad om sägs. Jag är Leksing.
Även om jag tror till 95% att han är klar så........
Eller så har han skrivit på ett drömkontrakt.
Tjejen är gravid och livet leker.
Pressen borta och han flög fram igår.
Mer troligt?
Finns ändå någonting i Elvenes prestation och uttalande igår som kan ge liiiiite hopp.
Vet inte om man kan se så glad ut och prata så som han gjorde OM han skrivit på med plast.
"Vi spelar för det vi har på bröstet. Jag är Leksing". Väldigt bra pokerface annars.
Såklart kan man säga så. Men samtidigt brukar man vara lite försiktig med sådant när man vet att kommande klubbs supportrar lyssnar minst lika noga på vad om sägs. Jag är Leksing.
Även om jag tror till 95% att han är klar så........
Eller så har han skrivit på ett drömkontrakt.
Mer troligt?
-
Det Elvenes säger är att han inte har skrivit på något kontrakt ännu.
Fast med sina egna svävande ord, så klart.
Han har inte sagt någon gång att han väldigt gärna vill stanna i Leksand.
Fast med sina egna svävande ord, så klart.
Han har inte sagt någon gång att han väldigt gärna vill stanna i Leksand.
-
Det finns endast ett fall som jag kommer på, tror det handlade om M. "Kolan" Karlsson som vid något tillfälle (tror det var sommaren då han skrev på för oss) ska ha blåljugit till MrMadhawk angående sin framtid vilket ledde till att fel uppgifter publicerades. I övrigt tror jag han är prickfri.Pellefant skrev: fre 17 jan 2025, 12:08Intressant analys. Oavsett så visst gäller muntliga avtal, men avtal är också till för att brytas och Madhawk känns som han chansar och skarvar en hel del men oftast chansar han rätt, har han chansat fel någon gång hittills, finns något sådant fall?
-
Helt klart mer troligt. I vilket fall som helst avstår jag från att hoppas på något annat, för att undvika risken att bli besviken två gånger.Bagarn skrev: fre 17 jan 2025, 12:16Eller så har han skrivit på ett drömkontrakt.
Mer troligt?
-
- Intendent
Hur som helst är det både typiskt och imponerande att han kommer ut och spelar på det här sättet direkt efter skadefrånvaro. Ingen rostighet och inga problem med tajmingen här.
Det var ju samma sak vid första återkomsten efter skadefrånvaro härom månaden (fast inte lika dånande effektivt). Det blev en sådan kontrastverkan och så uppenbart att vi saknar en hel dimension utan honom.
Det var ju samma sak vid första återkomsten efter skadefrånvaro härom månaden (fast inte lika dånande effektivt). Det blev en sådan kontrastverkan och så uppenbart att vi saknar en hel dimension utan honom.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
- Intendent
Här är alltså hela kontexten (till de fragment som citerats hittills) att analysera med samma iver som en Tjomme-video:
Lif-mas
17 januari 2025, 12:56
Man griper gärna alla halmstrån...
Efter att ha blivit matchhjälte med ett mål och fyra assist i 5–4-segern mot Örebro fick Ängelholmskillen svara på uppgifterna som läckt ut.
– Jag är leksing och har inte skrivit på någonting. Jag visar, trots alla rykten som dyker upp, att det är här jag är och jag hoppas det syntes.
Hur påverkar det dig när sånt här kommer ut i media?
– Allt kommer ut nu för tiden. Det var bättre förr kan man säga. Det kommer ut mycket falska grejer som inte stämmer. Jag tänker inte på det. Jag är här och kör för Leksand, mina kompisar och fansen. Nej det är tråkigt när det kommer ut rykten och sånt.
Så inget är klart, det stämmer inte?
– Nej jag har inte skrivit på någonting.
Hur ser dialogen ut med Leksand?
– Dialogen kommer alltid finnas där. Jag är leksing och det som händer i framtiden tar vi sen.
