Hockeyallsvenskan 2023/24

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 11 apr 2024, 09:59 Jag väljer Måns Carlsson före Yetman. Carlsson "borde vara given"? Nej, inte alls. Men han är en intressant spelartyp med sin storlek och sitt all around-register. Carnbro borde mata in honom i den makalösa manicken. Hur ser de underliggande siffrorna ut?
2 matcher med Lindlöven räcker för att övertyga mig... KÖP!
Gösen skrev: tor 11 apr 2024, 10:14 Man måste ge Djurgården att de har ett maffigt tifo.
Trumfritt och stilrent.

https://m.youtube.com/watch?v=4nIp548mP ... 9yYQ%3D%3D
Mäktigt!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Tuffa bebisen förstör för Mora på nytt i matchupptakten.
Tidigare i matchserien kastade han omkull en måljublande gallerunge.
Och nu hade han problem med motoriken så Moras 1-0 blev bortdömt https://twitter.com/TV4_Hockey/status/1 ... 7553432730

Bild
Bebisen skriker
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Ni kan ju sitta och titta på er balla dussinmålsmatch från Skandinavium - själv ser jag en mållös match från Smidjegrav. Fantastisk första förlängningsperiod av Mora, full fart framåt och en rad högkaratiga chanser. Yetman snurrade upp en back redan efter en halvminut, kom fri men missade. Orkar de pumpa på i femte? Kan vi få ett tidigt avgörande så jag också får se lite av Frölunda-Skellefteå?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 12 apr 2024, 22:13 Ni kan ju sitta och titta på er balla dussinmålsmatch från Skandinavium - själv ser jag en mållös match från Smidjegrav. Fantastisk första förlängningsperiod av Mora, full fart framåt och en rad högkaratiga chanser. Yetman snurrade upp en back redan efter en halvminut, kom fri men missade. Orkar de pumpa på i femte? Kan vi få ett tidigt avgörande så jag också får se lite av Frölunda-Skellefteå?
Hockey?
Hallå! The Masters pågår.

Ludvig strulade till det lite på 18e men kommer klara cuten utan problem och ligger bra med.

Otroligt imponerande av 24 åringen som i sin rookie säsongen rankas 9a i världen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Noterar att vi slipper Klas trollpackskompisar även nästa år.

Winwin då det blir derby oavsett med välfyllda matcher mot Djurgården eller Brynäs.

Edit:

Välkomna Djurgården till SHL. Ska bli kul att se hockey i nya "Globen".

"Wennerholm: Aldrig haft en större favorit

Djurgården vinner övertidsdramat i Mora med 1–0 och det är klart med en allsvensk drömfinal.

Djurgården mot Brynäs i en tungviktskamp om en plats i SHL och med 60 friska tv-miljoner i potten.

Men jag tror aldrig jag haft en större favorit."
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: fre 12 apr 2024, 22:49 Noterar att vi slipper Klas trollpackskompisar även nästa år.

Winwin då det blir derby oavsett med välfyllda matcher mot Djurgården eller Brynäs.

Edit:

Välkomna Djurgården till SHL. Ska bli kul att se hockey i nya "Globen".

"Wennerholm: Aldrig haft en större favorit

Djurgården vinner övertidsdramat i Mora med 1–0 och det är klart med en allsvensk drömfinal.

Djurgården mot Brynäs i en tungviktskamp om en plats i SHL och med 60 friska tv-miljoner i potten.

Men jag tror aldrig jag haft en större favorit."
Då kan vi mao redan nu gratulera brynäs till shl.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: lör 13 apr 2024, 10:33
Gösen skrev: fre 12 apr 2024, 22:49 Noterar att vi slipper Klas trollpackskompisar även nästa år.

Winwin då det blir derby oavsett med välfyllda matcher mot Djurgården eller Brynäs.

Edit:

Välkomna Djurgården till SHL. Ska bli kul att se hockey i nya "Globen".

"Wennerholm: Aldrig haft en större favorit

Djurgården vinner övertidsdramat i Mora med 1–0 och det är klart med en allsvensk drömfinal.

Djurgården mot Brynäs i en tungviktskamp om en plats i SHL och med 60 friska tv-miljoner i potten.

Men jag tror aldrig jag haft en större favorit."
Då kan vi mao redan nu gratulera brynäs till shl.
Du menar att hans favorit kommer vinna för första gången?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: fre 12 apr 2024, 22:13 Ni kan ju sitta och titta på er balla dussinmålsmatch från Skandinavium
Om LIFs majoritet av fans, Wikegård, och dessvärre LIFs tränare gör analysen så missade du inget annat än en match med dåligt försvar.

