SHL 23/24

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Så de har en VD.
Sportchefsjobbet var alltså bara en förvaring som skapades för NE när man ville prova att laga något som inte var trasigt.

Den som kom på det kanske borde hänga löst i nästa öråd?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: mån 15 jan 2024, 18:51
Stjärnan skrev: mån 15 jan 2024, 18:47 Nu ser jag bara rubrikerna och kan väl egentligen inte tro att ens Wennerholm är så korkad… men rubriken i går löd typ: Dumstrut på, Bengtzen, efter att Hedberg fick sparken.
Idag lyder hans rubrik: Hedberg borde fått sparken redan.
Hur ligger det egentligen till i Örebro?
Har de en sportchef och en General manager samt en VD? Eller är GM detsamma som VD? Om inte. Vad gör sportchefen och vad gör GMen?
Innan NE blev degraderad till Head Coach har jag tolkat det som att de hade en VD, en GM och en sportchef. Vad då en GM gör när man har en sportchef vetefan. Känslan var att man ville knyta upp NE och hittade på en roll till honom som sportchef men inte gav honom de ansvarsområden som en sportchef brukar ha. Typ, vi vill testa en ny tränare men vill inte att någon annan ska få honom ifall vår nya tränare inte funkar.
Gösen skrev: mån 15 jan 2024, 21:24 Den som kom på det kanske borde hänga löst i nästa öråd?
Av det jag läst och även hört så är det i princip ingen som skyller något alls på NE och JH, utan alla kängor från supporterhåll är mot VD och GM. NE undviker kritik för att det är Bengtzen som satt ihop laget och även värvat Hedberg. Hedberg slipper kritik för att Bengtzen värvat ett lag som inte klarar av att spela den hockey som Hedberg står för.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SHL 23/24

Inlägg av bjernagris »

En glädjens dag, i fler än en bemärkelse. Färjestad är inte längre serieledare.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SHL 23/24

Inlägg av Stjärnan »

bjernagris skrev: tor 18 jan 2024, 23:17 En glädjens dag, i fler än en bemärkelse. Färjestad är inte längre serieledare.
Nej, de har lyckats tajma in svackan helt perfekt de med. Blir en fin semi mellan de, växjö, oss och Skellefteå som börjar varva upp nu.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SHL 23/24

Inlägg av bjernagris »

Örebro möter ikväll serieledande Växjö på bortaplan och på tisdag formstarka Frölunda hemma. Förlust i båda dessa och kvalspel torde vara en ej försumbar sannolikhet.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

bjernagris skrev: lör 20 jan 2024, 13:08 Örebro möter ikväll serieledande Växjö på bortaplan och på tisdag formstarka Frölunda hemma. Förlust i båda dessa och kvalspel torde vara en ej försumbar sannolikhet.
Örebrosupportrarna lär ju inte vara särskilt nöjd med målvaktsspelet. Med hänsyn till att det är förstaspaden som står för den är också alarmerande.
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Ullvi, typ »

Det är det här som är Örebro.
Fahlander har tom. bytt namn för att undkomma skammen för all välfärd han stal och för all skattesmitning

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -fangelse/
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Mikael Fahlander fortsätter leverera namnkunnigt
Ytterligare en pusselbit har fallit på plats i Örebro Hockeys allvenska lagbygge. 25-årige finske SM-liiga-centern Eetu Holma är nu klar för nästa säsong.

Holma har de senaste fem säsongerna spelat i finska Elitserien, SM-liiga, i klubbarna Helsingfors och SaiPa.
- En fortfarande ung och hungrig center som har fått väldigt fina vitsord från alla referenser vi tagit. Han har spelat i SM-liiga i fem år i rad och håller enligt de vi pratat med hög klass, jobbar stenhårt för laget, är tung att möta och har ett bra spelsinne, säger ordförande Mikael Fahlander till hemsidan.