-
Han är så älskvärd våran Lucas, det går ju inte att bli sur på honom. Bästa var när han reflekterade över sin livs första landslagssamling i fjol och svarade nåt i stilen:Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 13:01 Här är alltså hela kontexten (till de fragment som citerats hittills) att analysera med samma iver som en Tjomme-video:
Lif-mas
Efter att ha blivit matchhjälte med ett mål och fyra assist i 5–4-segern mot Örebro fick Ängelholmskillen svara på uppgifterna som läckt ut.
– Jag är leksing och har inte skrivit på någonting. Jag visar, trots alla rykten som dyker upp, att det är här jag är och jag hoppas det syntes.
– Allt kommer ut nu för tiden. Det var bättre förr kan man säga. Det kommer ut mycket falska grejer som inte stämmer. Jag tänker inte på det. Jag är här och kör för Leksand, mina kompisar och fansen. Nej det är tråkigt när det kommer ut rykten och sånt.
– Dialogen kommer alltid finnas där. Jag är leksing och det som händer i framtiden tar vi sen.
”Det var jättekul att få vara med på, fick lära känna nya kompisar och så”
Magiskt om han stannar för att han tycker om Leksand, det låter ju som att han gör det på riktigt när han säger att han är leksing.
-
- Intendent
-
Re: 2025-01-16 Torsdag 19:00 Leksand - Örebro
Jag tror vi är ganska överens förutom att jag inte håller med om att tredje målet är en tavla. Och med att inte lasta honom direkt för menar jag med att det inte är skott som han bara ska ta, alltså på gränsen till tavlor. Sedan ska ju en målvakt på den här nivån även i de flesta fall ta den här typen av puckar också. Ett sånt här mål per match är förlåtligt, men tre i en period är för många. Förstår du hur jag menar?svepet skrev: fre 17 jan 2025, 10:06Jag måste först be om ursäkt om jag var för hård mot Mantas även om jag står fast vid att jag just nu tycker att han är vår tredjemålis.Wiborg skrev: fre 17 jan 2025, 09:29 Alla mål han släpper in i sista perioden är ju skymningar och styrningar så det är inget mål man kan lasta honom direkt för.
Jag gillar dina försvar av spelare i ur och skur och många gånger motiverat också, men denna måste väl ändå ta priset. Om inget av de tre sista målen kan lastas på Mantas så måste jag säga att kraven är minimala på en målvakt.
Första målet - en handledare från blå som singlar in välplacerat i hög höjd med skymning. Inte hårt men välplacerat och ingen direkt tavla men är övertygad om att många SHL-keeprar hade tagit den pga den som sagt var ganska lös och borde kunnat reageras på trots skymningen.
Andra målet - det svåraste då det styrs på vägen och är mkt trafik framför. Dock, den går dock relativt mitt i målet och Mantas har krypit ihop som en blomkål i målet som gör att han inte får den på sig. Att han inte hinner reagera på styrningen är inte så konstigt dock så det här målet lastar jag inte på honom.
Tredje målet - Det här ska han ta. Handledare från blå mitt i målet längs isen. Ren och skär målvaktstavla om de så ställer en hel buss framför och skymmer honom. Har man inte större krav en så på en målvakt då blir det extremt jobbigt att försvara. Då behöver bara motståndarna ställa massa folk och skymma och flippa in en lös macka mot mål som det inte spelar någon roll var den hamnar, bara den inte träffar målvakten så är det mål.
Vill givetvis också ha sagt att det såklart inte bara berodde på Mantas att vi tappade, laget trodde allt var klart och slutade spela och bjöd in till match igen. Men Örebro får energi av första målet också och jag tror det blivit en walk-in-the-park om inte tvåan kommit.
Vill även tillägga att Mantas även för mig borde vara tredjemålvakt. Samtidigt så kan Gidlöf få speltid i J20 och är viktig för dem också så jag kan sträcka mig till att Mantas kan vara andremålvakt i SHL, men skada på Hellsten så borde Gidlöf få vara med och konkurera om förstaspaden. Tyvärr tror jag inte att ledarna tänker likadant utan mer att Hellsten och Armalis kör 50/50 grundserien ut.