Om LIF klippt av den offensiva fotbojan de av nån korkad anledning satt på Alsing och istället närt hans offensiv så hade han visat att han var värd de pengar TJ valt att slösa på statistikschamanen.

Ja, jag är än mer irriterad idag! :mrgreen:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: lör 13 apr 2024, 11:22
Sniper skrev: fre 12 apr 2024, 22:13 Ni kan ju sitta och titta på er balla dussinmålsmatch från Skandinavium
Om LIFs majoritet av fans, Wikegård, och dessvärre LIFs tränare gör analysen så missade du inget annat än en match med dåligt försvar.

Om LIF klippt av den offensiva fotbojan de av nån korkad anledning satt på Alsing och istället närt hans offensiv så hade han visat att han var värd de pengar TJ valt att slösa på statistikschamanen.

Ja, jag är än mer irriterad idag! :mrgreen:
Carlee
12 april 2024, 19:08
Enligt hyfsat säkra källor så ska Alsing ha signat på för HV för 310k/mån. Galet!
Leksand ska ha erbjudit honom ett nytt kontrakt men med en lönesänkning.
Carlee
12 april 2024, 19:32


dabo skrev:
Dårskap isf. Bra TJ.

Verkligen! Han ska ha blivit erbjuden 220 hos oss enligt samma källa.
310 000 - om vi låtsas att det stämmer - ska bara OEL ha ;)
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 13 apr 2024, 11:34
CMB skrev: lör 13 apr 2024, 11:22
Sniper skrev: fre 12 apr 2024, 22:13 Ni kan ju sitta och titta på er balla dussinmålsmatch från Skandinavium
Om LIFs majoritet av fans, Wikegård, och dessvärre LIFs tränare gör analysen så missade du inget annat än en match med dåligt försvar.

Om LIF klippt av den offensiva fotbojan de av nån korkad anledning satt på Alsing och istället närt hans offensiv så hade han visat att han var värd de pengar TJ valt att slösa på statistikschamanen.

Ja, jag är än mer irriterad idag! :mrgreen:
Carlee
12 april 2024, 19:08
Enligt hyfsat säkra källor så ska Alsing ha signat på för HV för 310k/mån. Galet!
Leksand ska ha erbjudit honom ett nytt kontrakt men med en lönesänkning.
Carlee
12 april 2024, 19:32


dabo skrev:
Dårskap isf. Bra TJ.

Verkligen! Han ska ha blivit erbjuden 220 hos oss enligt samma källa.
310 000 - om vi låtsas att det stämmer - ska bara OEL ha ;)
Det finns inga genvägar till den perfekta offensiven!

Bild

:twisted:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Firma Carlsson-Yetman var inte lika framträdande igår.
Isen gigant var istället en gammal LIF-junior https://www.eliteprospects.com/player/4 ... n-ilestedt

* * *

Dagens hockey https://www.svt.se/text-tv/364
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Ni kan ju sitta och titta på er balla match 6 mellan Frölunda-Skellefteå - själv ser jag Kristianstad-Vimmerby.
Nej, det gör jag inte. Men jag konstaterar att KIK inte verkar ta chansen att halvt avgöra kvalserien till HA. 1-3 efter två perioder.
Vilket innebär att Vimmerby själva, Hudiksvall och kanske också Väsby är på väg att få häng https://stats.swehockey.se/ScheduleAndR ... Live/14684

Tillbaka till Skandinavium.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: lör 13 apr 2024, 11:10
Stjärnan skrev: lör 13 apr 2024, 10:33
Gösen skrev: fre 12 apr 2024, 22:49 Noterar att vi slipper Klas trollpackskompisar även nästa år.

Winwin då det blir derby oavsett med välfyllda matcher mot Djurgården eller Brynäs.

Edit:

Välkomna Djurgården till SHL. Ska bli kul att se hockey i nya "Globen".

"Wennerholm: Aldrig haft en större favorit

Djurgården vinner övertidsdramat i Mora med 1–0 och det är klart med en allsvensk drömfinal.

Djurgården mot Brynäs i en tungviktskamp om en plats i SHL och med 60 friska tv-miljoner i potten.

Men jag tror aldrig jag haft en större favorit."
Då kan vi mao redan nu gratulera brynäs till shl.
Du menar att hans favorit kommer vinna för första gången?
Aha. Misstolkning av mig. Trodde han prata om dif som favvis.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Jag tycker så illa om Brynäs att jag nästan håller på Djurgården. Men bara nästan eftersom jag tycker illa om Djurgården med.