Tung var ordet, det står på Eliteprospects att han väger 112 kg?
- Haha, jag såg det, men det stämmer inte. Han väger 102-103, ingen kille man flyttar på bara sådär.

Han har inte gjort så mycket poäng?
- Alla är så fixerade vid poäng, ett lagbygge är mycket mer än så. Och lite och lite, beror väl vad man jämför med? Han gjorde fler poäng än Kuusisto när de spelade i SM-liiga? Dessutom har han spelat i tredjefemman i sitt lag senaste året, så med mer speltid och spel i powerplay skulle det förstås bli mer. Oavsett vilket, så är det en bra spelare som vi verkligen ville ha, som känns rätt och som stärker upp vårat lag, avslutar Fahlander.
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/299653
Örebro Hockeys allsvenska pussel är nu färdiglagt. Den sista pusselbiten blev 30-årige Nate DiCasmirro, senast i Timrå IK i elitserien.
Sedan Eetu Holma fick sparken från Örebro Hockey tidigare på försäsongen har klubben letat efter en forward av hög klass som ska kunna gå in i förstafemman.
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/orebro/314123
Kanadensaren Nate DiCasmirro har efter 19 omgångar i allsvenskan fått sparken från Örebro Hockey. Han har inte motsvarat förväntningarna och har helt enkelt inte varit tillräckligt bra.
https://mobil.svenskafans.com/hockeyzon/orebro/326640
Bild
Hungrige Holma (som gjorde en match till i karriären efter Örebro - i finska div 2 https://www.eliteprospects.com/player/7404/eetu-holma)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Ullvi, typ skrev: sön 21 jan 2024, 18:45 Det är det här som är Örebro.
Fahlander har tom. bytt namn för att undkomma skammen för all välfärd han stal och för all skattesmitning

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -fangelse/
Den mannen är som en sur uppstötning.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

Svag start av Vipers. Det powerplayet var faktiskt sämre än vårat.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

På tal om störande trumma är Örebros vidrigt jobbig att lyssna till.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: SHL 23/24

Inlägg av Eastis »

För min del får Växjö gärna vända mot Lule. På så sätt får inte Lule häng på oss inför torsdagen. Lule får gärna hålla sig på behörigt avstånd från topp 6.
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Lifstarsll »

Aggeman skrev: tis 23 jan 2024, 19:57 På tal om störande trumma är Örebros vidrigt jobbig att lyssna till.
Det där med trumma har jag undvikit fram tills nu att störa mig på, men det går inte. Blir tokig på Örebros trummande så jag tänker jag kollar FBK istället men nog trummas det där också. Över till Lule och och visst går trumman där med men inte lika frekvent. Undrar om man "mentalt" kan koppla bort den. Fick ett ryck och tänkte ställa frågan till TV4 sport om/hur de mickar anläggningen... men hejdade mig och skruvade ner ljudet...
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Lifstarsll skrev: tis 23 jan 2024, 20:08
Aggeman skrev: tis 23 jan 2024, 19:57 På tal om störande trumma är Örebros vidrigt jobbig att lyssna till.
Det där med trumma har jag undvikit fram tills nu att störa mig på, men det går inte.

Undrar om man "mentalt" kan koppla bort den.
Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: tis 23 jan 2024, 20:14
Lifstarsll skrev: tis 23 jan 2024, 20:08
Aggeman skrev: tis 23 jan 2024, 19:57 På tal om störande trumma är Örebros vidrigt jobbig att lyssna till.
Det där med trumma har jag undvikit fram tills nu att störa mig på, men det går inte.

Undrar om man "mentalt" kan koppla bort den.
Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman.
Så mycket man vill undvika att tänka på den är det svårt. Särkilt påtagligt blir det när trycket förövrigt är så dåligt. Påminner i störningsgrad om vuvuzelorna under Sydafrika-VM 2010.

Förövrigt är nog Örebro mot Frölunda något av det tråkigaste jag sett. Målchanser är i stort sett obefintliga.