Pain is temporary, glory is forever
-
Ja man önskar det fanns något man kunde göra för att han (Lucas) ändå ska känna att verkligen vill stanna eller få honom att reflektera OM han nu har funderingar på att lämna.
Banderoller från fansen på lördag som visar vår kärlek och tacksamhet och förhoppningar om att han stannar vore fint, hade lätt tagit med en banderoll själv om jag skulle dit.
Får man fästa upp banderoller utan vidare i Tegera Arena?
Banderoller från fansen på lördag som visar vår kärlek och tacksamhet och förhoppningar om att han stannar vore fint, hade lätt tagit med en banderoll själv om jag skulle dit.
Får man fästa upp banderoller utan vidare i Tegera Arena?
-
Hade han sagt "Det kommer även ut mycket falska grejer"... så hade det inte funnits några tvivel.Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 13:01 Här är alltså hela kontexten (till de fragment som citerats hittills) att analysera med samma iver som en Tjomme-video:
Lif-mas
Men nu när han säger "Det kommer ut mycket falska grejer"... så finns det ännu hopp.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Tycker tyvärr att första delen av svaret "Allt kommer ut nu för tiden. Det var bättre förr kan man säga" pekar på att det stämmer.Stjärnan skrev: fre 17 jan 2025, 14:39Hade han sagt "Det kommer även ut mycket falska grejer"... så hade det inte funnits några tvivel.Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 13:01 Här är alltså hela kontexten (till de fragment som citerats hittills) att analysera med samma iver som en Tjomme-video:
Lif-mas
Men nu när han säger "Det kommer ut mycket falska grejer"... så finns det ännu hopp.
Men jag håller med om att meningen efter "det kommer ut mycket falska grejer och sånt" kan vara att tecken på att det inte är klart. Känns jävligt konstigt att insinuerar att det är lögner om ser nu är sant?
-
Håller med till 100% i allt.Uffe88 skrev: fre 17 jan 2025, 15:15Tycker tyvärr att första delen av svaret "Allt kommer ut nu för tiden. Det var bättre förr kan man säga" pekar på att det stämmer.Stjärnan skrev: fre 17 jan 2025, 14:39Hade han sagt "Det kommer även ut mycket falska grejer"... så hade det inte funnits några tvivel.Sniper skrev: fre 17 jan 2025, 13:01 Här är alltså hela kontexten (till de fragment som citerats hittills) att analysera med samma iver som en Tjomme-video:
Men jag håller med om att meningen efter "det kommer ut mycket falska grejer och sånt" kan vara att tecken på att det inte är klart. Känns jävligt konstigt att insinuerar att det är lögner om ser nu är sant?
Till största säkerhet är han förlorad men m an kan ju hoppas. Synd att sitta och missgilla honom resten av den här säsongen -kanske helt i onödan- när han ändå har halva säsongen kvar.
Så vi får se. Tills dess hoppas jag han fortsätter göra avtryck.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Ska vi gissa att det är som i så många fall frugan som vill flytta söderut, det är frugan som läckt information och att det är frugan som mer eller mindre är överens med agenter och lag. Alla har har tolkat det så att det det är hon ("regeringen") som bestämmer. Lucas däremot vill fortfarande lämna allt öppet eftersom han trivs så bra i Leksand, i så fall stämmer alla uttalanden och inget är varken falskt eller går ens tolka.
När det är smått på gång så brukar frugor vilja flytta "hemöver" igen. Vart kommer Lucas fru ifrån, vart har hon sina rötter?
När det är smått på gång så brukar frugor vilja flytta "hemöver" igen. Vart kommer Lucas fru ifrån, vart har hon sina rötter?
-
- Intendent
Hon får stå ut med ännu mer om någon NHL-organisation vill ha över honom. Med litet barn och allt - som Filip Larsson.Hon har varit med om mycket flyttande hit och dit och får stå ut med mycket. Det är inte alltid halleluja. Man fattar vilken krigare det är.
https://www.shl.se/article/uywarvd-403dd/view