Och TJ hatar media och vill inte ens prata med Media….men han kommer hamna i deras fokus om Hedberg sparkas. Så han skyddar både sig själv och klubben tror han….genom att inte orsaka onödig negativ turbulens i media.
Ja, tänk vad det kommer bjäbbas därute om det sker. "Hedberg kan inte trolla med det här materialet" och liknande har hörts mer än en gång sedan i höstas.
Och TJ hatar media och vill inte ens prata med Media….men han kommer hamna i deras fokus om Hedberg sparkas. Så han skyddar både sig själv och klubben tror han….genom att inte orsaka onödig negativ turbulens i media.
Ja, tänk vad det kommer bjäbbas därute om det sker. "Hedberg kan inte trolla med det här materialet" och liknande har hörts mer än en gång sedan i höstas.
Att möta Örebro i ett kval är något jag i allt mörker och elände kan finna mig i. En bra bortaresa och ett skitlag som vore fantastiskt skönt att slå ut.
Vad som händer därefter får man ta då. Att laget är självskrivet att förlora ett negativt kval har jag aldrig trott. Vi kan börja med att visa att vi vill något 21/2. Skicka in en kamikazejunis för att skapa oreda exempelvis.
Vad Örebro-supportrarna som kräver Niklas Erikssons avgång inte tänker på är att Leksand har svårt för ett Örebro under NE:s ledning.
Med honom borta ökar sannolikt Leksands chanser.
Sparka honom!
Vad Örebro-supportrarna som kräver Niklas Erikssons avgång inte tänker på är att Leksand har svårt för ett Örebro under NE:s ledning.
Med honom borta ökar sannolikt Leksands chanser.
Sparka honom!
Helt enig!
Önskar absolut inte Örebro som motståndare och definitivt inte i ett kval. Vi har ju alltid otroligt svårt för just Örebro. Meen med NE borta så känns det som att möjligheterna ökar.
Japp nu har vi gnällt av oss!
Om inte vi tror på det, vem ska då tro på det?
Nu studsade vi i botten och är på väg upp.
Nu får alla vi gnällgubbar och gummor dra upp oss själva i håret och börja tro på detta.
Jag kan slänga ut klyschor om drakar som lyfter i motvind och annan skit men det lurar ingen.
Men det finns en skillnad mot andra år vi åkt ur och missat att gå upp. Skulle säga att vi klarat oss som bäst i svåra lägen när vi har varit ett lag och inte en samling legoknektar. Säga vad man vill men ett lag har vi som krigar för varandra. Sen vet jag också att det lilla ljuset i tunneln är ett svagt halmstrå, men det är ett halmstrå och det ska vi fan greppa.
Nu tror vi på detta tills sista matchen spelas! Vinner vi bara den så är det klart. Tron kan försätta berg så jag börjar redan nu att tro.
Jag gissar att vi klarar ett år i HA. (Allsvenskan).
Senaste prognosen är att vi gör ett plus minus resultat vilket innebär att vi kan behålla elitlicensen. Samtidigt har vi ett lån som vi inte utnyttja till fullo ännu och kan plocka ut 12 miljoner till ifrån. Vilket såklart är som att trampa kvicksand.
Var inte det där lånet villkorat att det bara gäller om vi spelar i SHL?
Men jag förstår såklart att jag är den provocerande som ser ljuspunkter och gärna lyfter det positiva till skillnad från det populistiska negativa och kritisk hatiska som samhället bygger på idag.
Japp, det är fult att vara positiv! Hat och ilska är de enda tillåtna känslorna.
Om NE sparkas och vi riskerar att möte Örebro så hoppas jag att vi använder Hedbergs relation på absolut bästa sätt. In med NE på korttidskontrakt eller bjud honom på en vaniljbulle på Siljans.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Japp, det är fult att vara positiv! Hat och ilska är de enda tillåtna känslorna.
Jasså? Det har jag svårt att tro.
Som jag ser det är det de kritiska rösterna som vill få det bra medan de positiva rösterna hoppas få det bra.
Ungefär så.
Nu tänkte jag över hur samhället över lag ser ut och framföraltt på sociala medier samt även Masugnen. Här tycker jag vi ligger en nivå högre upp och tillåts till stor del tycka olika även om man inte håller med.
Jasså? Det har jag svårt att tro.
Som jag ser det är det de kritiska rösterna som vill få det bra medan de positiva rösterna hoppas få det bra.
Ungefär så.
Nu tänkte jag över hur samhället över lag ser ut och framföraltt på sociala medier samt även Masugnen. Här tycker jag vi ligger en nivå högre upp och tillåts till stor del tycka olika även om man inte håller med.
Det var tur att du la till detta inlägg för i detta forum har verkligen inte sett till något hat och att det på något sätt skulle vara fult att vara positiv.
Tror nog vi som tillhör den mer kritiska skaran har svårt att se att allt bara skulle lösa sig utan någon form av förändring. Baserat på 40 spelade omgångar o hur det har sett ut. Sen vilken förändring som det skulle vara har ingen facit på, och åsikterna går naturligt isär om detta.
Men är helt övertygad om att vi alla VILL att det ska sluta lyckligt. Och jag är mer åt det avundsjuka hållet på de som tror att kors o tvärs o skjut högt kommer att lösa biffen(tror t om att spelare o ledare vill anamma detta men bristande förmåga o motståndare som sätter käppar i hjulet hindrar).
Det var tur att du la till detta inlägg för i detta forum har verkligen inte sett till något hat och att det på något sätt skulle vara fult att vara positiv.
Ja, det är väl bäst att man understryker det. Bara för att man kritiserar exempelvis Tjomme - som jag börjat göra under den här vintern - så betyder det inte att man hatar honom. Tvärtom gillar jag mannen som person. Och skicka arga, aggressiva mejl till honom eller någon annan i Leksands IF är mig helt främmande. Det enda mejl jag skickat till honom gällde matchställets gula inslag. Om han möjligen snappat upp något om kommande säsongs tröjor. För vi kan inte ha en forummedlem som sitter här med svår oro varje sensommar, och jag försökte få besked redan i juli.