Skulle dock inte förvåna mig om jag kommer på mig själv att hålla på Djurgården när finalen är igång. Däremot skulle det förvåna mig om jag kom på mig själv att hålla på Brynäs. Håller det t.o.m som uteslutet.

Jag har ingen önskan att se Djurgården fira SHL-avancemang - men jag har en stark önskan att se Brynäs missa SHL. Skrikskrattstark.

Vad är bäst för Leksand? frågar man sig naturligtvis. Finns ju en oro att Tjomme lockas tillbaka till DIF så småningom. Däremot behöver vi inte längre oroa oss för att denne går dit https://youglish.com/pronounce/Olle+Alsing/english

* * *

- Olle Liss extraforward.
- Ytterell och Bertov (Glad) bildar backpar.

Bild

- Jacob Blomqvist, 44, i fjärdefemman (sista matcherna i karriären eller går han till Hudiksvall om Brynäs tar steget upp i SHL och Hudiksvall i HA?).

Bild

* * *
Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4
Inlägg av Skidlöparn » 2024-04-17 18:05:53

Krügers blick alltså! Ikväll blir det åka av.
Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4
Inlägg av Dusinator » 2024-04-17 18:06:33

Men för helvete
Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4
Inlägg av Tobbis » 2024-04-17 18:07:11

Första skottet :S
http://www2.difhockey.se/forum/viewtopi ... &start=105
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Medan vi väntar på att få höra vad LIF:s styrelse har åstadkommit - förutom att förstöra relationen med POE - kan vi uppmärksamma en uppenbarligen duktig ordförande/styrelsemänniska:
Hon räddade det sjunkande skeppet – nu lämnar Camilla Freedeke Kalmar HC

Camilla Freedeke lämnar sitt uppdrag som ordförande för Kalmar HC. Under sina år på posten har hon varit med och rätat upp klubbens havererade ekonomi och tycker nu att det är dags för någon annan att ta över.

– Nu är tiden inne för någon annan att ta över. Det har varit tre fantastiska år med både sportsliga och ekonomiska framgångar. Man ska heller inte sitta för länge en sådan här post.

Enligt David Myrinder, sammankallande för valberedningen i föreningen, har nyheten om att Camilla inte ställer upp för omval tagits hårt av många medlemmar.

– Reaktionerna har varit ”nej, vad ska vi göra nu?”. Själv blev jag lite chockad, jag hade gärna sett att hon var kvar.

Camilla Freedeke kommer inte ta några nya uppdrag inom Kalmar HC, men säger att hon vid behov ändå kan bidra.

– Jag kommer fortsätta heja och följa klubben. Så klart kan jag bidra om det kommer en fråga, men inte i någon särskild roll.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smala ... -kalmar-hc
Ingen spelare på rinken är nog lika omgärdad av rykten som Camilla Freedeke är vid styrelseborden. I januari meddelade Freedeke, med massa år bakom sig i Vimmerby Hockeys organisation, att hon skulle lämna sitt uppdrag som ordförande i Kalmar HC.

Det är ett uppdrag hon har haft i tre år.

Under slutdelen av säsongen har hon också klivit in i Vimmerby Hockey och varit involverad i att hjälpa moderföreningen att försöka klara elitlicensen.

Då nåddes vår tidning av uppgifter om att Freedeke var högaktuell för att bli ny ordförande i VH, men det var uppgifter hon då inte alls ville kommentera.

Efter det har hon också kopplats ihop med HV71. Jönköpings-Posten uppgav att hon var högaktuell för tjänsten som klubbdirektör i Jönköpingsklubben. Det är dock uppgifter hon själv dementerat.

Nu uppges ännu en klubb uppvakta henne. Enligt Barometern-OT är socialchefen i Kalmar på väg till IK Oskarshamn. Enligt deras uppgifter har Freedeke fått frågan från valberedningen i IK Oskarshamn.

– Mitt svar är att, ja, jag har haft kontakt med valberedningen i IK Oskarshamn. Det är så mycket jag kan kommentera det, säger hon till tidningen.

Det ska då handla om en roll som ledamot i den nyblivna Hockeyallsvenska klubben, men något definitivt besked ska hon inte ha lämnat.

HÄR kan du läsa vår längre intervju med Camilla Freedeke från i början av april.
https://www.dagensvimmerby.se/sport/ish ... i-aktuell/
* * *

- Vimmerby är med i rejset om en plats i Hockeyallsvenskan https://www.svt.se/text-tv/364
- Hudiksvall-Kristianstad är kvällens stora begivenhet utöver Skellefteå-Frölunda.